Przebudowa dróg powiatowych polegająca na wykonaniu chodników na terenie Gminy S

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przebudowa dróg powiatowych polegająca na wykonaniu chodników na terenie Gminy Sobków
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoJędrzejów
  • WojewództwoŚwiętokrzyskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-04-28
  • ZamawiającyPowiat Jędrzejowski - Zarząd Dróg Powiatowych
  • Data publikacji ogłoszenia2021-04-13
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00031262
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa dróg powiatowych polegająca na wykonaniu chodnikówna terenie Gminy Sobków

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Jędrzejowski - Zarząd Dróg Powiatowych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 299943379

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Okrzei 83

1.5.2.) Miejscowość: Jędrzejów

1.5.3.) Kod pocztowy: 28-300

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski

1.5.7.) Numer telefonu: 413861426

1.5.8.) Numer faksu: 413861171

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zdpjedrzejow@wp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.powiatjedrzejow.pl/bipkod/012/004/004/003

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa dróg powiatowych polegająca na wykonaniu chodnikówna terenie Gminy Sobków

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-563f940b-9907-11eb-90e5-2aec432e2be5

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00031262

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003353/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.18 Przebudowa drogi powiatowej Nr 0151T Mniszek-Miąsowa polegająca na wykonaniu chodnika w m. Mzurowa

1.1.20 Przebudowa drogi powiatowej Nr 0152TTyniec-Oksa-Mieronice-Miąsowa polegająca na wykonaniu chodnika w m. Miąsowa

1.1.21 Przebudowa drogi powiatowej Nr 0154T Mosty-Choiny-Brzegi polegająca na wykonaniu chodnika w m. Brzegi

1.1.22 Przebudowa drogi powiatowej Nr 0155T Brzegi-Sobków-Lipa polegająca na wykonaniu chodnika w m. Chomentów

1.1.23 Przebudowa drogi powiatowej Nr 0155T Brzegi-Sobków-Lipa polegająca na wykonaniu chodnika w m. Lipa

1.1.24 Przebudowa drogi powiatowej Nr 0157T Chomentów-Korytnica-Rębów polegająca na wykonaniu chodnika w m. Korytnica

1.1.25 Przebudowa drogi powiatowej Nr 0158T Mnichów-Imielno polegająca na wykonaniu chodnika w m. Mokrsko Dolne

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://zdpjedrzejow.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zdpjedrzejow.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania sobie przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji: elektronicznie za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://zdpjedrzejow.ezamawiajacy.pl w zakładce „Korespondencja”.2. Ogólne zasady korzystania z Platformy, Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie ZDP Jędrzejów https://zdpjedrzejow.ezamawiajacy.pl , lub https://oneplace.marketplanet.pl Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienieczasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej. Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”.Zamawiającyinformuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platformy zakupowej ZDP Jędrzejów: eZamawiający, tel. +48 22 576 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.plZamawiający zgodnie z § 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentówelektronicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1261) - zwane dalej „Rozporządzeniem" określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako:- dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,- dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem.Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:- Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;- Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;- Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;- Włączona obsługa JavaScript;- Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie.pdf.Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia, określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.: plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupoweji zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO”, informuję, że: - administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Powiatowych w Jędrzejowie, ul. Okrzei 83, 28-300 Jędrzejów;- w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr postępowania ZP.451.Rb.01.2021, prowadzonym w trybie podstawowym;2. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:- upoważnieni pracownicy Zarządu Dróg Powiatowych w Jędrzejowie - spółka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. siedzibą w Warszawie (02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000041441, REGON: 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako właściciel Platformy Zakupowej, na której Zarząd Dróg Powiatowych w Jędrzejowie prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, działającą pod adresem: https://zdpjedrzejow.ezamawiajacy.pl- osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp.3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia w sposób4. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 5. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;6. Posiada Pani/Pan:- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników) - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego) - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W trakcie oraz po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.451.Rb.03.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 7

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przebudowa drogi powiatowej Nr 0151T Mniszek - Miąsowa polegająca na wykonaniu chodnika w m. Mzurowa od km 4+560 do km 4+810, długości 250 mb, która swym zakresem obejmuje:- roboty przygotowawcze i ziemne- podbudowa- elementy ulicy- roboty wykończeniowe

4.2.5.) Wartość części: 118701,84 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7ustawy Pzp w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do 50% wartości zamówienia podstawowego. Skorzystanie z możliwości udzielenia tego zamówienia może nastąpić jeżeli pojawi się potrzeba wynikająca ze stanu dróg a zamawiający będzie dysponował środkami na realizację tego zamówienia

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rekojmi

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.8.) Sposób oceny ofert:

Zgodnie z zapisami SWZ

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przebudowa drogi powiatowej Nr 0152T Tyniec - Oksa - Mieronice - Miąsowa polegająca na wykonaniu chodnika w m. Miąsowa od km 34+083 do km 34+235, długości 152 mb, która swym zakresem obejmuje:- roboty przygotowawcze i ziemne- podbudowa- elementy ulicy- roboty wykończeniowe

4.2.5.) Wartość części: 143567,69 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7ustawy Pzp w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do 50% wartości zamówienia podstawowego. Skorzystanie z możliwości udzielenia tego zamówienia może nastąpić jeżeli pojawi się potrzeba wynikająca ze stanu dróg a zamawiający będzie dysponował środkami na realizację tego zamówienia

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gewarancji i rękojmi

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.8.) Sposób oceny ofert:

Zgodnie z zapisami SWZ

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przebudowa drogi powiatowej Nr 0154T Mosty - Choiny - Brzegi polegająca na wykonaniu chodnika w m. Brzegi od km 4+218 do km 4+520, długości 302 mb, która swym zakresem obejmuje:- roboty przygotowawcze i ziemne- podbudowa- elementy ulicy- roboty wykończeniowe

4.2.5.) Wartość części: 141017,54 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7ustawy Pzp w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do 50% wartości zamówienia podstawowego. Skorzystanie z możliwości udzielenia tego zamówienia może nastąpić jeżeli pojawi się potrzeba wynikająca ze stanu dróg a zamawiający będzie dysponował środkami na realizację tego zamówienia

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rekojmi

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.8.) Sposób oceny ofert:

Zgodnie z zapisami SWZ

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przebudowa drogi powiatowej Nr 0155T Brzegi - Sobków - Lipa polegająca na wykonaniu chodnika w m. Chomentów od km 11+280 do km 11+400, długości 120 mb, która swym zakresem obejmuje:- roboty przygotowawcze i ziemne- podbudowa- elementy ulicy- roboty wykończeniowe

4.2.5.) Wartość części: 85507,19 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7ustawy Pzp w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do 50% wartości zamówienia podstawowego. Skorzystanie z możliwości udzielenia tego zamówienia może nastąpić jeżeli pojawi się potrzeba wynikająca ze stanu dróg a zamawiający będzie dysponował środkami na realizację tego zamówienia

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rekojmi

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.8.) Sposób oceny ofert:

Zgodnie z zapisami SWZ

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przebudowa drogi powiatowej Nr 0155T Brzegi - Sobków - Lipa polegająca na wykonaniu chodnika w m. Lipa od km 16+555 do km 16+700, długości 145 mb, która swym zakresem obejmuje:- roboty przygotowawcze i ziemne- podbudowa- elementy ulicy- roboty wykończeniowe

4.2.5.) Wartość części: 125244,20 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7ustawy Pzp w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do 50% wartości zamówienia podstawowego. Skorzystanie z możliwości udzielenia tego zamówienia może nastąpić jeżeli pojawi się potrzeba wynikająca ze stanu dróg a zamawiający będzie dysponował środkami na realizację tego zamówienia

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.8.) Sposób oceny ofert:

Zgodnie z zapisami SWZ

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 6

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przebudowa drogi powiatowej Nr 0157T Chomentów - Korytnica - Rębów polegająca na wykonaniu chodnika w m. Korytnica od km 2+765 do km 3+020, długości 255 mb, która swym zakresem obejmuje:- roboty przygotowawcze i ziemne- podbudowa- elementy ulicy- roboty wykończeniowe

4.2.5.) Wartość części: 201530,66 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7ustawy Pzp w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do 50% wartości zamówienia podstawowego. Skorzystanie z możliwości udzielenia tego zamówienia może nastąpić jeżeli pojawi się potrzeba wynikająca ze stanu dróg a zamawiający będzie dysponował środkami na realizację tego zamówienia

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.8.) Sposób oceny ofert:

Zgodnie z zapisami SWZ

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 7

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przebudowa drogi powiatowej Nr 0158T Mnichów - Imielno polegająca na wykonaniu chodnika w m. Mokrsko Dolne od km 5+860 do km 6+100, długości 240 mb, która swym zakresem obejmuje:- roboty przygotowawcze i ziemne- podbudowa- elementy ulicy- roboty wykończeniowe

4.2.5.) Wartość części: 204258,66 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7ustawy Pzp w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do 50% wartości zamówienia podstawowego. Skorzystanie z możliwości udzielenia tego zamówienia może nastąpić jeżeli pojawi się potrzeba wynikająca ze stanu dróg a zamawiający będzie dysponował środkami na realizację tego zamówienia

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rekojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.8.) Sposób oceny ofert:

Zgodnie z zapisami SWZ

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postepowaniudotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie formułujewarunku udziału w postepowaniu w tym zakresie2) Uprawnień do prowadzenia określonejdziałalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówZamawiającynie formułuje warunku udziału w postepowaniu w tym zakresie3) Sytuacji ekonomicznej lubfinansowej4) Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postepowaniu w tym zakresie5)Zdolności technicznej lub zawodoweja) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeliWykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed terminem składania ofert, ajeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie robotybudowlane polegające na wykonaniu nowego chodnika o wartości co najmniej 50 000,00 złbrutto każda (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto). Wartości podane w dokumentachpotwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż „złoty”/PLN Zamawiający przeliczywg średniego kursu NBP na dzień ogłoszenia przetargu. Wartości podane w dokumentachpotwierdzających spełniania warunku w walutach innych niż wskazane przez ZamawiającegoWykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia Świadectwa Przejęcia (dlaKontraktów realizowanych zgodnie z Warunkami FIDIC) lub na dzień podpisania Protokołuodbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawiasię Świadectwa Przejęcia). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogąpolegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonują roboty budowlane, do realizacjiktórych te zdolności są wymagane. Wykonawcy dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie,z którego wynika, które roboty budowlane wykonują poszczególni Wykonawcy.b) Zamawiającyuzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które skieruje dorealizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług,kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ichkwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonaniazamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji opodstawie do dysponowania tymi osobami, tj. - dysponuje min. 1 osobą, posiadającąuprawnienia Kierownika Budowy w specjalności drogowej, który skierowany zostanie przezWykonawcę do realizacji zamówienia publicznego Warunek ten podlega sumowaniu, cooznacza, że w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie oudzielenie zamówienia (np. konsorcja, spółki cywilne), w/w warunek mogą spełnić łącznie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta zostałanajwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwanianastępujących podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień złożenia: 1) Zamawiający, napodstawie §3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. wsprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich możeżądać zamawiający od Wykonawcy, żąda od Wykonawcy złożenia oświadczenia o aktualnościinformacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy w zakresie podstawwykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego w pkt. VII SWZ – załącznik nr 9 doSWZ.2) Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. oochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, któryzłożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postepowaniu, albooświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjamipotwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału wpostępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej –załącznik nr 10 do SWZ

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający wezwie wykonawcę,którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dniod dnia wezwania następujących podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień złożenia:1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty imiejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniemdowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, októrych mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz któregoroboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty-załącznik nr 5 do SWZ;2) wykazuosób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególnościodpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz zinformacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenianiezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nieczynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 6 do SWZ

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Inne dokumenty składane razem z ofertą:1. Kosztorys ofertowy stanowiący zał. Nr 2 do SWZ .2.Zobowiązanie podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów napotrzeby realizacji zamówienia – w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innychpodmiotów (jeżeli dotyczy),3. Oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania Oferenta wpostępowaniu o zamówienie publiczne lub do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawiezamówienia publicznego, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie niewynika wprost z dokumentu rejestrowego ( jeżeli dotyczy).4. W przypadku wspólnego ubieganiasię Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy dołączyć dokument ustanawiającypełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia alboreprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.5.Potwierdzenie wpłaty wadium

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium: Część 1 zamówienia: Przebudowa drogi powiatowej Nr 0151T Mniszek - Miąsowa polegająca na wykonaniu chodnika w m. Mzurowa od km 4+560 do km 4+810, długości 250 mb w wysokości: 500,00 PLN (słownie: pięćset 00/100 złotych) Część 2 zamówienia: Przebudowa drogi powiatowej Nr 0152T Tyniec - Oksa - Mieronice - Miąsowa polegająca na wykonaniu chodnika w m. Miąsowa od km 34+083 do km 34+235, długości 152 mb w wysokości: 1 000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc 00/100 złotych) Część 3 zamówienia: Przebudowa drogi powiatowej Nr 0154T Mosty - Choiny - Brzegi polegająca na wykonaniu chodnika w m. Brzegi od km 4+218 do km 4+520, długości 302 mb w wysokości: 1 000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc 00/100 złotych) Część 4 zamówienia: Przebudowa drogi powiatowej Nr 0155T Brzegi - Sobków - Lipa polegająca na wykonaniu chodnika w m. Chomentów od km 11+280 do km 11+400, długości 120 mb w wysokości: 500,00 PLN (słownie: pięćset 00/100 złotych) Część 5 zamówienia: Przebudowa drogi powiatowej Nr 0155T Brzegi - Sobków - Lipa polegająca na wykonaniu chodnika w m. Lipa od km 16+555 do km 16+700, długości 145 w wysokości: 1 000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc 00/100 złotych) Część 6 zamówienia: Przebudowa drogi powiatowej Nr 0157T Chomentów - Korytnica - Rębów polegająca na wykonaniu chodnika w m. Korytnica od km 2+765 do km 3+020, długości 255 w wysokości: 1 000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc 00/100 złotych) Część 7 zamówienia: Przebudowa drogi powiatowej Nr 0158T Mnichów - Imielno polegająca na wykonaniu chodnika w m. Mokrsko Dolne od km 5+860 do km 6+100, długości 240 mb w wysokości: 1 000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc 00/100 złotych)

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.3) W odniesieniu do warunków dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.4) W przypadku o którym mowa w pkt. 3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonują poszczególni Wykonawcy.5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian opisany jest we wzorze umowy - załącznik nr 8 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-04-28 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://zdpjedrzejow.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-04-28 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-05-27

2021-04-13 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wybudowanie ogrodu zimowego - Kielce
  • Lokalizacja zleceniaświętokrzyskie
  • Data dodania27-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wybudowanie ogrodu zimowego. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI