Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa drogi do oczyszczalni ścieków w Dobużku wraz z modernizacją oczyszczalni ścieków
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łaszczów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368954
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Chopina 14
1.5.2.) Miejscowość: Łaszczów
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-650
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@laszczow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://umlaszczow.bip.lubelskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa drogi do oczyszczalni ścieków w Dobużku wraz z modernizacją oczyszczalni ścieków
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4cf6845e-b91e-4d48-9ac0-d74d06944c0a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00406552
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00062195/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa drogi do oczyszczalni ścieków wraz z modernizacją oczyszczalni ścieków
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4cf6845e-b91e-4d48-9ac0-d74d06944c0a
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” w formie załączników.
Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych (za wyjątkiem oferty i dokumentów składanych
wraz z ofertą) za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail przetargi@laszczow.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia . Maksymalny rozmiar
plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB. (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej czyli opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego
2005r. o informatyzacji działalności podmiotów. Do oferty należy dołączyć oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RGN.271.4.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi do oczyszczalni ścieków w Dobużku wraz z modernizacją oczyszczalni ścieków w Dobużku oraz budową sieci kanalizacyjnej w Łaszczowie.
Zakres prac obejmuje budowę drogi do oczyszczalni ścieków w Dobużku wraz z modernizacją oczyszczalni ścieków w Dobużku oraz budową sieci kanalizacyjnej w Łaszczowie, tj.:
1) Część I - budowa drogi do oczyszczalni ścieków w miejscowości Dobużek:
- roboty przygotowawcze
- roboty ziemne
- roboty odwodnieniowe
- wykonanie jezdni o nawierzchni bitumicznej
- wykonanie przebudowy i budowy zjazdów
- roboty wykończeniowe
- drenaż odwadniający (br. sanitarna)
2) Część II - modernizacja oczyszczalni ścieków w miejscowości Dobużek:
- roboty demontażowe (branża technologiczna)
- roboty przygotowawcze (branża technologiczna)
- roboty montażowe (branża technologiczna)
- pozostałe (branża technologiczna)
- instalacje zewnętrzne i AKPiA (branża elektryczna)
- instalacje wewnętrzne (branża elektryczna)
- Instalacja fotowoltaiczna (branża elektryczna)
3) Część III - budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Łaszczów:
- sieć kanalizacyjna
- przyłącza grawitacyjne
- sieć kanalizacyjna z przyłączami i pompowniami indywidualnymi ciśnieniowymi
- przykanaliki grawitacyjne do pompowni indywidualnych
Z uwagi na fakt, iż projekty budowlane powstały wcześniej, a w międzyczasie powstało wiele nowych obiektów i związanych z tymi obiektami utwardzonych wjazdów do posesji, placów manewrowych itp. Wykonawca winien dokonać wizji lokalnej i własnego obliczenia (robót montażowych rurociągów ciśnieniowych metoda przewiertu sterowanego; w ten sposób szkody w czasie realizacji robot zostaną zminimalizowane). Zakres wykonania przedmiotu umowy dot. części arkusza (mapy) nr 12;
- inne elementy ujęte w Załącznikach Nr 7, Nr 8 i Nr 9 do SWZ i wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 6 do SWZ.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
- dokumentacja techniczna – Załącznik nr 7 do SWZ,
- przedmiary robót – Załącznik nr 8 do SWZ,
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych – Załącznik nr 9 do SWZ oraz wzór umowy stanowiący Załącznik Nr 6 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45252100-9 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania ścieków
45252200-0 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu:
W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi informacje z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości: co najmniej 3.000.000,00 zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że (łącznie):
a) w okresie 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał należycie (w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył) co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą swym zakresem budowę / przebudowę drogi na kwotę min. 1.000.000,00 złotych
oraz
b) w okresie 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał należycie (w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył) co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą swym zakresem budowę / modernizację oczyszczalni ścieków na kwotę min. 500.000,00 złotych
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy w zakresie art. 108 ust.1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j.Dz.U. z 2024 r., poz. 594), z innym wykonawcą, który złożył ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej Załącznik nr 4 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości: co najmniej 3.000.000,00 zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
b) Wykaz wykonanych robót (Załącznik nr 5 do SWZ), iż w okresie 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał należycie (w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył) - łącznie:
- co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą swym zakresem budowę / przebudowę drogi na kwotę min. 1.000.000,00 złotych
- co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą swym zakresem budowę / modernizację oczyszczalni ścieków na kwotę min. 500.000,00 złotych.
Wraz z załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli z przyczyn niezależnych od niego Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik lub gdy ofertę
składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: 50.000,00 złotych
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz dołączyć do oferty w postaci elektronicznej.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te powinny potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
zaliczka w wysokości 7,14% wynagrodzenia płatna w ciągu 60 dni od podpisania umowy
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany terminu przewidzianego na zrealizowanie przedmiotu zamówienia w przypadku konieczności spowolnienia lub wstrzymania robót, ze względu na:
1) wystąpienia wyjątkowych warunków atmosferycznych, odbiegające od typowych, uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności klęsk żywiołowych;
2) wykryte warunki archeologiczne, geologiczne lub terenowe, w szczególności, wykopaliska archeologiczne, niewypały i niewybuchy, istnienie nie zainwentaryzowanych lub błędnie zainwentaryzowanych obiektów budowlanych;
3) wstrzymanie realizacji przedmiotu umowy przez Zamawiającego ze względu na czynniki, których Zamawiający nie mógł przewidzieć (w szczególności konieczności wykonania dodatkowych badań, ekspertyz);
4) konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych w takcie realizacji umowy, mających wpływ na termin realizacji;
5) konieczność wykonania innych robót na tym samym placu budowy uniemożliwiających wykonywanie robót realizowanych w ramach przedmiotowego zamówienia;
6) konieczność wykonania zamówień dodatkowych warunkujących prawidłowe wykonanie zamówienia podstawowego;
7) uzyskanie odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, w tym odmowa udostępnienia nieruchomości do celów realizacji robót przez właścicieli;
8) wystąpienie innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujących niemożliwością wykonania przedmiotu umowy w ustalonym terminie
2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 termin wykonania umowy zostanie przedłużony o czas wstrzymania robót lub czas, jaki Wykonawca utracił, ze względu na konieczność spowolnienia robót.
3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany sposobu realizacji przedmiotu zamówienia spowodowanej w szczególności następującymi okolicznościami;
1) niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku;
2) pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji lub kosztów eksploatacji przedmiotu umowy;
3) koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych materiałów, urządzeń, rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej czy specyfikacjach technicznych w sytuacji, gdy przewidywane materiały / urządzenia / rozwiązania groziłyby wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy lub wprowadzenie materiałów/urządzeń/ rozwiązań zamiennych byłoby uzasadnione z punktu widzenia technicznego, użytkowego i ekonomicznego, korzystne dla Zamawiającego.
Pełny opis rodzaju i zakresu dopuszczalności zmian umowy zawarty jest w załączniku Nr 6 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-01 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia (https://e-zamówienia.gov.pl)
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-01 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-30