Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Mańkowice”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łambinowice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412846
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Zawadzkiego 29
1.5.2.) Miejscowość: Łambinowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 48-316
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.7.) Numer telefonu: 774311300
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zpi@lambinowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lambinowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Mańkowice”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8f6add10-a805-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00042573
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001364/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Budowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Mańkowice
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.lambinowice.pl/1513/454/zamowienia-publiczne.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie p.z.p., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344). 2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art.125 ust.1 pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf., .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale IX ust.1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który udostępniony jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal (adres skrzynki: /6mg19m3dld/SkrytkaESP) oraz za pomocą poczty elektronicznej na adres: zpi@lambinowice.pl. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują poprzez platformę https://miniportal.uzp.gov.pl4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu zostały opisane w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal. Instrukcja użytkownika systemu miniPortal stanowi załącznik do ogłoszenia o udzieleniu zamówienia publicznego. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowanie oferty opisane zostały w Instrukcji użytkownika systemu miniPortal.Maksymalny rozmiar plików przesłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty” i „Formularz do komunikacji” wynosi 150 MB.5. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zamieszczone w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje zamieszczone w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.4.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: ,,Budowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Mańkowice".1. Zakres zamówienia:Zakres zamówienia obejmuje wykonanie budowy drogi wewnętrznej dojazdowej do gruntów rolnychw miejscowości Mańkowice o łącznej długości 573mb. Budowa drogi ma za zadanie usprawnianie komunikacji, dojazdu do gruntów rolnych oraz poprawy warunków nośnych oraz użytkowych.Opis stanu istniejącegoPowyższa droga stanowi dojazd do gruntów rolnych w m. Mańkowice. Początek opracowania rozpoczyna się na krawędzi z drogą powiatową nr 1605 O. W obrębie wjazdu na drogę powiatową występuje istniejący przepust (docelowo do wymiany na nowy). W stanie istniejącym droga posiada nawierzchnię gruntowo – szutrową utwardzoną w sposób niekontrolowany, żwirem, kamieniem, okruchami. Droga nie posiada wymaganych min parametrów nośności, w związku z czym w okresie opadów tworzą się zastoiska wody oraz dziury. Odwodnienie drogi odbywa się w sposób powierzchniowy na tereny pasa drogowego a następnie do rowów melioracyjnych. Część odcinka drogi w stanie istniejącym biegnie poza granicą pasa drogowego (docelowo droga zostanie wpasowana w istniejącą działkę drogową).Warunki gruntowo – wodneW wyniku wykonanych badań w podłożu gruntowym stwierdzono, że bezpośrednio pod gruntem nasypowym zalegając grunty piaszczyste, które zalicza się do grupy gruntów niewysadzinowych G1 oraz lokalnie grunty spoiste, które zalicza się do gruntów wysadzinowych grupy G3. Ze względu naniejednorodność podłoża przyjęto warunki G3.Stan projektowanyPrzebieg projektowanej do budowy drogi przedstawiono na kopii mapy do celów projektowych naplanie w skali 1: 500. Początek opracowania km 0+000.00 rozpoczyna od krawędzi drogi powiatowej. Zaprojektowane drogę o szer.3.00-5.00m w granicach istniejącego pasa drogowego (Lokalnie szerokość drogi została dopasowana - zmniejszona do granic pasa drogowego).Podstawowe parametry techniczne- klasa drogi - wewnętrzna dojazdowa- kategoria ruchu- KR1- szer. jezdni od 3.00 – (5.0)m- długość odcinka A-B - 496mb- długość odcinka C-D- 77m- spadki poprzeczne jezdni- 2,0%- szerokość poboczy z kamienia- 0,50m- spadki poprzeczne pobocza- 6,0%- rodzaj nawierzchni jezdni- beton asfaltowyZakres zamówienia obejmuje również budowę zjazdu z drogi powiatowej nr 1605 O (działka nr 570,571) na drogę wewnętrzną dojazdową do gruntów rolnych (działka nr 52,53,426) w ramach budowy drogi wewnętrznej do gruntów rolnych w miejscowości Mańkowice. Na zjazd zostały wydane warunki z dnia 11.09.2020r nr DR.7130.2.47.2020.ŁN. Projekt budowy wewnętrznej drogi stanowi odrębne opracowanie i pozwolenie na budowę u Starosty Powiatu Nyskiego.Stan istniejącyPowyższa droga stanowi dojazd do gruntów rolnych w m. Mańkowice. Początek opracowania rozpoczyna się na krawędzi z drogą powiatową nr 1605 O. W obrębie wjazdu na drogę powiatową występuje istniejący przepust (docelowo do wymiany na nowy). W stanie istniejącym droga posiada nawierzchnię gruntowo – szutrową utwardzoną w sposób niekontrolowany , żwirem , kamieniem , kamieniem, okruchami . Droga nie posiada wymaganych min parametrów nośności, w związku z czymw okresie opadów tworzą się zastoiska wody oraz dziury. Odwodnienie drogi odbywa się w sposóbpowierzchniowy na tereny pasa drogowego a następnie do rowów melioracyjnych. Część odcinka drogi w stanie istniejącym biegnie poza granicą pasa drogowego (docelowo droga zostanie wpasowana w istniejącą działkę drogową).Warunki gruntowo – wodneW wyniku wykonanych badań w podłożu gruntowym stwierdzono, że bezpośrednio pod gruntemnasypowym zalegając grunty piaszczyste, które zalicza się do grupy gruntów niewysadzinowych G1oraz lokalnie grunty spoiste, które zalicza się do gruntów wysadzinowych grupy G3. Ze względu naniejednorodność podłoża przyjęto warunki G3.Stan projektowanyPrzebieg projektowanej do budowy drogi przedstawiono na kopii mapy do celów projektowych naplanie w skali 1: 500. Początek opracowania km 0+000.00 rozpoczyna od krawędzi drogi powiatowej 1605 O.Wjazd na drogę powiatową 1605 OW ramach budowy projektuje się wykonanie nowej nawierzchni zjazdu o szer.4.50m . Zjazd zostaniewykonany o nawierzchni i konstrukcji analogicznej jak budowana droga wewnętrzna. Połączenienawierzchni drogi powiatowej z drogą wewnętrzną należy wykonać za pomocą łuków kołowych opromieniach R7.00m z lewej strony R6.0m z prawej strony. Styk połączenia nowej nawierzchni zistniejąca uszczelnić bitumiczną masą zalewową. Po wykonaniu nowej nawierzchni należy uzupełnić iwyprofilować pobocza z kamienia łamanego 0-16mm. Pozostałą część pasa drogowego w obrębieprzebudowanego włączenia należy uporządkować i wyprofilować w taki sposób, aby zapewnićoptymalny spływ wody opadowej. Profil podłużny drogi spadki wykonać w taki sposób by wodyopadowe były odprowadzane w kierunku od drogi powiatowej.Wymiana przepustuAby zachować ciągłość rowu pod zjazdem zaprojektowano wymianę istn. przepustu na nowy fi 600mmz polipropylenu o SN 8 kN w nawiązaniu do sąsiednich zjazdów. Rury przepustu należy ułożyć napodsypce z pospółki gr.15cm Obsypkę przepustu należy wykonać pospółką lub piaskiem i układaćjednocześnie z obu stron przepustu, warstwami o jednakowej grubości z jednoczesnym zagęszczaniemdo normowego wskaźnika zagęszczenia. Wlot i wylot przepustów należy ściąć pod kątem 45 st. orazobrukować kostką kamienna 9x11cm na podbudowie betonowej gr.15cm. Na długości min 2.0m poobu stronach wlotu i wylotu należy wykonać umocnienie skarpy i dna rowu za pomocą płyt ażurowych60x40x8cm. Na dalszym odcinku min 10.00m należy wyprofilować / oczyścić rów z namułu.Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony został w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych- stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45233226-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria obliczenia cenya) Cena brutto „C” – waga kryterium: 60%, maksymalna ilość pkt. 60 Ocena kryterium „cena” odbędzie się na podstawie ceny brutto podanej w ofercie. Ilość punktów zostanie obliczona wg wzoru podanego w SWZ.Osiągnięta wartość procentowa według powyższego wzoru będzie odpowiadała uzyskanej liczbie punktów. Maksymalnie w tym kryterium można uzyskać 60 punktów.b) Okres gwarancji – waga 40%, maksymalna ilość pkt. 40- 36 miesięcy - 0 pkt- 60 miesięcy – 40 punktów W przypadku zaoferowania gwarancji pomiędzy 36 a 60 miesięcy Wykonawca otrzyma pkt. wg wzoru podanego w SWZ. Ocena ofert przy zastosowaniu kryterium numer 2 zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie informacji zamieszczonych przez Wykonawcę w formularzu oferty. Wykonawca zobowiązany jest samodzielnie wpisać w Formularzu oferty oferowany okres gwarancji 36 miesięcy lub 60 miesięcy. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę dłuższego okresu gwarancji niż 60 miesięcy Zamawiający do oceny oferty przyjmie okres 60 miesięcy. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę długości gwarancji krótszego niż 36 m-cy, Zamawiający ofertę odrzuci. W przypadku, gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego okresu gwarancji Zamawiający przyjmie, że Wykonawca nie oferuje gwarancji, i ofertę odrzuci.2. WynikUzyskana z wyliczenia ilość punktów w poszczególnych kryteriach zostanie ostatecznie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku z zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.Ostateczna ilość punktów zostanie obliczona poprzez zsumowanie punktów uzyskanych w poszczególnych kryteriach według wzoru:LP=C+GWybrana zostanie oferta, która uzyska najwyższą ilość punktów.Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Zamawiający udzieli zamówienie Wykonawcy, którego oferta odpowiada wymaganiom ustawy Pzp i niniejszej SWZ oraz zostanie uznana za najkorzystniejszą.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4