III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
1.Określenie warunków dla Części IDOŚWIADCZENIE1) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże że w ciągu ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej dwa zadania odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. 2 usługi sprawowania nadzoru inwestorskiego dla inwestycji budowlanej w branży drogowej (budowa, przebudowa, rozbudowa drogi) o wartości robót budowlanych minimum 2 000 000,00 zł (wartość brutto ), każde zadanie Potwierdzeniem spełnienia ww. warunku będzie złożenie wykazu usług wykonanych w ciągu ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączenie dowodów określających czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami potwierdzającymi czy usługi zostały wykonane należycie są: - referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonane - oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa powyżej. Jeżeli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia. KADRA 1) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował kadrą techniczną – inspektorem nadzoru, posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku inspektora nadzoru, kierownika budowy lub kierownika robót drogowych oraz posiada doświadczenie przy realizacji lub nadzorze co najmniej dwóch zadań odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. 2 usługi sprawowania nadzoru inwestorskiego ( kierownika budowy lub kierownika robot drogowych) dla inwestycji budowlanej w branży drogowej (budowa, przebudowa, rozbudowa drogi) o wartości robót budowlanych minimum 2 000 000,00 zł (wartość brutto ), każde zadanie 2. Określenie warunków dla Części IIDOŚWIADCZENIE1) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże że w ciągu ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy sprawował nadzór inwestorski nad 1 przedsięwzięciem drogowym realizowanym w formule „zaprojektuj - buduj” drogi klasy min. Z o łącznej wartości prac projektowych i budowlanych minimum 3 500 000 zł ( wartość brutto). Potwierdzeniem spełnienia ww. warunku będzie złożenie wykazu usług wykonanych w ciągu ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączenie dowodów określających czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami potwierdzającymi czy usługi zostały wykonane należycie są: - referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot , na rzecz którego usługi były wykonane - oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa powyżej. Jeżeli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia.KADRA 1) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował kadrą techniczną: a) inspektorem nadzoru, posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku inspektora nadzoru, kierownika budowy lub kierownika robót drogowych oraz posiada doświadczenie przy realizacji lub nadzorze co najmniej dwóch zadań odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. 2 usługi sprawowania nadzoru inwestorskiego ( kierownika budowy lub kierownika robot drogowych) dla inwestycji budowlanej w branży drogowej (budowa, przebudowa, rozbudowa drogi) o wartości robót budowlanych minimum 3 500 000,00 zł (wartość brutto ), każde zadanie b) inspektorem nadzoru posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku inspektora nadzoru, kierownika budowy lub kierownika robót, oraz posiada doświadczenie przy realizacji lub nadzorze co najmniej dwóch zadań odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. inwestycji budowlanej w branży drogowej - budowa, przebudowa, rozbudowa, remont instalacji kanalizacji deszczowej i/lub, sanitarnej i/lub, wodociągowej i/lub sieci ciepłowniczej) o wartości robót budowlanych minimum 800 000,00 zł (wartość brutto ), każde zadanie, c) inspektorem nadzoru posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku inspektora nadzoru, kierownika budowy lub kierownika robót, oraz posiada doświadczenie przy realizacji lub nadzorze co najmniej dwóch zadań odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. inwestycji budowlanej w branży drogowej - budowa, przebudowa, rozbudowa, oświetlenia drogi i/lub sieci elektroenergetycznej) o wartości robót budowlanych minimum 300 000,00 zł (wartość brutto ), każde zadanie, d) inspektorem nadzoru z uprawnieniami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych z oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe e) weryfikatorem projektów drogowych posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjno - drogowej bez ograniczeń do projektowania oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe tj. wykonał 1 usługę weryfikacji projektu drogowego o wartości minimum 3 500 000 zł ( wartość brutto) zrealizowanego w formule „zaprojektuj-buduj”.3. Określenie warunków dla Części III DOŚWIADCZENIE 1) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże że w ciągu ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej dwa zadania odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. 2 usługi sprawowania nadzoru inwestorskiego dla inwestycji budowlanej w branży drogowej (budowa, przebudowa, rozbudowa drogi) o wartości robót budowlanych minimum 2 000 000,00 zł (wartość brutto ), każde zadanie ( jedno zadanie= jedna umowa). Potwierdzeniem spełnienia ww. warunku będzie złożenie wykazu usług wykonanych w ciągu ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączenie dowodów określających czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami potwierdzającymi czy usługi zostały wykonane należycie są:- referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot , na rzecz którego usługi były wykonane - oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa powyżej. Jeżeli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia. KADRA 1) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował kadrą techniczną: a) inspektorem nadzoru, posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku inspektora nadzoru, kierownika budowy lub kierownika robót drogowych oraz posiada doświadczenie przy realizacji lub nadzorze co najmniej dwóch zadań odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. 2 usługi sprawowania nadzoru inwestorskiego ( kierownika budowy lub kierownika robot drogowych) dla inwestycji budowlanej w branży drogowej (budowa, przebudowa, rozbudowa drogi) o wartości robót budowlanych minimum 2 000 000,00 zł (wartość brutto ), każde zadanie b) inspektorem nadzoru posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku inspektora nadzoru, kierownika budowy lub kierownika robót, oraz posiada doświadczenie przy realizacji lub nadzorze co najmniej dwóch zadań odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. inwestycji budowlanej w branży drogowej - budowa, przebudowa, rozbudowa, remont instalacji kanalizacji deszczowej i/lub, sanitarnej i/lub, wodociągowej i/lub sieci ciepłowniczej) o wartości robót budowlanych minimum 300 000,00 zł (wartość brutto ), każde zadanie, c) inspektorem nadzoru posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku inspektora nadzoru, kierownika budowy lub kierownika robót, oraz posiada doświadczenie przy realizacji lub nadzorze co najmniej dwóch zadań odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. inwestycji budowlanej w branży drogowej - budowa, przebudowa, rozbudowa, oświetlenia drogi i/lub sieci elektroenergetycznej) o wartości robót budowlanych minimum 300 000,00 zł (wartość brutto ), każde zadanie, d) inspektorem nadzoru z uprawnieniami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych z oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodoweZamawiający dopuszcza możliwości łączenia funkcji inspektora nadzoru nad robotami dla 1,2 lub 3 części. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji inspektora nadzoru i weryfikatora ( dla Części II).Uwaga: Doświadczenie zawodowe należy liczyć od daty uzyskania uprawnień budowlanych.Potwierdzeniem spełniania warunku dysponowania kadrą będzie złożenie wykazu osób, które uczestniczyć będą w wykonywaniu przedmiotu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacja o podstawie dysponowania tymi osobami – załącznik nr 5.Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane ( t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2018 r. poz. 2272 z późn. zm.).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
Zamawiający wymaga następujących dokumentów w celu potwierdzenia warunkówudziału w postępowaniu o których mowa w pkt. 8.3. SIWZ.Dla Części I,II,III,1)Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat ( dla Części I i III) i 5 lat (dla Części II) przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.Dowodami potwierdzającymi czy usługi zostały wykonane należycie są:- referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonane - oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa powyżej. Jeżeli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia.2)Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie Wykonawca jest obowiązany złożyć następujące dokumenty:1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp,2) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,3) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na rat zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,4) oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1170 z późn. zm).Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt.13 i 14 oraz art. 24 ust.1 pkt 16-20 lub art. 24 ust. 5 ustawy Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności: udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.2 W celu potwierdzenia braku podstawy wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt.23 ustawy Pzp Wykonawcy mają złożyć stosownie do treści art. 24 ust.11 ustawy Pzp oświadczenie wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu . Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do grupy kapitałowej składają wszyscy wykonawcy, którzy złożyli oferty w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp tj. informacji z otwarcia ofert. 3 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w 1. - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 2) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokumenty, o których mowa w pkt 1) powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 2) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.4 Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 11.5., zastępuje się je dokumentem zawierającym, odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ustępu 3 pkt 2 stosuje się odpowiednio.5.W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1.Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.Zamawiający nie wymaga żadnego dokumentu.2.Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.Zamawiający nie wymaga żadnego dokumentu.3.Zdolność techniczna lub zawodowa.Zamawiający wymaga następujących dokumentów w celu potwierdzenia warunkówudziału w postępowaniu o których mowa w pkt. 8.3. SIWZ.Dla Części I,II,III,1)Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat ( dla Części I i III) i 5 lat (dla Części II) przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.Dowodami potwierdzającymi czy usługi zostały wykonane należycie są:- referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonane - oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa powyżej. Jeżeli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia.2)Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać: 1) formularz ofertowy (załącznik nr 1) - wypełniony i podpisany przez Wykonawcę,2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie na podstawie art. 25 a ust.1 ustawy Pzp, o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust.1 i art. 24 ust.5 w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w SIWZ - załącznik nr 2 do SIWZ,3) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie na podstawie art. 25 a ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych o spełnianiu warunków udziału w postepowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w SIWZ- załącznik nr 3 do SIWZ,4) zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy) - załącznik Nr 7 do SIWZ,5) dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy (jeżeli nie wynikają one z innych dokumentów załączonych przez wykonawcę do oferty), a jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik – także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie będące przedmiotem niniejszego postępowania przez kilku wykonawców działających w trybie art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych warunki udziału w postępowaniu muszą być spełnione przez wykonawców łącznie, brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia musi spełniać każdy z wykonawców samodzielnie.