„Przebudowa dróg gminnych Mostowa, Kopernika i Szkolna w Ogrodzieńcu w celu poprawy...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Przebudowa dróg gminnych Mostowa, Kopernika i Szkolna w Ogrodzieńcu w celu poprawy dostępności do Centrum administracyjno - kulturalno – oświatowego”.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoOgrodzieniec
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-06-10
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Ogrodzieniec
  • Data publikacji ogłoszenia2020-05-26
  • Numer ogłoszenia542750-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 542750-N-2020 z dnia 2020-05-26 r.

Gmina Ogrodzieniec: „Przebudowa dróg gminnych Mostowa, Kopernika i Szkolna w Ogrodzieńcu w celu poprawy dostępności do Centrum administracyjno - kulturalno – oświatowego”.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ogrodzieniec, krajowy numer identyfikacyjny 27625884200000, ul. Plac Wolności  25 , 42-440  Ogrodzieniec, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 32 6709700, , e-mail zamowieniapubliczne@ogrodzieniec.pl, , faks 32 6709721.
Adres strony internetowej (URL): www.ogrodzieniec.bip.jur.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.ogrodzieniec.bip.jur.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.ogrodzieniec.bip.jur.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie (w wersji papierowej)
Adres:
Urząd Miasta i Gminy w Ogrodzieńcu, Plac Wolności 25, 42-440 Ogrodzieniec, w pokoju nr 16 (Sekretariat).

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Przebudowa dróg gminnych Mostowa, Kopernika i Szkolna w Ogrodzieńcu w celu poprawy dostępności do Centrum administracyjno - kulturalno – oświatowego”.
Numer referencyjny: ZPG.271.27.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest „Przebudowa dróg gminnych Mostowa, Kopernika i Szkolna w Ogrodzieńcu w celu poprawy dostępności do Centrum administracyjno - kulturalno – oświatowego”.2. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje w szczególności: 1) CZĘŚĆ NR 1 Przebudowa dróg gminnych ul. Mostowa i Kopernika w Ogrodzieńcu w celu poprawy dostępności do Centrum administracyjno - kulturalno – oświatowego:a) przebudowę drogi na odcinku od ul. Olkuskiej (DW 791) do skrzyżowania z ul. 1 Maja (DW 790) tj. 205,85 mb i szerokości 6,0 m – ul. Mostowa, 240,18 mb i szerokości 4,8 - 5,6 m – ul. Kopernika, (razem L= 446,03 mb) – asfalt: 2.365,00 m2,b) przebudowę zjazdów utwardzonych do posesji w zakresie pasa drogowego – kostka betonowa: 245,00 m2,c) przebudowę istniejących chodników i dobudowa nowych – kostka betonowa: 670,00 m2,d) przebudowę krawężników betonowych,e) przebudowę opasek utwardzonych – kostka betonowa: 300,00 m2,f) przebudowę skrzyżowania ulic: Mostowej, Kopernika, Placu Wolności – kostka kamienna – 340,00 m2,g) tereny zieleni (trawniki) – 100,00 m2,h) uzupełnienie elementów odwodnienia powierzchniowego – przestawienie istniejących wpustów ulicznych,i) regulacja istniejących studni rewizyjnych w jezdni oraz regulacja skrzynek zaworów wodociągowych w chodniku i jezdni,j) montaż barierek stalowych ochronnych (wzdłuż nowego chodnika na ul. Mostowej) – 135,00 mb,k) montaż rur ochronnych na sieciach podziemnych.Projektowany teren jest słabo uzbrojony, występują tu napowietrzne i ziemne linie energetyczne i telekomunikacyjne, sieci wodociągowe i kanalizacyjne. Istniejące pokrywy studni rewizyjnych i zasuwy wymagają wysokościowej i poziomej regulacji.Przebudowa przedmiotowych dróg polega na wzmocnieniu istniejącej nawierzchni tj. przewiduje wymianę warstw konstrukcyjnych nawierzchni w następującym zakresie: warstw bitumicznych, podbudowy.Zjazdy do posesji utwardzone wykonane zostaną z kostki betonowej gr. 8 cm na wyrównanej podbudowie kamiennej oraz obramowane zostaną krawężnikami betonowymi (opornikami).Nawierzchnia istniejących chodników zostanie przełożona i dostosowana do projektowanej niwelety jezdni. Szerokość chodników 1,5 - 2,0 m.Wzdłuż ulicy Mostowej po stronie budynków z numerami nieparzystymi projektuje się chodnik szer. 1,5 m celem bezpiecznej komunikacji pieszej w rejon centrum.Skrzyżowanie ulic Mostowej, Kopernika i Placu Wolności projektuje się jako „wyniesione” z montażem linii akustycznych w kierunkach dojazdu do jego tarczy.Szerokość ulicy Mostowej: 6,0 m, szerokość ulicy Kopernika: 5,0 m.Uwzględniono w niezbędnym zakresie usprawnienie systemu odwodnienia w postaci przestawienia i wymiany wpustów ulicznych. Zastosowano zwieńczenia wpustów kratami typu ciężkiego z zawiasem.Uwzględniając wyznaczoną kategorię ruchu KR3 oraz założone warunki technologiczne i materiałowe - dla przebudowy jezdni zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni:- warstwa ścieralna nawierzchni z mieszanki asfaltobetonowej grubości. 5,0 cm. AC11S, PMB 45/80-55,- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego, grysowego grubości 5,0 cm. AC 16W, 35/50,- skropienie emulsją asfaltową C60BP3 ZM pod warstwę wiążącą i ścieralną wykonać w ilości 0,5kg/m2. Każdorazowa między warstwami należy podłoże oczyścić. Łączenia technologiczne winny być zalane na gorąco.- podbudowa kamienna o łącznej grubości 40,0 cm (20,0cm frakcji 0/31,5mm, 20,0 cm frakcji 0/60mm jako wzmocnienie podłoża gruntowego).Dla zjazdów do posesji zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni - zjazdy utwardzone:- warstwa ścieralna nawierzchni z kostki betonowej gr. 8,0 cm,- podsypka cem.-piaskowa 1:4 gr. 3,0 cm,- podbudowa z kruszywa kam. grubości 15,0 cm (0/31,5),- wzmocnienie podłoża gruntowego kruszywem kam. grubości 20,0 (0/63),- istniejące wyprofilowane podłoże.- obramowanie zjazdów wykonać z krawężników betonowych 12x25x100 na ławie betonowej (C16/20) z oporem.Dla chodnika i opaski zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni:- warstwa ścieralna nawierzchni z kostki betonowej gr. 8,0 cm,- podsypka cem.-piaskowa 1:4 gr. 3,0 cm,- podbudowa z kruszywa kam. grubości 15,0 cm. (0/31,5),- istniejące wyprofilowane podłoże.Po zakończonych robotach nawierzchniowych należy uzupełnić zieleńce wyrównując je wysokościowo do przebudowanych zjazdów i poboczy, chodników. Przyjęto średnio grubość humusowania 5 cm.Wzdłuż nowego chodnika należy zabezpieczyć istniejącą skarpę rowu barierkami stalowymi chodnikowymi.Dla skrzyżowania wyniesionego zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni:- warstwa ścieralna nawierzchni z kostki kamiennej 9 x 11 cm lub kostki betonowej gr. 8,0 cm,- podsypka cem.- piaskowa 1:4 gr. 3,0 cm,- podbudowa z betonu cementowego C16/20 gr. 22,0 cm,- wzmocnienie podłoża klińcem kamiennym 0/31,5 mm gr. 15,0 cm,- wzmocnienie podłoża tłuczniem kamiennym 0/63 mm gr. 10,0 cm,- istniejące wyprofilowane podłoże,- do fugowania kostki kamiennej należy zastosować zaprawę mrozo- i ściero- odporną dedykowaną do zastosowań do wyrobów kamiennych.Bilans terenu:- powierzchnia jezdni (asfalt) f = 2 365,0 m2,- powierzchnia zjazdów indywidualnych (kostka betonowa) F = 245,0 m2,- powierzchnia chodników (kostka betonowa) F = 670,0 m2,- powierzchnia opasek (kostka betonowa) F = 300,0 m2,- powierzchnia skrzyżowania wyniesionego (kostka kamienna lub betonowa) F = 340,0 m2,- zieleń (trawniki) F = 100,0 m2,- długość drogi – 205,85 mb ul. Mostowa, 240,18 mb ul. Kopernika. Razem: 446,03mb,- długość chodnika – 450,0 mb,- ilość miejsc postojowych wydzielonych na jezdni ul. Kopernika - 10,0 szt.,- ilość przejść dla pieszych – 4,0 kpl,- długość barierek stalowych chodnikowych – 135,0 mb,- ilość wpustów do przestawienia – 4 kpl.,- długość linii akustycznych jako dodatkowy element bezpieczeństwa ruchu – 155, mb (12,0 m2).Materiały z rozbiórki nadające się do ponownego zastosowania (np. krawężniki, obrzeża, kostka betonowa, destrykt asfaltowy) Wykonawca zobowiązany będzie, wg decyzji Zamawiającego przekazać Zamawiającemu.2) CZĘŚĆ NR 2 - Przebudowa drogi w ciągu ulicy Szkolnej w Ogrodzieńcu z budowa chodnika wraz z budową wodociągu rozdzielczego oraz odcinków przyłączy wodociągowych w rejonie ul. Szkolnej w Ogrodzieńcu w celu poprawy dostępności do Centrum administracyjno - kulturalno – oświatowego:a) w zakresie branży drogowej:- przebudowę drogi na odcinku od ul. Kościuszki (DW 790) do ul. Słowackiego 281,0 mb – asfalt: 1360,00 m2,- przebudowa zjazdów utwardzonych do posesji w zakresie pasa drogowego wraz ze zjazdem do szkoły – kostka betonowa: 150,00 m2, asfalt: 140,00 m2,- przebudowa istniejących chodników i dobudowa nowych – dł. 325,00 mb, o powierzchni 680 m2,- przebudowa krawężników betonowych:X typ opornik 12x25x100 – 90,00 mb,X typ zwykły o wymiarach 15x30 cm – 560,00 mb,X typ najazdowy 22x15x100 – 120 mb,- przebudowa miejsc postojowych:X przy boisku – kostka betonowa: 150,00 m2,X z wydzielonego chodnika – kostka betonowa: 195,00 m2,- przebudowa opasek utwardzonych – kostka betonowa: 180,00 m2,- tereny zieleni (trawniki) – 150,00 m2, umocnienie skarpy – płyty ażurowe: 210,00 m2,- uzupełnienie elementów odwodnienia powierzchniowego – odwodnienie typu AcoDren- 6,00 mb,- regulacja istniejących studni rewizyjnych w jezdni oraz regulacja skrzynek zaworów wodociągowych w chodniku i jezdni.Przyjęte rozwiązania projektowe przebudowy ulicy Szkolnej powodują konieczność wycinki kolidujących krzewów. Krzewy przewidziane do usunięcia znajdują się na działce gruntu nr 2981 i 3033/2 4187. Krzewy do usunięcia: F = 49,0 m2.Projektowany teren jest słabo uzbrojony, występują tu napowietrzne linie energetyczne i telekomunikacyjne, sieci wodociągowe, gazowe i kanalizacyjne. Istniejące pokrywy studni rewizyjnych i zasuwy wymagają wysokościowej i poziomej regulacji.Przebudowa przedmiotowej drogi polega na wzmocnieniu istniejącej nawierzchni tj. przewiduje wymianę warstw konstrukcyjnych nawierzchni w następującym zakresie:- warstw bitumicznych,- podbudowy.Odcinek jednokierunkowy o szerokości ok. 5,5 m projektuje się zawęzić do 4,0 m celem zagospodarowania miejsca na chodnik i pas postojowy.Zjazdy do posesji utwardzone wykonane zostaną z kostki betonowej gr. 8 cm na wyrównanej podbudowie kamiennej oraz obramowane zostaną krawężnikami betonowymi (opornikami).Nawierzchnia istniejących chodników zostanie przełożona i dostosowana do projektowanej niwelety jezdni . Szerokość chodników 1,5 - 2,0 m.Wzdłuż chodnika przewidziano parkowanie pojazdów poprzez częściowe jego zajęcie.Przy boisku szkolnym zaprojektowano przebudowę istniejących miejsc parkingowych.Uwzględniono w niezbędnym zakresie usprawnienie systemu odwodnienia w postaci wymiany istniejącego odwodnienia liniowego w km 0,2+40,0 na szerokości 300 m w celu poprawy jego sprawności. Zastosowano odwodnienie liniowe z rusztem żeliwnym mocowanym na śruby.Uwzględniając wyznaczoną kategorię ruchu KR3 oraz założone warunki technologiczne i materiałowe - dla przebudowy jezdni zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni:- warstwa ścieralna nawierzchni z mieszanki asfaltobetonowej grubości. 5,0 cm. AC11S, PMB 45/80-55,- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego, grysowego grubości 5,0 cm. AC 16W, 35/50,- skropienie emulsją asfaltową C60BP3 ZM pod warstwę wiążącą i ścieralną wykonać w ilości 0,5kg/m2. Każdorazowa między warstwami należy podłoże oczyścić. Łączenia technologiczne winny być zalane na gorąco.- podbudowa kamienna o łącznej grubości 40,0 cm (20,0cm frakcji 0/31,5mm, 20,0 cm frakcji 0/60mm jako wzmocnienie podłoża gruntowego).Dla zjazdów do posesji zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni - zjazdy utwardzone i miejsca postojowe:- warstwa ścieralna nawierzchni z kostki betonowej gr. 8,0 cm,- podsypka cem.- piaskowa 1:4 gr. 3,0 cm,- podbudowa z kruszywa kam. grubości 15,0 cm (0/31,5),- wzmocnienie podłoża gruntowego kruszywem kam. grubości 20,0 (0/63),- istniejące wyprofilowane podłoże.- obramowanie zjazdów wykonać z krawężników betonowych 12x25x100 na ławie betonowej (C16/20) z oporem.Dla chodnika i opaski zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni:- warstwa ścieralna nawierzchni z kostki betonowej gr. 8,0 cm,- podsypka cem.- piaskowa 1:4 gr. 3,0 cm,- podbudowa z kruszywa kam. grubości 15,0 cm. (0/31,5),- istniejące wyprofilowane podłoże.Po zakończonych robotach nawierzchniowych należy uzupełnić zieleńce wyrównując je wysokościowo do przebudowanych zjazdów i poboczy, chodników. Przyjęto średnio grubość humusowania 5 cm.Wzdłuż nowego chodnika należy zabezpieczyć istniejącą skarpę płytami betonowymi ażurowymi 40x60x10 na podsypce gr. 10 cm z piasku. Bilans terenu:- powierzchnia jezdni (asfalt) F= 1 360,0 m2,- powierzchnia zjazdów indywidualnych (kostka betonowa) F = 150,0 m2,- powierzchnia zjazdów publicznych (asfalt) F= 140,0 m2,- powierzchnia chodników (kostka betonowa) F = 680,0 m2,- powierzchnia opasek (kostka betonowa) F = 180,0 m2,- powierzchnia umocnienia skarpy (płyty ażurowe) F = 210,0 m2,- powierzchnia miejsc postojowych przy boisku kostka betonowa) F = 150,0 m2,- powierzchnia miejsc postojowych z wydzielonego chodnika (kostka bet.) F = 195,0 m2,- zieleń (trawniki) F = 150,0 m2,- długość drogi – 281,0 mb,- długość chodnika – 325,0 mb,- ilość miejsc postojowych - 10,0 szt. (dodatkowo z parkowania na chodniku - 30, 0 szt.),- ilość przejść dla pieszych – 2,0 kpl.Materiały z rozbiórki nadające się do ponownego zastosowania (np. krawężniki, obrzeża, kostka betonowa, destrykt asfaltowy) Wykonawca zobowiązany będzie, wg decyzji Zamawiającego przekazać Zamawiającemu.b) w zakresie branży sanitarnej - wodociągowej:- wodociągu rozdzielczego PE 100, Dz 125 x 11,4 mm, PN 16, SDR 11 - 284 mb,- wodociągu rozdzielczego PE 100, Dz 90 x 5,4 mm, PN 10, SDR 17 - 7 mb,- przyłącza wodociągowe PE 100, Dz 32 x 3,0 mm, PN 16, SDR 11 - 34 mb,- rury ochronne PE Ø 200 x 11,9 - rury ochronne na wodociąg PE Ø 125 - 7 mb,- rury ochronne PE Ø 160 x 9,5 - rury ochronne na wodociąg PE Ø 90 - 5 mb,- rury ochronne PE Ø 90 x 5,4 - rury ochronne na przyłączach wodociągowych PE Ø 32 - 27 mb,- nowe przyłącza wodociągowe - 12 szt.,- zabudowanie hydrantu DN 80 mm - 3 szt.Wodociąg rozdzielczy będzie prowadzony częściowo w pasie drogowym ulicy Słowackiego oraz w rejonie ulicy Szkolnej.Połączenie nowobudowanego wodociągu z istniejącą siecią wodociągową poprzez:- projektowany węzeł wodociągowy W-1 zlokalizowany w rejonie drogi gminnej ul. Szkolnej (działka nr 3033/2), istniejący wodociąg PE Ø 90 mm,- projektowany węzeł wodociągowy W-3 zlokalizowany w rejonie drogi gminnej ul. Słowackiego (działka nr 2976/7), istniejący wodociąg PE Ø 100 mm. 3. Szczegółowy zakres robót będących przedmiotem umowy określa dokumentacja projektowa, w tym przedmiary robót Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ.4. Ponadto obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określa także załączony do SIWZ wzór umowy (odpowiednio dla każdej z dwóch części).5. Wymagany minimalny termin gwarancji 60 miesięcy, licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu zamówienia, przy czym okres gwarancji musi być równy okresowi rękojmi.6. Tam, gdzie w SIWZ w tym dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem:1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych),2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konstrukcja),5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania,6) standardów emisyjnych.7. Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy.8. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 215) oraz wymogom specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót i SIWZ.9. Zamówienie jest dofinansowane w ramach Funduszu Dróg Samorządowych.Zamawiający wymaga, aby w ramach realizacji umowy czynności bezpośrednio związane z przedmiotem umowy (wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie wynikające z przedmiaru robót, tj. Część nr 1 - roboty rozbiórkowe, roboty ziemne, podbudowa, nawierzchnia, organizacja ruchu, odwodnienie powierzchniowe, Część nr 2 - roboty rozbiórkowe, roboty ziemne, podbudowa, nawierzchnia, organizacja ruchu, odwodnienie powierzchniowe; roboty: przygotowawcze, ziemne, montażowe, towarzyszące, renowacyjne) były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca (tzw. pracownicy fizyczni). Wymóg ten nie dotyczy osób: kierujących budową, wykonujących usługi transportowe, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy.Sposób kontroli oraz sankcje związane z niespełnieniem ww. wymogu opisane są we wzorze umowy stanowiącym załącznik (5a i 5b) do SIWZ.

II.5) Główny kod CPV: 45233222-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45231300-8
45111200-0
45000000-7
45233140-2
45232400-6
45233290-8


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-10-20

II.9) Informacje dodatkowe: 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta i Gminy w Ogrodzieńcu z siedzibą w Ogrodzieńcu, 42 – 440 Ogrodzieniec, Pl. Wolności 25;2) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych w Urzędzie Miasta i Gminy w Ogrodzieńcu, z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail (adres email) iod@ogrodzieniec.pl3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego; 4) odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, osoby lub podmioty, którym na podstawie przepisów prawa przysługuje prawo do kontroli, jak również osoby lub podmioty, którym dane zostaną udostępnione w oparciu o przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Prawo zamówień publicznych, związanych z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zaś konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych,7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8) posiada Pani/Pan: • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) nie przysługuje Pani/Panu: • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.10) Zgodnie z art. 8a ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający informuje, że:• w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679 (RODO), wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,• wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679 (RODO), nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,2. Zgodnie z art. 97 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych - w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679 (RODO), wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: W celu oceny spełniania minimalnego warunku w zakresie sytuacji ekonomicznej Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnił warunek, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500.000,00 zł (w zakresie części nr 1 lub 2 (warunek nie podlega sumowaniu niezależnie czy Wykonawca składa ofertę na 1 lub 2 część)).
Informacje dodatkowe W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełnienia warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: a) Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie, w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz prawidłowo ukończył: - co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych o powierzchni minimum 1000 m2 (w zakresie części nr 1 lub 2 (warunek nie podlega sumowaniu niezależnie czy Wykonawca składa ofertę na 1 lub 2 część));- co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie wodociągu rozdzielczego z przyłączami o długości min. 100 mb (w zakresie części nr 2);b) Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobą/mi niezbędną/ymi do wykonania niniejszego zamówienia tj. posiadającą/mi prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności:- drogowej (w zakresie części nr 1 lub 2 (warunek nie podlega sumowaniu niezależnie czy Wykonawca składa ofertę na 1 lub 2 część));- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (w zakresie części nr 2);
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: Wskazane powyżej uprawnienia budowlane muszą być zgodne z ustawą dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z póżn. zm.) i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi, wydanymi na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba, które w zakresie objętym zamówieniem pozwalać będą na pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalnościach.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, Wykonawca złoży, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się ozamówienie.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, zostanie wezwany do przedłożenia następujących oświadczeń i dokumentów (aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów):a) Zdolność techniczna lub zawodowa - wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, zakresu, daty i miejsca wykonania, podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone;UwagaDowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.- wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.b) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna – dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego.UwagaJeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego dokumentów, o których mowa w ust. 6 lit. b) rozdziału SIWZ, Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę innych dokumentów, o których mowa w art. 26 ust. 2c ustawy Pzp. Uwaga (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów):1) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346 z późn. zm.);2) w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty;3) w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów;4) w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w formie pisemnej pod rygorem nieważności, podpisana własnoręcznym podpisem. 2. Do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenia zgodne z załącznikiem nr 2 oraz nr 3 do SIWZ (oświadczenia z art. 25a ustawy), które należy złożyć w formie pisemnej. 2) Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń - na formularzu oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1a (część nr 1) i 1b (część nr 2) do SIWZ. 3)Dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp. 4)Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 1) Dla Części nr 1: 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych),2) Dla Części nr 2: 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).2. Wadium może być wniesione w:- pieniądzu,- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,- gwarancjach bankowych,- gwarancjach ubezpieczeniowych,- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019, poz. 310 z późn. zm.).3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: 85 1020 2498 0000 8102 0436 5300 z dopiskiem: „Przebudowa dróg gminnych Mostowa, Kopernika i Szkolna w Ogrodzieńcu w celu poprawy dostępności do Centrum administracyjno - kulturalno – oświatowego” - Część nr ……… (należy wskazać nr części, na którą składana jest oferta Wykonawcy).Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów).6. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 11 lit. a).7. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem ust. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.10. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami:a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej,b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:- odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,- nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ,- zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.12. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena ofertowa 60,00
gwarancja i rękojmia 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Istotne dla Zamawiającego postanowienia umowy, zawiera załączony do SIWZ wzór umowy (załącznik nr 5a (część nr 1) i 5b (część nr 2). 2. Dopuszcza się możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, jeżeli konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z następujących okoliczności: 1) Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, w następstwie: a) siły wyższej - rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie przedmiotu umowy. W razie wystąpienia siły wyższej Strony umowy zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia do minimum opóźnienia w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałego na skutek działania siły wyższej; b) braku możliwości prowadzenia prac budowlanych w wyniku złej pogody, trwającej ponad 5 dni roboczych, uniemożliwiającej wykonywanie prac /robót/ lub usług budowlanych ze względu na wymogi producentów materiałów lub urządzeń, jeżeli rzeczywiście nie prowadzono w tym okresie prac, robót budowlanych oraz innych usług wchodzących w zakres przedmiotu umowy, przy czym w takim przypadku na wniosek Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić dokumenty zawierające informację producentów materiałów lub urządzeń o ww. wymogach; c) wystąpienie niewypałów, niewybuchów, innych przedmiotów stanowiących zagrożenie, d) wystąpienie wykopalisk archeologicznych, itp.; e) okoliczności leżących po stronie Zamawiającego i nie wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy (np. wstrzymanie, zawieszenie, przerwa w realizacji zadania), f) konieczność realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych, o których mowa w art. 144 ust 1 pkt. 1 ustawy Pzp lub dokonywanie zmian w oparciu o art. 144 ust. 1 pkt 2 lub 3 lub 6 ustawy Pzp, o ile dodatkowe dostawy, usługi lub roboty budowlane lub dokonywane zmiany mają wpływ na termin wykonania zamówienia. Termin wykonania umowy ulega odpowiednio zmianie o okres trwania okoliczności celem ukończenia przedmiotu umowy w sposób należyty. Zmiana terminu realizacji Inwestycji nie wpływa na zmianę wynagrodzenia. Wraz ze zmianą terminu realizacji Inwestycji zaktualizowany zostaje harmonogram rzeczowo-finansowy. 2) Dokonania nieistotnych zmian w dokumentacji projektowej (zgodnie z opracowaną procedurą zmian – zatwierdzony „Wniosek o wprowadzenie zmian robót/obiektów”), wskutek: a) wystąpienia różnic między ilością robót określoną przedmiarem robót planowanych do wykonania, a rzeczywistymi ilościami wynikającymi z obmiarów robót wykonanych, b) konieczności przeprowadzenia robót objętych dokumentacją projektową, które nie były przewidziane w zestawieniu robót planowanych (przedmiarze), nie wykraczające poza zakres zamówienia podstawowego przewidzianego w dokumentacji projektowej; c) wykonanie robót wynikających z dokonania nieistotnych zmian w dokumentacji projektowej, zmian technologii wykonania o ile nie powoduje to istotnego zwiększenia wynagrodzenia ( poniżej 15% wynagrodzenia brutto) i o ile nie wykracza poza zakres zamówienia podstawowego przewidzianego w dokumentacji projektowej; Zmiany te nie wymagają aneksu do umowy, jeżeli ich wprowadzenie nie spowoduje przekroczenia wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 6 ust.1 umowy. 3) Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, w następstwie zwiększenia kosztów realizacji przedmiotu umowy wynikających z dokonania zmian wskazanych w niniejszej umowie a prowadzących do zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 6 ust. 1 umowy wymaga wprowadzenia aneksu do umowy. W przypadku zmniejszenia kosztów realizacji przedmiotu umowy nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy. 4) Zmiany, rezygnacji, bądź wprowadzenia podwykonawcy w trakcie realizacji; jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp , w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust. 1b tej ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. W tym celu zobowiązany jest przedłożyć stosowne dokumenty wymagane w postępowaniach SIWZ. Ponadto nowy podwykonawca o którym wyżej mowa nie może podlegać wykluczeniu w oparciu o przesłanki zawarte w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp wskazane w SIWZ. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć stosowne dokumenty wymagane w postanowieniach SIWZ (oświadczenie analogiczne do tego które było składane w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego). Zmiana, rezygnacja lub wprowadzenie w trakcie realizacji umowy nowego podwykonawcy, nie stanowi zmiany umowy o ile zmiana ta nie spowoduje wprowadzenia dodatkowego zakresu/części zamówienia realizowanego przez podwykonawcę/ów. Zmiana poprzez wprowadzenie/zgłoszenie w trakcie realizacji umowy nowego zakresu/części zamówienia realizowanego w podwykonawstwie, który nie został wskazany w Ofercie, stanowi zmianę umowy i musi być poprzedzona zawarciem aneksu do umowy. Zmiana poprzez rezygnację ze wskazanego w Ofercie zakresu/części zamówienia nie stanowi zmiany umowy i nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy. Zmiana, rezygnacja lub wprowadzenie dalszego Podwykonawcy nie stanowi zmiany umowy i nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy. 5) W przypadku zmiany przepisów prawa lub wydania przez odpowiednie organy nowych wytycznych dotyczących stosowania przepisów dotyczących ochrony i przetwarzania danych osobowych, zamawiający dopuszcza zmiany sposobu realizacji umowy lub zmiany zakresu świadczeń wykonawcy wymuszone takimi zmianami prawa. 6) Zmianie podlegają także wszelkie nieistotne postanowienia w stosunku do treści oferty, w tym m.in.: a) zmiana osób wyznaczonych do kontaktów, współpracy ze strony Wykonawcy lub ze strony Zamawiającego (w przypadku braku możliwości wykonywania wskazanych czynności przez te osoby) - zmiana ta nie wymaga zawarcia aneksu do umowy; b) zmiana danych związana z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, (danych teleadresowych Wykonawcy; Zamawiającego) - zmiana ta następuje poprzez pisemne zgłoszenie tego faktu drugiej stronie i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy. 3. Przekształcenie Wykonawcy w związku z sukcesją generalną, przekształceniami, dziedziczeniem spółek handlowych zgodnie z KSH, a także sukcesją z mocy prawa, zgodnie z obowiązującymi przepisami (następstwa prawne), zmiana nazwy Wykonawcy - winno nastąpić w formie aneksu do umowy. 4. W przypadku wystąpienia okoliczności skutkujących podstawę do zmiany umowy, każda ze Stron występuje z wnioskiem na piśmie o dokonanie takiej zmiany. 5. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy dokonane w sposób zgodny z ustawą Prawo zamówień publicznych wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności - aneks do umowy, z zastrzeżeniem przypadków określonych w niniejszym paragrafie, w których wskazano, że nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy. 6. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych jest nieważna.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-06-10, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana (uznana za najkorzystniejszą) przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w wysokości 5% ceny ofertowej (łącznie z podatkiem VAT).1) Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone w:- pieniądzu - należy wpłacać przelewem na konto Gminy Ogrodzieniec: nr 85 1020 2498 0000 8102 0436 5300.- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,- gwarancjach bankowych,- gwarancjach ubezpieczeniowych- poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.Uwaga: Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia w wekslach z poręczeniem wekslowym banku, przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego oraz przez ustanowienie zastawu rejestrowego.2) Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy nastąpi zgodnie ze stosownymi postanowieniami zawartymi we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 5a i 5b do SIWZ.2. Przed zawarciem umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kopię aktualnej umowy ubezpieczenia (lub polisy) odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 500.000,00 zł przez cały okres realizacji umowy. W trakcie realizacji umowy na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć kopię aktualnej umowy ubezpieczenia (lub polisy) wraz z potwierdzeniem opłaconych składek. 3. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest złożyć listę osób przeznaczonych do realizacji zamówienia w zakresie czynności wskazanych w Rozdziale III ust. 11 SIWZ „Opisu przedmiotu zamówienia” i II.4) in fine niniejszego ogłoszenia. 4. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana (uznana za najkorzystniejszą) przed zawarciem umowy zobowiązany jest złożyć dokumenty określone w umowie, w tym zgodnie z zapisami rozdziału XXII ust. 8 SIWZ:Kosztorys ofertowy w oryginale do przedłożenia Zamawiającemu Wykonawca sporządzi, według zaleceń z SIWZ, na podstawie załączonych przedmiarów stanowiących załączniki do SIWZ (dla wybranego/ych obiektu/ów) tylko Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Przebudowa dróg gminnych ul. Mostowa i Kopernika w Ogrodzieńcu w celu poprawy dostępności do Centrum administracyjno - kulturalno – oświatowego.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje w szczególności - CZĘŚĆ NR 1 Przebudowa dróg gminnych ul. Mostowa i Kopernika w Ogrodzieńcu w celu poprawy dostępności do Centrum administracyjno - kulturalno – oświatowego:a) przebudowę drogi na odcinku od ul. Olkuskiej (DW 791) do skrzyżowania z ul. 1 Maja (DW 790) tj. 205,85 mb i szerokości 6,0 m – ul. Mostowa, 240,18 mb i szerokości 4,8 - 5,6 m – ul. Kopernika, (razem L= 446,03 mb) – asfalt: 2.365,00 m2,b) przebudowę zjazdów utwardzonych do posesji w zakresie pasa drogowego – kostka betonowa: 245,00 m2,c) przebudowę istniejących chodników i dobudowa nowych – kostka betonowa: 670,00 m2,d) przebudowę krawężników betonowych,e) przebudowę opasek utwardzonych – kostka betonowa: 300,00 m2,f) przebudowę skrzyżowania ulic: Mostowej, Kopernika, Placu Wolności – kostka kamienna – 340,00 m2,g) tereny zieleni (trawniki) – 100,00 m2,h) uzupełnienie elementów odwodnienia powierzchniowego – przestawienie istniejących wpustów ulicznych,i) regulacja istniejących studni rewizyjnych w jezdni oraz regulacja skrzynek zaworów wodociągowych w chodniku i jezdni,j) montaż barierek stalowych ochronnych (wzdłuż nowego chodnika na ul. Mostowej) – 135,00 mb,k) montaż rur ochronnych na sieciach podziemnych.Projektowany teren jest słabo uzbrojony, występują tu napowietrzne i ziemne linie energetyczne i telekomunikacyjne, sieci wodociągowe i kanalizacyjne. Istniejące pokrywy studni rewizyjnych i zasuwy wymagają wysokościowej i poziomej regulacji.Przebudowa przedmiotowych dróg polega na wzmocnieniu istniejącej nawierzchni tj. przewiduje wymianę warstw konstrukcyjnych nawierzchni w następującym zakresie: warstw bitumicznych, podbudowy.Zjazdy do posesji utwardzone wykonane zostaną z kostki betonowej gr. 8 cm na wyrównanej podbudowie kamiennej oraz obramowane zostaną krawężnikami betonowymi (opornikami).Nawierzchnia istniejących chodników zostanie przełożona i dostosowana do projektowanej niwelety jezdni. Szerokość chodników 1,5 - 2,0 m.Wzdłuż ulicy Mostowej po stronie budynków z numerami nieparzystymi projektuje się chodnik szer. 1,5 m celem bezpiecznej komunikacji pieszej w rejon centrum.Skrzyżowanie ulic Mostowej, Kopernika i Placu Wolności projektuje się jako „wyniesione” z montażem linii akustycznych w kierunkach dojazdu do jego tarczy.Szerokość ulicy Mostowej: 6,0 m, szerokość ulicy Kopernika: 5,0 m.Uwzględniono w niezbędnym zakresie usprawnienie systemu odwodnienia w postaci przestawienia i wymiany wpustów ulicznych. Zastosowano zwieńczenia wpustów kratami typu ciężkiego z zawiasem.Uwzględniając wyznaczoną kategorię ruchu KR3 oraz założone warunki technologiczne i materiałowe - dla przebudowy jezdni zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni:- warstwa ścieralna nawierzchni z mieszanki asfaltobetonowej grubości. 5,0 cm. AC11S, PMB 45/80-55,- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego, grysowego grubości 5,0 cm. AC 16W, 35/50,- skropienie emulsją asfaltową C60BP3 ZM pod warstwę wiążącą i ścieralną wykonać w ilości 0,5kg/m2. Każdorazowa między warstwami należy podłoże oczyścić. Łączenia technologiczne winny być zalane na gorąco.- podbudowa kamienna o łącznej grubości 40,0 cm (20,0cm frakcji 0/31,5mm, 20,0 cm frakcji 0/60mm jako wzmocnienie podłoża gruntowego).Dla zjazdów do posesji zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni - zjazdy utwardzone:- warstwa ścieralna nawierzchni z kostki betonowej gr. 8,0 cm,- podsypka cem.-piaskowa 1:4 gr. 3,0 cm,- podbudowa z kruszywa kam. grubości 15,0 cm (0/31,5),- wzmocnienie podłoża gruntowego kruszywem kam. grubości 20,0 (0/63),- istniejące wyprofilowane podłoże.- obramowanie zjazdów wykonać z krawężników betonowych 12x25x100 na ławie betonowej (C16/20) z oporem.Dla chodnika i opaski zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni:- warstwa ścieralna nawierzchni z kostki betonowej gr. 8,0 cm,- podsypka cem.-piaskowa 1:4 gr. 3,0 cm,- podbudowa z kruszywa kam. grubości 15,0 cm. (0/31,5),- istniejące wyprofilowane podłoże.Po zakończonych robotach nawierzchniowych należy uzupełnić zieleńce wyrównując je wysokościowo do przebudowanych zjazdów i poboczy, chodników. Przyjęto średnio grubość humusowania 5 cm.Wzdłuż nowego chodnika należy zabezpieczyć istniejącą skarpę rowu barierkami stalowymi chodnikowymi.Dla skrzyżowania wyniesionego zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni:- warstwa ścieralna nawierzchni z kostki kamiennej 9 x 11 cm lub kostki betonowej gr. 8,0 cm,- podsypka cem.- piaskowa 1:4 gr. 3,0 cm,- podbudowa z betonu cementowego C16/20 gr. 22,0 cm,- wzmocnienie podłoża klińcem kamiennym 0/31,5 mm gr. 15,0 cm,- wzmocnienie podłoża tłuczniem kamiennym 0/63 mm gr. 10,0 cm,- istniejące wyprofilowane podłoże,- do fugowania kostki kamiennej należy zastosować zaprawę mrozo- i ściero- odporną dedykowaną do zastosowań do wyrobów kamiennych.Bilans terenu:- powierzchnia jezdni (asfalt) f = 2 365,0 m2,- powierzchnia zjazdów indywidualnych (kostka betonowa) F = 245,0 m2,- powierzchnia chodników (kostka betonowa) F = 670,0 m2,- powierzchnia opasek (kostka betonowa) F = 300,0 m2,- powierzchnia skrzyżowania wyniesionego (kostka kamienna lub betonowa) F = 340,0 m2,- zieleń (trawniki) F = 100,0 m2,- długość drogi – 205,85 mb ul. Mostowa, 240,18 mb ul. Kopernika. Razem: 446,03mb,- długość chodnika – 450,0 mb,- ilość miejsc postojowych wydzielonych na jezdni ul. Kopernika - 10,0 szt.,- ilość przejść dla pieszych – 4,0 kpl,- długość barierek stalowych chodnikowych – 135,0 mb,- ilość wpustów do przestawienia – 4 kpl.,- długość linii akustycznych jako dodatkowy element bezpieczeństwa ruchu – 155, mb (12,0 m2).Materiały z rozbiórki nadające się do ponownego zastosowania (np. krawężniki, obrzeża, kostka betonowa, destrykt asfaltowy) Wykonawca zobowiązany będzie, wg decyzji Zamawiającego przekazać Zamawiającemu.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45233222-7, 45111200-0, 45000000-7, 45233140-2, 45232400-6, 45233290-8

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-10-20
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena ofertowa 60,00
gwarancja i rękojmia 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: Przebudowa drogi w ciągu ulicy Szkolnej w Ogrodzieńcu z budowa chodnika wraz z budową wodociągu rozdzielczego oraz odcinków przyłączy wodociągowych w rejonie ul. Szkolnej w Ogrodzieńcu w celu poprawy dostępności do Centrum administracyjno - kulturalno – oświatowego.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje w szczególności CZĘŚĆ NR 2 - Przebudowa drogi w ciągu ulicy Szkolnej w Ogrodzieńcu z budowa chodnika wraz z budową wodociągu rozdzielczego oraz odcinków przyłączy wodociągowych w rejonie ul. Szkolnej w Ogrodzieńcu w celu poprawy dostępności do Centrum administracyjno - kulturalno – oświatowego:a) w zakresie branży drogowej:- przebudowę drogi na odcinku od ul. Kościuszki (DW 790) do ul. Słowackiego 281,0 mb – asfalt: 1360,00 m2,- przebudowa zjazdów utwardzonych do posesji w zakresie pasa drogowego wraz ze zjazdem do szkoły – kostka betonowa: 150,00 m2, asfalt: 140,00 m2,- przebudowa istniejących chodników i dobudowa nowych – dł. 325,00 mb, o powierzchni 680 m2,- przebudowa krawężników betonowych:X typ opornik 12x25x100 – 90,00 mb,X typ zwykły o wymiarach 15x30 cm – 560,00 mb,X typ najazdowy 22x15x100 – 120 mb,- przebudowa miejsc postojowych:X przy boisku – kostka betonowa: 150,00 m2,X z wydzielonego chodnika – kostka betonowa: 195,00 m2,- przebudowa opasek utwardzonych – kostka betonowa: 180,00 m2,- tereny zieleni (trawniki) – 150,00 m2, umocnienie skarpy – płyty ażurowe: 210,00 m2,- uzupełnienie elementów odwodnienia powierzchniowego – odwodnienie typu AcoDren- 6,00 mb,- regulacja istniejących studni rewizyjnych w jezdni oraz regulacja skrzynek zaworów wodociągowych w chodniku i jezdni.Przyjęte rozwiązania projektowe przebudowy ulicy Szkolnej powodują konieczność wycinki kolidujących krzewów. Krzewy przewidziane do usunięcia znajdują się na działce gruntu nr 2981 i 3033/2 4187. Krzewy do usunięcia: F = 49,0 m2.Projektowany teren jest słabo uzbrojony, występują tu napowietrzne linie energetyczne i telekomunikacyjne, sieci wodociągowe, gazowe i kanalizacyjne. Istniejące pokrywy studni rewizyjnych i zasuwy wymagają wysokościowej i poziomej regulacji.Przebudowa przedmiotowej drogi polega na wzmocnieniu istniejącej nawierzchni tj. przewiduje wymianę warstw konstrukcyjnych nawierzchni w następującym zakresie:- warstw bitumicznych,- podbudowy.Odcinek jednokierunkowy o szerokości ok. 5,5 m projektuje się zawęzić do 4,0 m celem zagospodarowania miejsca na chodnik i pas postojowy.Zjazdy do posesji utwardzone wykonane zostaną z kostki betonowej gr. 8 cm na wyrównanej podbudowie kamiennej oraz obramowane zostaną krawężnikami betonowymi (opornikami).Nawierzchnia istniejących chodników zostanie przełożona i dostosowana do projektowanej niwelety jezdni . Szerokość chodników 1,5 - 2,0 m.Wzdłuż chodnika przewidziano parkowanie pojazdów poprzez częściowe jego zajęcie.Przy boisku szkolnym zaprojektowano przebudowę istniejących miejsc parkingowych.Uwzględniono w niezbędnym zakresie usprawnienie systemu odwodnienia w postaci wymiany istniejącego odwodnienia liniowego w km 0,2+40,0 na szerokości 300 m w celu poprawy jego sprawności. Zastosowano odwodnienie liniowe z rusztem żeliwnym mocowanym na śruby.Uwzględniając wyznaczoną kategorię ruchu KR3 oraz założone warunki technologiczne i materiałowe - dla przebudowy jezdni zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni:- warstwa ścieralna nawierzchni z mieszanki asfaltobetonowej grubości. 5,0 cm. AC11S, PMB 45/80-55,- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego, grysowego grubości 5,0 cm. AC 16W, 35/50,- skropienie emulsją asfaltową C60BP3 ZM pod warstwę wiążącą i ścieralną wykonać w ilości 0,5kg/m2. Każdorazowa między warstwami należy podłoże oczyścić. Łączenia technologiczne winny być zalane na gorąco.- podbudowa kamienna o łącznej grubości 40,0 cm (20,0cm frakcji 0/31,5mm, 20,0 cm frakcji 0/60mm jako wzmocnienie podłoża gruntowego).Dla zjazdów do posesji zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni - zjazdy utwardzone i miejsca postojowe:- warstwa ścieralna nawierzchni z kostki betonowej gr. 8,0 cm,- podsypka cem.- piaskowa 1:4 gr. 3,0 cm,- podbudowa z kruszywa kam. grubości 15,0 cm (0/31,5),- wzmocnienie podłoża gruntowego kruszywem kam. grubości 20,0 (0/63),- istniejące wyprofilowane podłoże.- obramowanie zjazdów wykonać z krawężników betonowych 12x25x100 na ławie betonowej (C16/20) z oporem.Dla chodnika i opaski zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni:- warstwa ścieralna nawierzchni z kostki betonowej gr. 8,0 cm,- podsypka cem.- piaskowa 1:4 gr. 3,0 cm,- podbudowa z kruszywa kam. grubości 15,0 cm. (0/31,5),- istniejące wyprofilowane podłoże.Po zakończonych robotach nawierzchniowych należy uzupełnić zieleńce wyrównując je wysokościowo do przebudowanych zjazdów i poboczy, chodników. Przyjęto średnio grubość humusowania 5 cm.Wzdłuż nowego chodnika należy zabezpieczyć istniejącą skarpę płytami betonowymi ażurowymi 40x60x10 na podsypce gr. 10 cm z piasku. Bilans terenu:- powierzchnia jezdni (asfalt) F= 1 360,0 m2,- powierzchnia zjazdów indywidualnych (kostka betonowa) F = 150,0 m2,- powierzchnia zjazdów publicznych (asfalt) F= 140,0 m2,- powierzchnia chodników (kostka betonowa) F = 680,0 m2,- powierzchnia opasek (kostka betonowa) F = 180,0 m2,- powierzchnia umocnienia skarpy (płyty ażurowe) F = 210,0 m2,- powierzchnia miejsc postojowych przy boisku kostka betonowa) F = 150,0 m2,- powierzchnia miejsc postojowych z wydzielonego chodnika (kostka bet.) F = 195,0 m2,- zieleń (trawniki) F = 150,0 m2,- długość drogi – 281,0 mb,- długość chodnika – 325,0 mb,- ilość miejsc postojowych - 10,0 szt. (dodatkowo z parkowania na chodniku - 30, 0 szt.),- ilość przejść dla pieszych – 2,0 kpl.Materiały z rozbiórki nadające się do ponownego zastosowania (np. krawężniki, obrzeża, kostka betonowa, destrykt asfaltowy) Wykonawca zobowiązany będzie, wg decyzji Zamawiającego przekazać Zamawiającemu.b) w zakresie branży sanitarnej - wodociągowej:- wodociągu rozdzielczego PE 100, Dz 125 x 11,4 mm, PN 16, SDR 11 - 284 mb,- wodociągu rozdzielczego PE 100, Dz 90 x 5,4 mm, PN 10, SDR 17 - 7 mb,- przyłącza wodociągowe PE 100, Dz 32 x 3,0 mm, PN 16, SDR 11 - 34 mb,- rury ochronne PE Ø 200 x 11,9 - rury ochronne na wodociąg PE Ø 125 - 7 mb,- rury ochronne PE Ø 160 x 9,5 - rury ochronne na wodociąg PE Ø 90 - 5 mb,- rury ochronne PE Ø 90 x 5,4 - rury ochronne na przyłączach wodociągowych PE Ø 32 - 27 mb,- nowe przyłącza wodociągowe - 12 szt.,- zabudowanie hydrantu DN 80 mm - 3 szt.Wodociąg rozdzielczy będzie prowadzony częściowo w pasie drogowym ulicy Słowackiego oraz w rejonie ulicy Szkolnej.Połączenie nowobudowanego wodociągu z istniejącą siecią wodociągową poprzez:- projektowany węzeł wodociągowy W-1 zlokalizowany w rejonie drogi gminnej ul. Szkolnej (działka nr 3033/2), istniejący wodociąg PE Ø 90 mm,- projektowany węzeł wodociągowy W-3 zlokalizowany w rejonie drogi gminnej ul. Słowackiego (działka nr 2976/7), istniejący wodociąg PE Ø 100 mm.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45233222-7, 45231300-8, 45111200-0, 45000000-7, 45233140-2, 45232400-6, 45233290-8

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-10-20
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena ofertowa 60,00
gwarancja i rękojmia 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






NAJNOWSZE ZLECENIE
Nawiążemy współpracę z ekipą montażystów wykładzin - Katowice
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania05-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Nawiążemy współpracę z ekipą montażystów wykładzin. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI