Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa wiaty magazynowej wraz z utwardzeniem terenu na potrzeby gospodarki leśnej szkółki kontenerowej.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Suwałki
1.3.) Oddział zamawiającego: Nadleśnictwo Suwałki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790504898
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wojska Polskiego 1
1.5.2.) Miejscowość: Suwałki
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-400
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.7.) Numer telefonu: 87 566 42 95
1.5.8.) Numer faksu: 87 566 28 78
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: suwalki@bialystok.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.suwalki.bialystok.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
gospodarka leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa wiaty magazynowej wraz z utwardzeniem terenu na potrzeby gospodarki leśnej szkółki kontenerowej.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7083599c-c39d-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00072910
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00054718/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa wiaty magazynowej wraz z utwardzeniem terenu na potrzeby gospodarki leśnej szkółki kontenerowej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_bialystok/nadl_suwalki3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_suwalki
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, cyfrowego odwzorowania dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych kopii dokumentów stworzonych w postaci papierowej) oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy https://platformazakupowa.pl i są dostępne przy każdym postępowaniu na platformie https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz w instrukcji dla wykonawców dostępnej na platformie https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_suwalki
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.Zam.przetwarza dane os.zebrane w niniejszym postęp.o udzielenie zam.publ. w sposób gwarant.zabez. przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem2.Zam.udostępnia dane os.,o których mowa w art.10RODO w celu umożliwienia korzystania ze śr.ochrony prawnej,o których mowa w dzialeVI PZP do upływu terminu do ichWniesienia3.Do przetw.danych os.,o których mowa w art.10RODOmogą być dopuszczone wyłącznie os. posiadające upoważnienie.Os.dopuszczone do przetw.takich danych są obowiązane do zachowania ich w poufności4.Dane os.przetw.będą na podstawie art. 6ust.1lit.cRODO w celu związanym z prowadz.niniejszego postęp.o udzielenie zam.pub.oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki określ.w art.255-256PZP–w celu zawarcia umowy w sprawie zam.pub.oraz jej realizacji, a także udokumentowania postęp. o udzielenie zam. i jego
archiwizacji5.Odb.danych os.będą os.lub podm.,którym dokumentacja postęp.zostanie udostępniona w oparciu o przepisyPZP6.Dane os.poz.w związku z prowadzeniem niniejszego postęp. o udzielenie
zamów.pub. będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust.1PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postęp. o udzielenie zam. pub., a jeżeli czas trw.umowy przekracza 4 lata, okres przechow.obejmuje
cały czas trwania umowy ws.zam.pub.7.Niezależnie od postanowień pktf)powyżej,w przypadku zawarcia umowy w sprawie zam.pub.,dane os.będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynik.z umowy ws.zam.pub. 8.Dane os.poz.w związku z prowadzeniem niniejszego postęp.o udzielenie zam.mogą zostać przekazane podm.świadczącym usł.doradcze, w tym usł.prawne, i
konsultingowe9.Stosownie do art.22RODO, decyzje dot.danych os.nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany10.Os., której dotyczą poz.w zw.z prowadzeniem niniejszego postęp.dane os., ma
prawo:a)dostępu do swoich danych os.–zgodnie z art.15 RODO, przy czym w sytuacji, gdy wykonanie obow. o których mowa w art.15ust.1-3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku Zam.może żądać wskazania dodatkowych inf.mających na celu sprecyz.żądania,w szczególności podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego postęp.o udzielenie zam.pub.b)do sprost.swoich danych os.– zgodnie z art.16RODO,przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprost.lub uzupełnienia danych os.,o którym mowa w art.16RODO nie może skutkować zmianą wyniku postęp. o udzielenie zam.pub.ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym zPZP oraz nie może naruszać integralności protok.oraz jego zał.c)do żądania od Zam.–jako admin.ograniczenia przetw.danych os.z
zastrzeż.przypadków,o których mowa w art.18ust.2RODO,przy czym prawo do ograniczenia przetw. nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania,w celu zapewnienia korzystania ze śr.ochr.prawnej lub w celu ochr.praw innej os.fiz.lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego UE lub państwa członk.; prawo to nie ogranicza przetw.danych os. do czasu zakończenia postęp. o udzielenie zam.pub.d)wniesienia skargi do PrezesaUODO w przypadku uznania,iż przetw.jej danych os. narusza przepisy o ochr.danych os.,w tym przepisyRODO11.Obowiązek podania danych
os.jest wymogiem ustawowym określonym w przepisachPZP,zw.z udziałem w postęp. o udzielenie zam.pub.; konsekwencje niepodania określonych danych określaPZP12.Osobie,której dane os.zostały
pozyskane przez Zam.w zw.z prowadzeniem niniejszego postęp. o udzielenie zam. pub.nie przysługuje:a)prawo do usunięcia danych os., o czym przesadza art.17ust.3lit.b,d lub e RODOb)prawo do przenoszenia danych os., o którym mowa w art.20RODO, określone w art.21RODO prawo sprzeciwu wobec przetw.danych os., a to z uwagi na fakt, że podst.prawną przetw.danych os.jest art.6ust.1lit.cRODO13.Dane os. mogą być przekazywane do organów pub.i urzędów państ.lub innych podm.upoważnionych na podst.przepisów prawa lub wykonujących zad. realiz.w interesie pub.lub w ramach sprawowania władzy pub., w szczególności do podm.prowadzących działal.kontrolną wobec Zam.Dane os.są przekazyw.do podm.przetw.dane w imieniu admin.danych os.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.6.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 422613,13 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa wiaty magazynowej wraz z utwardzeniem terenu na potrzeby gospodarki leśnej szkółki kontenerowej, na działce oznaczonej nr ewid. gruntów 32923 położonych przy ul. Wojska Polskiego 75A w Suwałkach, jednostka ewidencyjna M. Suwałki 206301_1, Obręb nr 08. W ramach zadania należy wykonać wszystkie roboty ujęte w kosztorysie ofertowym wraz z przedmiarem robót (załączniki nr 2 do swz), dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (załączniki nr 3 do swz).
Budynek o konstrukcji stalowej o powierzchni zabudowy 390,00 m2 (użytkowa 376,00 m2) posadowionej na stopach fundamentowych o wysokości 50 cm i szerokości 180 cm z betonu C20/25(B25) zbrojonych podłużnie i poprzecznie fi 12 (34GS), strzemiona fi 6 co 15 cm (A-0). Pręty podłużne na stykach i załamaniach połączone na pełny zakład, to jest minimum 50 cm (jednym miejscu max 2 pręty). Podkład z chudego betonu C 7,5/10 (B10) gr. 10 cm. Stopy fundamentowe zaizolowane dwoma warstwami roztworu asfaltowego.
Słupy stalowe wykonane z profili gorącowalcowanych IPE 270 opartych przegubowo na stopach fundamentowych. Wiązary dachowe stalowe wykonane z kształtownika gorącowalcowanego IPE 270. Płatwie dachowe wykonane jako stalowe ocynkowane. Zetowniki Z 150x78x70x2,0 klasy S390. Płatwie boczne stalowe o wymiarach 80x80x4 (stal konstrukcyjna S355). Ściany i wrota budynku przepierzone ściatką stalową w ramie z profilu 80x80x4 mm.
Pokrycie dachowe należy wykonać z blachodachówki w kolorze zielonym nawiązując do pozostałych budynków szkółki kontenerowej. Pokrycie należy ułożyć na płytach OSB gr. 22 mm, kontrłatach oraz łatach. Pod kontrłatami należy ułożyć membranę dachową wysokoparoprzepuszczalną. Odwodnienie dachu rynnami o średnicy fi 150 mm, rury spustowe fi 100 mm.
Posadzka budynku oraz utwardzenie placu manewrowego wykonane z kostki brukowej gr. 8 cm (typu Holland) ułożonej na podsypce cementowo-piaskowej 1:4 gr. 5 cm oraz podbudowie z kruszywa łamanego 30 % gr. 20 cm. Odwodnienie placu manewrowego – powierzchniowe.
Wewnętrzna linię zasilająca oraz instalację należy wykonać zgodnie z dokumentacja techniczna branży elektrycznej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45223210-1 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45500000-2 - Wynajem maszyn i urządzeń wraz z obsługą operatorską do prowadzenia robót z zakresu budownictwa oraz inżynierii wodnej i lądowej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W celu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający przyjął następujące kryteria oceny ofert przypisując im odpowiednią wagę procentową:
Cena – C 60%
C= (C minimalna/C badana)x 60 punktów, przy czym 1% odpowiada 1 pkt
Gwarancja i rękojmia - G 40%
Ocenie podlega okres gwarancji i rękojmi w skali 0, 10, 20, 30, 40 – punktów, przy czym 1% odpowiada 1 pkt
Przy obliczaniu liczby punktów w kryterium gwarancja i rękojmia (G) Zamawiający zastosuje następujące wyliczenie:
- za okres udzielenia gwarancji i rękojmi wynoszący co najmniej 3 lata – 0 punktów,
- za okres udzielenia gwarancji i rękojmi wynoszący co najmniej 4 pełnych lat – 10 punktów,
- za okres udzielenia gwarancji i rękojmi wynoszący co najmniej 5 pełnych lat – 20 punktów,
- za okres udzielenia gwarancji i rękojmi wynoszący co najmniej 6 pełnych lat – 30 punktów,
- za okres udzielenia gwarancji i rękojmi wynoszący co najmniej 7 pełnych lat i więcej – 40 punktów,
Punkty będą przyznawane za pełne lata np. za gwarancję i rękojmię zaoferowaną przez Wykonawcę w wysokości 4 lata i 7 miesięcy –10 punktów.
Minimalny okres gwarancji i rękojmi wynosi 3 lata (36 miesięcy).
Ocena oferty oznaczona literą „W" stanowi sumę uzyskanych punktów w poszczególnych kryteriach jej oceny.
W= C + G
Za najkorzystniejszą uważać się będzie ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów. Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania (końcówki poniżej 0,005 pkt pomija się a końcówki 0,005 i wyższe zaokrągla się do 0,01 pkt ).
Ocena w zakresie kryteriów zostanie dokonana na podstawie wypełnionego „Formularza oferty” i złożonej w nim deklaracji Wykonawcy.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja i rękojmia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu:-dot. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu za spełniony na podstawie informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem w wysokości co najmniej 200 000,00 zł (dwieście tysięcy złotych 00/100 zł) oraz kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem, opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 200 000,00 zł (dwieście tysięcy zł 00/100 zł).
-zdolności technicznej lub zawodowej - a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, potwierdzających, że wykonał co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie podobnych obiektów budowlanych o wartości co najmniej po 200 000,00 zł brutto każda, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotu, na rzecz którego roboty te zostały wykonane, złożone na formularzu stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Zamawiający nie dopuszcza możliwości sumowania robót budowlanych o mniejszej wartości w celu uzyskania wskazanej wartości robót budowlanych. Zamawiający uzna również referencje Podwykonawcy, którego Wykonawca wskaże w Ofercie.
b) Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia zostanie uznany za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, potwierdzającego, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnienia do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do pełnienia funkcji kierownika budowy, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, złożone na formularzu stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: - informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem (potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 13.2 ppkt 3) Specyfikacji warunków zamówienia),
- wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty (potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 13.2 ppkt 4) lit. a) Specyfikacji warunków zamówienia), złożone na formularzu stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ,
- wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (potwierdzenie spełniania warunku udziału
w postępowaniu, o którym mowa w pkt 13.2 ppkt 4) lit. b) Specyfikacji warunków zamówienia), złożone na formularzu stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi Załącznik nr 6 do SWZ),
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy.Należy także dostarczyć:
- pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Strony mają prawo do przedłużenia Terminu zakończenia przedmiotu Umowy.Zmiana, o której mowa może wystąpić w następujących sytuacjach:
a) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczności zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót,
b) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
c) wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
d) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
e) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
f) z powodu działania Siły wyższej lub z powodu następstw działania Siły wyższej. Jako Siłę wyższą rozumie się wydarzenia i okoliczności nadzwyczajne, nieprzewidzialne, niezależnie od woli i intencji którejkolwiek ze Stron Umowy. Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, który przy składaniu ofert musi zostać uwzględniony. Wstrzymanie robót budowlanych ze względu na warunki atmosferyczne typowe (właściwe) dla danej pory roku i miesiąca, lub zła organizacja robót nie uzasadnia zmiany Umowy, a tym samym nie usprawiedliwia opóźnienia Wykonawcy.
g) w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej zgodnie z ustawą z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej (t.j. Dz. U. 2017 poz. 1897 z późn. zm.).
Przedłużenie terminu wykonania Umowy nastąpi o okres trwania przyczyn, o których mowa wyżej. Zamawiający warunkuje możliwość przedłużenia terminu zakończenia przedmiotu Umowy od wystąpienia przez Wykonawcę z wnioskiem o podpisanie aneksu, w którym szczegółowo wykaże i udowodni, iż zaistniała któraś z przesłanek ww. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania dodatkowych dokumentów lub innych dowodów na wykazanie w/w przesłanek pod rygorem odmowy podpisania aneksu.
Zamawiający na podstawie art. 455 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019, poz. 2019 z późn. zm.) przewiduje możliwość dokonania zmiany Umowy w formie aneksów w niżej wymienionych przypadkach zmniejszenia lub zwiększenia zakresu rzeczowego w obiektywnie uzasadnionych przypadkach wraz ze stosowną zmianą wynagrodzenia w szczególności:
a. w razie konieczności zmiany zakresu robót w trakcie realizacji inwestycji, niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy,
b. w razie wynikłej po stronie Zamawiającego zmiany koncepcji wykonania przedmiotu Umowy, powodującej konieczność zmiany zakresu robót budowlanych stanowiących przedmiot Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-06-17 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_suwalki
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-06-17 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-07-17
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 577 ustawy Prawo zamówień publicznych, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo 10 dni, jeżeli zostało przesłane w inny sposób.2. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu, o którym mowa w pkt 1 Specyfikacji warunków zamówienia, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia prowadzonym w trybie podstawowym złożono tylko jedną ofertę.
3. Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zostanie poinformowany przez Zamawiającego o miejscu i terminie podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4. Wykonawca, o którym mowa w pkt 1 ma obowiązek zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy, który stanowi Załącznik nr 10 do Specyfikacji warunków zamówienia. Umowa zostanie uzupełniona o zapisy wynikające ze złożonej oferty.