Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Przebudowa budynku handlowo-usługowego
(istniejące Przedszkole nr 12 zlokalizowane na II kondygnacji)
przy ul. Batorego 34 w Otwocku.
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
polski
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
3.1. Przedmiot zamówienia realizowany będzie:
1) na podstawie decyzji Starosty Otwockiego nr 1265/2022 z 15.11.2022 r. zatwierdzającej projekt zagospodarowania działki
lub terenu i projekt architektoniczno-budowlany oraz udzielającej pozwolenia na budowę;
2) zgodnie z dokumentacją projektową: „Przebudowa budynku handlowo – usługowego (istniejące przedszkole
zlokalizowane na II kondygnacji)”, na którą składają się:
a. projekt zagospodarowania terenu;
b. projekt architektoniczno-budowlany;
c. projekt techniczny branż: architektoniczno-konstrukcyjnej, sanitarnej, elektrycznej;
d. specyfikację wykonania i odbioru robót;
3) zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia, dalej również OPZ.
3.2. Przedmiotem zamierzenia budowlanego objętego niniejszą dokumentacją jest przebudowa i zmiana sposobu
użytkowania jednego pomieszczenia Przedszkola nr 12, ul. Batorego 34 w Otwocku, w tym, w szczególności:
1) wykonanie wszystkich czynności związanych z wykonaniem obiektu zgodnie z dokumentacją projektową i OPZ;
2) realizacja wszystkich czynności administracyjnych związanych z prawidłową i zgodną z przepisami prawa realizacją
przedmiotu umowy po otrzymaniu odpowiedniego Pełnomocnictwa od Zamawiającego;
3) wykonanie dokumentacji powykonawczej;
4) udzielenie gwarancji, na warunkach określonych w § 12 umowy; na roboty budowlane i dostarczone oraz zainstalowane
elementy w ramach realizacji przedmiotu umowy;
5) wykonanie wszelkich czynności i działań niezbędnych do uzyskania pozwoleń, odbiorów;
6) uzyskanie pozwolenie na użytkowanie;
7) przekazanie przedmiot umowy do eksploatacji;
8) przeprowadzenie niezbędnych szkoleń użytkownika i Zamawiającego.
3.3. W przypadku wystąpienia rozbieżności pomiędzy różnymi częściami dokumentacji projektowej, przedmiarem,
specyfikacji technicznych lub Specyfikacji Warunków Zamówienia obowiązywać będzie najszerszy zakres robót.
3.4.
1. Zakres przedmiotu umowy obejmuje, w szczególności:
1) wykonanie wszystkich czynności, w tym robót budowlanych, związanych z wykonaniem obiektu zgodnie z dokumentacją
projektową i OPZ;
2) realizację wszystkich czynności administracyjnych związanych z prawidłową i zgodną z przepisami prawa realizacją
przedmiotu umowy po otrzymaniu odpowiedniego Pełnomocnictwa od Zamawiającego;
3) wykonanie dokumentacji powykonawczej;
4) udzielenie gwarancji, na warunkach określonych w § 12 umowy; na roboty budowlane i dostarczone oraz zainstalowane
elementy w ramach realizacji przedmiotu umowy;
5) wykonanie wszelkich czynności i działań niezbędnych do uzyskania pozwoleń, odbiorów;
6) uzyskanie pozwolenie na użytkowanie;
7) przekazanie przedmiot umowy do eksploatacji;
8) przeprowadzenie niezbędnych szkoleń użytkownika i Zamawiającego.
2. Warunki realizacji:
1) Roboty będą wykonywane w następujących dniach tygodnia i godzinach:
a) w zakresie robót instalacyjno-budowlanych, których wykonywanie nie będzie powodować wystąpienia jakichkolwiek
uciążliwości dla użytkowników obiektu – we wszystkie dni z terminu przewidzianego na ich realizację (dni robocze, soboty,
niedziele i święta);
b) roboty uciążliwe (powodujące: nadmierny hałas, zapylenie - kurz budowlany, mogą być wykonywane tylko po godzinach
pracy przedszkola (tj. po 17:00) w dni robocze oraz we wszystkich godzinach w pozostałe dni, lecz zawsze po
wcześniejszym pisemnym ich uzgodnieniu z użytkownikiem i zarządcą obiektu,
c) roboty elektryczne powodujące wystąpienie zakłóceń i przerw w zasilaniu elektrycznym dla pomieszczeń i budynków –
tylko w uzgodnione pisemnie z Zamawiającym/użytkownikiem/zarządcą obiektu w weekendy (sobota, niedziela), przy
spełnieniu odrębnie ustalonych warunków;
2) Nie jest dopuszczalne prowadzenie jakichkolwiek prac powodujących przerwy i zakłócenia w zasilaniu elektrycznym dla
rozdzielni głównych w budynku objętym robotami budowlanymi w dni robocze (od poniedziałku do piątku w godzinach 6:00 –
17:00) bez pisemnego uzgodnienia z Zamawiającym/użytkownikiem/zarządcą obiektu.
3) Plac budowy, będzie wymagał oznakowania ostrzegawczego i oznakowania wynikającego z przepisów, a w razie
potrzeby również wygrodzenia
4) Ze względu na czynny charakter obiektu i jego specyfikę (obiekt użyteczności publicznej, placówka oświatowa) mogą
wystąpić przerwy w realizacji prac, zarówno kilkugodzinne, jak i całodobowe, które może zarządzić Zamawiający lub osoby
przez niego wyznaczone, a zarządzenie przerwy może nastąpić ustnie, w sposób nagły, bez wyprzedzającej informacji. W
przypadku braku możliwości prowadzenia jakichkolwiek robót w związku z sytuacją opisaną powyżej, Wykonawcy nie
przysługuje roszczenie finansowe z tego tytułu
5) W związku z koniecznością zapewnienia prawidłowego, ciągłego funkcjonowania przedszkola wszelkie roboty budowlano
- instalacyjne związane z realizacją przedmiotu umowy wymagające działań poza nowobudowaną salą nr 5 będą
zakończone w terminie 1 miesiąca podpisania umowy i prowadzone w godzinach braku obecności dzieci w placówce.
3. W ramach realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest do kompleksowego wykonania robót zgodnie z dokumentacją projektową i OPZ, w szczególności:
1) modernizacji instalacji ochrony ppoż w pomieszczeniach przedszkola (wiatrołapie, komunikacji, szatni, salach zajęć),
poprzez instalację opraw awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego,
2) wyposażenia przedszkola w przeciwpożarowy wyłącznik prądu,
3) wykonania zadaszenia nad schodami ewakuacyjnymi,
4) wykonania więźby dachowej i ścian konstrukcyjnych,
5) wykonania obróbki blacharskiej;
6) wykonania instalacji grzewczej wraz z dostawą i montażem grzejników;
7) wykonania instalacji elektrycznej wraz z dostawą i montażem osprzętu i oświetlenia;
8) dostawy i montażu stolarki drzwiowej i okiennej wraz z wykonaniem glifów i ich wykończeniem:
• konieczne wykonanie parapetów nowych okien
• konieczne zaopatrzenie wszystkich drzwi w stosowne dla typu i lokalizacji: progi, odbojniki, klamki oraz zamki
umożliwiające zamknięcie drzwi na klucz (kolorystyka i typ do uzgodnienia z Zamawiającym), komplet kluczy zostanie
przekazany przez Wykonawcę, Zamawiającemu;
9) wykonania robót wykończeniowych wybudowanej sali, w tym:
a) wykonanie, wykończenie i malowanie ścian wewnętrznych i sufitów farbą lateksową ścian,
b) wykonanie wykończenia podłogi za pomocą wykładziny z wierzchnią warstwą użytkową PCV, sportowej/wielofunkcyjnej w
kolorze uzgodnionym z Zamawiającym, spełniającej następujące parametry:
• klasa odporności na ogień wg EN 13501-1 – co najmniej niezapalny Cfl-s1, Bfl-s1,
• grubość 6,20 mm,
• amortyzacja kategoria P1,
• antypoślizgowa,
• odporna na ścieranie,
• odporna na obciążenia toczne,
• izolacja akustyczna co najmniej 18 db
• odporna na plamy.
Cokoły wykonane na wysokość 10 cm powyżej poziomu posadzki. Pomiędzy poziomem podłogi, a cokołem zapewnić
połączenie bezspoinowe;
c) wykonanie wszelkich robót wykończeniowych i poinstalacyjnych.
10) usunięcia zbędnej infrastruktury, transport i jej utylizację;
11) dostawy i instalacji oświetlenia w suficie, niezbędnego osprzętu elektrycznego gniazdek, włączników itp;
12) wszystkie instalacje sanitarne, elektryczne, teletechniczne musza zostać zintegrowane i włączone do istniejącej w
obiekcie infrastruktury w porozumieniu i przy asyście administratora obiektu.
4. Zamawiający wymaga poprowadzenia wszelkich instalacji podtynkowo, w bruzdach pod posadzką lub w przestrzeni sufitu
podwieszanego, jedynie w uzasadnionych technicznie przypadkach i zgodnie ze wskazaniami dokumentacji projektowej
dopuszczalne jest inne wykonanie instalacji i poprowadzenie okablowania.
5. Zamawiający wymaga aby każde naroże ścienne wykończone tynkami zostało zabezpieczone stalowymi narożnikami
podtynkowymi.
6. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia dokumentacji powykonawczej, która musi zostać dostarczona
Zamawiającemu i zatwierdzenia przez inspektora nadzoru inwestorskiego przed rozpoczęciem odbioru końcowego.
Do odbioru końcowego Wykonawca jest zobowiązany przygotować dokumentację powykonawczą w 3 egzemplarzach w
wersji papierowej oraz w 2 egzemplarzach w wersji elektronicznej obejmującej: całość dokumentacji w formie pliku pdf (w
tym skan całości) oraz w postaci plików umożliwiających edycję dokumentacji z rozszerzeniem doc, dwg) zawierającą:
a) kopie rysunków wchodzące w skład zatwierdzonego projektu budowlanego z naniesionymi zmianami (a w razie potrzeby
także opis uzupełniający) dokonanymi przez projektanta (o ile zmiany wystąpią w stosunku do projektu budowlanego);
b) protokoły z prób, badań i pomiarów we wszystkich branżach;
c) instrukcje obsługi, eksploatacji, konserwacji dla urządzeń;
d) szczegółową specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót,
e) dziennik budowy,
f) recepty i ustalenia technologiczne,
g) wyniki pomiarów kontrolnych oraz badań i oznaczeń laboratoryjnych, atesty jakościowe wbudowanych materiałów,
h) certyfikaty, świadectwa i aprobaty techniczne, deklaracje zgodności użytych materiałów i wykonanych robót;
i) niezbędne protokoły odbiorów dokonane przez inne jednostki,
j) geodezyjną inwentaryzację powykonawczą,
k) kopię mapy zasadniczej powstałej w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej,
l) DTR (dokumentacje techniczno-ruchowe), gwarancje, instrukcje na zamontowane urządzenia, potwierdzające osiągnięcie
zakładanych projektowo parametrów i wydajności,
m) warunki gwarancji Wykonawcy zgodnie z § 12 umowy dla dostarczonych elementów i urządzeń oraz wykonanej
dokumentacji i wykonanych robót w ramach realizacji przedmiotu umowy;
n) komplet licencji na oprogramowania systemu operacyjnego i/lub oprogramowania użytkowe (o ile wystąpią);
o) komplet haseł, zapewniających pełną sterowność i dostęp do oprogramowań na poziomie użytkownika oraz
administratora (o ile wystąpią);
p) listę osób, które będą wykonywały czynności serwisowo-gwarancyjne w okresie udzielonej gwarancji, a następnie jej
aktualizacja minimum raz na kwartał,
q) inne dokumenty wskazane w umowie.
(...)
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Uslugi hydrauliczne
Ząbki (mazowieckie)
Pranie tapicerki meblowej kanapy, narożniki, fotele
Warszawa (mazowieckie)
Kompleksowe wykończenia wnętrz
Sulejówek, Halinów (mazowieckie)
Elektryk radom
radom (mazowieckie)
Eleganckie Stoły - Wyjątkowe Stoły do Każdego Wnętrza
Warszawa (mazowieckie)
Osuszanie budynków Wykończenia wnętrz FAVORIT
Wróble-Wargocin (mazowieckie)
Montaż serwis naprawa okien i drzwi
Ostrów Mazowiecka (mazowieckie)
Budowa domów jednorodzinnych
Warszawa, Piaseczno, Pruszków, Piastów, Sękocin (mazowieckie)
Instalacje Elektryczne teletechniczne Fotowoltaiczne Zasilanie awaryjn
Garwolin (mazowieckie)