Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad: Rozwojem gospodarki turystycznej w oparciu o wykorzystanie walorów krajobrazowych terenu nad Zalewem Sulejowskim w m. Smardzewice
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA TOMASZÓW MAZOWIECKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648333
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Prezydenta Ignacego Mościckiego 4
1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-200
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina.tomaszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gminatomaszowmaz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad: Rozwojem gospodarki turystycznej w oparciu o wykorzystanie walorów krajobrazowych terenu nad Zalewem Sulejowskim w m. Smardzewice
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-29ec0b5a-bbc1-11ec-97c7-b646b0ba23df
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00122137
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00010830/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Nadzoru inwestorskiego nad: Rozwój gospodarki turystycznej w oparciu o wykorzystanie walorów krajobrazowych w celu zagospodarowania turystyczno-rekreacyjnego terenu nad Zalewem Sulejowskim
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/gmina-tomaszow-mazowiecki
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://sidaspzp.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Niezbędne wymagania
sprzętowoaplikacyjne
umożliwiające pracę na platformie zamówień
publicznych zamawiającego tj.:
a. niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne:
I. dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 1 Mb/s,
II. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć ram min. 3 GB RAM, procesor 1500
MHz lub lepszy, jeden z systemów operacyjnych Linux Kernel 4.0, Windows 7 i MacOS 10.12 – lub
nowsze wersje;
III. zainstalowana przeglądarka internetowa: Firefox, Chrome, Opera – w najnowszej wersji,
IV. włączona obsługa JavaScript,
V. Zainstalowany program do obsługi formatów .pdf np. Acrobat Reader,
VI. Dopuszczalne formaty przesłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB to: txt, rtf, pdf, xps, odt,
ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, tif, png, zip, tar, gz, 7z
VII. Informacja odnośnie kodowania i czasu odbioru danych:
1. Plik załączony przez wykonawcę na platformie i zapisany nie jest widoczny dla Zamawiającego, ponieważ w systemie występuje
jako plik zaszyfrowany,
2. Jako czas złożenia oferty za pomocą platformy zamówień publicznych zamawiającego przyjmuje się moment otrzymania żądania
przez serwer po kliknięcia w opcję „Złóż ofertę”. Czas jest prezentowany
w (hh:mm:ss) zgodnie ze strefą czasową ustawioną na komputerze. Po kliknięciu w opcję „Złóż ofertę” wykonawca jest informowany
poprzez zmianą statusu, że jego oferta została złożona.
VIII. Czas serwera jest synchronizowany z czasem udostępnionym przez Główny Urząd Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem XXVIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZ.271.11.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: „Rozwój gospodarki turystycznej w oparciu o wykorzystanie walorów krajobrazowych w celu zagospodarowania turystyczno-rekreacyjnego terenu nad Zalewem Sulejowskim w miejscowości Smardzewice” 3. Zakres prac objętych świadczeniem nadzoru inwestorskiego dla dwóch zamawiających:
Gminy Tomaszów Mazowiecki – Lidera Projektu oraz
Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie RZGW w Warszawie – Partnera Projektu
Zadanie nr 1 – Lider Projektu Teren rekreacyjny nad Zalewem Sulejowskim w miejscowości Smardzewice obejmujący: obiekty administracyjno-usługowo-sanitarne, ciągi komunikacyjne pieszo-jezdne, urządzenia i obiekty rekreacyjno-wypoczynkowe, plaże i tereny zielone.
Zadanie nr 2 – Lider Projektu Rozbudowa ulicy Klonowej w miejscowości Smardzewice
Zadanie nr 3 – Partner Projektu Tereny nad Zbiornikiem Sulejowskim będące w zarządzie RZGW
w Warszawie obejmujące: zagospodarowanie terenu na cele turystyczne oraz molo - rewitalizacja pod kątem aktywacji usług turystycznych.
6. Szczegółowy zakres inwestycji nad którą będzie świadczony nadzór inwestroski oraz wymagania jakościowe określa projekt budowlany, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiary robót.
Dokumenty wskazujące zakres robót budowlanych są udostępnione na stronie internetowej prowadzonego postępowania:
https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamowienia/608c9cb6-eecd-4a3d-8d34-140d173b7f0d
4.2.6.) Główny kod CPV: 71521000-6 - Usługi nadzorowania placu budowy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-06-09
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XVII SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu następująco:
a) w zakresie zdolności technicznej:
- Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie tego warunku
b) w zakresie zdolności zawodowej:
Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia, legitymującymi się doświadczeniem zawodowym odpowiednim do funkcji, jakie zostaną
im powierzone tj.: .
w zakresie zadania nr 1 i 2:
- do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej, która spełnia następujące wymagania:
1) posiada wymagane ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi,
2) przynależy do Polskiej Izby Inżynierów Budowlanych,
3) posiada co najmniej 5 lat doświadczenia jako kierownik budowy w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych),
4) wykonała co najmniej:
• jedną usługę polegającą na pełnieniu funkcji kierownika budowy/robót lub inspektora nadzoru inwestorskiego przy wykonywaniu obiektów z dziedziny turystyki, rekreacji, sportu i małej architektury, zawierające łącznie przynajmniej 3 elementy, zlokalizowane w przestrzeni publicznej, typu: ścieżki spacerowe o nawierzchni np.: drewnianej, z kostki betonowej itp., tradycyjny plac zabaw, wodny plac zabaw, boisko sportowe, scena plenerowa, miejsce do kąpieli, architektura zieleni w przestrzeni publicznej.,
• jedną usługę polegającą na pełnieniu funkcji kierownika budowy/robót lub inspektora nadzoru inwestorskiego przy budowie lub rozbudowie obiektu publicznego ogólnodostępnego,
- do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności: instalacyjnej w zakresie, sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która spełnia następujące wymagania:
1) posiada wymagane ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi,
2) przynależy do Polskiej Izby Inżynierów Budowlanych,
3) posiada co najmniej 3 lata doświadczenia jako kierownik budowy/robót w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych),
- do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, która spełnia, która spełnia następujące wymagania:
1) posiada wymagane ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi,
2) przynależy do Polskiej Izby Inżynierów Budowlanych,
3) posiada co najmniej 3 lata doświadczenia jako kierownik budowy/robót w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych),
- do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności: inżynieryjnej drogowej, która spełnia następujące wymagania:
1) posiada wymagane ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi,
2) przynależy do Polskiej Izby Inżynierów Budowlanych,
3) posiada co najmniej 5 lat doświadczenia jako kierownik budowy/robót w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych),
4) wykonała co najmniej jedną usługę polegającą na pełnieniu funkcji kierownika budowy/robót lub inspektora nadzoru inwestorskiego przy wykonywaniu prac związanych z budową, rozbudową lub przebudową, drogi publicznej ogólnodostępnej o nawierzchni jezdni z kostki betonowej lub betonu asfaltowego.
- do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, która spełnia następujące wymagania:
1) posiada wymagane ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi,
2) przynależy do Polskiej Izby Inżynierów Budowlanych,
3) posiada co najmniej 3 lata doświadczenia jako kierownik budowy/robót w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych),
w zakresie zadania nr 3:
- do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności: inżynierii hydrotechnicznej, która spełnia następujące wymagania:
1) posiada wymagane ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi,
2) przynależy do Polskiej Izby Inżynierów Budowlanych,
3) posiada co najmniej 5 lata doświadczenia jako kierownik budowy/robót w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych)
4) wykonała co najmniej jedną usługę polegającą na pełnieniu funkcji kierownika budowy/robót lub inspektora nadzoru inwestorskiego przy wykonywaniu prac związanych z budową, rozbudową lub przebudową obiektu hydrotechnicznego,
- do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności: instalacyjnej w zakresie, sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która spełnia następujące wymagania:
1) posiada wymagane ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi,
2) przynależy do Polskiej Izby Inżynierów Budowlanych,
3) posiada co najmniej 3 lata doświadczenia jako kierownik budowy/robót w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych),
- do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności: inżynieryjnej drogowej, która spełnia następujące wymagania:
1) posiada wymagane ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi,
2) przynależy do Polskiej Izby Inżynierów Budowlanych,
3) posiada co najmniej 3 lat doświadczenia jako kierownik budowy/robót w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych (liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych),
Okres doświadczenia wyrażony w latach liczy się od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
Warunek uznaje się za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej jedną osobę posiadającą wymienione uprawnienia i doświadczenie (w danej branży).
Inspektor nadzoru inwestorskiego powinien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą
z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego
do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831)
lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych, nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej
(Dz. U. z 2020 r. poz. 220)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie składane wraz z ofertą przez wykonawcę, o którym mowa w
art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, stanowi w niniejszym postępowaniu dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia wykonawcy z postępowania, odpowiednio na dzień składania ofert
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za pełnienie funkcji inspektorów nadzoru inwestorskiego w poszczególnych branżach wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia zawodowego niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 5 do SWZ).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Samooczyszczenie, pełnomocnictwo, oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązanie podmiotu trzeciego, wykaz rozwiązań równoważnych, zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zakazuje się wprowadzania istotnych zmian zawartej umowy, jeżeli powodują one, że charakter umowy zmienia się w
sposób istotny w stosunku do pierwotnej umowy – okoliczności wskazane w art. 454 ustawy Pzp. Istotna zmiana wymaga
przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia.2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia
zmian umowy bez przeprowadzania nowego postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach wskazanych w art.
455 ustawy Pzp.3. Zmiany zawartej umowy następują w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, za zgodą stron Umowy.
4. Strona występująca o zmianę umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia którejkolwiek z w/w przesłanek.
Wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie. Pozostałe zmiany umowy zostały wskazane w § 9 załącznika nr 2a i 2b do SWZ - projektowane postanowienia umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-26 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://sidaspzp.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-26 09:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-25