Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Gmina Daleszyce
1.3.10 Nadzór inwestorski nad realizacją inwestycji p.n. „Rozbudowa infrastruktury sportowo – kulturalnej na terenie gminy Daleszyce z wykorzystaniem OZE w msc.: Marzysz, Borków i Mójcza”
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Część 1: Nadzór inwestorski nad rozbudową szkoły o salę gimnastyczną wraz z zapleczem przy szkole w Borkowie;
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru w ramach każdej z w/w części w branży:
- konstrukcyjno-budowlanej;
- elektrycznej;
- sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych nad inwestycja polegającą na rozbudowie infrastruktury sportowo - kulturalnej na terenie gminy Daleszyce z wykorzystaniem OZE w msc.: Marzysz, Borków i Mójcza Szczecnie. Szczegółowy zakres zadania zgodny z SIWZ dostępnym na stronie: https://bip.daleszyce.pl/index.php/zamowienia/20-rozbudowa-infrastruktury-sportowo-kulturalnej-na-terenie-gminy-daleszyce-z-wykorzystaniem-oze-w-msc-marzysz-borkow-i-mojcza w zadaniu pod nazwą „Rozbudowa infrastruktury sportowo - kulturalnej na terenie gminy Daleszyce z wykorzystaniem OZE w msc.: Marzysz, Borków i Mójcza”,
znak: WIN.ZP.271.3.2022.MD
Wykonawca w ramach przedmiotowego zadania będzie odpowiedzialny m.in. za:
1. Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z ustawą Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2021.2351);
2. Dostosowanie godzin pracy do wykonawcy robót budowlanych;
3. Monitorowanie postępów w realizacji inwestycji, zgodnie z dokumentacją budowlana, dokumentami przetargowymi na roboty budowlane oraz zatwierdzonymi harmonogramami;
4. Przewidywany okres realizacji inwestycji wynosi odpowiednio dla zadań 16, 16 oraz 17 miesięcy od podpisania umowy. Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia długości o dodatkowe 5 miesięcy - bez zwiększenia ryczałtowej kwoty wartości nadzoru.
5. Nadzór nad realizacją ewentualnych robót nie ujętych w dokumentacji, których nie można było przewidzieć na etapie podpisywania umowy, a które są konieczne do wykonania w celu prawidłowej realizacji inwestycji;
6. Bieżące nadzorowanie wykonywanych robót, analizy rozwiązań projektowych i zgłaszanie ewentualnych uwag;
7. Pobyt na budowie co najmniej dwa razy w tygodniu oraz na każde uzasadnione wezwanie Zamawiającego i Wykonawcy robót objętych nadzorem;
8. Sprawdzanie i potwierdzanie zgodności parametrów technicznych montowanych materiałów i urządzeń z obowiązującymi normami, przepisami i wymaganiami Zamawiającego, tj. zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacją istotnych warunków zamówienia;
9. W przypadku zastosowania materiałów zamiennych sprawdzenie, czy zastosowane materiały nie odbiegają od parametrów technicznych materiałów przewidzianych pierwotnie do zabudowania;
10. Sprawdzanie postępu robót, dokonywanie odbiorów częściowych oraz odbioru końcowego robót, udział w przeprowadzeniu prób szczelności instalacji uwzględniając zapisy ujęte w umowie zawartej pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą robót ogólnobudowlanych,
11. Uzgodnienie z Zamawiającym, wykonawcą robót i autorem projektów ewentualnych zmian technologii oraz materiałów wykonania elementów robót, robót dodatkowych lub zamiennych;
12. Udział w naradach koordynacyjnych;
13. Sprawdzania i odbioru robót zanikających (ulegających zakryciu);
14. Sprawdzania i zatwierdzenia kosztorysów powykonawczych /różnicowych za wykonane roboty, uwzględniając zapisy zawarte w umowie z wykonawcą robót ogólnobudowlanych;
15. Sprawdzanie jakości wykonywanych robót, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów budowlanych i urządzeń wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania ich na budowie;
16. Zapewnienie przestrzegania i stosowania polskiego prawa budowlanego przez wykonawcę robót;
17. Prowadzenie ewidencji kosztów nadzorowanych robót w układzie umożliwiającym udokumentowanie wartości nadzoru inwestorskiego (w przypadku zaistnienia takiej potrzeby)
18. Prowadzenie stałych konsultacji i fachowego doradztwa dla Zamawiającego;
19. Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad;
20. Wstrzymanie robót budowlanych w przypadku stwierdzenia możliwości powstania zagrożenia oraz bezzwłoczne zawiadomienie o tym właściwego organu;
21. Zawiadomienie Zamawiającego o wpisie do dziennika budowy dotyczącym wstrzymania robót budowlanych z powodu wykonywania ich niezgodnie z projektem, egzekwowanie od wykonawcy robót budowlanych dokumentacji powykonawczej, kontrola i zapewnienie poprawności przygotowania dokumentacji powykonawczej, jej zatwierdzenie w porozumieniu z Zamawiającym, a także zarządzanie całym procesem przekazania obiektu do użytkowania;
22. Uzyskanie od Wykonawcy certyfikatów materiałowych i innych niezbędnych dokumentów związanych z realizowanym zadaniem oraz niezbędnych do właściwego użytkowania instalacji i urządzeń;
23. Udział w odbiorach pogwarancyjnych oraz przeglądach gwarancyjnych, które winny odbywać się raz w roku przez okres trwania gwarancji/rękojmi, tj. 60 m-cy od zakończenia robót budowlanych;
24. Po uzgodnieniu z Zamawiającym, wykonanie wszystkich innych czynności, nie wymienionych w umowie, które zostaną uznane za niezbędne dla prawidłowej realizacji robót.
25. Podczas nieobecności któregokolwiek z osób pełniących obowiązki inspektora nadzoru, wynikającej z urlopu, przedłużającego się zwolnienia lekarskiego lub innego powodu, Wykonawca zapewni czasowe zastępstwo tych osób na cały czas nieobecności zatrudnionych fachowców, by uniknąć zwłoki w realizacji robót budowlanych,
26. Wykonawca obowiązany jest posiadać polisę ubezpieczenia OC przez cały okres realizacji Umowy. Przed zawarciem Umowy Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu potwierdzenie posiadania polisy OC,
27. Wykonawca będzie koordynował pracę osób pełniących funkcję inspektorów nadzoru i odpowiadała za działania, zaniedbania i zaniechania osób pełniących te funkcje,
28. Jeżeli w trakcie wykonywania przedmiotu umowy zajdzie konieczność zlecenia wykonania robót dodatkowych nieprzewidzianych w umowie z Wykonawcą robót budowlanych, Inspektor Nadzoru powinien niezwłocznie zawiadomić o tym pisemnie lub drogą elektroniczną Zamawiającego celem podjęcia decyzji, co do ich ewentualnego zlecenia,
29. Bez pisemnej zgody Zamawiającego Inspektor Nadzoru nie jest upoważniony do zlecenia Wykonawcy jakichkolwiek robót dodatkowych. Bez zgody Zamawiającego Wykonawca nie jest upoważniony do wydawania Wykonawcy robót budowlanych poleceń wykonywania robót powodujących skutki finansowe
Raz w miesiącu Zamawiający wymaga raportu w formie pisemnej (papierowej bądź elektronicznej) z postępu prac wraz z dokumentacją fotograficzną (min 7 zdjęć) oraz raz w miesiącu aktualizacja harmonogramu wraz z Wykonawcą w oparciu o rzeczywiste postępy prac - brak raportu będzie skutkował zerwaniem umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
W przypadku wizyty na uzasadnione wezwanie Zamawiającego bądź Wykonawcy robót zwłoka Inspektora Nadzoru przekraczająca 36h od momentu powiadomienia skutkować będzie zerwaniem umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Część 2: Nadzór inwestorski nad rozbudową szkoły o salę gimnastyczną wraz z zapleczem przy szkole w Marzyszu;
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru w ramach każdej z w/w części w branży:
- konstrukcyjno-budowlanej;
- elektrycznej;
- sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych nad inwestycja polegającą na rozbudowie infrastruktury sportowo - kulturalnej na terenie gminy Daleszyce z wykorzystaniem OZE w msc.: Marzysz, Borków i Mójcza Szczecnie. Szczegółowy zakres zadania zgodny z SIWZ dostępnym na stronie: https://bip.daleszyce.pl/index.php/zamowienia/20-rozbudowa-infrastruktury-sportowo-kulturalnej-na-terenie-gminy-daleszyce-z-wykorzystaniem-oze-w-msc-marzysz-borkow-i-mojcza w zadaniu pod nazwą „Rozbudowa infrastruktury sportowo - kulturalnej na terenie gminy Daleszyce z wykorzystaniem OZE w msc.: Marzysz, Borków i Mójcza”,
znak: WIN.ZP.271.3.2022.MD
Wykonawca w ramach przedmiotowego zadania będzie odpowiedzialny m.in. za:
1. Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z ustawą Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2021.2351);
2. Dostosowanie godzin pracy do wykonawcy robót budowlanych;
3. Monitorowanie postępów w realizacji inwestycji, zgodnie z dokumentacją budowlana, dokumentami przetargowymi na roboty budowlane oraz zatwierdzonymi harmonogramami;
4. Przewidywany okres realizacji inwestycji wynosi odpowiednio dla zadań 16, 16 oraz 17 miesięcy od podpisania umowy. Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia długości o dodatkowe 5 miesięcy - bez zwiększenia ryczałtowej kwoty wartości nadzoru.
5. Nadzór nad realizacją ewentualnych robót nie ujętych w dokumentacji, których nie można było przewidzieć na etapie podpisywania umowy, a które są konieczne do wykonania w celu prawidłowej realizacji inwestycji;
6. Bieżące nadzorowanie wykonywanych robót, analizy rozwiązań projektowych i zgłaszanie ewentualnych uwag;
7. Pobyt na budowie co najmniej dwa razy w tygodniu oraz na każde uzasadnione wezwanie Zamawiającego i Wykonawcy robót objętych nadzorem;
8. Sprawdzanie i potwierdzanie zgodności parametrów technicznych montowanych materiałów i urządzeń z obowiązującymi normami, przepisami i wymaganiami Zamawiającego, tj. zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacją istotnych warunków zamówienia;
9. W przypadku zastosowania materiałów zamiennych sprawdzenie, czy zastosowane materiały nie odbiegają od parametrów technicznych materiałów przewidzianych pierwotnie do zabudowania;
10. Sprawdzanie postępu robót, dokonywanie odbiorów częściowych oraz odbioru końcowego robót, udział w przeprowadzeniu prób szczelności instalacji uwzględniając zapisy ujęte w umowie zawartej pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą robót ogólnobudowlanych,
11. Uzgodnienie z Zamawiającym, wykonawcą robót i autorem projektów ewentualnych zmian technologii oraz materiałów wykonania elementów robót, robót dodatkowych lub zamiennych;
12. Udział w naradach koordynacyjnych;
13. Sprawdzania i odbioru robót zanikających (ulegających zakryciu);
14. Sprawdzania i zatwierdzenia kosztorysów powykonawczych /różnicowych za wykonane roboty, uwzględniając zapisy zawarte w umowie z wykonawcą robót ogólnobudowlanych;
15. Sprawdzanie jakości wykonywanych robót, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów budowlanych i urządzeń wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania ich na budowie;
16. Zapewnienie przestrzegania i stosowania polskiego prawa budowlanego przez wykonawcę robót;
17. Prowadzenie ewidencji kosztów nadzorowanych robót w układzie umożliwiającym udokumentowanie wartości nadzoru inwestorskiego (w przypadku zaistnienia takiej potrzeby)
18. Prowadzenie stałych konsultacji i fachowego doradztwa dla Zamawiającego;
19. Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad;
20. Wstrzymanie robót budowlanych w przypadku stwierdzenia możliwości powstania zagrożenia oraz bezzwłoczne zawiadomienie o tym właściwego organu;
21. Zawiadomienie Zamawiającego o wpisie do dziennika budowy dotyczącym wstrzymania robót budowlanych z powodu wykonywania ich niezgodnie z projektem, egzekwowanie od wykonawcy robót budowlanych dokumentacji powykonawczej, kontrola i zapewnienie poprawności przygotowania dokumentacji powykonawczej, jej zatwierdzenie w porozumieniu z Zamawiającym, a także zarządzanie całym procesem przekazania obiektu do użytkowania;
22. Uzyskanie od Wykonawcy certyfikatów materiałowych i innych niezbędnych dokumentów związanych z realizowanym zadaniem oraz niezbędnych do właściwego użytkowania instalacji i urządzeń;
23. Udział w odbiorach pogwarancyjnych oraz przeglądach gwarancyjnych, które winny odbywać się raz w roku przez okres trwania gwarancji/rękojmi, tj. 60 m-cy od zakończenia robót budowlanych;
24. Po uzgodnieniu z Zamawiającym, wykonanie wszystkich innych czynności, nie wymienionych w umowie, które zostaną uznane za niezbędne dla prawidłowej realizacji robót.
25. Podczas nieobecności któregokolwiek z osób pełniących obowiązki inspektora nadzoru, wynikającej z urlopu, przedłużającego się zwolnienia lekarskiego lub innego powodu, Wykonawca zapewni czasowe zastępstwo tych osób na cały czas nieobecności zatrudnionych fachowców, by uniknąć zwłoki w realizacji robót budowlanych,
26. Wykonawca obowiązany jest posiadać polisę ubezpieczenia OC przez cały okres realizacji Umowy. Przed zawarciem Umowy Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu potwierdzenie posiadania polisy OC,
27. Wykonawca będzie koordynował pracę osób pełniących funkcję inspektorów nadzoru i odpowiadała za działania, zaniedbania i zaniechania osób pełniących te funkcje,
28. Jeżeli w trakcie wykonywania przedmiotu umowy zajdzie konieczność zlecenia wykonania robót dodatkowych nieprzewidzianych w umowie z Wykonawcą robót budowlanych, Inspektor Nadzoru powinien niezwłocznie zawiadomić o tym pisemnie lub drogą elektroniczną Zamawiającego celem podjęcia decyzji, co do ich ewentualnego zlecenia,
29. Bez pisemnej zgody Zamawiającego Inspektor Nadzoru nie jest upoważniony do zlecenia Wykonawcy jakichkolwiek robót dodatkowych. Bez zgody Zamawiającego Wykonawca nie jest upoważniony do wydawania Wykonawcy robót budowlanych poleceń wykonywania robót powodujących skutki finansowe
Raz w miesiącu Zamawiający wymaga raportu w formie pisemnej (papierowej bądź elektronicznej) z postępu prac wraz z dokumentacją fotograficzną (min 7 zdjęć) oraz raz
w miesiącu aktualizacja harmonogramu wraz z Wykonawcą w oparciu o rzeczywiste postępy prac - brak raportu będzie skutkował zerwaniem umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
W przypadku wizyty na uzasadnione wezwanie Zamawiającego bądź Wykonawcy robót zwłoka Inspektora Nadzoru przekraczająca 36h od momentu powiadomienia skutkować będzie zerwaniem umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Część 3: Nadzór inwestorski nad budową budynku świetlicy wiejskiej w Mójczy wraz z instalacjami wewnętrznymi (wod. -kan.; c.o.; elektrycznej) oraz ścian oporowych o długości 29,5mb wraz
z rozbudową sieci wodociągowej.
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru w ramach każdej z w/w części w branży:
- konstrukcyjno-budowlanej;
- elektrycznej;
- sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych nad inwestycja polegającą na rozbudowie infrastruktury sportowo - kulturalnej na terenie gminy Daleszyce z wykorzystaniem OZE w msc.: Marzysz, Borków i Mójcza Szczecnie. Szczegółowy zakres zadania zgodny z SIWZ dostępnym na stronie: https://bip.daleszyce.pl/index.php/zamowienia/20-rozbudowa-infrastruktury-sportowo-kulturalnej-na-terenie-gminy-daleszyce-z-wykorzystaniem-oze-w-msc-marzysz-borkow-i-mojcza w zadaniu pod nazwą „Rozbudowa infrastruktury sportowo - kulturalnej na terenie gminy Daleszyce z wykorzystaniem OZE w msc.: Marzysz, Borków i Mójcza”,
znak: WIN.ZP.271.3.2022.MD
Wykonawca w ramach przedmiotowego zadania będzie odpowiedzialny m.in. za:
1. Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z ustawą Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2021.2351);
2. Dostosowanie godzin pracy do wykonawcy robót budowlanych;
3. Monitorowanie postępów w realizacji inwestycji, zgodnie z dokumentacją budowlana, dokumentami przetargowymi na roboty budowlane oraz zatwierdzonymi harmonogramami;
4. Przewidywany okres realizacji inwestycji wynosi odpowiednio dla zadań 16, 16 oraz 17 miesięcy od podpisania umowy. Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia długości o dodatkowe 5 miesięcy - bez zwiększenia ryczałtowej kwoty wartości nadzoru.
5. Nadzór nad realizacją ewentualnych robót nie ujętych w dokumentacji, których nie można było przewidzieć na etapie podpisywania umowy, a które są konieczne do wykonania w celu prawidłowej realizacji inwestycji;
6. Bieżące nadzorowanie wykonywanych robót, analizy rozwiązań projektowych i zgłaszanie ewentualnych uwag;
7. Pobyt na budowie co najmniej dwa razy w tygodniu oraz na każde uzasadnione wezwanie Zamawiającego i Wykonawcy robót objętych nadzorem;
8. Sprawdzanie i potwierdzanie zgodności parametrów technicznych montowanych materiałów i urządzeń z obowiązującymi normami, przepisami i wymaganiami Zamawiającego, tj. zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacją istotnych warunków zamówienia;
9. W przypadku zastosowania materiałów zamiennych sprawdzenie, czy zastosowane materiały nie odbiegają od parametrów technicznych materiałów przewidzianych pierwotnie do zabudowania;
10. Sprawdzanie postępu robót, dokonywanie odbiorów częściowych oraz odbioru końcowego robót, udział w przeprowadzeniu prób szczelności instalacji uwzględniając zapisy ujęte w umowie zawartej pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą robót ogólnobudowlanych,
11. Uzgodnienie z Zamawiającym, wykonawcą robót i autorem projektów ewentualnych zmian technologii oraz materiałów wykonania elementów robót, robót dodatkowych lub zamiennych;
12. Udział w naradach koordynacyjnych;
13. Sprawdzania i odbioru robót zanikających (ulegających zakryciu);
14. Sprawdzania i zatwierdzenia kosztorysów powykonawczych /różnicowych za wykonane roboty, uwzględniając zapisy zawarte w umowie z wykonawcą robót ogólnobudowlanych;
15. Sprawdzanie jakości wykonywanych robót, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów budowlanych i urządzeń wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania ich na budowie;
16. Zapewnienie przestrzegania i stosowania polskiego prawa budowlanego przez wykonawcę robót;
17. Prowadzenie ewidencji kosztów nadzorowanych robót w układzie umożliwiającym udokumentowanie wartości nadzoru inwestorskiego (w przypadku zaistnienia takiej potrzeby)
18. Prowadzenie stałych konsultacji i fachowego doradztwa dla Zamawiającego;
19. Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad;
20. Wstrzymanie robót budowlanych w przypadku stwierdzenia możliwości powstania zagrożenia oraz bezzwłoczne zawiadomienie o tym właściwego organu;
21. Zawiadomienie Zamawiającego o wpisie do dziennika budowy dotyczącym wstrzymania robót budowlanych z powodu wykonywania ich niezgodnie z projektem, egzekwowanie od wykonawcy robót budowlanych dokumentacji powykonawczej, kontrola i zapewnienie poprawności przygotowania dokumentacji powykonawczej, jej zatwierdzenie w porozumieniu z Zamawiającym, a także zarządzanie całym procesem przekazania obiektu do użytkowania;
22. Uzyskanie od Wykonawcy certyfikatów materiałowych i innych niezbędnych dokumentów związanych z realizowanym zadaniem oraz niezbędnych do właściwego użytkowania instalacji i urządzeń;
23. Udział w odbiorach pogwarancyjnych oraz przeglądach gwarancyjnych, które winny odbywać się raz w roku przez okres trwania gwarancji/rękojmi, tj. 60 m-cy od zakończenia robót budowlanych;
24. Po uzgodnieniu z Zamawiającym, wykonanie wszystkich innych czynności, nie wymienionych w umowie, które zostaną uznane za niezbędne dla prawidłowej realizacji robót.
25. Podczas nieobecności któregokolwiek z osób pełniących obowiązki inspektora nadzoru, wynikającej z urlopu, przedłużającego się zwolnienia lekarskiego lub innego powodu, Wykonawca zapewni czasowe zastępstwo tych osób na cały czas nieobecności zatrudnionych fachowców, by uniknąć zwłoki w realizacji robót budowlanych,
26. Wykonawca obowiązany jest posiadać polisę ubezpieczenia OC przez cały okres realizacji Umowy. Przed zawarciem Umowy Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu potwierdzenie posiadania polisy OC,
27. Wykonawca będzie koordynował pracę osób pełniących funkcję inspektorów nadzoru i odpowiadała za działania, zaniedbania i zaniechania osób pełniących te funkcje,
28. Jeżeli w trakcie wykonywania przedmiotu umowy zajdzie konieczność zlecenia wykonania robót dodatkowych nieprzewidzianych w umowie z Wykonawcą robót budowlanych, Inspektor Nadzoru powinien niezwłocznie zawiadomić o tym pisemnie lub drogą elektroniczną Zamawiającego celem podjęcia decyzji, co do ich ewentualnego zlecenia,
29. Bez pisemnej zgody Zamawiającego Inspektor Nadzoru nie jest upoważniony do zlecenia Wykonawcy jakichkolwiek robót dodatkowych. Bez zgody Zamawiającego Wykonawca nie jest upoważniony do wydawania Wykonawcy robót budowlanych poleceń wykonywania robót powodujących skutki finansowe
Raz w miesiącu Zamawiający wymaga raportu w formie pisemnej (papierowej bądź elektronicznej) z postępu prac wraz z dokumentacją fotograficzną (min 7 zdjęć) oraz raz w miesiącu aktualizacja harmonogramu wraz z Wykonawcą w oparciu o rzeczywiste postępy prac - brak raportu będzie skutkował zerwaniem umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
W przypadku wizyty na uzasadnione wezwanie Zamawiającego bądź Wykonawcy robót zwłoka Inspektora Nadzoru przekraczająca 36h od momentu powiadomienia skutkować będzie zerwaniem umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
VIZERA - Okna Drzwi Podłogi Rolety Bramy garażowe
Ostrowiec Świętokrzyski (świętokrzyskie)
Renowacja nagrobków, sprzątanie grobów, odnawianie pomników Kielce
Kielce, Skarżysko Kamienna, Starachowice, Chęciy (świętokrzyskie)
Area Studio - podłogi Kielce
Kielce (świętokrzyskie)
Kompensatory mocy biernej
Kielce (świętokrzyskie)
Dostawa geowłókniny
Masłów (świętokrzyskie)
Wykopy podjazdów
Belno (świętokrzyskie)
Prace ziemne
Belno (świętokrzyskie)
Zbrojenie terenu
Belno (świętokrzyskie)
Wykopy
Belno (świętokrzyskie)