Budowa i rozbudowa infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej na terenie Gminy

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa i rozbudowa infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej na terenie Gminy Olszewo-Borki
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoOlszewo-Borki
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2024-01-11
  • ZamawiającyGmina Olszewo - Borki
  • Data publikacji ogłoszenia2023-12-27
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00573842
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa i rozbudowa infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej na terenie Gminy Olszewo-Borki

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Olszewo - Borki

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550667965

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: W. Broniewskiego 13

1.5.2.) Miejscowość: Olszewo-Borki

1.5.3.) Kod pocztowy: 07-415

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@olszewo-borki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.olszewo-borki.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa i rozbudowa infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej na terenie Gminy Olszewo-Borki

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-96e23a0f-a4b8-11ee-948d-82b0c04ef850

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00573842

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00051536/12/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.9 Budowa i rozbudowa infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej na terenie Gminy Olszewo-Borki

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/olszewo_borki

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/olszewo_borki

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 6. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa z włączoną obsługą JavaScript,
d) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
e) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
f) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
7. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin
w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej na stronie internetowej pod adresem: https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest WÓJT GMINY OLSZEWO-BORKI,
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@olszewo-borki.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy Pzp., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
a) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
b) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
c) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RIGKiD.271.17.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 4

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część pierwsza: „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami w m. Żebry – Perosy, Dobrołęka, Żerań Duży i Żerań Mały w gm. Olszewo-Borki”
Wykonawca w ramach realizacji niniejszej części zamówienia jest zobowiązany wykonać roboty budowlane, dostawy i usługi zgodnie z dokumentacją techniczną oraz sztuką budowlaną. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót/dostaw/usług, bezpieczeństwo wszelkich czynności na terenie budowy, metody użyte przy budowie oraz za ich zgodność z dokumentacją projektową, SST i poleceniami Inżyniera.
W zakres zadania wchodzą w szczególności: roboty przygotowawcze, roboty ziemne, podsypki, roboty montażowe, przepusty dla rur pod drogami, przewiert pod istniejącą drogą, próba szczelności oraz kontrola jakości.
Uwaga: niniejsze zadanie obejmuje dwa komplety dokumentacji:
1) Przedmiar robót dot. „Budowy sieci wodociągowej z przyłączami w m. Żebry-Perosy, gm. Olszewo-Borki. Sieć z przyłączami w granicach pasa drogowego”.
2) STWiOR- Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych dot. „Budowy sieci wodociągowej z przyłączami w m. Żebry-Perosy, gm. Olszewo-Borki”.
3) Przedmiar robót dot. „Budowy sieci wodociągowej z przyłączami w m. Dobrołęka, Żerań Duży i Żerań Mały, gm. Olszewo-Borki. Sieć z przyłączami w granicach pasa drogowego”.
4) STWiOR- Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych dot. „Budowy sieci wodociągowej z przyłączami w m. Dobrołęka, Żerań Duży i Żerań Mały, gm. Olszewo-Borki”.

Wykonawca jest zobowiązany zrealizować część projektu z przyłączami bez części sieci m. Żerań Mały:
*ul. Warszawska od dz. nr 52 do dz. nr 83/1 (zakończenie sieci)
*od wys. dz. nr 62/2 (za hydrantem) do dz. nr 152 (na wys. dz. nr 127/2-zakończenie sieci)
*od trójnika dz. nr 127/2 do dz. nr 129/8 (zakończenie sieci-dz. prywatna)
*od trójnika w dz. nr 130/2 do dz. nr 130/5 (zakończenie sieci-dz. prywatna)
*od trójnika dz. nr 152 do dz. nr 121 (zakończenie sieci-dz. prywatna)

4.2.6.) Główny kod CPV: 45232150-8 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-08-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena (C) – waga kryterium 60%;
2) Gwarancja (G) – waga kryterium 40%;
Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
1) Cena (C) – waga 60 %
cena najniższa brutto*
C = ------------------------------------------------ x 100 pkt x 60%
cena oferty ocenianej brutto
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
a) Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym.
a) Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
2) Gwarancja (G)– waga 40%
Okres gwarancji badanej oferty
G = ------------------------------------------------ --------------- x 100 pkt x 40%
Najdłuższy zaoferowany okres gwarancji

a) Minimalny termin gwarancji wymagany przez Zamawiającego wynosi minimum 48 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego, zaś maksymalny termin gwarancji wynosi 96 miesięcy, od daty podpisania protokołu końcowego.
a) W przypadku , gdy Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy, niż 96 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu końcowego, Zamawiający do obliczenia punktacji w tym kryterium przyjmie 96 miesięczny okres gwarancji.
b) W przypadku niewypełnienia przez Wykonawcę w formularzu oferty pola określającego długość okresu gwarancji, będzie to równoznaczne z udzieleniem gwarancji na okres 48 miesięcy.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część druga: „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami w m. Rżaniec, gm. Olszewo-Borki” oraz budowa sieci wodociągowej rozdzielczej pod torem linii kolejowej nr 35 Ostrołęka-Szczytno w km 20,131 z przyłączem wodociągowym na działkach nr ewid. 627/5, obr. 0028 Zabiele Wielkie i 153/6, obr. Rżaniec (teren zamknięty PKP) oraz na działce nr ewid. 627/3, obr. 0028 Zabiele Wielkie (obszar kolejowy), gm. Olszewo-Borki, pow. Ostrołęcki, woj. mazowieckie.”
Wykonawca w ramach realizacji niniejszej części zamówienia jest zobowiązany wykonać roboty budowlane, dostawy i usługi zgodnie z dokumentacją techniczną oraz sztuką budowlaną. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót/dostaw/usług, bezpieczeństwo wszelkich czynności na terenie budowy, metody użyte przy budowie oraz za ich zgodność z dokumentacją projektową, SST i poleceniami Inżyniera.
W zakres zadania wchodzą wszystkie czynności umożliwiające i mające na celu wykonanie robót ziemnych na terenie budowy a w szczególności obejmują wykonanie wykopów w gruntach nieskalistych oraz pozyskiwanie gruntu z wykopu lub dokopu oraz wszystkie czynności umożliwiające i mające na celu wykonanie przebudowy sieci wodociągowej rozdzielczej. W zakres tych robót wchodzą w szczególności: roboty przygotowawcze, roboty ziemne, podsypki, roboty montażowe, przepusty dla rur pod drogami, przewiert pod istniejącą drogą, próba szczelności oraz kontrola jakości.
Uwaga: niniejsze zadanie obejmuje dwa komplety dokumentacji:
1) Przedmiar robót dot. „Budowy sieci wodociągowej z przyłączami w m. Rżaniec oraz Zabiele Wielkie, gm. Olszewo-Borki. Sieć z przyłączami w granicach pasa drogowego”.
2) STWiOR- Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych dot. „Budowy sieci wodociągowej z przyłączami w m. Rżaniec oraz Zabiele Wielkie, gm. Olszewo-Borki”.
3) Przedmiar robót dot. „Budowy sieci wodociągowej z przyłączem” pod torem linii kolejowej nr 35 Ostrołęka-Szczytno m. Rżaniec oraz Zabiele Wielkie.
4) STWiOR- Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych dot. „Budowy sieci wodociągowej rozdzielczej pod torem linii kolejowej nr 35 Ostrołęka-Szczytno w km 20,131 z przyłączem wodociągowym na działkach nr ewid. 627/5, obr. 0028 Zabiele Wielkie i 153/6 obr. 0022 Rżaniec (teren zamknięty PKP) oraz na działce nr ewid. 627/3, obr. 0028 Zabiele Wielkie (obszar kolejowy) gm. Olszewo-Borki, pow. ostrołęcki, woj. mazowieckie”.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45232150-8 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-09-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena (C) – waga kryterium 60%;
2) Gwarancja (G) – waga kryterium 40%;
Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
1) Cena (C) – waga 60 %
cena najniższa brutto*
C = ------------------------------------------------ x 100 pkt x 60%
cena oferty ocenianej brutto
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
a) Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym.
a) Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
2) Gwarancja (G)– waga 40%
Okres gwarancji badanej oferty
G = ------------------------------------------------ --------------- x 100 pkt x 40%
Najdłuższy zaoferowany okres gwarancji

a) Minimalny termin gwarancji wymagany przez Zamawiającego wynosi minimum 48 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego, zaś maksymalny termin gwarancji wynosi 96 miesięcy, od daty podpisania protokołu końcowego.
a) W przypadku , gdy Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy, niż 96 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu końcowego, Zamawiający do obliczenia punktacji w tym kryterium przyjmie 96 miesięczny okres gwarancji.
b) W przypadku niewypełnienia przez Wykonawcę w formularzu oferty pola określającego długość okresu gwarancji, będzie to równoznaczne z udzieleniem gwarancji na okres 48 miesięcy.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część trzecia:„ Budowa sieci wodociągowej z przyłączami w m. Żebry Stara Wieś, Żebry Żabin, Żebry Sławki, Żebry Wierzchlas oraz Stepna Stara, gm. Olszewo-Borki”
Wykonawca w ramach realizacji niniejszej części zamówienia jest zobowiązany wykonać roboty budowlane, dostawy i usługi zgodnie z dokumentacją techniczną oraz sztuką budowlaną. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót/dostaw/usług, bezpieczeństwo wszelkich czynności na terenie budowy, metody użyte przy budowie oraz za ich zgodność z dokumentacją projektową, SST i poleceniami Inżyniera.
W zakres zadania wchodzą wszystkie czynności umożliwiające i mające na celu wykonanie robót ziemnych na terenie budowy a w szczególności obejmują wykonanie wykopów w gruntach nieskalistych oraz pozyskiwanie gruntu z wykopu lub dokopu oraz wszystkie czynności umożliwiające i mające na celu wykonanie przebudowy sieci wodociągowej rozdzielczej. W zakres tych robót wchodzą: roboty przygotowawcze, roboty ziemne, podsypki, roboty montażowe, przepusty dla rur pod drogami, przewiert pod istniejącą drogą, próba szczelności oraz kontrola jakości.
Uwaga: niniejsze zadanie obejmuje następującą dokumentację:
1) Przedmiar robót dot. „Sieć wodociągowa z przyłączami w m. Żebry Stara Wieś, Żebry Żabin, Żebry Sławi, Żebry Wierzchlas oraz Stepna Stara, gm. Olszewo-Borki. Sieć z przyłączami w granicach pasa drogowego”.
2) STWiOR- Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych dot. „Budowy sieci wodociągowej z przyłączami w m. Żebry Stara Wieś, Żebry Żabin, Żebry Sławi, Żebry Wierzchlas oraz Stepna Stara, gm. Olszewo-Borki”.

Wykonawca jest zobowiązany wykonać część projektu z przyłączami bez części:
*od leśniczówki w stronę m. Żebry Wierzchlas [od dz. nr 2197/7 do dz. nr 93 (do trójnika zakończone hydrantem)]
*od skrzyżowania w stronę m. Żebry Żabin [od dz. nr 207 do wysokości dz. nr 23 (zakończone hydrantem)]

4.2.6.) Główny kod CPV: 45232150-8 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-08-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena (C) – waga kryterium 60%;
2) Gwarancja (G) – waga kryterium 40%;
Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
1) Cena (C) – waga 60 %
cena najniższa brutto*
C = ------------------------------------------------ x 100 pkt x 60%
cena oferty ocenianej brutto
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
a) Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym.
a) Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
2) Gwarancja (G)– waga 40%
Okres gwarancji badanej oferty
G = ------------------------------------------------ --------------- x 100 pkt x 40%
Najdłuższy zaoferowany okres gwarancji

a) Minimalny termin gwarancji wymagany przez Zamawiającego wynosi minimum 48 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego, zaś maksymalny termin gwarancji wynosi 96 miesięcy, od daty podpisania protokołu końcowego.
a) W przypadku , gdy Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy, niż 96 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu końcowego, Zamawiający do obliczenia punktacji w tym kryterium przyjmie 96 miesięczny okres gwarancji.
b) W przypadku niewypełnienia przez Wykonawcę w formularzu oferty pola określającego długość okresu gwarancji, będzie to równoznaczne z udzieleniem gwarancji na okres 48 miesięcy.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część IV: „Rozbudowa sieci wodociągowej z przyłączami w pasie drogowym w miejscowościach: Olszewo-Borki, ul. Zacisze, Łazy, Grabowo-Kordowo, tzw. ul. Bobinkowska”. gm. Olszewo-Borki”

Wykonawca w ramach realizacji niniejszej części zamówienia jest zobowiązany wykonać roboty budowlane, dostawy i usługi zgodnie z dokumentacją techniczną oraz sztuką budowlaną. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót/dostaw/usług, bezpieczeństwo wszelkich czynności na terenie budowy, metody użyte przy budowie oraz za ich zgodność z dokumentacją projektową, SST i poleceniami Inżyniera.
1) Dla zakresu dot. msc Olszewo-Borki ul. Zacisze i ul. Promienna zadanie obejmuje realizację:
- przewodów wodociągowych z rur ciśnieniowych
- przyłączy wodociągowych w pasie drogowym
- rur osłonowych z PE-HD RC
- hydrantów nadziemnych DN80, wraz z armaturą.
Zakres zadania nie obejmuje sieci kanalizacyjnej.
2) Dla zakresu dot. msc Łazy ul. Maczka zadanie obejmuje realizację:
- przewodów wodociągowych z rur ciśnieniowych
- przyłączy wodociągowych w pasie drogowym
- rur osłonowych z PE-HD RC
- hydrantów nadziemnych DN80, wraz z armaturą.
Zakres zadania obejmuje całość projektu z przyłączami.
3) Dla zakresu dot. msc. Grabowo-Kordowo tzw. Ul. Bobinkowska zadanie obejmuje realizację:
- wszystkich czynności umożliwiających i mające na celu wykonanie robót ziemnych na terenie budowy, a w szczególności wykonanie wykopów w gruntach nieskalistych oraz pozyskiwanie gruntu z wykopu lub dokopu,
- wszystkich czynności umożliwiających i mających na celu wykonanie przebudowy sieci wodociągowej rozdzielczej. W zakres tych robót wchodzą: roboty przygotowawcze, roboty ziemne, podsypki, roboty montażowe, przepusty dla rur pod drogami, przewiert pod istniejącą drogą, próba szczelności oraz kontrola jakości.
Zakres zadania obejmuje całość projektu z przyłączami

