Ogłoszenie o zamówieniu
 Roboty budowlane
 Budowa sieci kanalizacyjnej oraz przebudowa oczyszczalni ścieków i stacji uzdatniania wody na terenie Gminy Łaszczów 
 
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
 
1.1.) Rola zamawiającego
 
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
 
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łaszczów
 
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368954
1.5) Adres zamawiającego 
 
1.5.1.) Ulica: Chopina 14
 
1.5.2.) Miejscowość: Łaszczów
 
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-650
 
1.5.4.) Województwo: lubelskie
 
1.5.5.) Kraj: Polska
 
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
 
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@laszczow.pl
 
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://umlaszczow.bip.lubelskie.pl
 
 1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego 
 
 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne 
 
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
 
2.1.) Ogłoszenie dotyczy: 
 
 Zamówienia publicznego 
 
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
 
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: 
 
 Budowa sieci kanalizacyjnej oraz przebudowa oczyszczalni ścieków i stacji uzdatniania wody na terenie Gminy Łaszczów 
 
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-794ef53f-d248-11ee-a3b5-e25d731b0da9
 
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00406540
 
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
 
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-10
 
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
 
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00062195/01/P
 
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: 
 
1.1.3 Budowa sieci kanalizacyjnej
 
1.1.4 Zaprojektowanie i przebudowanie czterech stacji uzdatniania wody oraz oczyszczalni ścieków w Pukarzowie
 
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
 
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
 
2.15.) Nazwa projektu lub programu
 
 Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 - Operacja typu „Gospodarka wodno – ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” 
 
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
 
 Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy 
 
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
 
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
 https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-794ef53f-d248-11ee-a3b5-e25d731b0da9 
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
 
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
 
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” w formie załączników. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych (za wyjątkiem oferty i dokumentów składanych wraz z ofertą) za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail przetargi@laszczow.pl
 
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia . Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB. (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako
załączniki do jednego formularza). Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej czyli opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów. Do oferty należy dołączyć oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu, sporządzone pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
 
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
 
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
 
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: 
 
polski
 
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
 
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
 
4.1.2.) Numer referencyjny: RGN.271.3.2024
 
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
 
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
 
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
 
4.1.9.) Liczba części: 2
 
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
 
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
 
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
 
Część 1
 
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
 
 Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Łaszczowie. 
Sieć kanalizacji objęta niniejszym zamówieniem stanowi kolejny etap rozbudowy kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łaszczów. 
Zakres prac obejmuje: Część I Zamówienia – Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Łaszczowie: 
- wykonanie kanału głównego, 
- wykonanie przyłączy kanalizacyjnych, 
- wykonanie przepompowni indywidualnych, 
- wykonanie przepompowni zbiorowych,
Z uwagi na fakt, iż projekty budowlane powstały wcześniej, a w międzyczasie powstało wiele nowych obiektów i związanych z tymi obiektami utwardzonych wjazdów do posesji, placów manewrowych itp. Wykonawca winien dokonać wizji lokalnej i własnego obliczenia (w przedmiarach przewidziano wykonanie 15% robót montażowych rurociągów ciśnieniowych metoda przewiertu sterowanego; w ten sposób szkody w czasie realizacji robot zostaną zminimalizowane). 
Zakres wykonania przedmiotu umowy dot.:
- Dokumentacja firmy Biuro Projektowo – Badawcze Białystok – arkusze map: 15, 16, 21, 22 oraz część arkusz nr 9; 
- Dokumentacja firmy Doradztwo i Wykonawstwo Robót budowlanych „AKTEX” – arkusze map: 1, 2, 3, 4, 11, 13, 14, 15, 22, 23, 28, 29, 36, 37, 40, 5, 6, 18, 19, 20, 21, 24, 25, 26, 27, 33, 34 i 35.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
- dokumentacja techniczna – Załącznik nr 7 do SWZ, 
- przedmiary robót – Załącznik nr 8 do SWZ, 
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych – Załącznik nr 9 do SWZ oraz Załącznik nr 6A do SWZ. 
 
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
 
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: 
 
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
 
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
 
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
 
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
 
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
 
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
 
4.3.) Kryteria oceny ofert: 
 
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
 
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert:  Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe 
 
Kryterium 1
 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
 
4.3.6.) Waga: 60
 
Kryterium 2
 
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
 
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi
 
4.3.6.) Waga: 40
 
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
 
Część 2
 
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
 
 Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie przebudowy oczyszczalni ścieków w Pukarzowie i stacji uzdatniania wody w Kmiczynie, Łaszczowie, Steniatynie oraz Zimnie. 
Zakres prac obejmuje: zaprojektowanie i wykonanie przebudowy oczyszczalni ścieków w Pukarzowie i stacji uzdatniania wody w Kmiczynie, Łaszczowie, Steniatynie oraz Zimnie – w formule zaprojektuj i wybuduj 
Przedmiot niniejszego zadania obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlano – montażowych w formule zaprojektuj i wybuduj: 
a) oczyszczalni ścieków w miejscowości Pukarzów polegających na przebudowie budynku w zakresie montażu nowych drzwi zewnętrznych oraz wykonaniu instalacji fotowoltaicznej:
b) ujęć wody w miejscowościach Kmiczyn, Steniatyn, Łaszczów i Zimno polegających na przebudowie budynku w zakresie montażu nowych drzwi zewnętrznych oraz wykonaniu instalacji fotowoltaicznej, 
Całość zadania stanowi: 
a) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla zadania polegającego na zaprojektowaniu i wykonaniu przebudowy oczyszczalni ścieków w Pukarzowie i stacji uzdatniania wody w Kmiczynie, Łaszczowie, Steniatynie oraz Zimnie, w tym: 
- wykonanie wszelkich niezbędnych opracowań wymaganych do realizacji inwestycji m.in. dokumentacji, 
- pozyskanie niezbędnych uzgodnień oraz decyzji wynikających z przepisów szczegółowych wraz z decyzją pozwolenia na budowę /lub/ zgłoszenia wykonania robót budowlanych,
b) przebudowę oczyszczalni ścieków i stacji uzdatniania wody, w tym m.in.: 
- wykonanie niezbędnych robót budowlano – montażowych wymaganych przy realizacji inwestycji oraz przywrócenie terenu przyległego do stanu pierwotnego,
- przeprowadzenie niezbędnych badań i prób,
- wykonanie inwentaryzacji powykonawczej,
- przygotowanie dokumentacji powykonawczej.
Zamawiający określi jakie dokumenty wyjściowe są w jego posiadaniu (decyzje, warunki). Przed rozpoczęciem prac Wykonawca pozyska i zweryfikuje te dokumenty oraz wykona na własny koszt wszystkie badania i analizy niezbędne dla prawidłowego wykonania dokumentacji, w tym między innymi:
- przeprowadzi inwentaryzację urządzeń podziemnych i nadziemnych terenu przewidzianego pod realizację inwestycji, 
- pozyska mapę do celów projektowych dla obszaru objętego inwestycją; pozyska niezbędne: materiały, ekspertyzy, operaty, analizy, opracowania i badania dla prawidłowego wykonania dokumentacji projektowej i realizacji robót budowlano – montażowych.
Wykonawca zaprojektuje i wykona inwestycje związaną z przebudową oczyszczalni ścieków w Pukarzowie i stacji uzdatniania wody w Kmiczynie, Łaszczowie, Steniatynie oraz Zimnie uwzględniając aspekty ekonomiczne, środowiskowe i społeczne. Dobór technologii robót dla poszczególnych zadań inwestycji stanowi element prac projektowych i tym samym jest obowiązkiem Wykonawcy.
Przyjęte przez Wykonawcę metody przebudowy oczyszczalni ścieków w Pukarzowie i stacji uzdatniania wody w Kmiczynie, Łaszczowie, Steniatynie oraz Zimnie muszą zapewnić zachowanie wszystkich wymaganych parametrów funkcjonalno użytkowych robót i dostawy określonych w Programie Funkcjonalno Użytkowym stanowiącym – Załącznik nr 10 do SWZ.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
- Program Funkcjonalno Użytkowy – Załącznik nr 10 do SWZ oraz Załącznik nr 6B do SWZ. 
 
4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
 
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: 
 
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
 
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
 
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
 
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
 
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
 
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
 
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
 
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
 
4.3.) Kryteria oceny ofert: 
 
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
 
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert:  Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe 
 
Kryterium 1
 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
 
4.3.6.) Waga: 60
 
Kryterium 2
 
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
 
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwaranji i rękojmi
 
4.3.6.) Waga: 40
 
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
 
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
 
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
 
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
 
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
 W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi informacje z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości:
a) Część I Zamówienia– Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Łaszczowie - co najmniej 2.000.000,00 zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem. 
b) Część II Zamówienia - Zaprojektowanie i wykonanie przebudowy oczyszczalni ścieków w Pukarzowie i stacji uzdatniania wody w Kmiczynie, Łaszczowie Steniatynie oraz Zimnie - co najmniej 200.000,00 zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: 
a) Część I Zamówienia– Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Łaszczowie – w okresie 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał należycie (w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył) co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą swym zakresem budowę lub przebudowę lub modernizację lub remont sieci kanalizacyjnej i/lub sieci wodociągowej o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 złotych. 
b) Część II Zamówienia - Zaprojektowanie i wykonanie przebudowy oczyszczalni ścieków w Pukarzowie i stacji uzdatniania wody w Kmiczynie, Łaszczowie Steniatynie oraz Zimnie – w okresie 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał należycie (w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył) co najmniej jedną dostawę z montażem obejmującą swym zakresem instalację fotowoltaiczną (lub kilka instalacji fotowoltaicznych składających się na jedną umowę) o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 złotych. 
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
 
 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Część I Zamówienia– Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Łaszczowie:
- informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości co najmniej 2.000.000,00 zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
- wykaz wykonanych robót (Załącznik Nr 5 do SWZ), iż w okresie 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał należycie (w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył) co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą swym zakresem budowę lub przebudowę lub modernizację lub remont sieci kanalizacyjnej i/lub sieci wodociągowej o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 złotych. 
Wraz z załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli z przyczyn niezależnych od niego Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Część II Zamówienia - Zaprojektowanie i wykonanie przebudowy oczyszczalni ścieków w Pukarzowie i stacji uzdatniania wody w Kmiczynie, Łaszczowie Steniatynie oraz Zimnie:
- informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości co najmniej 200.000,00 zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
- wykaz wykonanych robót (Załącznik Nr 5 do SWZ), iż w okresie 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał należycie (w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył) co najmniej jedną dostawę z montażem obejmującą swym zakresem instalację fotowoltaiczną (lub kilka instalacji fotowoltaicznych składających się na jedną umowę) o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 złotych.
Wraz z załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli z przyczyn niezależnych od niego Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. 
 
 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie wykonawcy w zakresie art. 108 ust.1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 594), z innym wykonawcą, który złożył ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
Załącznik nr 4 do SWZ. 
 
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: 
 Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik lub gdy ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia. 
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
 
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
 
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
 
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
 
6.4.1) Informacje dotyczące wadium: 
 Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert: 
- Część I Zamówienia – Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Łaszczowie: w wysokości: 60.000,00 zł
- Część II Zamówienia - Zaprojektowanie i wykonanie przebudowy oczyszczalni ścieków w Pukarzowie i stacji uzdatniania wody w Kmiczynie, Łaszczowie Steniatynie oraz Zimnie: w wysokości: 8.000,00 zł 
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
 
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 
 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz dołączyć do oferty w postaci elektronicznej.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te powinny potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
 
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
 
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
 
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
 
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: 
 1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany terminu przewidzianego na zrealizowanie przedmiotu zamówienia w przypadku konieczności spowolnienia lub wstrzymania robót, ze względu na:
1) wystąpienia wyjątkowych warunków atmosferycznych, odbiegające od typowych, uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności klęsk żywiołowych; 
2) wykryte warunki archeologiczne, geologiczne lub terenowe, w szczególności, wykopaliska archeologiczne, niewypały i niewybuchy, istnienie nie zainwentaryzowanych lub błędnie zainwentaryzowanych obiektów budowlanych;
3) wstrzymanie realizacji przedmiotu umowy przez Zamawiającego ze względu na czynniki, których Zamawiający nie mógł przewidzieć (w szczególności konieczności wykonania dodatkowych badań, ekspertyz);
4) konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych w takcie realizacji umowy, mających wpływ na termin realizacji; 
5) konieczność wykonania innych robót na tym samym placu budowy uniemożliwiających wykonywanie robót realizowanych w ramach przedmiotowego zamówienia; 
6) konieczność wykonania zamówień dodatkowych warunkujących prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego;
7) uzyskanie odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, w tym odmowa udostępnienia nieruchomości do celów realizacji robót przez właścicieli; 
8) wystąpienie innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujących niemożliwością wykonania przedmiotu umowy w ustalonym terminie
2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 termin wykonania umowy zostanie przedłużony o czas wstrzymania robót lub czas, jaki Wykonawca utracił, ze względu na konieczność spowolnienia robót.
3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany sposobu realizacji przedmiotu zamówienia spowodowanej w szczególności następującymi okolicznościami;
1) niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku;
2) pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji lub kosztów eksploatacji przedmiotu umowy;
3) koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych materiałów, urządzeń, rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej czy specyfikacjach technicznych w sytuacji, gdy przewidywane materiały / urządzenia / rozwiązania groziłyby wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy lub wprowadzenie materiałów/urządzeń/ rozwiązań zamiennych byłoby uzasadnione z punktu widzenia technicznego, użytkowego i ekonomicznego, korzystne dla Zamawiającego. 
Pełny opis rodzaju i zakresu dopuszczalności zmian umowy zawarty jest w załączniku: 
- Część I zamówienia - Załącznik Nr 6A do SWZ
- Część II zamówienia - Załącznik Nr 6B do SWZ 
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
 
SEKCJA VIII – PROCEDURA
 
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-31 10:00
 
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia (https://e-zamówienia.gov.pl)
 
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-31 11:00
 
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-29