Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa Strażnicy KP PSP z JRG w Żarach – etap VII i etap VII.1
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMENDA POWIATOWA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W ŻARACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 971183655
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Serbska 58
1.5.2.) Miejscowość: Żary
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-200
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@straz.zary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.straz.zary.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa Strażnicy KP PSP z JRG w Żarach – etap VII i etap VII.1
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-73c32f8b-ccc1-11ee-875e-a22221c84ba7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00206975
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00206729/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa strażnicy KP PSP Żary
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/straz_zary
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/straz_zary
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej, zostały opisane w Regulaminie Internetowej Platformy
Zakupowej Open Nexus Sp. z o.o. dostępnym pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/regulamin. Sposób
sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu
wydanym na podstawie art. 70 ustawy PZP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 - 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. Urz. UE L119/1 z
dnia 4.5.2016 r.; dalej: „RODO”) Zamawiający informuje, że:
1) Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Żarach
(68-200 Żary, ul. Serbska 58, tel. 68 363 07 00, fax. 68 363 07 21, e-mail: sekretariat@straz.zary.pl).
2) W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Żarach wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, tel. 95 733 83
18, e-mail: inspektor.rodo@straz.gorzow.pl.
3) Przetwarzanie zebranych danych osobowych odbywa się wyłącznie w celu realizacji postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, szczegółowo określonego w SWZ
(na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO), a w przypadku Umowy – w celu realizacji praw i obowiązków wynikających z niej (na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO oraz w celu realizacji obowiązków księgowych lub podatkowych związanych z Umową, a
określonych w przepisach odrębnych). Natomiast, w przypadku stosowania monitoringu wizyjnego i rozmów - na podstawie art. 6
ust. 1 lit. e RODO, w celu zapewnienia bezpieczeństwa, porządku publicznego oraz ochrony osób i mienia na terenie Komendy
Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Żarach;
4) Udostępnienie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi jest konieczne – zgodnie z przepisami ustawy PZP, a
skutki odmowy ich podania szczegółowo określa ta ustawa;
5) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych, będą podmioty lub osoby, którym udostępniona będzie dokumentacja postępowania
(zgodnie z art. 18 oraz art. 74 ustawy PZP), a także zgodnie z ogólnymi przepisami w zakresie w nich przewidzianym:
6) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego (art. 78ustawy PZP), chyba że czas realizacji Umowy przekracza ten okres, wówczas przez czas jej trwania, a także
przez okres niezbędny dla realizacji obowiązków księgowych lub podatkowych oraz ewentualną konieczność dochodzenia roszczeń
wynikających z Umowy oraz przez okres przewidziany w przepisach prawa odnośnie archiwizacji dokumentacji podmiotów
realizujących zadania publiczne oraz w aktach wewnętrznych Komendy Powiatowej PSP w Żarach;
7) W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, ma Pani/Pan prawo do:
a) dostępu do ich treści, a także związane z nim prawo do ich uzupełnienia, poprawienia, sprostowania, ograniczenia przetwarzania
(art. 15, 16 i 18 RODO);
b) żądania informacji dotyczących przetwarzania Pani/ Pana danych osobowych jak i podmiotów, którym dane te zostały
udostępnione;
c) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22
531 03 00, fax. 22 531 03 01, e-mail: kancelaria@giodo.gov.pl);
Jednakże,
a) zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b, d i e RODO, ma Pani/Pan wyłączone prawo do usunięcia danych;
b) zgodnie z art. 20 RODO ma Pani/Pan wyłączone prawo do przenoszenia danych;
c) zgodnie z art. 21 RODO ma Pani/Pan wyłączone prawo do wniesienia sprzeciwu;
– w zakresie w jakim dopuszczają to wyłącznie przepisy RODO, zgodnie z podstawą na jakiej dane te są zebrane i przetwarzane;
8) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich;
9) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, jak i w sposób inny niż zautomatyzowany, jednakże
nie będą podlegały profilowaniu.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PK.2370.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 5100000 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 5000000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Budowa Strażnicy KP PSP z JRG w Żarach – etap VII
Zamawiający w ramach realizacji etapu VII oczekuje wybudowania:
I. Branża ogólnobudowlana:
- wykonanie warstw wykończeniowych posadzek w budynkach KP, JRG i WIEŻY,
- wykończenie ścian i sufitów wewnątrz budynku KP, JRG i WIEŻY,
- wykonanie ścianek systemowych w pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych KP i JRG,
- montaż stolarki drzwiowej,
- montaż ścianek aluminiowych wewnętrznych z drzwiami,
- montaż ścianki mobilnej,
- montaż windy,
- montaż elementów ślusarskich,
- montaż oznakowań.
II. Branża sanitarna:
- wykonanie instalacji sanitarnych w zakresie montażu urządzeń, armatury, grzejników,
- wykonanie wentylacji i klimatyzacji.
III. Branża elektryczna i teletechniczna:
- wykonanie instalacji elektrycznej w zakresie montażu opraw oświetleniowych i osprzętu elektrycznego,
- wykonanie oświetlenia zewnętrznego,
- wykonanie instalacji teletechnicznych w przygotowanych wcześniej korytach i rurach,
- wykonanie sygnalizacji świetlnej drogowej,
- wykonanie studni telekomunikacyjnej z kanalizacją kablową.
4.2.5.) Wartość części: 4000000 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45216121-8 - Roboty budowlane w zakresie obiektów straży pożarnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów łącznie ze
wszystkich kryteriów. Ocenę łączną oferty stanowi suma punktów uzyskanych w ramach poszczególnych kryteriów. Szczegółowe
informacja zawarte są w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Budowa Strażnicy KP PSP z JRG w Żarach – etap VII.1
Zamawiający w ramach realizacji etapu VII.1 oczekuje wykonania:
- wolnostojącej ściany ćwiczeń,
- bieżni sportowej do ściany ćwiczeń z poduszką amortyzacyjną
- bieżni sportowej do „pożarniczego toru przeszkód 100m” ,
- zbiornika na wody opadowe z kanalizacją deszczową,
- chodnik w pasie drogowym,
- masztu flagowy
- niwelacji terenu,
- nasadzeń.
4.2.5.) Wartość części: 1000000,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45216121-8 - Roboty budowlane w zakresie obiektów straży pożarnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów łącznie ze
wszystkich kryteriów. Ocenę łączną oferty stanowi suma punktów uzyskanych w ramach poszczególnych kryteriów. Szczegółowe
informacja zawarte są w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
4) zdolności technicznej i zawodowej dla etapu VII:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 1 robotę budowlaną o wartości minimum 5 000.000,00 zł brutto (pięć milionów złotych brutto) w zakresie wykonania obiektów budowlanych kategorii IX i/lub XI, i/lub, i/lub XII l i/lub XVII. Wskazana robota budowlana może być realizowana etapowo (kilka umów dotyczacych tej samej inwestycji wykonanych przez tego samego wykonawcę), pod warunkiem wykonania najwcześniejszego etapu w okresie ostatnich 5 lat. W przypadku wykazania roboty realizowanej etapami, w celu określenia wartości roboty budowlanej należy zsumować wartość poszczególnych etapów. Wykazane roboty muszą być potwierdzone dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane należycie.
b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:
- min 1 osobą - kierownikiem budowy - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń od co najmniej 5 lat
- min 1 osobą - kierownikiem robót - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych od co najmniej 5 lat,
- min 1 osobą - kierownikiem robót - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych od co najmniej 5 lat.
- min 1 osobą - kierownikiem robót - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych od co najmniej 5 lat.
5) zdolności technicznej i zawodowej dla etapu VII.1:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:
- min 1 osobą - kierownikiem budowy - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń od co najmniej 5 lat
- min 1 osobą - kierownikiem robót - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych od co najmniej 5 lat.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Niewymagane.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż
5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych, potwierdzających
spełnianie warunków udziału w postępowaniu tj. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania
oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane
zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot,
na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie wymagane
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości:
Etap VII - 60 000,00 zł (słownie sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100),
Etap VII.1 – 10 000,00 zł (dziesięć tysięcy złotych 00/100)
Szczegółowy opis w SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
Szczegóły wspólnego ubiegania się o zamówienie opisuje SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zaliczki na poczet wykonania zamówienia. W przypadku zaistnienia okoliczności konieczności wypłaty zaliczki jej warunki zostaną określone w formie Aneksu do umowy na roboty budowlane na zasadach określonych w art. 442 i 443 PZP. Przed udzieleniem zaliczki Zamawiający będzie żądał wniesienia zabezpieczenia zaliczki w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej w wysokości równej wartości zaliczki.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej, w formie aneksu umowy, pod rygorem nieważności i mogą być dokonywane w przypadkach określonych w art.455 PZP oraz w sytuacjach określonych w projekcie umowy. Z uwagi na
ograniczony zakres dopuszczalnych znaków pełny katalog zmian umowy dostępny w Załączniku Nr 8 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-07 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy zakupowej dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/straz_zary
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-07 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni