Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Postępowanie na wykonywanie usługi nadzoru inwestorskiego nad zaprojektowaniem i budową budynku Gminnego Ośrodka Zdrowia w Rząśni w systemie budownictwa pasywnego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Rząśnia
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590647931
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 16
1.5.2.) Miejscowość: Rząśnia
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-332
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.7.) Numer telefonu: 446317122
1.5.8.) Numer faksu: 446317129
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@rzasnia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://rzasnia.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Jednostka Samorządu Terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Postępowanie na wykonywanie usługi nadzoru inwestorskiego nad zaprojektowaniem i budową budynku Gminnego Ośrodka Zdrowia w Rząśni w systemie budownictwa pasywnego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a8c08d2a-92b1-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00026502
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00007352/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Wykonywanie usługi nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn. "Zaprojektowanie i budowa budynku Gminnego Ośrodka Zdrowia w systemie budownictwa pasywnego"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi część projektu pn.: „Budowa pasywnego budynku użyteczności publicznej w Rząśni” który jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa IV Gospodarka Niskoemisyjna, Działanie IV.3 Ochrona powietrza, Poddziałanie IV.3.1 Ochrona powietrza
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.rzasnia.eobip.pl/bip_rzasnia/index.jsp?place=Menu01&news_cat_id=-1&layout=03.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Szczegółowe informacje na temat parametrów zostały określone w rozdziale XIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej "RODO") informujemy, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Rząśnia, ul. Kościuszki 16, 98-332 Rząśnia, tel.: 44 6317122, e-mail: gmina@rzasnia.pl2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@rzasnia.pl3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym z fakultatywnymi negocjacjami na wykonywanie usługi nadzoru inwestorskiego nad zaprojektowaniem i budową budynku Gminnego Ośrodka Zdrowia w Rząśni w systemie budownictwa pasywnego4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.8) posiada Pani/Pan:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) nie przysługuje Pani/Panu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; Pozostałe informacje zostały zapisane w rozdziale II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: UGB.271.7.2021.PC
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usługi nadzoru inwestorskiego nad zaprojektowaniem i budową budynku Gminnego Ośrodka Zdrowia w Rząśni w systemie budownictwa pasywnego.2.Nadzór inwestorski będzie pełniony w następujących branżach: konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i drogowej. 3.Parametry powierzchniowe i wielkościowe inwestycji podlegającej nadzorowaniu:a) powierzchnia inwestycyjna 3 800,00 m2 (0,38ha)b) działka nr 955/4 1600,00 m2c) działka nr 956/4 1600,00 m2d) działka nr 957/4 600,00 m2e) powierzchnia zabudowy proj. budynkiem 641,11m2f) powierzchnia utwardzeń 562,00m2g) pow. utwardzeń – miejsca postojowe 357,00m2h) pow. utwardzeń - chodnik 205,00m2i) powierzchnia użytkowa proj. budynku 542,59m2w tym powierzchnia pom. tech. i gosp. 21,87m2j) powierzchnia całkowita proj. budynku 641,11m2k) gabaryty budynku proj. budynku 30,19 m × 30,80 m × 8,00 m (dł.×szer.×wys.) l) ilość kondygnacji proj. budynku 1,m) kubatura proj. budynku 3 870,70m34. Obiekt po budowie ma spełniać następujące kryteria stawiane budynkom pasywnym Definicja budynku pasywnego obowiązująca dla niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wskazana została w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 dostępnym na stornie internetowej http://www.rpo.lodzkie.pl.5.Zamawiający informuje, iż usługi nadzoru inwestorskiego stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia stanowią część projektu pn.: „Budowa pasywnego budynku użyteczności publicznej w Rząśni” który jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa IV Gospodarka Niskoemisyjna, Działanie IV.3 Ochrona powietrza, Poddziałanie IV.3.1 Ochrona powietrza6.Szczegółowy opis prac podlegających nadzorowaniu określa program funkcjonalno – użytkowy - załącznik nr 8 do niniejszej SWZ7. Szczegółowy opis usług stanowiących przedmiot zamówienia określa - załącznik nr 9 do niniejszej SWZ stanowiący jej integralną część,8. Zamawiający wymaga minimum 2 pobytów tygodniowo inspektora nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej pełniącego rolę koordynatora inspektorów. Inspektorzy branżowi (branża: sanitarna, elektryczna, drogowa) muszą być obecni na terenie budowy z częstotliwością uzależnioną od postępu robót jednak nie mniej niż 1 raz w tygodniu9. Wykonawca zobowiązany będzie realizować usługę nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i wiedzą techniczną, określonymi m.in. ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1202,1276,1496,1669,2245) przy zachowaniu należytej staranności, właściwej organizacji pracy, przepisami Ppoż. oraz zasadami BHP.10.Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych szczegółowo we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.11.Zgodnie z art. 27 ustawy Prawo budowlane, inspektor nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej pełnił będzie rolę koordynatora inspektorów wszystkich zaangażowanych branż. W przypadku, gdy realizowane roboty budowlane nie będą wymagały nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno-budowlanej, to funkcję koordynatora, o której mowa w art. 27 ustawy Prawo budowlane, pełnił będzie inspektor właściwy dla robót o najwyższej wartości robót. Z tytułu pełnienia funkcji koordynatora Wykonawcy nie będzie przysługiwało dodatkowe wynagrodzenie.12. Przedmiot zamówienia określony jest we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych CPV pod numerami 71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi13.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Powodem takiej decyzji Zamawiającego były następujące fakty:- podział na części groziłby ograniczeniem konkurencji,- podział zamówienia oznaczałby nadmierne koszty dla zamawiającego,- podział zamówienia oznaczałby nadmierne trudności techniczne,- potrzeba skoordynowania działań w przypadku podziału na części zagrażałaby prawidłowej realizacji całości zamówienia.14.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.15.Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 9
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-09-22
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:1) Cena (C) - waga 60%C = (cena najniższa brutto*/cena oferty ocenianej brutto) x 100 pkt x 60%* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniua) Podstawą przyznania punktów w kryterium "cena" będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym.b) Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.2) Częstotliwość pobytu na budowie inspektora nadzoru - 20%:Częstotliwość pobytu inspektora nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej pełniącego rolę koordynatora inspektorów oceniana będzie jako tygodniowa ilość wizyt tego inspektora nadzoru inwestorskiego ponad minimalną ilość wymaganą przez Zamawiającego tzn. ponad min 2 wizyty na terenie budowy w tygodniu. Pobyt inspektora nadzoru dotyczy okresu w którym prowadzone są prace zgodnie z zapisami dziennika robót. Maksymalna ilość ocenianych pobytów na budowie to 4 pobyty.a) 3 pobyty na budowie – 10 pkt,b) 4 pobyty na budowie – 20 pkt,3) Doświadczenie osoby sprawującej nadzór – 20%Doświadczenie inspektora nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej pełniącego rolę koordynatora inspektorów będzie oceniane poprzez przyznanie odpowiedniej liczby punktów za doświadczenie w sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem budowy budynku w technologii pasywnej i o kubaturze nie mniejszej niż 3.500 m3 Doświadczenie inspektora nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej pełniącego rolę koordynatora inspektorów oceniane w okresie ostatnich 10 lat przed terminem składania ofert. Za każdą jedną wykazaną inwestycję nad którą był sprawowany nadzór przez w/w osobę Wykonawca otrzyma 5 punktów. Maksymalna punktowana ilość inwestycji (usług) dla wykazywanego doświadczenia to 4 usługi. Nadzór może być wykonywany w formie nadzoru inwestorskiego, inwestora zastępczego czy inżyniera kontraktu. Ilość usług nadzoru przy badaniu doświadczenia osoby sprawującej nadzór inwestorski będzie wynikać z treści formularza ofertowego. Wymaga się osobistego świadczenia usługi przez osobę wskazaną w ofercie dla spełnienia danego kryterium. Nie dopuszcza się w ocenie przedmiotowego kryterium łączenia doświadczenia kilku inspektorów nadzoru lub bazowaniu na doświadczeniu podmiotów trzecich.Dla oceny przedmiotowego kryterium przez budynek pasywny rozumie się budynek spełniający następujące kryteria:a)zapotrzebowanie na energię niezbędną do ogrzania jednego metra kwadratowego powierzchni, podczas jednego sezonu grzewczego będzie a poziomie ok. 14 kWh/(m2•rok) b)współczynnik przenikania ciepła U dla przegród zewnętrznych (dach, ściany, podłoga na gruncie) mniejszy niż 0,15 W/(m2•K) c)szczelność powłoki zewnętrznej budynku, sprawdzona przy pomocy testu ciśnieniowego, podczas badania przy różnicy ciśnienia zewnętrznego i wewnętrznego wynosząca 50 Pa, krotność wymiany powietrza nie powinna przekraczać 0,6 h-1 d)przegrody zewnętrzne wykonane w taki sposób, aby maksymalnie zredukować mostki termiczne e)okna o współczynniku przenikania ciepła U poniżej 0,8 W/(m2•K) dla ramy i przeszklenia, całkowitej przepuszczalności energii promieniowania słonecznego dla przeszklenia g≥50% f)wydajność rekuperatora, stosowanego do odzysku ciepła z wentylacji, powyżej 75%g) ograniczenie strat ciepła w procesie przygotowania i zaopatrzenia w ciepłą wodę użytkowąh) efektywne wykorzystanie energii elektrycznej2. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Jeżeli zamawiający nie będzie prowadził negocjacji, dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród niepodlegających odrzuceniu ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Częstotliwość pobytu na budowie inspektora nadzoru
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby sprawującej nadzór
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4