Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„BUDOWA ODCINKA DROGI LEŚNEJ NR 29 WG DSD (NR II-I) WRAZ ZE
SKŁADNICAMI DREWNA W LEŚNICTWIE MAJÓWKA I LIPIE
NADLEŚNICTWA STARACHOWICE
NA DŁUGOŚCI OD KM 1+930 DO KOŃCA TRASY”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Skarb Państwa - Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe
1.3.) Oddział zamawiającego: Nadleśnictwo Starachowice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 290020101
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rotmistrza Witolda Pileckiego 14 d
1.5.2.) Miejscowość: Starachowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 27-200
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: starachowice@radom.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://starachowice.radom.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
gospodarka leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„BUDOWA ODCINKA DROGI LEŚNEJ NR 29 WG DSD (NR II-I) WRAZ ZE
SKŁADNICAMI DREWNA W LEŚNICTWIE MAJÓWKA I LIPIE
NADLEŚNICTWA STARACHOWICE
NA DŁUGOŚCI OD KM 1+930 DO KOŃCA TRASY”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0690ebe8-98fe-11ee-9ee7-e2087ac16d09
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00547955
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00431511/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa drogi leśnej nr II-I wraz ze składnicami w leśnictwach Lipie, Majówka (II etap)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_starachowice
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_starachowice
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i
organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy zakupowej, stanowiącym załącznik nr 13 do
SWZ.
2. Maksymalna ilość plików przesyłanych za pośrednictwem platformy zakupowej wynosi 10 plików lub spakowanych folderów.
Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania
oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
3. Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę jej złożenia na platformie zakupowej. Za datę przekazania wniosków, zawiadomień,
dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się
datę ich przekazania na adres poczty elektronicznej Zamawiającego wskazany w ust 8.7.2 lub złożenia na platformie zakupowej.
4. Zamawiający, zgodnie z art. 67 PZP określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie
zakupowej tj.
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB RAM, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych
osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje,
iż administratorem danych osobowych jest - Nadleśnictwo Starachowice, z siedzibą w: ul.
Rotmistrza Witolda Pileckiego 14d, 27-200 Starachowice, tel.: +48 412747620, fax:+48
412747620, e-mail: starachowice@radom.lasy.gov.pl REGON: 290020101; NIP: 664-
000-60-61.
Administrator wyznaczył osobę, z którą w sprawach dotyczących przetwarzania danych
osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej
Pozostałe informacje zawarte są w Rozdziale 20 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZG.270.1.16.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie pełnego i kompleksowego zakresu zadania pn.
„Budowa odcinka drogi leśnej nr 29 wg DSD (nr II-I) wraz ze składnicami drewna
w leśnictwie Majówka i Lipie Nadleśnictwa Starachowice na długości od km 1+930
do końca trasy” zwany dalej „Przedmiotem umowy”, zgodnie z ofertą Wykonawcy
złożoną w Postępowaniu, oraz Specyfikacją Warunków Zamówienia wraz z załącznikami,
(zwana dalej „SWZ”), w tym dokumentacją projektową, o której mowa w ust. 3.3.1
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 300 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa wart. 214 ust. 1 pkt 7 PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy wartości do 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia te polegać będą na powtórzeniu usług i robót budowlanych podobnych do usług i robót budowlanych stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia,
2. Zamówienia, o których mowa w ust. 5.1. będą polegały na powtórzeniu usług i robót budowlanych zgodnych z przedmiotem niniejszego zamówienia, tj. wyszczególnionych wprost w przedmiarze robót lub różniących się od wyszczególnionych w przedmiarze parametrami wykorzystanych materiałów, parametrami wykonanych elementów przedmiotu zamówienia lub technologią wykonania.
3. Zamówienia, o których mowa w ust. 5.1. będą udzielane dotychczasowemu Wykonawcy po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki.
4. Zamówienia, o których mowa w ust. 5.1. będą udzielane w przypadku wystąpienia potrzeby zwiększenia zakresu rzeczowego robót budowlanych ponad przedmiot zamówienia lub konieczności zmiany parametrów wykorzystanych materiałów,parametrów wykonanych elementów lub technologii wykonania.
5. Zamówienia, o których mowa w ust. 5.1. będą udzielane w przypadku wystąpienia potrzeby zwiększenia zakresu rzeczowego robót, zmiana technologii lub wprowadzenia zakresu dodatkowego w przypadku konieczności dokonania zmian w dokumentacji projektowej oraz gdy wystąpi potrzeba wykonania dodatkowego zakresu po dokonanym odbiorze końcowym.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska największą sumę punktów uzyskanych w kryterium oceny ofert. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 PZP, dotyczące:
1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 1 100 000,00 zł.
3. zdolności technicznej lub zawodowej:
3.1. Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej dwie roboty budowlane polegające na: budowie, rozbudowie lub przebudowie dróg o nawierzchni z kruszyw naturalnych, nawierzchni twardej w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. ( Dz.U. z 2023 r. poz. 682) ze zm.), o wartości nie mniejszej niż 1 400 000,00 zł brutto każda.
3.2. Warunek ten, w zakresie potencjału technicznego i w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje: co najmniej jedną osobą zdolną do realizacji zamówienia tj.: kierownikiem budowy posiadającym:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów;
- wpisanym na listę odpowiednich izb samorządu zawodowego oraz posiadającym ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej;
- doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy realizacji co najmniej 2 (dwóch) zadań, tj. budowy, rozbudowy, przebudowy drogi o wartości co najmniej 1 400 000,00 zł brutto każda.
4. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, oraz w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, Wykonawca będzie obowiązany przedstawić Zamawiającemu OŚWIADCZENIE, którego wzór stanowi Załącznik nr 11 do SWZ. W OŚWIADCZENIU należy podać następujące informacje:
- o braku podstaw do wykluczenia wskazanych w art. art. 108 ust. 1 PZP, oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 – 2 i 4 – 6 PZP dotyczących Wykonawcy oraz ewentualnych podmiotów, na których zasobach Wykonawca polega albo o istnieniu podstawy do wykluczenia z
postępowania wraz z opisem środków naprawczych, które podjął Wykonawca, zgodnie z art. 110 ust. 2 PZP.
- braku podstaw do wykluczenia wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
- o spełnieniu warunków udziału zamówienia, o których mowa w pkt 6.2 SWZ, w tym o zakresie udziału podmiotów, na których zasobach Wykonawca polega w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
- o aktualności i zgodności z prawdą podanych informacji oraz o świadomości konsekwencji wprowadzenia Zamawiającego w błąd.
OŚWIADCZENIE należy złożyć wraz z ofertą.
2. Zamawiający, zgodnie z art. 273 ust. 1 ustawy Pzp odstępuje od żądania oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 108 ust. 1 PZP (tj. brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu).
3. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 112 PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 PZP, Wykonawca będzie zobowiązany do wskazania w OŚWIADCZENIU informacji o tych podmiotach (Niewiążący wzór zobowiązania do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 12 do SWZ)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 50000,00 PLN:
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):
a) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
c) OŚWIADCZENIE wg załącznika nr 11 do SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
d) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy;
e) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów, który będzie uprawniony do kontaktowania się z Zamawiającym;
f) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian terminu realizacji robót objętych odbiorem częściowym, terminu realizacji całości robót objętych umową oraz terminu realizacji Przedmiotu umowy, w stosunku do treści złożonej oferty, w przypadku
wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wyszczególnionych poniżej, który zostanie odpowiednio wydłużony o czas niemożności realizacji Umowy przez Wykonawcę:
a) działania siły wyższej, w rozumieniu § 17 Umowy lub wystąpienia nadzwyczajnych warunków jak np.:(patrz wzór umowy)
b) zawarcia umowy na realizację zamówienia, polegającego na powtórzeniu podobnych usług i robót budowlanych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt.7 ustawy Pzp lub wprowadzenie robót zamiennych, jeżeli uniemożliwia to wykonanie Przedmiotu umowy
w pierwotnym terminie;
c) wprowadzenia zmian do Umowy w trybie art. 455 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli wpływają one na termin wykonania Przedmiotu umowy
d) z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, w tym w szczególności związanych z koniecznością usunięcia istotnych błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, bez dokonania których nie jest możliwe dalsze prowadzenie robót przez Wykonawcę, a także wstrzymania robót przez Zamawiającego na jego wyraźne żądanie na okres dłuższy niż 1 dzień o czas nieprowadzenia robót
e) wprowadzenia przez Projektanta autopoprawki w dokumentacji projektowej w ramach prowadzonego nadzoru autorskiego, w zakresie realizacji Przedmiotu umowy zgodnie z tymi poprawkami, w przypadku jeśli wprowadzenie autopoprawki wpływa na brak
możliwości na wykonanie Przedmiotu umowy w pierwotnym terminie;
f) w przypadkach następstw wstrzymania robót przez uprawnione organy z przyczyn nie wynikających z winy Wykonawcy o czas wstrzymania tych robót;
g) w przypadku działania organów administracji, w szczególności przekroczenia zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp.;
h) w przypadku wydłużenia terminu wskazanego w: § 5 ust. 3 niniejszej umowy;
i) innych przyczyn zewnętrznych niezawinionych przez Wykonawcę i niezależnych od Zamawiającego
j) w przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w § 8 ust. 6 Umowy
k) w przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w § 9 ust. 21 Umowy.
3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian Umowy, w tym wynagrodzenia o którym mowa w § 10 ust. 1, w stosunku do treści złożonej oferty w przypadku:
a) gdy, zmiana Umowy jest następstwem zmian obowiązujących przepisów prawa, a Wykonawca wykaże, że ma to wpływ na koszt jej wykonania;
b) w przypadku stwierdzenia wad i błędów dokumentacji projektowej, których wykazanie leży po stronie Wykonawcy, potwierdzonych przez Projektanta, powodujących konieczność zrealizowania Przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych i technologicznych, zastosowania innych materiałów, niż wskazane w dokumentacji projektowej lub powodujących brak możliwości wykonania robót w terminach wskazanych w § 5;
c) wprowadzenia przez Projektanta autopoprawki w dokumentacji projektowej w ramach prowadzonego nadzoru autorskiego, w zakresie realizacji Przedmiotu umowy zgodnie z tymi poprawkami;
d) wprowadzenia zmiany materiałów na zasadach określonych w § 7 niniejszej Umowy;
e) w przypadku wprowadzenia robót zamiennych zgodnie z § 8;
f) w przypadku wskazanym w § 10 ust.6 , § 9 ust. 14 lit. a) tiret drugi
g) wprowadzenia zmian do Umowy w trybie art. 455 ust. 1 ustawy Pzp
h) w przypadkach wskazanych w § 18
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-28 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: za pośrednictwem platformy https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_starachowice
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-28 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni