Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„ Modernizacja oczyszczalni ścieków w Gminie Uścimów - poprawa infrastruktury wodociągowej i sanitacyjnej wsi”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Uścimów
1.3.) Oddział zamawiającego: Uścimów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019804
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Stary Uścimów 37
1.5.2.) Miejscowość: Stary Uścimów
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-109
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.7.) Numer telefonu: 81 8523045
1.5.8.) Numer faksu: 81 8523045
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@uscimow.org.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.uguscimow.bip.lubelskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„ Modernizacja oczyszczalni ścieków w Gminie Uścimów - poprawa infrastruktury wodociągowej i sanitacyjnej wsi”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c2d4227d-bbe5-11ec-b879-9a86e5ac3946
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00123459
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00051529/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Modernizacja oczyszczalni ścieków w Gminie Uścimów - poprawa infrastruktury wodociągowej i sanitacyjnej wsi
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
2. Zamówienie jest współfinansowane ze środków UE w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 projekt pn.: „Modernizacja oczyszczalni ścieków w Gminie Uścimów - poprawa infrastruktury wodociągowej i sanitacyjnej wsi”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://uguscimow.bip.lubelskie.pl/index.php?id=108
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) https://miniportal.uzp.gov.pl/,
2) ePUAP, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal (nazwa adresata: /UGUscimow/
SkrytkaESP)
3) adres e-mail: zamowienia@uscimow.org.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal
https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi , Instrukcji Użytkownika Systemu miniPortal-ePuap
https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcja_uzytkownika_miniPortal-ePUAP.pdf oraz Warunkach
korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP)
https://pz.gov.pl/dt/regulations.
2) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz
złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
3) Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub
elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ichprzekazania na ePUAP.
4) Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do SWZ.
Podczas komunikacji przez miniPortal i ePuap należy posługiwać się ID postępowania wskazanym w
załączniku nr 8 do SWZ oraz dostępnym na stronie postępowania w miniPortalu.
5) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami
(za wyjątkiem składania ofert) w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz
przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza:
„Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal. We wszelkiej korespondencji związanej z
niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują
się numerem ogłoszenia (BZP lub ID postępowania).
6) Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email
zamowienia@uscimow.org.pl.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Uścimów
2) Inspektor ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Uścimów, adres e-mail:
iod@uscimow.org.pl
3) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celach związanych z
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez
przeprowadzenia negocjacji.
4) odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. ustawy Pzp.
5) dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6) obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących osób fizycznych (w szczególności
osób fizycznych skierowanych do realizacji zamówienia, podwykonawcy oraz podmiotu trzeciego
będącego osobą fizyczną, osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą,
pełnomocnika podwykonawcy oraz podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną, np. dane osobowe
zamieszczone w pełnomocnictwie, członka organu zarządzającego oraz podmiotu będącego osobą
fizyczną), jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych
wynikają z ustawy Pzp.
7) w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany,
stosowanie do art. 22 RODO.
8) osoby fizyczne posiadają:
a) Na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych ich dotyczących.
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych. Skorzystanie z prawa do
sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać
integralności protokołu oraz jego załączników.
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony
praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii
Europejskiej lub państwa członkowskiego.
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania,
że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; prawo do
przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO.
b) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IPF.271.15.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest „Przebudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Stary Uścimów”. Zakres inwestycji
obejmuje:
a. branżę budowlaną: przepompownię ścieków surowych, zbiornik osadu wtórnego, budynek piaskownika, zbiornik
stabilizacji osadu nadmiernego, budynek socjalno-techniczny, silos na wapno, reaktor biologiczny;
b. branżę inżynieryjną: budynek techniczny, pomieszczenie piaskownika wirowego i stacja dmuchaw, punkt zlewni ścieków
dowożonych, pomieszczenie sita pionowego, reaktor, pompownia ścieków surowych, komora zasuw, osadnik wtórny,
zbiornik stabilizacji osadu nadmiernego, pompownia osadu powtórnego, komora zasuw KZ2, komora zasuw KZ3, komora
pomiarowa osadu, komora pomiarowa ścieków oczyszczonych, sieci technologiczne, obiekty na sieciach, rozruch
oczyszczalni ścieków;
c. branżę elektryczną i AKPiA: prace demontażowe wraz z utylizacją materiałów z demontażu, linie kablowe i oświetlenie
terenu, montaż urządzeń rozdzielczych, konstrukcje nośne, instalacje elektryczne, instalacja sygnalizacji włamania,
instalacja AKPiA;
d. zagospodarowanie terenu, drogi i place: roboty przygotowawcze, roboty ziemne, podbudowa, nawierzchnie, roboty
wykończeniowe, elementy ulic.
4. Zamówienie należy wykonać m.in. zgodnie ze Specyfikacją Warunków Zamówienia wraz z załącznikami, dokumentacją
projektową stanowiącą załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
42996900-3 - Urządzenia do obróbki osadów
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w
Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga:
a). Doświadczenie: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej jedno zadanie
obejmujące swoim zakresem budowę , rozbudowę lub przebudowę oczyszczalni ścieków o wartości min. 1 000 000, 00 zł
brutto (słownie: jeden milion złotych). Pod pojęciem jednego zadania, Zamawiający rozumie zamówienie zrealizowane w
ramach jednej umowy.
b). Potencjał kadrowy:
o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania
zamówienia i skierują do jego realizacji: