Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa oświetlenia drogowego w miejscowości Baran”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mniów
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Gminy Mniów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291010346
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Centralna 9
1.5.2.) Miejscowość: Mniów
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-080
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 41 37 37 004
1.5.8.) Numer faksu: 41 37 37 024
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mniow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mniow.biuletyn.net/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa oświetlenia drogowego w miejscowości Baran”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-453cc5e3-0ce8-11ed-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00278278
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00028750/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Budowa oświetlenia drogowego w msc. Baran gmina Mniów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
mniow.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://mniow.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Elektronicznie na adres e-mail:
zamowienia@mniow.pl lub za pośrednictwem Platformy znajdującej się
pod adresem:
https://mniow.ezamawiajacy.pl w zakładce „Korespondencja”
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
I.1 administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Mniów, 26-080 Mniów ul. Centralna 9;
I.2 kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Mniów pod
adresem e-mail: iod@mniow.pl;
I.3 Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Budowa oświetlenia
drogowego w miejscowościach na terenie Gminy Mniów”
I.4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy – PZP;
I.5 Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust.1
ustawy – PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli
czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
I.6 obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym, określonym w przepisach ustawy - PZP, związanym z udziałem w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych
wynikają z ustawy – PZP;
I.7 w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych, decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKPiB.VI.271.11.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pn.:
„Budowa oświetlenia drogowego w miejscowości Baran”
2. Przedmiot zamówienia polega na wykonaniu robót budowlanych związanych z budową oświetlenia drogowego w m.
Baran, gmina Mniów, woj. świętokrzyskie, w całym zakresie rzeczowym wskazanym w dokumentacjach, o których mowa w
pkt 3.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji stanowiący załącznik Nr 11 do SWZ, na którą
składają się: dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiary robót,
opis techniczny.
Uwaga:
Zamawiający informuje, iż w celu przygotowania oferty należy przyjąć ilości opraw przedstawione w „Opisie przedmiotu
zamówienia” stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45232210-7 - Roboty budowlane zakresie budowy linii napowietrznych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45314310-7 - Układanie kabli
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 80 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamówienie udzielone będzie wyłącznie Wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy
Prawo zamówień publicznych. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w
Specyfikacji Warunków Zamówienia. Jeżeli Zamawiający nie będzie mógł wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub
więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert,
Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z najniższą ceną.
2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta (spośród wszystkich złożonych w postępowaniu ofert niepodlegających odrzuceniu),
która otrzyma największą łączną liczbę punków w poszczególnych kryteriach oceny ofert ( C+G). Przy wyborze oferty Zamawiający
będzie się kierował następującymi kryteriami:
a. Kryterium „CENA”
Oferta proponująca najniższą cenę otrzyma 60 pkt, pozostałe oferty będą punktowane według poniższego wzoru, z dokładnością do
1/100 punktu:
C min
C = ----------------------------x 60
C bad.
Gdzie:
C - ilość punktów oferty badanej w kryterium cena
C min - najniższa cena(brutto) spośród wszystkich podlegających ocenie ofert
C bad. – cena (brutto) oferty badanej.
b. Kryterium „OKRES GWARANCJI i RĘKOJMI”:
Minimalny okres gwarancji i rękojmi – 70 miesięcy od daty odbioru przedmiotu umowy.
Maksymalny okres gwarancji i rękojmi– 110 miesięcy od daty odbioru przedmiotu umowy.
Oferta proponująca maksymalny okres gwarancji otrzyma 40 pkt, pozostałe oferty będą punktowane według wzoru:
gwarancja badanej oferty
G = ------------------------------------------------------------------------- x 40 pkt
najdłuższy okres gwarancji z ocenianych ofert
3. Jeżeli Wykonawca wskaże kilka okresów gwarancji lub nie zaznaczy żadnego terminu, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca
zaoferował minimalny okres gwarancji.
4. W przypadku zaoferowania okresu gwarancji powyżej 110 miesięcy, jako największą zaoferowaną ilość miesięcy zamawiający do
obliczeń przyjmie 110 miesięcy.
5. Obliczenia dokonane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: „OKRES GWARANCJI i RĘKOJMI”
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolności technicznej lub zawodowej - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że:
1 dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. o niniejsze zamówienie może ubiegać się Wykonawca, który
wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:
kierownikiem robót posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w branży elektrycznej,
1.1 Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U.
z 2021 r., poz. 2351 z późn. zm.) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.
1.2 Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1
ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach
określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach
uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz.
1646).
1.3 W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw
członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych
funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji
zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.
1.4 Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób,
które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub
stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i
zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1 W postępowaniu o
udzielenie zamówienia Zamawiający żąda złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie:
1.1 braku podstaw wykluczenia;
1.2 spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w formie określonej w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju,
Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz
osób, zgodnego ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia
publicznego, spełniających wymagania określone w punkcie V. 2.4.2 SWZ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Kopia nadania uprawnień budowlanych dla kierownika robót budowlanych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Kopia nadania uprawnień budowlanych dla kierownika robót budowlanych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji
których te zdolności są wymagane.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają
poszczególni wykonawcy, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania
składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
a) działania tzw. siły wyższej, rozumianej przez strony jako każda okoliczność, niezależna od
woli stron, uniemożliwiająca wykonywanie zobowiązań umownych, której skutków nie można
uniknąć, względnie przewidzieć lub były nieuniknione ( np. ograniczenia zastosowane przez
rząd, powódź, pożar, huragan, nawałnica, ulewne deszcze i inne klęski żywiołowe), o czas tego
opóźnienia. Jeżeli umowa zostanie rozwiązania z powodu „siły wyższej”, Strony spotkają się
niezwłocznie celem uzgodnienia rzeczowo- finansowego rozliczenia umowy.
b) opóźnienia Zamawiającego w wykonaniu jego zobowiązań wynikających z umowy lub
przepisów powszechnie obowiązującego prawa, co uniemożliwia terminowe wykonanie umowy
przez Wykonawcę;
f) wystąpienia awarii na terenie budowy, za którą odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca,
skutkującej koniecznością wstrzymania wykonania robót budowlanych przez Wykonawcę;
g) inne przyczyny niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością
prowadzenia prac, w szczególności takie jak: brak możliwości dojazdu oraz transportu
materiałów na teren robót spowodowany awariami, remontami i przebudowami dróg, ciągów
komunikacyjnych, niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, itp.; wystąpienia okoliczności
uprawniających do zmiany przedmiotu umowy, o których mowa powyżej, jeżeli okoliczności te
mają wpływ na termin wykonania umowy;
h) zmiany wymagań związanych ze zmianą lub wydaniem nowego pozwolenia na budowę (w
przypadku wystąpienia) lub zgłoszenia ( w przypadku wystąpienia) dla realizowanego
zamówienia, wynikających z konieczności wykonania robót zamiennych niewykraczających poza
zakres przedmiotu zamówienia, a koniecznych dla wykonania całości robót i uzyskania
założonego efektu użytkowego,
i) zmiany po upływie składania ofert powszechnie obowiązujących przepisów prawa, które miały
wpływ na możliwość wykonania umowy w terminie w niej ustalonym;
j) wystąpienia warunków „siły wyższej”, które uniemożliwiły wykonanie umowy
w dotychczas ustalonym terminie,
- termin umowy może ulec zmianie o czas, w jakim wyżej wskazane okoliczności wpłynęły na
termin wykonania umowy przez Wykonawcę, to jest uniemożliwiły Wykonawcy terminową
realizację przedmiotu umowy;
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-10 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: za pośrednictwem Platformy Zakupowej dostępnej pod adresem: mniow.ezamawiajacy.pl. w zakładce „OFERTY"
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-10 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni