Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa drogi lokalnej na Osiedlu 800-lecia” w Piotrkowie Trybunalskim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Piotrków Trybunalski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648468
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pasaż Karola Rudowskiego 10
1.5.2.) Miejscowość: Piotrków Trybunalski
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-300
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@piotrkow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.piotrkow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa drogi lokalnej na Osiedlu 800-lecia” w Piotrkowie Trybunalskim
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b0725eaf-1543-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00180215
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001274/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.15 Budowa połączenia ul. Regana z ul. Wierzejską
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych (RFIL)
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/piotrkow_tryb
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/piotrkow_tryb
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy dotyczące w szczególności logowania,
składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych
w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy znajdują się w zakładce „Instrukcjedla wykonawców"
na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45- instrukcje Zamawiający
dopuszcza przesyłanie danych w formatach dopuszczonych odpowiednimi przepisami prawa , tj.
m.in.:.doc, .docx, .txt, .rtf, .xls, .xlsx, .ppt, .csv, .pdf, .jpg, .git, .png, .tif, .dwg, .ath,.kst, .zip, przy czym
zamawiający zaleca wykorzystywanie plików w formacie .pdf. Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00007890/01 z dnia 2021-02-162021-02-16 Biuletyn Zamówień Publicznych
Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275
pkt 1 ustawy - Usługito 100 MB.Zalecenia zamawiającego dotyczące podpisów:1) kwalifikowanego
podpisu elektronicznego: dla dokumentów w formacie „pdf” zaleca się podpis w formatem PAdES,
dokumenty w formacie innym niż „pdf” zaleca się podpisywać formatem XAdES,2) podpisu zaufanego:
wielkość dokumentów nie może przekraczać 10 MB, dostępny format Ogłoszenie nr 2021/BZP
00018899/01 z dnia 2021-03-172021-03-17 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu
- Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
podpisu „xml”,3) podpisu osobistego: dla dokumentów w formacie „pdf” lub „xml” zaleca się podpis
wewnętrzny (otoczony), dokumenty w formacie innym niż „pdf” zaleca się podpisywać podpisem
zewnętrznym lub otaczającym. Zamawiający dopuszcza korzystanie z komunikacji elektronicznej za
poczty elektronicznej na adres:zamowienia.publiczne@piotrkow.pl lub skrzynki podawczej ePUAP, z
zastrzeżeniem złożenia oferty i oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1 pzp.1) łączny rozmiar
wiadomości wraz z wszystkimi załącznikami przesyłanej przy użyciu poczty elektronicznej nie może
przekraczać 50 MB, 2) wysłanie wiadomości pocztą elektroniczną nie jest jednoznaczne z jej
doręczeniem zamawiającemu,3) w przypadku skorzystania z poczty elektronicznej zaleca się, aby wykonawca żądał niezwłocznego potwierdzenia otrzymania przez niego wiadomości.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/piotrkow_tryb
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający informuje, że Administratoremdanych
osobowych wykonawcy jest Prezydent Miasta, Pasaż K. Rudowskiego 10, 97-300
PiotrkówTrybunalski2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można
kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Miasta Piotrkowa
Trybunalskiego, za pośrednictwem adresu e-mail: a.pelka@piotrkow.pl 3. Dane osobowe będą
przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz w celu
archiwizacji.4.Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi ustawa Prawo zamówień
publicznych, wydane na jej podstawie akty wykonawcze, a także ustawa o narodowym zasobie
archiwalnym iarchiwach.5. Dane osobowe będą ujawniane wykonawcom oraz wszystkim
zainteresowanym z uwzględnieniem przepisów w zakresie zamówień publicznych, a także podmiotom
przetwarzającym dane na podstawie zawartych umów.6. Dane osobowe wykonawcy będą
przechowywane przez okres obowiązywania umowy a następnie 5 lat, albo 15 lat w przypadku
zamówień współfinansowanych ze środków UE, począwszy od 1 stycznia roku kalendarzowego
następującego po zakończeniu okresu obowiązywania umowy. Okresy te dotyczą również
wykonawców, którzy złożyli oferty i nie zostały one uznane, jako najkorzystniejsze (nie zawarto z tymi
wykonawcami umowy).7. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo:1) dostępu do danych. W
przypadku, gdy wykonanie obowiązku związanego z prawem dostępu do danych wymagałoby
niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania
dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub
daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;2) sprostowania danych, ich
usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania na warunkach określonych w przepisach Rozporządzenia
Parlamentu i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy95/46/WE. Żądanie sprostowania danych nie może skutkować zmianą wyniku
postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia
publicznego w zakresie niezgodnym z przepisami. Żądanie sprostowania danych nie może skutkować
zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie
zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z przepisami. Wystąpienie z żądaniem ograniczenia
przetwarzania, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu; 3) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych. 8. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić
zamawiającemu dokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności
wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może wykluczeniem wykonawcy z
postępowania lub odrzuceniem jego oferty.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SPZ.271.19.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem inwestycji jest budowa drogi lokalnej w pasach drogowych ulic określonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jako 9KDL
i 13KDL, położonej w mieście Piotrkowie Trybunalskim.
Objętą opracowaniem drogę projektuje się jako lokalną (klasy L). Na początku opracowania dotyczącego budowy, droga oznaczona jako 9KDL dowiązuje się
do ul. Wierzejskiej zaś kończy się na skrzyżowaniu z drogą 13KDL, natomiast początek opracowania drogi 13KDL stanowi jej skrzyżowanie z drogą 9KDL, a zakończenie dowiązanie do istniejącego skrzyżowania z drogą Broniewskiego. W ramach realizacji zadania zostaną wykonane:
1. roboty drogowe:
1.1. roboty pomiarowe
1.2. rozbiórkowe i przygotowawcze
1.3. roboty ziemne
1.4. nawierzchnie:
1.4.1. jezdnia
1.4.2. krawężniki i obrzeża (wraz z ławą oporową i podsypką)
1.4.3. progi zwalniające
1.5. zjazdów
1.6. miejsca parkingowe
1.7. chodniki
1.8. ścieżka rowerowa
1.9. przepusty i umocnienia rowu przydrożnego
1.10. elementy małej architektury:
1.11. oznakowanie pionowe
1.11.1 bariery U-20b
1.12. oznakowanie poziome grubowarstwowe gładkie
1.12.1 punktowe elementy odblaskowe – PEO
2. Roboty inżynieryjne - kanalizacja deszczowa
2.1. roboty ziemne
2.2. rurociąg z rur gładkościennych PVC-U, PP, PE – 600, 500, 400, 300, 200
2.3. studzienki ściekowe uliczne betonowe i żelbetowych – 1000, 1200
2.4. studzienki ściekowe uliczne betonowe z osadnikiem - 500
2.5. próba szczelności kanałów
2.6. inspekcja kamerą kanałów deszczowych i przykanalików
3. Roboty inżynieryjne – wodociąg
3.1. roboty ziemne
3.2. demontaż hydrantów p. pożarowych nadziemny
3.3. montaż hydrantów p. pożarowych podziemnych
3.4. płukanie sieci
3.5. próba wodna szczelności sieci wodociągowych
4. Roboty inżynieryjne - kanalizacja sanitarna
4.1. roboty ziemne
4.2. rurociąg z rur gładkosciennych PVC-U, PP, PE – 200
4.3. próba szczelności kanałów
4.4. inspekcja kamerą kanałów sanitarnych
5. Roboty inżynieryjne – sieć ciepłownicza
5.1. roboty ziemne
5.2. montaż i spawanie rur preizolowanych - Dn 150/250
5.3. studnie sieci ciepłowniczej - 1200
5.4. rury stalowe ochronne - 350
5.5. próba szczelności rurociągów sieci ciepłowniczej
5.6. płukanie sieci ciepłowniczej
5.7. testowanie instalacji alarmowej sieci ciepłowniczej
6. Roboty elektryczne – budowa oświetlenia ulicznego:
6.1. wykonanie oświetlenia ulicznego
6.2. montaż szafki SOUL
6.3. sprawdzenie i pomiar 3-fazowego obwodu elektrycznego n.n.
7. Zieleń:
7.1. karczowanie i wywóz drzew
7.2. sadzenie drzew
7.3. sianie trawy
7.4. pielęgnacja drzew
7.5. pielęgnacja terenów zielonych (trawniki)
8. Roboty dodatkowe:
8.1. regulacja punktów osnowy geodezyjnej
8.2. montaż ławek
8.3. montaż koszy na śmieci
8.4. montaż stojaków na rowery
2. Dodatkowe wymagania:
1) Roboty należy prowadzić w sposób zapewniający ciągły ruch na ulicy Wierzejskiej.
2) Zapewnienia pełnej obsługi geodezyjnej z inwentaryzacją powykonawczą włącznie, na koszt własny.
3) Przeprowadzenia niezbędnych prób i badań wynikających z przepisów i prawa budowlanego.
4) Przeprowadzenie wizji stanu technicznego dróg znajdujących się na planowanej trasie zaopatrzenia inwestycji (przed rozpoczęciem robót). Wymagane jest wykonanie dokumentacji fotograficznej lub filmowej.
Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni ziemi i urządzeń podziemnych wykazanych w dokumentach przekazanych mu przez zamawiającego.
5) Wykonawca ma obowiązek prowadzenia książki obmiarów.
6) Rozpoczęcie prac należy zgłosić do odpowiednich jednostek – gestorów sieci, celem poinformowania o w/w robotach i czasie ich trwania.
3. Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został w SWZ CZĘŚĆ II.
5. Zamawiający nie przewiduje skorzystać z opcji.
6. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, tj.: roboty drogowe (nawierzchnie bitumiczne, roboty brukarskie).
7. Zamawiający wymaga zatrudnienia na umowę o pracę przez wykonawcę
lub podwykonawcę osób wykonujących następujące czynności związane z realizacją zamówienia, tj.:
1) roboty konstrukcyjne drogi – bitumiczne, roboty brukarskie, układanie krawężników i podbudowy,
2) roboty instalacyjne – montażowe kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej
oraz sieci wodociągowej,
3) roboty elektryczne.
8. Informacje dotyczące weryfikacji i uprawnień zamawiającego opisane są w §5, §14 projektowanych postanowień umowy, stanowiącej CZĘŚĆ III SWZ.
9. Zamawiający nie przewiduje:
1) odbycia przez wykonawcę wizji lokalnej lub
2) sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.
10. Zamawiający nie zastrzega, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz inni wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych, w szczególności wskazane w art. 94 ust. 1 pkt 1 – 10 ustawy Pzp.
11. Nie dokonano podziału zamówienia na części z powodu:
1) Realizacja zadania przez różnych wykonawców, według podziału na różne branże skutkowałoby powstaniem kolizji niemożliwych do wyeliminowania lub uniemożliwiających prawidłową realizację zadania. Roboty w poszczególnych branżach wykonywane są jednocześnie i wzajemnie od siebie zależą, co zapewnia spójność realizacji.
2) W przypadku podziału czas wykonania robót byłby nieracjonalnie wydłużony,
co miałoby wpływ na zwiększenie kosztów inwestycji.
3) W przypadku występowania usterek zaistniałby problem ustalenia odpowiedzialności wykonawców za różne części zamówienia i jej egzekucji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45232140-5 - Roboty budowlane w zakresie lokalnych sieci grzewczych
45232150-8 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody
45232300-5 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi w pełnych miesiącach
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału
w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – zamawiający nie stawia warunku
w powyższym zakresie
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
1. polegające na należytym wykonaniu, w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej 3 roboty budowlane polegające na budowie (remoncie, przebudowie) ulic, dróg, parkingów, placów na kwotę
2 000 000,00 zł brutto każda – wg załącznika nr 7 do IDW.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (konsorcjum) ww. warunek zostanie uznany przez zamawiającego
za spełniony, jeżeli spełni go samodzielnie co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę.
2. polegające na dysponowaniu i skierowaniu do realizacji zamówienia osób niezbędnych do wykonania zamówienia, w szczególności:
1) kierownika budowy, posiadającego
uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej
w budownictwie o specjalności drogowej
doświadczenie z ostatnich 5 lat w kierowaniu co najmniej jedną robotą budowlaną polegającą na budowie (remoncie, przebudowie) ulic, dróg, parkingów, placów o wartości min. 2 000 000,00 zł brutto
– wg załącznika nr 8 do IDW.
2) kierownika robót posiadającego uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
3) kierownika robót posiadającego uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (konsorcjum) ww. warunek zostanie uznany przez zamawiającego
za spełniony, jeżeli spełnią go łącznie wykonawcy składający ofertę.
W przypadku dysponowania osobami będącymi obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państwa członkowskiego Europejskiego Porozumieniu o wolnym Handlu (EFTA)
– strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, kwestie uprawnień należy rozpatrywać z uwzględnieniem art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa oraz ustawy
z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich UE.
3. W przypadku podania kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu
z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane,
do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 6. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy, w zakresie potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania, obejmują:
1) oświadczenie o aktualności informacji w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – którego wzór stanowi załącznik nr 6 do IDW,
2) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – którego wzór stanowi załącznik nr 5 do IDW.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy, w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu, obejmują:
1) Wykaz robót budowlanych, potwierdzający, że wykonawca wykonał należycie, w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej 3 roboty budowlane polegające na budowie (remoncie, przebudowie) ulic, dróg, parkingów, placów na kwotę 2 000 000,00 zł brutto każda – wg załącznika nr 7 do IDW.
W przypadku, gdy wykonawca wykonał w ramach jednego kontraktu/ umowy większy zakres prac, dla potrzeb niniejszego postępowania winien wyodrębnić zakres/rodzaj robót, o którym mowa powyżej i podać jego wartość.
Jeżeli wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), zamawiający nie dopuszcza
by wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia
w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (konsorcjum) ww. warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli spełni go samodzielnie co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę.
2) Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami, tj.:
1) kierownik budowy, posiadający:
uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie
o specjalności drogowej,
doświadczenie z ostatnich 5 lat w kierowaniu co najmniej jedną robotą budowlaną polegającą na budowie (remoncie, przebudowie) ulic, dróg, parkingów, placów o wartości min. 2 000 000,00 zł brutto,
2) kierownik robót posiadający uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
3) kierownika robót posiadający uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
wg załącznika nr 8 do IDW.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (konsorcjum) ww. warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli spełnią go łącznie wykonawcy składający ofertę.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
8. Ofertę stanowi:
1) formularz Oferta, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do IDW, bądź też w innej zgodnej formie, odpowiadającej treści IDW,
2) kosztorys ofertowy, sporządzony na podstawie załączonego przedmiaru,
3) część niejawna oferty (jeśli dotyczy), zawierająca informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa – zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy Pzp, z tym że należy ją załączyć w osobnym pliku z oznaczeniem „Tajemnica przedsiębiorstwa”. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 ustawy Pzp.
9. Do oferty wykonawca zobowiązany jest złożyć za pośrednictwem Platformy:
1) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, chyba że zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych a wykonawca w formularzu Oferta wskazał dane umożliwiające dostęp
do tych dokumentów w odniesieniu do wykonawcy jak również w odniesieniu
do podmiotów udostępniających zasoby,
2) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy (np. umowa o współdziałaniu). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania wykonawców
w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy Wykonawcy działający wspólnie:
jeżeli ofertę składa kilku wykonawców działających wspólnie, obowiązani
są ustanowić wspólnego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – do pełnomocnictwa stosuje się w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego,
pełnomocnikiem może być jeden z wykonawców działających wspólnie lub osoba trzecia (np. pracownik jednego z wykonawców),
jeżeli pełnomocnikiem pozostałych wykonawców jest wykonawca będący osobą prawną to może on działać zgodnie z ujawnionymi w dokumentach rejestrowych zasadami reprezentacji.
3) pełnomocnictwo do złożenia Oferty względnie do podpisania podmiotowych środków dowodowych lub innych oświadczeń i dokumentów składanych
wraz z Ofertą, chyba że prawo do ich podpisania wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 1,
4) oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, z uwzględnieniem postanowień Rozdziału XVI IDW (jeśli dotyczy),
5) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy Pzp, zgodnie ze wzorem, który stanowi załącznik nr 2 do IDW, na zasadach określonych w Rozdziale XII IDW i Rozdziale XIV pkt 12 – oświadczenie nie jest podmiotowym środkiem dowodowym i stanowi tymczasowy dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert,
6) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby na potrzeby wykonawcy składającego ofertę (jeśli dotyczy) – zgodnie ze wzorem, który stanowi załącznik nr 3 do IDW, w przypadku gdy wykonawca polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu wraz z pełnomocnictwami, jeżeli prawo do podpisania danego zobowiązania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 7.1),
7) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeśli dotyczy), dotyczące dostaw, usług lub robót budowlanych, które wykonają poszczególni wykonawcy, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, zgodnie ze wzorem, który stanowi załącznik nr 4 do IDW,
8) oświadczenia i/lub dokumenty, stanowiące wyjaśnienia, na podstawie których zamawiający dokona oceny skuteczności zastrzeżenia informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa (jeżeli wykonawca zastrzega takie informacje).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości:
50 000,00 złotych.
2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp,
w zależności od wyboru wykonawcy.
1) w przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu:
wykonawca dokonuje przelewu na rachunek bankowy zamawiającego (niedopuszczalna jest bezpośrednia wpłata kwoty wadium np. w kasie zamawiającego lub banku):
GETIN NOBLE BANK S.A. KONTO DEPOZYTÓW:
58 1560 0013 2323 1404 1000 0003
w tytule przelewu należy zamieścić adnotację:
Wadium w postępowaniu pn.:
Budowa drogi lokalnej na Osiedlu 800-lecia” w Piotrkowie Trybunalskim
– znak SPZ.271.19.2021.
prawidłowe wniesienie wadium następuje w terminie uznania rachunku zamawiającego przed upływem wymaganego terminu, w wymaganej wysokości,
ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem,
w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wadium może być wnoszone w częściach przez poszczególnych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez jednego z nich lub przez pełnomocnika.
2) w przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia:
wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej,
beneficjenta wadium należy wskazać: Miasto Piotrków Trybunalski
z siedzibą przy Pasażu Karola Rudowskiego 10, 97-300 Piotrków Trybunalski,
wadium musi obejmować cały okres związania ofertą,
treść gwarancji lub poręczenia nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta,
musi obejmować odpowiedzialność gwaranta za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,
musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego – zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 98 ust. 6, bez konieczności potwierdzana tych okoliczności przez wykonawcę i składania jakichkolwiek dodatkowych oświadczeń, dokumentów lub dokonania czynności przez wykonawcę lub osoby trzecie, bez pośrednictwa banku korespondenta lub innej tego typu instytucji,
w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa,
w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wadium może być wniesione przez jeden z podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z tym że w treści gwarancji lub poręczenia zaleca się, aby zostali wymienieni (objęci zakresem gwarancji/poręczenia) wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
W przypadku gwarancji/poręczenia, w której treści nie zostaną wymienieni jako zobowiązani wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zabezpieczenie oferty wspólnej będzie skuteczne jeżeli gwarancja wadialna zostanie wystawiona po zawiązaniu konsorcjum na pełnomocnika wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich
nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, natomiast spełnianie
warunków udziału w postępowaniu wykonawcy wykazują zgodnie z postanowieniami Rozdziału
VI IDW.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o
którym mowa w art. 125 ustawy Pzp składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków
udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Umowa na realizację zamówienia zostanie zawarta na warunkach wymienionych w projekcie umowy – CZĘŚĆ III SWZ.
2. Zamawiający przewiduje dokonać zmian umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 1, określonych w § 18 projektowanych postanowień umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-30 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/piotrkow_tryb
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-30 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-10-29