Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Projekt i budowa sali gimnastycznej przy Liceum Ogólnokształcącym w Krzeszowicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Krakowski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351554413
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Słowackiego 20
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-037
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 126344266
1.5.8.) Numer faksu: 126335294
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zarzad@powiat.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Projekt i budowa sali gimnastycznej przy Liceum Ogólnokształcącym w Krzeszowicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-adbe00a4-985e-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00029832
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/spwk3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Adres strony internetowej:https://portal.smartpzp.pl/spwk
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu odbywa się za pośrednictwem konta Użytkownika Zewnętrznego. 2.Zadawanie pytań do dokumentów zamówienia przez Wykonawców odbywa się w zakładce "Pytania do postępowania" i nie wymaga zakładania konta. 3. Po otwarciu ofert, komunikacja międzyZamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej (opatrzoną podpisem kwalifikowanym) lub wpostaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym za pośrednictwem Systemu, w zakładce "Korespondencja". 4.Do pełnego i prawidłowego korzystania z Systemu konieczne jest posiadanie przez Wykonawcę elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego służącego do autentykacji i podpisu. 5.Z Systemu możnakorzystać na dwa sposoby, pod warunkiem spełnienia następujących minimalnych wymagań technicznych: a)Oprogramowanie zewnętrzne (dostawcy podpisu kwalifikowanego):•przeglądarka internetowa: Mozzilla Firefox ver. 65 i późniejsze, Google Chrome ver. 66 i późniejsze lub Opera ver. 58 i późniejsze, Microsoft Edge ver. 18 i późniejsze, Internet Explorer11,•lista zalecanych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozzilla Firefox, Opera. Zaleca sięużywanie najnowszych wersji przeglądarek.•System operacyjny: Windows 7 i późniejsze. b)Oprogramowanie wbudowane w SmartPZP: • zainstalowane środowisko JAVA w wersji min. 1.8 (jre),•w przypadku przeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek do przeglądarki SzafirSDK Web,•oprogramowanie Szafir Host w systemie operacyjnym. Powyższe wymagania wraz ze szczegółowym opisem znajdują się w Instrukcji użytkownika Wykonawcy na stronie internetowej:https://portal.smartpzp.pl/spwk/elearning 6.Użycie przez Wykonawcę środków komunikacji elektronicznej zapewnionych w Systemie jest uzależnione od uprzedniej akceptacji przez Wykonawcę Regulaminu korzystania z usług Systemu na witrynie internetowej przy zakładaniu profilu Wykonawcy. 7.Korzystanie z Systemu przez Wykonawców jest bezpłatne. 8.Wykonawcy przysługuje prawo korzystania z asysty obejmującej wsparcie techniczne w kwestiach dotyczących korzystania z Systemu, polegające na doradztwie telefonicznym i e-mailowym na zasadach określonych w Regulaminie korzystania z usług Systemu. Wykonawcy zobowiązani są do bieżącego śledzeniaewentualnych zmian technicznych w Systemie. 9.W sytuacji awarii Systemu lub przerwy technicznej działania Systemu Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adrese mailowy: zp@powiat.krakow.pl (nie dotyczy składania ofert, które należy złożyć wyłącznie za pośrednictwem systemu). 10.Maksymalny rozmiar pojedynczych plików przesyłanych za pośrednictwem Systemu wynosi 100 MB. Za pośrednictwem Systemu można przesłać wiele pojedynczych plików lub plik skompresowanych do archiwum (ZIP) zawierający wiele pojedynczych plików. 11.W przypadku przekazywania plików skompresowanych zaleca się podpisaniekażdego dokumentu odrębnie (nie należy podpisywać skompresowanego pliku). 12.Zaleca się sprawdzenie poprawności podpisania plików przed wysłaniem ich w Systemie. Sprawdzenia można dokonać w Systemie w zakładce „Weryfikacja oprogramowania do podpisu" 13.Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub poświadczeniazgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania do Systemu. 14.W korespondencji związanej z niniejszympostępowaniem Wykonawcy powinni posługiwać się następującym znakiem postępowania: BIR.272.2.2021. 15. Dopuszczalne formaty przesyłanych danych w Systemie, tj. plików o wielkości do100 MB to takie formaty jak: png, jpg, jpeg, gif, doc, docx, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, odp, odf, pdf, zip, rar, 7zip, txt, ath, xml, dwg, xades, tar, 7z, eml, msg. Zamawiający rekomenduje przesyłanie dokumentów w formacie .pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Dane osobowe w Starostwie Powiatowym w Krakowiesą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Unii Europejskiej, w szczególnościzgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnerozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej „RODO” i przepisami krajowymi z zakresu ochronydanych osobowych. 2. Administratorem Danych Osobowych jest Powiat Krakowski z siedzibą wKrakowie, Al. Słowackiego 20, 30-037 Kraków, tel. 12-633-49-06, adres e-mail:zarzad@powiat.krakow.pl3.Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym możnakontaktować się telefonicznie pod numerem (12) 39-79-509 lub wysyłając informację na adres e-mailiod@powiat.krakow.pl4. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu związanym zpostępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Projekt i budowa sali gimnastycznej przy Liceum Ogólnokształcącym w Krzeszowicach ”, prowadzonym w trybie podstawowym (art. 275 pkt.2 ustawy), Podstawą prawną ich przetwarzania jest Państwa zgoda wyrażona poprzez aktuczestnictwa w postępowaniu oraz następujące przepisy prawa: 1) ustawa z dnia 11 września 2019 r.Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 z późn. zm.),2) Rozporządzenie MinistraRozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowychoraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z2020 r., poz. 2415),3) rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 18 grudnia 2020 r.w sprawie protokołów postępowania oraz dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U.z 2020 r., poz. 2434),4) rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii zdnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie ogłoszeń zamieszczanych w Biuletynie Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2020 r., poz. 2439),5) rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. wsprawie postępowania przy rozpoznawaniu odwołań przez Krajową Izbę Odwoławczą (Dz. U. poz.2453),6) ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz.U. z 2018 r., poz. 217 z późn.zm.). 5. Odbiorcami danych, czyli podmiotami którym dane osobowe będą ujawnione są: będą osobylub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania 6. Dane osobowe będąprzechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeliczas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, anastępnie przez okres 5 lat w Archiwum Zakładowym Starostwa Powiatowego w Krakowie zgodnie zJednolitym Rzeczowym Wykazem Akt dla danej grupy archiwalnej zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów zdnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt orazinstrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 7. W przypadkach określonych przepisami prawaosobie,której dane są przetwarzane przysługują niżej wymienione uprawnienia: 1) prawo dostępu dodanych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych, 2) prawo do sprostowania(poprawienia) danych osobowych w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, przyczym skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lubuzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wynikupostępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówieniapublicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. 3) prawo do ograniczenia przetwarzania, wniesieniasprzeciwu wobec ich przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do usunięcia danychosobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), przy czym w postępowaniu o udzielenie zamówieniazgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.4) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony DanychOsobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem prawa, w tym przepisówRODO. 8. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe w sytuacji, gdy podstawę przetwarzaniadanych stanowi przepis prawa lub zawierana między stronami umowa. W takim przypadku niepodaniedanych osobowych uniemożliwi realizację czynności lub usługi, bądź zawarcie umowy. 9. Przyprzetwarzaniu danych osobowych Administrator nie stosuje zautomatyzowanego podejmowaniadecyzji i profilowania. 10. Zgodnie z treścią art. 18 ust. 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawozamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.) Administrator udostępnia dane osobowe, októrych mowa w art. 10 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych iw sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnerozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.10) ), zwanegodalej „rozporządzeniem 2016/679”, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy, do upływu terminu na ich wniesienie.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BIR.272.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wybudowanie sali gimnastycznej przy Liceum Ogólnokształcącym w Krzeszowicach2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ oraz dokumentacji, stanowiącej załącznik nr 10 do SWZ, tj.: Program Funkcjonalno – Użytkowy, Spis wyposażenia, Zagospodarowanie terenu, Przekroje, Rzuty, Elewacje, pisma, karta informacyjna przedsięwzięcia
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111213-4 - Roboty w zakresie oczyszczania terenu
45111250-5 - Badanie gruntu
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45212222-8 - Roboty budowlane związane z salami gimnastycznymi
45214200-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem
45214220-8 - Roboty budowlane w zakresie szkół średnich
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45232460-4 - Roboty sanitarne
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45443000-4 - Roboty elewacyjne
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 548 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 ustawy w wysokości nieprzekraczającej 20 % wartości zamówienia podstawowego. Zamówieniate będą polegały na powtórzeniu podobnych robót budowlanych w stosunku do opisanych w niniejszympostępowaniu oraz we wzorze umowy. Warunki na jakich będą udzielone ww. zamówienia, będąodpowiadały warunkom określonym w niniejszym postępowaniu
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oferty będą oceniane wg następujących kryteriów: 1) Cena brutto w złotych, 2) Doświadczenie kierownika budowy.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4