Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa prawobrzeżnego domykającego wału przeciwpowodziowego na rzece Białej Tarnowskiej, przy obwodnicy drogowej DW nr 977 miasta Tuchowa”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA TUCHÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851661168
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Tuchów
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-170
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.5.7.) Numer telefonu: 14 652 51 76
1.5.8.) Numer faksu: 14 652 51 09
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@tuchow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.tuchow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa prawobrzeżnego domykającego wału przeciwpowodziowego na rzece Białej Tarnowskiej, przy obwodnicy drogowej DW nr 977 miasta Tuchowa”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dd2de5b8-a2a8-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00048768
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003620/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 „Budowa prawobrzeżnego domykającego wału przeciw-powodziowego na rzece Białej, związanego z budową obwodnicy drogowej DW nr 977 miasta Tuchowa”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
platformazakupowa.pl/pn/tuchow3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawca odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformazakupowa.pl działając pod adresem: platformazakupowa.pl/pn/tuchow
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji“Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy. 2. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego,gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.3.Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r.w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia,formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.:a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji:pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,d) włączona obsługa JavaScript,e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,f)Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanieUTF8,g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.4. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go zawiążący, b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków. 5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”. Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.6. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platforma zakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców"na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Realizując obowiązek prawny ciążący na administratorze, w szczególności mając na uwadze wymogi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy poniżej o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Tuchowie w ww. celu oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych:1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Tuchów, w imieniu której działa Burmistrz Tuchowa. Z Administratorem można się skontaktować poprzez adres email: um@tuchow.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora: ul. Rynek 1, 33-170 Tuchów.2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@tuchow.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.4. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), tj, w szczególności ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity w Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.). 5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”.6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.7. Posiada Pani/Pan:7.1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;7.2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;7.3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;8. Nie przysługuje Pani/Panu:8.1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osób.;8.2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;8.3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.9. Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.10. Pani/Pana dane osobowe zostały uzyskane przez Administratora bezpośrednio od Pani/Pana.11. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp. 12. Nie planuje się przekazywania Pani/Pana danych osobowych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.13. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-271-1/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem inwestycji jest budowa prawobrzeżnego wału przeciwpowodziowego domykającego rzeki Białej w km rzeki od 29+645 do 29+855, w km wału od 0+011,50 do 0+268,60, tj. od połączenia z projektowaną DW nr 977 do wysokiego brzegu - drogi powiatowej, ul. Ryglickiej. Km 0+000 wału został przyjęty w miejscu przecięcia osi projektowanego wału z osią projektowanej drogi wojewódzkiej DW nr 977.Korpus drogowy projektowanej drogi wojewódzkiej DW nr 977, na odcinku poniżej projektowanego mostu drogowego, stanowi prawobrzeżny wał przeciwpowodziowy rzeki Biała i wraz z projektowanym wałem domykającym stanowi zabezpieczenie przeciwpowodziowe prawobrzeżnej części miasta Tuchów.Na trasie nowego wału domykającego występują skrzyżowania z istniejącymi sieciami uzbrojenia terenu, tj. siecią wodociągową, gazową i kanalizacyjną, które zostaną zabezpieczone lub przebudowane zgodnie z warunkami technicznymi właścicielami tych sieci. Zjazd na koronę wału na której zaprojektowano drogę eksploatacyjną wykonany zostanie z drogi powiatowej nr 1385K - ul. Ryglickiej.Zakres opracowania obejmuje budowę prawego wału przeciwpowodziowego domykającego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, tj.:- budowę korpusu wału ziemnego domykającego w km 0+011,50 do 0+268,60 (kilometr rzeki Białej 29+645 – 29+855) o parametrach:• II klasa hydrotechniczna • konstrukcja ziemna • długość wału L=257,10 m • szerokość korony wału 4,0 m• nachylenie skarpy odwodnej 1:2• nachylenie skarpy odpowietrznej 1:2- zabezpieczenie skarpy odwodnej stalową siatką przeciwbobrową w km 0+011,50 do 0+268,60 na długości L=257,10 m- budowę rampy wałowej w km 0+036,50 o szerokości 4,0 m, długości 56,20 m, nachyleniu 1:12, o nawierzchni tłuczniowej - budowę drogi eksploatacyjnej na koronie wału w km 0+036,50 – 236,70 o szerokości 3,0 m, o nawierzchni tłuczniowej - budowę zjazdu z drogi powiatowej w km 0+236,70 – 0+268,60- przebudowę sieci wodociągowej w km 0+253,2 na długości 18,5m- budowę zabezpieczenia sieci kanalizacji sanitarnej w km 0+260,65 na długości 16,0 m- przebudowę (podwyższenie) studni kanalizacyjnej- budowę zabezpieczenia przyłącza gazowego w km 0+259,20- wycinkę 6 szt. drzew. Projektowany wał rzeki Białej stanowi przedłużenie i domknięcie projektowanego korpusu drogi DW 977, jako zabezpieczenia przeciwpowodziowego prawej terasy, aż do wysokiego brzegu tj. ulicy Ryglickiej. Korpus wału winien być wykonany z gruntów małospoistych typu piaski gliniaste, gliny piaszczyste z zagęszczeniem do Is>0.95.Rzędne korony wału wynoszą :- w km 0+011,50 223,79 m npm ( styk z proj. DW 977 )- w km 0+236,70 223,79 m npm- w km 0+268,60 225,87 m npm ( droga powiatowa )Skarpa odwodna dodatkowo będzie zabezpieczona siatką stalową ocynkowaną, jako zabezpieczenie przeciw gryzoniom, szczególnie bobrom.Komunikację na wale zapewnia droga eksploatacyjna zlokalizowana na koronie wału o nawierzchni składającej się z KSO o wysokości 15 cm wypełniony tłuczniem, oraz 5 cm warstwę jezdną z zagęszczonej do Is>0.95 mieszanki kruszywa niezwiązanego śr. 0 do 31,5mm. System KSO położony będzie na geowłókninie. Również rampy wałowe będą posiadać nawierzchnię żwirową w systemie KSO – jak na koronie wału. Nachylenie rampy wynosi 1:12.Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpowodziowe, projektowany wał domykający powinien być budowany równolegle z budową nasypu drogi wojewódzkiej DW 977.W takim przypadku całość konstrukcji ziemnej zarówno drogi wojewódzkiej jaki i wału domykającego, będzie budowlą jednolitą, która musi spełniać następujące wymagania:• wykonywanie nasypu warstwami gruntu o grubości 30 –40 cm • kontroli stanu wilgotności gruntu, ze szczególnym uwzględnieniem wilgotności gruntów spoistych o stopniu plastyczności IL = 0,10 do 0,15• zagęszczanie materiału, aż do uzyskania wartości Is>0.95 Bieżąca kontrola jakości gruntu wbudowywanego w nasyp powinna być prowadzona przez uprawniony nadzór geologiczny.Jeżeli korpus drogi wojewódzkiej DW 977 zostanie wybudowany wcześniej niż wał domykający to przy budowie wału należy uwzględnić następujące wymagania:• skarpę nasypu drogi wojewódzkiej – od strony budowanego wału – na długości połączenia z budowanym wałem, należy ze schodkować i powierzchnie poziome ze schodkowania spulchnić dla umożliwienia dobrego połączenia budowanego wału z korpusem drogi.• wymiary ze schodkowania: głębokość 1,5m, wysokość 1,0mWykonanie nasypu wału domykającego należy wykonać warstwami gruntu o grubości 30 – 40 cm z kontrolą stanu wilgotności gruntu, ze szczególnym uwzględnieniem wilgotności gruntów spoistych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45246000-3 - Roboty w zakresie regulacji rzek i kontroli przeciwpowodziowej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie będą podlegały oferty ważne tj. oferty niepodlegające odrzuceniu. Oferty oceniane będą na podstawie następujących kryteriów: 1. cena brutto – waga 60 % 2. okres gwarancji – waga 40 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10