4.2.6.) Główny kod CPV: 45232150-8 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena (C) – waga kryterium 60%;
2) Gwarancja (G) – waga kryterium 40%;
Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
1) Cena (C) – waga 60 %
cena najniższa brutto*
C = ------------------------------------------------ x 100 pkt x 60%
cena oferty ocenianej brutto
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
a) Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym.
a) Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
2) Gwarancja (G)– waga 40%
Okres gwarancji badanej oferty
G = ------------------------------------------------ --------------- x 100 pkt x 40%
Najdłuższy zaoferowany okres gwarancji

a) Minimalny termin gwarancji wymagany przez Zamawiającego wynosi minimum 48 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego, zaś maksymalny termin gwarancji wynosi 96 miesięcy, od daty podpisania protokołu końcowego.
a) W przypadku , gdy Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy, niż 96 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu końcowego, Zamawiający do obliczenia punktacji w tym kryterium przyjmie 96 miesięczny okres gwarancji.
b) W przypadku niewypełnienia przez Wykonawcę w formularzu oferty pola określającego długość okresu gwarancji, będzie to równoznaczne z udzieleniem gwarancji na okres 48 miesięcy.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Na potwierdzenie spełniania warunku, Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia wykażą, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia:
a) dla części I: na kwotę/sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1.000 000,00 zł;
b) dla części II: na kwotę/ sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł;
c) dla części III: na kwotę/sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1.000.000,00;
d) dla części IV: na kwotę/sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200.000,00 zł;
dla każdej Części oddzielnie.
W przypadku ubiegania się jednego Wykonawcy o zamówienie na więcej, niż jedną Część Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę/sumę gwarancyjną nie mniejszą niż suma kwot/sum gwarancyjnych określonych w ust. 2 pkt 3 lit a,b,c,d powyżej. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, warunek ten musi spełniać co najmniej jeden Wykonawca.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Na potwierdzenie spełniania warunku, Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia wykażą, że:
1. dysponują osobą, która będzie uczestniczyć w realizacji zamówienia, w szczególności pełniąca funkcję:
1) dla części I, II, III, IV- Kierownika budowy- jedna osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
*Kierownik musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym, uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności oraz posiadać aktualną przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa.
Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, osoby które przed wejściem w życie ustawy PB uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zgodnie z art. 12 a ustawy PB, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie określone na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy PB, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w odrębnych przepisach. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Zamawiający zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w w/w ustawie.
2. nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie sieci wodociągowej z przyłączami:
1) dla części I : o wartości powyżej 500.000,00 złotych brutto wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje, bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
2) dla części II : o wartości powyżej 500.000,00 złotych brutto wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje, bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty .
3) dla części III : o wartości powyżej 500.000,00 złotych brutto wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje, bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty .
4) dla części IV : o wartości powyżej 200.000,00 złotych brutto wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje, bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty .

W przypadku podania kwot w walucie obcej, Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na wartość w złotych według średniego kursu NBP dla danej waluty z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5. Ocena spełniania warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia/ nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawcę.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 2.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:
1) Część I: 36.000,00 zł (słownie: dwadzieścia cztery tysiące),
2) Część II: 50.000,00 zł (słownie: trzydzieści trzy tysiące),
3) Część III: 51.000,00 zł (słownie: trzydzieści cztery tysiące),
4) Część IV: 15.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy),
Oddzielnie dla każdej części Zamówienia.
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądza;
2) gwarancjach bankowych
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Wadium wnoszone w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto zamawiającego na następujący rachunek bankowy: 44 8922 0009 0000 0361 2000 0030 z dopiskiem: „Wadium – „Budowa i rozbudowa infrastruktury wodociągowej o kanalizacyjnej na terenie Gminy Olszewo- Borki - Część I/II/III/IV.”
Za datę wniesienia wadium uznaje się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy zamawiającego.
Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy PZP oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ.
Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-11 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/olszewo_borki

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-11 09:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję hydraulika do drobnej naprawy - Sobienie Jeziory
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania24-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Poszukuję hydraulika do drobnej naprawy. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI