IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 5.000,00 zł (pięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019, poz. 310 z późn. zm.). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na konto Gminy Ogrodzieniec: Nr 85 1020 2498 0000 8102 0436 5300 z dopiskiem: „Kompleksowa likwidacja niskiej emisji w budynku remizo - świetlicy OSP w Ogrodzieńcu”. Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w „koszulce na dokumenty”, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 6. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 10 pkt 1) niniejszego rozdziału SIWZ. 7. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8. Zamawiający zwróci niezwłoczniewadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem ust. 6 niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: 1) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej; 2) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ; c) zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena ofertowa |
60,00 |
Okres gwarancji i rękojmii za wady na roboty budowlane |
30,00 |
Wysokość kary umownej za opóźnienie w zakończeniu wykonania robót budowlanych |
10,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści oferty, napodstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności niemożliwychdo przewidzenia w chwili zawierania umowy lub w przypadku wystąpienia którejkolwiek znastępujących okoliczności: 1) Zmiany, rezygnacji, bądź wprowadzenia podwykonawcy w trakcierealizacji; jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasobyWykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówieńpublicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust. 1 tej ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany innypodwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany wtrakcie postępowania o udzielenie zamówienia. W tym celu zobowiązany jest przedłożyć stosownedokumenty wymagane w postanowieniach SIWZ. Zmiana, rezygnacja lub wprowadzenie w trakcierealizacji umowy nowego podwykonawcy, nie stanowi zmiany umowy o ile zmiana ta nie spowodujewprowadzenia dodatkowego zakresu/części zamówienia realizowanego przez podwykonawcę/ów.Zmiana poprzez wprowadzenie/zgłoszenie w trakcie realizacji umowy nowego zakresu/częścizamówienia realizowanego w podwykonawstwie, który nie został wskazany w Ofercie, stanowizmianę umowy i musi być poprzedzona zawarciem aneksu do umowy. Zmiana poprzez rezygnację zewskazanego w Ofercie zakresu/części zamówienia nie stanowi zmiany umowy i nie jest wymaganezawarcie aneksu do umowy. Zmiana, rezygnacja lub wprowadzenie dalszego Podwykonawcy niestanowi zmiany umowy i nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy. 2) Zmiana osobywyznaczonej przez Wykonawcę do pełnienia funkcji projektanta / kierownika robót. W przypadkubraku możliwości wykonywania przez wskazaną osobę powierzonych jej czynności, (rozwiązanieumowy, śmierć, długotrwała choroba, utrata uprawnień, inne uzasadnione okoliczności niepozwalającewykonywać wskazanej osobie powierzone czynności) wówczas Wykonawca może powierzyć teczynności innej osobie o kwalifikacjach (uprawnieniach) spełniających co najmniej takie warunkijakie podano w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) dla przeprowadzonegopostępowania. 3) Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na treśćzłożonej oferty, w takim zakresie w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowieńumowy do zaistniałego stanu prawnego. 4) Zastąpienia Wykonawcy, któremu Zamawiający udzieliłzamówienia, nowym wykonawcą w wyniku połączenia, podziału, upadłości, restrukturyzacji lubnabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełniawarunki udziału w postępowaniu i nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia na podstawie art.24 ust.1 ustawy Pzp oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian u mowy, lub przekształcenieWykonawcy będącego następstwem sukcesji uniwersalnej, w związku z sukcesją generalną,dziedziczeniem spółek handlowych zgodnie z KSH, a także sukcesją z mocy prawa, zgodnie zobowiązującymi przepisami prawa. Przekształcony Wykonawca musi nadal spełniać warunki udziałuw postępowaniu oraz nie mogą zachodzić wobec niego podstawy wykluczenia na podstawie art. 24ust. 1 ustawy Pzp. 5) Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, w następstwie: a) siły wyższej -rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego doprzewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższejstaranności a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie przedmiotu umowy. W razie wystąpieniasiły wyższej Strony umowy zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia dominimum opóźnienia w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałego na skutek działaniasiły wyższej. (Pod pojęciem siły wyższej rozumie się w szczególności zdarzenia i okoliczności takiejak: klęska żywiołowa, działania wojenne, rebelie, terroryzm, rewolucja, powstanie, inwazja, bunt,zamieszki, strajk spowodowany przez inne osoby - nie związane z realizacją inwestycji, itp.), b)wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót, cowymaga potwierdzenia przez inspektora nadzoru stosownym wpisem do dziennika budowy, c)przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót, będącychnastępstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, d) opóźnień