Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
CP-24-1101-2/2023 Dostosowanie pomieszczenia laboratoryjnego w Zakładzie Biochemii i Biologii Molekularnej CMKP do klasy BSL 2
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM MEDYCZNE KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000289093
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Marymoncka 99/103
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-813
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 225693700
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: DZP@cmkp.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.cmkp.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
CP-24-1101-2/2023 Dostosowanie pomieszczenia laboratoryjnego w Zakładzie Biochemii i Biologii Molekularnej CMKP do klasy BSL 2
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b869e827-466a-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00373758
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00262915/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Remont i aranżacja pomieszczenia laboratoryjnego w Zakładzie Biochemii i Biologii Molekularnej w budynku CMKP przy ul. Marymonckiej 99/103 w Warszawie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://cmkp.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/407477
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://cmkp.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/407477
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 4.2. Postępowanie prowadzone jest za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem https://cmkp.eb2b.com.pl, zwanej dalej „Platformą zakupową” lub „Systemem”, pod nazwą i numerem sprawy wskazanym na stronie tytułowej niniejszej SWZ. Instrukcje dotyczące korzystania z Platformy zakupowej dostępne są pod adresem https://cmkp.eb2b.com.pl/cms-directory.html/regulations.
4.3. Dokumentacja postępowania dostępna jest na Platformie zakupowej w zakładce „Załączniki organizatora”. Podgląd i pobieranie dokumentacji postępowania nie wymaga logowania na Platformie zakupowej, natomiast przekazywanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, ofert oraz innych oświadczeń, dokumentów lub informacji w ramach postępowania wymaga uprzedniego dokonania rejestracji na Platformie zakupowej (posiadania konta użytkownika) oraz zalogowania się do Systemu i zgłoszenia się do udziału w danym postępowaniu.
4.4. Pobranie załączników udostępnionych przez Zamawiającego następuje poprzez kliknięcie w wybrany plik, a następnie wybranie polecenia „Pobierz”. W celu pobrania wszystkich załączników jednocześnie (w formacie poddającym dane kompresji) należy wybrać polecenie „Pobierz paczkę”, a następnie „Pobierz wszystkie załączniki organizatora”. W przypadku gdy Zamawiający udostępnił załącznik w formacie poddającym dane kompresji, a następnie wykonawca pobierze ten załącznik z wykorzystaniem polecenia „Pobierz paczkę”, załącznik zostanie powtórnie skompresowany.
4.5. Rejestracja i założenie konta użytkownika na Platformie zakupowej, a także korzystanie z Platformy zakupowej jest bezpłatne dla wykonawców. Założenie konta użytkownika wymaga uprzedniej akceptacji warunków korzystania z Platformy zakupowej określonych w regulaminie dostępnym pod adresem https://cmkp.eb2b.com.pl/cms/page/id/terms-and-conditions. Rejestracja na Platformie zakupowej wymaga podania danych identyfikacyjnych wykonawcy oraz adresu e-mail, na który będą wysyłane komunikaty systemowe.
4.9. Wykonawca, który chce przystąpić do wybranego postępowania, po kliknięciu w nazwę danego postępowania na liście postępowań otwartych albo po wejściu w ustawienia danego postępowania (dwukrotne kliknięcie w nazwę postępowania), winien wybrać polecenie „Zgłoś się do udziału w postępowaniu”, które znajduje się w górnym pasku okna postępowania. Aby zgłosić się do postępowania wymagane jest zalogowanie się do Systemu.
4.10. Wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej przy użyciu zakładki:
1) „Załączniki organizatora” – z wykorzystaniem której Zamawiający udostępnia dokumenty zamówienia, wyjaśnienia i zmiany treści SWZ, informację z otwarcia ofert, informację o wyborze najkorzystniejszej oferty oraz informację o unieważnieniu postępowania;
2) „Złóż ofertę” – z wykorzystaniem której Wykonawca przekazuje ofertę wraz z załącznikami;
3) „Pytania/Informacje” – z wykorzystaniem której:
a) Zamawiający przekazuje korespondencję skierowaną bezpośrednio do jednego lub większej liczby wykonawców, w szczególności wezwania do złożenia oświadczeń, dokumentów lub wyjaśnień na etapie badania i oceny ofert, informację o wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, a także informację o wyborze najkorzystniejszej oferty lub o unieważnieniu postępowania,
b) wykonawca – przekazuje pytania o wyjaśnienie treści SWZ, odpowiedzi na wezwania do złożenia oświadczeń, dokumentów lub wyjaśnień na etapie badania i oceny ofert, a także odwołanie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z informacjami o przetwarzaniu danych osobowych stanowiącymi Załącznik nr 5A i Załącznik nr 5B do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z informacjami o przetwarzaniu danych osobowych stanowiącymi Załącznik nr 5A i Załącznik nr 5B do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CP-24-1101-2/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 1050000,00 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 420048,33 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na dostosowaniu pomieszczenia laboratoryjnego nr 304 i 305 na III piętrze w Zakładzie Biochemii i Biologii Molekularnej do klasy BSL 2, zlokalizowanego w budynku CMKP przy ul. Marymonckiej 99/103 w Warszawie.
5.2. Zamówienie polega na wykonaniu robót budowlanych zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, na który składają się ogólne wytyczne Zamawiającego, a także projekty wykonawcze oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, dalej łącznie nazywane „dokumentacją projektową”.
5.3. Szczegółowy zakres zamówienia określono w opisie przedmiotu zamówienia.
5.4. Wymagany okres gwarancji na przedmiot zamówienia (urządzenia, materiały i robociznę– z wyłączeniem wyposażenia, opraw i urządzeń wskazanych w § 9 w ust. 13 projektu umowy) wynosi nie mniej niż 60 miesięcy licząc od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru robót. Wykonawca udzieli gwarancji na okres zgodny z oświadczeniem zawartym w złożonej ofercie.
5.5. Zamawiający określa okres rękojmi za wady fizyczne przedmiotu umowy (w tym urządzenia, materiały i robociznę) jako równy okresowi gwarancji oferowanemu przez wykonawcę.
5.6. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach określonych w projekcie umowy, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz dokumentacją projektową.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45320000-6 - Roboty izolacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 140 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 19.1. Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w pkt 19.2 SWZ. Za ofertę najkorzystniejszą – spośród ofert niepodlegających odrzuceniu – zostanie uznana oferta przedstawiająca najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 25,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
9.1. Zamawiający określa warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy PZP, w odniesieniu do zdolności technicznej lub zawodowej, zgodnie z którym o udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który wykaże, że:
9.1.1. posiada doświadczenie umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, co oznacza że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie co najmniej 2 (dwa) zadania inwestycyjne obejmujące wykonanie robót budowlanych w zakresie co najmniej remontu/adaptacji/przebudowy/budowy pomieszczeń z przeznaczeniem na laboratorium lub zwierzętarnię, o wartości zadania (w części dotyczącej robót realizowanych wewnątrz obiektu) wynoszącej co najmniej 350 000,00 zł brutto;
UWAGA: Doświadczenie opisane w ppkt 9.1.1 nie podlega sumowaniu w ramach doświadczenia różnych podmiotów, co oznacza że:
wykonawca samodzielnie ubiegający się o udzielenie zamówienia musi wykazać się realizacją zadań opisanych w pkt 9.1.1 lub
jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykazać się realizacją zadań opisanych w pkt 9.1.1 lub
jeden podmiot udostępniający wykonawcy swoje zasoby (podwykonawca) musi wykazać się realizacją zadań opisanych w pkt 9.1.1.
Pojęcia remontu, adaptacji, przebudowy i budowy należy rozumieć zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682, z późn. zm.).
Zamawiający nie dopuszcza sumowania wartości/zakresu różnych zadań celem wykazania spełniania wymaganego warunku w zakresie pojedynczych zadań opisanych powyżej. Jeżeli dane zadanie, którego zrealizowaniem wykazuje się wykonawca lub inny podmiot, obejmuje szerszy zakres niż wymagany w opisie warunku, wykonawca zobowiązany jest wyodrębnić w wykazie robót budowlanych wartość odpowiadającą zakresowi zadania określonemu w warunku.
Wykonawca lub inny podmiot, który wykazuje się doświadczeniem w realizacji robót budowlanych opisanych w pkt 9.1.1 powyżej, zobowiązany jest do wykonania co najmniej części zamówienia polegającej na wykonaniu robót ogólnobudowlanych, zgonie z odpowiednią częścią Dokumentacji projektowej we wskazanym zakresie, oraz do nadzorowania i koordynowania wykonania całości robót objętych zamówieniem.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, na potwierdzenie spełniania warunku może wykazać roboty budowlane, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
Jeżeli Wykonawca na potwierdzenie spełniania powyższego warunku, wykaże zamówienia, których wartość wyrażona jest w walucie innej niż PLN, winien dokonać przeliczenia tej wartości na PLN według średniego kursu danej waluty obcej ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski na dzień zamieszczenia ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
9.1.2. dysponuje osobami posiadającymi odpowiednie wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, które skieruje do realizacji zamówienia, tj.:
1) jedną osobą, która zostanie skierowana do pełnienia funkcji kierownika budowy i kierownika robót w branży budowlanej oraz która posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności architektonicznej lub konstrukcyjno-budowlanej;
2) jedną osobą, która zostanie skierowana do pełnienia funkcji kierownika robót w branży sanitarnej oraz która posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych;
3) jedną osobą, która zostanie skierowana do pełnienia funkcji kierownika robót w branży elektrycznej oraz która posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych;
– co wykonawca wykaże poprzez wskazanie osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich uprawnień, zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
UWAGA: Wykonawca może skierować tę samą osobę do pełnienia funkcji kierownika robót w więcej niż jednej branży.
Wskazane powyżej uprawnienia należy rozumieć zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.
Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – którzy nabyli kwalifikacje zawodowe do wykonywania określonych działalności w budownictwie zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551), w związku z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
Zakres wskazanych powyżej uprawnień budowlanych nie może zawierać ograniczeń uniemożliwiających pełnienie funkcji kierownika budowy lub kierownika robót budowlanych w określonych branżach objętych przedmiotem zamówienia, o którego udzielenie ubiega się wykonawca.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 15.2. Podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia określonych w pkt 8 SWZ:
1) informacja z Krajowego Rejestru Karnego – sporządzona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem – w zakresie:
a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 uPZP,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 uPZP, dotycząca orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,
c) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. a uPZP,
d) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b uPZP, dotyczącej ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu,
e) art. 109 ust. 1 pkt 3 uPZP, dotyczącej skazania za przestępstwo lub ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu;
2) oświadczenie, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 uPZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
3) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 uPZP, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 uPZP, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
5) odpis lub informacja z KRS lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 uPZP, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
6) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPZP – w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 uPZP,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 uPZP, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 uPZP, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 uPZP,
e) art. 109 ust. 1 pkt 1 uPZP, odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych,
f) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b uPZP, dotyczących ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę ograniczenia wolności lub karę grzywny,
g) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. c uPZP,
h) art. 109 ust. 1 pkt 3 uPZP, dotyczących ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę ograniczenia wolności lub karę grzywny,
i) art. 109 ust. 1 pkt 5-10 uPZP.
Jeżeli wyk. ma siedzibę lub miejsce zam. poza granicami RP,
stosuje się post. pkt 15.5-15.6 SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 15.3. Podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 9 SWZ:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie ;
2) dowody, o których mowa powyżej, tj. referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
15.7. W przypadku polegania przez wykonawcę na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, wykonawca zobowiązany jest złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt 15.2 ppkt 1) i 3)-6) SWZ, dotyczące tych podmiotów, potwierdzające, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania określone w SWZ.
15.8. Do podmiotów udostępniających zasoby, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowienia pkt 15.5-15.6 SWZ stosuje się odpowiednio.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
14.4. Przedmiotowy środek dowodowy – wypełniony formularz Wykaz doświadczenia personelu kluczowego – sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2C do SWZ, zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 19.6 SWZ, stanowiący podstawę do dokonania oceny oferty w ramach kryterium oceny ofert „Doświadczenie kierownika budowy” zawierający w szczególności oświadczenie o imieniu i nazwisku, uprawnieniach i doświadczeniu zawodowym kierownika budowy – w zakresie wskazanym w SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
14.10. Zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy PZP jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie – w zakresie w jakim przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu, że oferowane usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Przepisu art. 107 ust. 2 ustawy PZP nie stosuje się, w zakresie w jakim przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
14.2. Oferta, tj. wypełniony formularz ofertowy, sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2A do SWZ, zawierający w szczególności oświadczenie dotyczące:
1) oferowanego przedmiotu zamówienia i łącznej ceny ofertowej za wykonanie zamówienia;
2) okresu gwarancji, terminu wykonania zamówienia oraz warunków płatności;
3) akceptacji wszystkich postanowień SWZ i projektu umowy bez zastrzeżeń;
4) terminu związania ofertą;
5) częściach zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, wraz z podaniem nazw tych podwykonawców (o ile są już znani);
6) wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, określające które roboty budowlane wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy PZP.
14.3. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP – stanowiące dowód tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe, aktualne na dzień składania ofert – sporządzone z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do SWZ i dotyczące odpowiednio:
1) wykonawcy – potwierdzające brak podstaw wykluczenia (w zakresie wskazanym w SWZ) oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca samodzielnie wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu);
2) każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – potwierdzające brak podstaw wykluczenia (w zakresie wskazanym w SWZ) oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
14.5. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania osoby działającej w imieniu odpowiednio: wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub podmiotu udostępniającego zasoby – chyba że umocowanie do reprezentowania określonego podmiotu wynika z informacji ujawnionych w Krajowym Rejestrze Sądowym, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innym właściwym rejestrze.
14.6. Oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej – jeżeli wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy PZP.
14.7. W przypadku polegania przez wykonawcę na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby:
1) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 125 ust. 5 ustawy PZP – potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (w zakresie wskazanym w SWZ w odniesieniu do wykonawcy) oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby – sporządzone z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do SWZ;
2) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – potwierdzające, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określające w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
12.1. Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w kwocie 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych).
12.2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
12.3. Wadium wnosi się w następujący sposób w zależności od formy:
1) wadium wnoszone w pieniądzu – należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego numer: 26 1240 6247 1111 0000 4974 0932, ze wskazaniem w tytule przelewu: „Wadium w postępowaniu nr CP-24-1101-2/2023”;
2) wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia – wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
12.4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy PZP.
12.5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na wskazanym przez Zamawiającego rachunku bankowym, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
12.6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy PZP na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego złożone w terminie związania ofertą.
12.7. Zwrot wadium następuje w okolicznościach i na zasadach określonych w art. 98 ustawy PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
10.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. konsorcja, spółki cywilne) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
10.2. Oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie.
10.3. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych.
10.4. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykazać brak podstaw wykluczenia. Wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą łącznie wykazać spełnianie warunków udziału w postępowaniu z uwzględnieniem wymagań określonych w pkt 9.1 SWZ.
10.5. Zgodnie z art. 117 ust. 3 ustawy PZP w odniesieniu do warunku dotyczącego kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia określonego w pkt 9.1 SWZ wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
10.6. Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy PZP wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy – w związku z wymaganiami określonymi w pkt 10.5 SWZ.
10.7. W przypadku wyboru, jako najkorzystniejszej, oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga przedstawienia kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego.
10.8. Umowa regulująca współpracę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia winna określać co najmniej: strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania przez każdego z wykonawców, solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, czas obowiązywania umowy (obejmujący okres realizacji przedmiotu zamówienia, oraz okres gwarancji i rękojmi – jeżeli ma zastosowanie), wyłączenie możliwości wypowiedzenia umowy regulującej współpracę wykonawców przez którąkolwiek ze stron przed upływem okresu jej obowiązywania.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
2. Zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy złożonej w Postępowaniu, jest możliwa poprzez:
1) zmianę terminu realizacji przedmiotu Umowy o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu tego terminu o czas opóźnienia, z zastrzeżeniem że nie dłużej niż o 60 dni w odniesieniu do sytuacji wymienionych w lit. e, w przypadku:
a) wystąpienia zdarzenia lub okoliczności spowodowanych siłą wyższą, tj. o charakterze nadzwyczajnym, na które Wykonawca ani Zamawiający nie mają wpływu oraz wystąpieniu których Wykonawca ani Zamawiający, działając racjonalnie oraz z dołożeniem należytej zawodowej staranności, nie mogli zapobiec ani ich uniknąć lub przezwyciężyć, oraz które nie mogą być zasadniczo przypisane żadnej ze Stron, np. wystąpienie zdarzenia zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach albo działań osób trzecich uniemożliwiających terminowe wykonanie Robót,
b) wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian w Dokumentacji projektowej, w przypadku stwierdzenia istotnych braków lub błędów, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa,
c) wystąpienia okoliczności leżących wyłącznie po stronie Zamawiającego, w szczególności nieterminowe wprowadzenie na teren budowy lub wstrzymanie Robót,
d) wystąpienia konieczności wykonania prac dodatkowych lub zamiennych, a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem Umowy przez doświadczonego wykonawcę,
e) czasowego wstrzymania produkcji urządzeń lub materiałów niezbędnych do wykonania Robót, jeżeli nie mogą zostać one zastąpione urządzeniami lub materiałami innego producenta,
f) wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych, które są niezbędne do prawidłowego zrealizowania Robót i wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy;
2) zmianę osób wskazanych w § 4 ust. 2 Umowy, skierowanych zgodnie z ofertą Wykonawcy złożoną w Postępowaniu do realizacji zamówienia, wyłącznie w przypadku gdy Zamawiający zostanie o tym pisemnie poinformowany, zmiana będzie spowodowana uzasadnionymi zdarzeniami losowymi, a osoba wskazana w zastępstwie będzie posiadała kwalifikacje i doświadczenie nie gorsze niż wymagano w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w wyniku którego zawarto niniejszą Umowę – z zastrzeżeniem pkt 3;
3) zmianę kierownika budowy wskazanego w § 4 ust. 2 pkt 1 Umowy – w przypadku gdy spełnione zostaną wymagania określone w pkt 2, a ponadto nowo wskazana osoba uzyskałaby taką samą liczbę punktów w ramach kryterium oceny ofert „Doświadczeniu kierownika budowy” dotyczącego doświadczenia danej osoby określonego w dokumentacji Postępowania;
4) zmianę podwykonawcy lub rezygnację z podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy PZP, z uwzględnieniem postanowień § 5 ust. 6 Umowy.
3. Dopuszcza się zmianę Umowy, która nie jest istotna w rozumieniu art. 454 ust. 2 ustawy PZP, tj. nie powoduje zmiany ogólnego charakteru Umowy w stosunku do pierwotnej Umowy, a w szczególności:
1) wiedza o jej wprowadzeniu do Umowy na etapie Postępowania nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienie stanowiące przedmiot Umowy ani na wynik Postępowania;
2) jest wywołana przyczynami zewnętrznymi (nieprzewidywalnymi na etapie Postępowania i niezależnymi od Stron) i odnosiłaby się w taki sam sposób do każdego innego wykonawcy biorącego udział w Postępowaniu w takim samym zakresie i na takich samych zasadach.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-09-14 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://cmkp.eb2b.com.pl/open-auctions.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-09-14 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-10-13
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
4.24. Zamawiający przewiduje zwołanie zebrania wykonawców w celu wyjaśnienia treści SWZ. Wykonawcy zainteresowani udziałem w zabraniu proszeni są o stawienie się w siedzibie CMKP przy ul. Marymonckiej 99/103 w Warszawie w dniu 5 września 2023 r. o godzinie 11:00 i oczekiwanie w holu głównym przy recepcji na przedstawiciela Zamawiającego, który poprowadzi zebranie.
4.25. Wykonawcy proszeni są o przekazanie informacji o chęci wzięcia udziału w zebraniu za pośrednictwem Platformy zakupowej, z wykorzystaniem zakładki „Pytania/Informacje”. W razie braku jakichkolwiek zgłoszeń do dnia poprzedzającego wyznaczony termin zebrania, zebranie nie odbędzie się.
8.7. Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593, z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
3) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, z późn. zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
8.8. Wykluczenie wykonawcy następuje na okres wskazany odpowiednio w art. 111 ustawy PZP albo art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
6.5. Zgodnie z art. 222 ust. 4 ustawy PZP Zamawiający informuje, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 516 659,45 PLN brutto.