w dokonaniuokreślonych czynności lub ich zaniechaniu przez Zamawiającego, Inspektora nadzoru, właścicielibudynków objętych inwestycją lub inne organy, które nie są następstwem okoliczności, za któreWykonawca ponosi odpowiedzialność, e) wstrzymania prac budowlanych przez Zamawiającego lubwłaściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę. Termin wykonania umowy ulegaodpowiednio zmianie o okres trwania okoliczności celem ukończenia przedmiotu umowy w sposóbnależyty. Zmiana terminu realizacji następuje odpowiednio w dniach, tygodniach lub miesiącach tj. ookres w którym wystąpiły wyżej wymienione okoliczności warunkujące zmianę terminu wykonaniaumowy. Skrócenie terminu wykonania przedmiotu umowy - nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.Zmiana terminu realizacji Inwestycji nie wpływa na zmianę wynagrodzenia. Wraz ze zmianą terminurealizacji Inwestycji zaktualizowany zostaje harmonogram rzeczowo-finansowy. 2. Zmianie podlegajątakże wszelkie nieistotne postanowienia w stosunku do treści oferty, a także inne nieistotne zmiany,które nie stanowią istotnej zmiany umowy, w tym m.in.: 1) Zmiana formy wniesionego zabezpieczenianależytego wykonania umowy na jedną lub kilka form, o których mowa w przepisach ustawy Prawozamówień publicznych przy zachowaniu ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości,zmiana ta nie wymaga zawarcia aneksu do umowy, 2) Zmiana danych związana z obsługąadministracyjno-organizacyjną umowy, zmiana danych teleadresowych Wykonawcy lubZamawiającego - zmiana ta następuje poprzez pisemne zgłoszenie tego faktu drugiej Stronie i niewymaga zawarcia aneksu do umowy. 3. W przypadku wystąpienia okoliczności stanowiącychpodstawę do zmiany umowy, każda ze Stron może wystąpić z wnioskiem na piśmie w sprawiemożliwości dokonania takiej zmiany. We wniosku należy opisać, uzasadnić zmianę oraz dołączyćstosowne dokumenty – dotyczy to przypadków kiedy dla potwierdzenia dokonania zmiany zasadnymjest przedłożenie odpowiednich dokumentów. 9. W terminie do 14 dni od dnia otrzymania żądaniazmiany, Zamawiający powiadomi Wykonawcę o akceptacji żądania zmiany umowy i terminiepodpisania aneksu do umowy lub odpowiednio o braku akceptacji zmiany. 4. Wszelkie zmiany umowysą dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy w formie pisemnejw drodze aneksu do umowy, pod rygorem nieważności. 5. Zmiany postanowień umowy następujązgodnie z zasadami określonymi w umowie oraz przy zastosowaniu przepisów ustawy Prawozamówień publicznych i nie mogą prowadzić do zmiany charakteru umowy. 6. Wszelkie zmiany iuzupełnienia niniejszej umowy dokonane w sposób zgodny z ustawą Prawo zamówień publicznychwymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności - aneks do umowy, z zastrzeżeniem przypadkówokreślonych w niniejszym rozdziale, w których wskazano, że nie jest wymagane zawarcie aneksu doumowy. 7. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznychjest nieważna. 8. Zamawiający przewiduje możliwość i zmian postanowień zawartej umowy wstosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadkuwystąpienia okoliczności wymienionych w art. 144 ust. 1 pkt. 2-6 ustawy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2020-05-15, godzina:
11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
1. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone w: 1) pieniądzu - należywpłacać przelewem na konto Gminy Ogrodzieniec: nr 85 1020 2498 0000 8102 0436 5300, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym żezobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji RozwojuPrzedsiębiorczości (Dz.U. z 2016 r. poz. 359 z póź. zm.). Uwaga: Zamawiający nie wyraża zgody nawniesienie zabezpieczenia w wekslach z poręczeniem wekslowym banku, przez ustanowienie zastawuna papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorząduterytorialnego oraz przez ustanowienie zastawu rejestrowego. 2. Zamawiający dokona zwrotuzabezpieczenia należytego wykonania umowy zgodnie ze stosownymi postanowieniami zawartymi wewzorze umowy, stanowiącymi załącznik nr 6 do SIWZ. 3. Jeżeli okres na jaki ma zostać wniesionezabezpieczenie przekracza 5 lat, zabezpieczenie w pieniądzu wnosi się na cały ten okres, azabezpieczenie w innej formie wnosi się na okres nie krótszy niż 5 lat, z jednoczesnymzobowiązaniem się wykonawcy do przedłużenia zabezpieczenia lub wniesienia nowegozabezpieczenia na kolejne okresy. W przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienia nowegozabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowegozabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu, zamawiający zmienia formę nazabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia. Wypłatanastępuje nie później niż w ostatnim dniu ważności dotychczasowego zabezpieczenia. Zabezpieczeniewniesione przez Wykonawcę w formie innej niż pieniądz (jeżeli okres na jaki ma zostać wniesioneprzekracza 5 lat) musi zawierać w treści zapis, iż w przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienianowego zabezpieczenia przez Wykonawcę - Zamawiający najpóźniej na 30 dni przed upływemterminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia może zmienić formę na zabezpieczenie wpieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia.