Bieżące utrzymanie i konserwację dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Suwałki w

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Bieżące utrzymanie i konserwację dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Suwałki w 2024 r.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoSuwałki
  • WojewództwoPodlaskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
  • Termin składania wniosków2024-08-06
  • ZamawiającySkarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Suwałki
  • Data publikacji ogłoszenia2024-07-19
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00421978
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Bieżące utrzymanie i konserwację dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Suwałki w 2024 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Suwałki

1.3.) Oddział zamawiającego: Nadleśnictwo Suwałki

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790504898

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wojska Polskiego 1

1.5.2.) Miejscowość: Suwałki

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-400

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski

1.5.7.) Numer telefonu: 875664295

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: suwalki@bialystok.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.suwalki.bialystok.lasy.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Gospodarka leśna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Bieżące utrzymanie i konserwację dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Suwałki w 2024 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-00b3ae78-d8ab-4d13-a022-06fe5df7d4e5

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00421978

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00331034/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Utrzymanie i konserwacja dróg leśnych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://suwalki.bialystok.lasy.gov.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_suwalki

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, cyfrowego odwzorowania dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych
kopii dokumentów stworzonych w postaci papierowej) oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w
Regulaminie korzystania z platformy https://platformazakupowa.pl, i są dostępne przy każdym postępowaniu na platformie
https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz w instrukcji dla wykonawców dostępnej na platformie
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania
oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_suwalki

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.Zam.przetwarza dane os.zebrane w niniejszym postęp.o
udzielenie zam.publ. w sposób gwarant.zabez. przed ich bezprawnym
rozpowszechnianiem2.Zam.udostępnia dane os.,o których mowa w art.10RODO w celu umożliwienia korzystania ze śr.ochrony
prawnej,o których mowa w dzialeVI PZP do upływu terminu do ichWniesienia3.Do przetw.danych os.,o których mowa w
art.10RODOmogą być dopuszczone wyłącznie os. posiadające upoważnienie.Os.dopuszczone do przetw.takich danych są
obowiązane do zachowania ich w poufności4.Dane os.przetw.będą na podstawie art. 6ust.1lit.cRODO w celu związanym z
prowadz.niniejszego postęp.o udzielenie zam.pub.oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki określ.w
art.255-256PZP–w celu zawarcia umowy w sprawie zam.pub.oraz jej realizacji, a także udokumentowania postęp. o udzielenie zam.
i jego archiwizacji5.Odb.danych os.będą os.lub podm.,którym dokumentacja postęp.zostanie udostępniona w oparciu o
przepisyPZP6.Dane os.poz.w związku z prowadzeniem niniejszego postęp. o udzielenie zamów.pub. będą przechowywane, zgodnie
z art. 78 ust.1PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postęp. o udzielenie zam. pub., a jeżeli czas trw.umowy przekracza 4 lata,
okres przechow.obejmuje cały czas trwania umowy ws.zam.pub.7.Niezależnie od postanowień pktf)powyżej,w przypadku zawarcia
umowy w sprawie zam.pub.,dane os.będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynik.z umowy ws.zam.pub.
8.Dane os.poz.w związku z prowadzeniem niniejszego postęp.o udzielenie zam.mogą zostać przekazane podm.świadczącym
usł.doradcze, w tym usł.prawne, i konsultingowe9.Stosownie do art.22RODO, decyzje dot.danych os.nie będą podejmowane w
sposób zautomatyzowany10.Os., której dotyczą poz.w zw.z prowadzeniem niniejszego postęp.dane os., ma prawo:a)dostępu do
swoich danych os.–zgodnie z art.15 RODO, przy czym w sytuacji, gdy wykonanie obow. o których mowa w art.15ust.1-3 RODO
wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku Zam.może żądać wskazania dodatkowych inf.mających na celu sprecyz.żądania,w
szczególności podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego postęp.o udzielenie zam.pub.b)do sprost.swoich danych os.–
zgodnie z art.16RODO,przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprost.lub uzupełnienia danych os.,o którym mowa w art.16RODO
nie może skutkować zmianą wyniku postęp. o udzielenie zam.pub.ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym zPZP
oraz nie może naruszać integralności protok.oraz jego zał.c)do żądania od Zam.–jako admin.ograniczenia przetw.danych os.z
zastrzeż.przypadków,o których mowa w art.18ust.2RODO,przy czym prawo do ograniczenia przetw. nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania,w celu zapewnienia korzystania ze śr.ochr.prawnej lub w celu ochr.praw innej os.fiz.lub prawnej, lub
z uwagi na ważne względy interesu publicznego UE lub państwa członk.; prawo to nie ogranicza przetw.danych os. do czasu
zakończenia postęp. o udzielenie zam.pub.d)wniesienia skargi do PrezesaUODO w przypadku uznania,iż przetw.jej danych os.
narusza przepisy o ochr.danych os.,w tym przepisyRODO11.Obowiązek podania danych os.jest wymogiem ustawowym określonym
w przepisachPZP,zw.z udziałem w postęp. o udzielenie zam.pub.; konsekwencje niepodania określonych danych
określaPZP12.Osobie,której dane os.zostały pozyskane przez Zam.w zw.z prowadzeniem niniejszego postęp. o udzielenie zam.
pub.nie przysługuje:a)prawo do usunięcia danych os., o czym przesadza art.17ust.3lit.b,d lub e RODOb)prawo do przenoszenia
danych os., o którym mowa w art.20RODO, określone w art.21RODO prawo sprzeciwu wobec przetw.danych os., a to z uwagi na
fakt, że podst.prawną przetw.danych os.jest art.6ust.1lit.cRODO13.Dane os. mogą być przekazywane do organów pub.i urzędów
państ.lub innych podm.upoważnionych na podst.przepisów prawa lub wykonujących zad. realiz.w interesie pub.lub w ramach
sprawowania władzy pub., w szczególności do podm.prowadzących działal.kontrolną wobec Zam.Dane os.są przekazyw.do
podm.przetw.dane w imieniu admin.danych os.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.25.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na utrzymaniu i konserwacji odcinków dróg leśnych , które uległy deformacji poprzez: profilowanie oraz uzupełnianie nawierzchni (kolein i wybojów) pospółką
drogową „lekko zaglinioną” wraz z utwardzeniem (zagęszczeniem) oraz odsłonięciem dróg i likwidacją zawyżonych poboczy.
Profilowanie polegać będzie na wyrównaniu nawierzchni oraz nadaniu odpowiednich spadków poprzecznych za pomocą
równiarki samojezdnej. Naprawa nawierzchni dróg polegać będzie na dowiezieniu oraz rozplantowaniu pospółki drogowej po
uprzednim usunięciu ewentualnych zastoisk wody czy błota, wraz z zagęszczeniem i wyprofilowaniem naprawianego
odcinka drogi. Koszt wywiezienia humusu i karp nie podlega odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że jest włączony w cenę
umowną.
Całkowity zakres prac:
a) odsłanianie dróg czynność polegająca na wycięciu podszytów i podrostów (np. przy użyciu pilarki spalinowej, wykaszarki,
kosiarki bijakowej), wchodzących w zasięg do trzech metrów poza koronę drogi/składnicy drewna, z obydwu jej stron (łączna
szerokość 6m - po 3m z każdej stronie drogi / składnicy leśnej). Korona drogi powinna być odsłonięta, aby zapewnić
swobodny przejazd pojazdów wysokotonażowych np. wywożących drewno, wozów gaśniczych (zgodnie ze STWiOR).
b) praca sprzętu (m.in. ładowarko-koparki) - przy profilowaniu zawyżonych poboczy (co najmniej 1 m od skraju jezdni),
usunięciu warstwy darniny i humusu, usunięciu zastoisk wody, usunięciu karczy w skrajni drogi i odmuleniu rowów
otwartych, uzupełnieniu ubytków i zagęszczeniu dowiezionego kruszywa drogowego, wywiezienie nadmiarowej materii
organicznej, konserwacja i naprawa wszystkich elementów technicznych.
c) uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg - prace polegają na lekkim spulchnieniu struktury wyboi lub kolein, uzupełnieniu
ubytków mieszanką żwirową „lekko zaglinioną” oraz jej zagęszczeniu do poziomu Is≥1,0. Przed przystąpieniem do robót
należy wykonać wykoszenie poboczy o szerokości min. 3 m poza koronę drogi, z obu stron drogi, odprowadzenie
stagnującej wody, ewentualnie usunięcie warstwy darniny i humusu oraz wybranie zalegającego błota. Uzupełnienia należy
wykonać z nadmiarem na wysokości 5 cm. Zamówienie obejmuje zakup oraz dostawę przez Wykonawcę kruszywa
naturalnego frakcji 0-31,5 mm. Krzywa uziarnienia
mieszanki powinna mieścić się w granicach krzywych obszaru podanych w STWiOR.
d) wymiana istniejącego przepustu drogowego - czynność polegająca na utylizacji uszkodzonego przepustu oraz montażu
nowego - rura karbowana drogowa (fi min. 400 mm) wraz z pracą niezbędnego sprzętu.
e) udrożnienie i konserwacja istniejącego przepustu drogowego.
Dowiezione kruszywo zostanie rozplantowane w dniu dostawy z uwagi na brak możliwości jego składowania. Uzupełnianie
nawierzchni dróg / składnic drewna należy prowadzić zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz zapisami STWiOR.
Stosowane materiały oraz sprzęt nie mogą powodować niekorzystnego wpływu na środowisko oraz negatywnie wpływać na
właściwości podłoża. Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zapewni wszystkie niezbędne narzędzia, materiały
i urządzenia, a także wykwalifikowany personel z niezbędnymi uprawnieniami. Podczas wykonywania prac należy zchować
możliwość przejazdu na danych odcinkach.
Zamawiający może przeprowadzić w obecności Wykonawcy odbiór jakościowy użytego kruszywa do naprawy
drogi/składnicy. Próbki kruszywa do badań laboratoryjnych mogą być pobrane losowo w trakcie realizacji prac.
Zamawiający może przeprowadzić badania poziomu zagęszczenia drogi lub składnicy drewna objętych przedmiotem prac.
Jeżeli w rezultacie przeprowadzenia ww. badań okaże się, że zastosowane materiały bądź wykonane roboty są niezgodne z
umową, to koszty badań i naprawy obciążają Wykonawcę. Sposób napraway został opisany w warunkach umowy
(załącznik nr 9 do niniejszej SWZ).
Szczegółowe informacje dotyczące zakresu, rozmiaru i miejsca wykonania prac przez Wykonawcę zawarte będą w
dokumentach potwierdzających wykonanie prac związanych z utrzymaniem i konserwacją dróg leśnych (załączniki do
Ogłoszenie nr z dnia
Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
umowy).
Szczegółowy zakres prac objętych przedmiotem zamówienia określony został w:
a. kosztorysie ofertowym wraz z przedmiarem robót (załączniki nr 2, 2A do niniejszej SWZ);
b. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (załącznik nr 3 do niniejszej SWZ).
Całkowity zakres prac do wykonania w tej części zamówienia obejmuje wykonanie nastepujących prac ww. leśnictwach:
a) bieżące utrzymanie i konserwacja dróg leśnych poprzez miejscowe uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg o łącznej
długości ok. 6 km, średniej szerokości ok. 3-3,5 m, średniej grubości warstwy mieszanki żwirowej do uzupełnienia ok. 0,1-
0,2 m wraz z zagęszczeniem w zależności od lokalizacji i stanu nawierzchni drogi leśnej (zapotrzebowanie ok. 1 300 m3),
wraz z odsłonięciem każdego odcinka drogi przeznaczonego do utrzymania oraz likwidacją zawyżonych poboczy po 1 m z
każdej stony jezdni,
b) pracę sprzętu drogowego w celu wykonania zamówienia, o łącznej ilości ok. 56 godzin.
c) wymiana istniejącego przepustu drogowego - 2 szt.
d) udrożnienie i konserwacja istniejącego przepustu drogowego – 1 szt.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

14210000-6 - Żwir, piasek, kamień kruszony i kruszywa

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

W stosunku do każdej Części Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do
łącznej ilości wszystkich czynności wycenionych w każdej z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty
(„Opcja”). Przedmiotem Opcji będą takie same (analogiczne prace), jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w
którejkolwiek z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego,
mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w
kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty.
Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, która nie będzie przekraczała 20 % Wartości Przedmiotu
Umowy określonej zgodnie z § 8 ust. 1 stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ. Podstawą określenia wartości prac zleconych
w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe poszczególnych prac zawarte w kosztorysie
ofertowym stanowiącym część Oferty.
Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich
zlecenie.
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku: wystąpienia potrzeby zwiększenia zakresu
rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia z uwagi na faktyczną sytuację przyrodniczo-pogodową, która może
zaistnieć w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, a także nieprzewidzianą w tej chwili sytuację gospodarczo ekonomiczną

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2,5 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: W związku z tym, iż dokonano szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia i precyzyjnie określono
wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia, termin wykonania
zamówienia, warunki gwarancji, parametry techniczne i jakościowe, przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował
następującym kryterium oceny ofert, przypisując mu odpowiednią wagę procentową: 100%-cena.
Ocenie w ramach kryterium cena podlegać będzie łączna cena brutto podana przez Wykonawcę w formularzu ofertowym na daną
część.
Cena oferty musi obejmować wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, zgodnie z załączoną specyfikacją
techniczną wykonania i odbioru robót, uwzględniająca cały zakres przedmiotu zamówienia (robocizna, materiały wraz z ich
transportem, pracy sprzętu i środków transportu), wymaganiami wymienionymi w specyfikacji warunków zamówienia i w
projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, zasadami najlepszej wiedzy technicznej i sztuki
budowlanej, ewentualne ryzyko wynikające z okoliczności, które można było przewidzieć w terminie opracowywania oferty do czasu
jej złożenia, a także wszystkie potencjalne ryzyka ekonomiczne, jakie mogą wystąpić przy realizacji przedmiotu umowy, wynikające z
okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy.
Cena - Waga 100%
C= (C minimalna/C badana)x 100 punktów, przy czym 1% odpowiada 1 pkt
Za najkorzystniejszą uważać się będzie ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów.
Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia
danej części.
Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Zgodnie z matematycznymi zasadami
zaokrąglania (końcówki poniżej 0,005 pkt pomija się a końcówki 0,005 i wyższe zaokrągla się do 0,01 pkt ).
Ocena w zakresie kryteriów zostanie dokonana na podstawie wypełnionego „Formularza oferty” i złożonej w nim deklaracji
Wykonawcy.
Ocena ofert zostanie dokonana oddzielnie dla każdej części zamówienia.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na utrzymaniu i konserwacji odcinków dróg leśnych oraz
składnic drewna, które uległy deformacji poprzez: profilowanie oraz uzupełnianie nawierzchni (kolein i wybojów) pospółką
drogową „lekko zaglinioną” wraz z utwardzeniem (zagęszczeniem) oraz odsłonięciem dróg i likwidacją zawyżonych poboczy.
Profilowanie polegać będzie na wyrównaniu nawierzchni oraz nadaniu odpowiednich spadków poprzecznych za pomocą
równiarki samojezdnej. Naprawa nawierzchni dróg polegać będzie na dowiezieniu oraz rozplantowaniu pospółki drogowej po
uprzednim usunięciu ewentualnych zastoisk wody czy błota, wraz z zagęszczeniem i wyprofilowaniem naprawianego
odcinka drogi. Koszt wywiezienia humusu i karp nie podlega odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że jest włączony w cenę
umowną.
Całkowity zakres prac:
a) odsłanianie dróg czynność polegająca na wycięciu podszytów i podrostów (np. przy użyciu pilarki spalinowej, wykaszarki,
kosiarki bijakowej), wchodzących w zasięg do trzech metrów poza koronę drogi/składnicy drewna, z obydwu jej stron (łączna
szerokość 6m - po 3m z każdej stronie drogi / składnicy leśnej). Korona drogi powinna być odsłonięta, aby zapewnić
swobodny przejazd pojazdów wysokotonażowych np. wywożących drewno, wozów gaśniczych (zgodnie ze STWiOR).
b) praca sprzętu (m.in. ładowarko-koparki) - przy profilowaniu zawyżonych poboczy (co najmniej 1 m od skraju jezdni),
usunięciu warstwy darniny i humusu, usunięciu zastoisk wody, usunięciu karczy w skrajni drogi i odmuleniu rowów
otwartych, uzupełnieniu ubytków i zagęszczeniu dowiezionego kruszywa drogowego, wywiezienie nadmiarowej materii
organicznej, konserwacja i naprawa wszystkich elementów technicznych.
c) uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg - prace polegają na lekkim spulchnieniu struktury wyboi lub kolein, uzupełnieniu
ubytków mieszanką żwirową „lekko zaglinioną” oraz jej zagęszczeniu do poziomu Is≥1,0. Przed przystąpieniem do robót
należy wykonać wykoszenie poboczy o szerokości min. 3 m poza koronę drogi, z obu stron drogi, odprowadzenie
stagnującej wody, ewentualnie usunięcie warstwy darniny i humusu oraz wybranie zalegającego błota. Uzupełnienia należy
wykonać z nadmiarem na wysokości 5 cm. Zamówienie obejmuje zakup oraz dostawę przez Wykonawcę kruszywa
naturalnego frakcji 0-31,5 mm (w przypadku składnic kruszywa łamanego o frakcji 0-31,5mm (C50/30)). Krzywa uziarnienia
mieszanki powinna mieścić się w granicach krzywych obszaru podanych w STWiOR.
d) wymiana istniejącego przepustu drogowego - czynność polegająca na utylizacji uszkodzonego przepustu oraz montażu
nowego - rura karbowana drogowa (fi min. 400 mm) wraz z pracą niezbędnego sprzętu.
e) udrożnienie i konserwacja istniejącego przepustu drogowego.
Dowiezione kruszywo zostanie rozplantowane w dniu dostawy z uwagi na brak możliwości jego składowania. Uzupełnianie
nawierzchni dróg / składnic drewna należy prowadzić zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz zapisami STWiOR.
Stosowane materiały oraz sprzęt nie mogą powodować niekorzystnego wpływu na środowisko oraz negatywnie wpływać na
właściwości podłoża. Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zapewni wszystkie niezbędne narzędzia, materiały
i urządzenia, a także wykwalifikowany personel z niezbędnymi uprawnieniami. Podczas wykonywania prac należy zchować
możliwość przejazdu na danych odcinkach.
Zamawiający może przeprowadzić w obecności Wykonawcy odbiór jakościowy użytego kruszywa do naprawy
drogi/składnicy. Próbki kruszywa do badań laboratoryjnych mogą być pobrane losowo w trakcie realizacji prac.
Zamawiający może przeprowadzić badania poziomu zagęszczenia drogi lub składnicy drewna objętych przedmiotem prac.
Jeżeli w rezultacie przeprowadzenia ww. badań okaże się, że zastosowane materiały bądź wykonane roboty są niezgodne z
umową, to koszty badań i naprawy obciążają Wykonawcę. Sposób napraway został opisany w warunkach umowy
(załącznik nr 9 do niniejszej SWZ).
Szczegółowe informacje dotyczące zakresu, rozmiaru i miejsca wykonania prac przez Wykonawcę zawarte będą w
dokumentach potwierdzających wykonanie prac związanych z utrzymaniem i konserwacją dróg leśnych (załączniki do
umowy).
Ogłoszenie nr z dnia
Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
Szczegółowy zakres prac objętych przedmiotem zamówienia określony został w:
a. kosztorysie ofertowym wraz z przedmiarem robót (załączniki nr 2, 2A do niniejszej SWZ);
b. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (załącznik nr 3 do niniejszej SWZ).
Całkowity zakres prac do wykonania w tej części zamówienia obejmujewykonanie nastepujących prac ww. Leśnictwach:
a) bieżące utrzymanie i konserwacja dróg leśnych poprzez miejscowe uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg o łącznej
długości ok. 6 km, średniej szerokości ok. 3-3,5 m, średniej grubości warstwy mieszanki żwirowej do uzupełnienia ok. 0,1-
0,2 m wraz z zagęszczeniem w zależności od lokalizacji i stanu nawierzchni drogi leśnej (zapotrzebowanie 1600 m3), wraz z
odsłonięciem każdego odcinka drogi przeznaczonego do utrzymania.
b) bieżące utrzymanie i konserwacja składnic leśnych poprzez miejscowe uzupełnienie ubytków w nawierzchni o średniej
wielkości składnicy ok 30x30 m, średniej grubości warstwy kruszywa łamanego o frakcji 0-31,5mm (C50/30) do uzupełnienia
ok. 0,2 m wraz z zagęszczeniem w zależności od lokalizacji i stanu nawierzchni składnicy drewna (zapotrzebowanie 990
m3), wraz z odsłonięciem każdej składnicy leśnej przeznaczonej do utrzymania.
c) pracę sprzętu drogowego w celu wykonania zamówienia, o łącznej ilości ok. 87 godzin.
d) wymiana istniejącego przepustu drogowego - 1 szt.
e) udrożnienie i konserwacja istniejącego przepustu drogowego – 1 szt.
Lokalizację i ilości robót w poszczególnych leśnictwach zawiera przedmiar robót będący częścią Opisu przedmiotu
zamówienia stanowiącego załącznik nr 2A – przedmiar robót - do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233140-2 - Roboty drogowe

45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

14210000-6 - Żwir, piasek, kamień kruszony i kruszywa

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

W stosunku do każdej Części Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do
łącznej ilości wszystkich czynności wycenionych w każdej z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty
(„Opcja”). Przedmiotem Opcji będą takie same (analogiczne prace), jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w
którejkolwiek z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego,
mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w
kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty.
Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, która nie będzie przekraczała 20 % Wartości Przedmiotu
Umowy określonej zgodnie z § 8 ust. 1 stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ. Podstawą określenia wartości prac zleconych
w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe poszczególnych prac zawarte w kosztorysie
ofertowym stanowiącym część Oferty.
Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich
zlecenie.
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku: wystąpienia potrzeby zwiększenia zakresu
rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia z uwagi na faktyczną sytuację przyrodniczo-pogodową, która może
zaistnieć w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, a także nieprzewidzianą w tej chwili sytuację gospodarczo ekonomiczną

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2,5 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: W związku z tym, iż dokonano szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia i precyzyjnie określono
wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia, termin wykonania
zamówienia, warunki gwarancji, parametry techniczne i jakościowe, przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował
następującym kryterium oceny ofert, przypisując mu odpowiednią wagę procentową: 100%-cena.
Ocenie w ramach kryterium cena podlegać będzie łączna cena brutto podana przez Wykonawcę w formularzu ofertowym na daną
część.
Cena oferty musi obejmować wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, zgodnie z załączoną specyfikacją
techniczną wykonania i odbioru robót, uwzględniająca cały zakres przedmiotu zamówienia (robocizna, materiały wraz z ich
transportem, pracy sprzętu i środków transportu), wymaganiami wymienionymi w specyfikacji warunków zamówienia i w
projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, zasadami najlepszej wiedzy technicznej i sztuki
budowlanej, ewentualne ryzyko wynikające z okoliczności, które można było przewidzieć w terminie opracowywania oferty do czasu
jej złożenia, a także wszystkie potencjalne ryzyka ekonomiczne, jakie mogą wystąpić przy realizacji przedmiotu umowy, wynikające z
okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy.
Cena - Waga 100%
C= (C minimalna/C badana)x 100 punktów, przy czym 1% odpowiada 1 pkt
Za najkorzystniejszą uważać się będzie ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów.
Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia
danej części.
Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Zgodnie z matematycznymi zasadami
zaokrąglania (końcówki poniżej 0,005 pkt pomija się a końcówki 0,005 i wyższe zaokrągla się do 0,01 pkt ).
Ocena w zakresie kryteriów zostanie dokonana na podstawie wypełnionego „Formularza oferty” i złożonej w nim deklaracji
Wykonawcy.
Ocena ofert zostanie dokonana oddzielnie dla każdej części zamówienia.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez
Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu za spełniony na podstawie informacji banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową
Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem w wysokości co najmniej 100 000,00 zł (sto
tysięcy złotych 00/100 zł).
4) zdolności technicznej lub zawodowej.
a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę
wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, potwierdzających, że wykonał co najmniej dwie roboty
budowlane polegające na bieżącym utrzymaniu i konserwacji dróg (żwirowaniu) lub remoncie lub budowie nowych dróg,
każda o wartości co najmniej po 200 000,00 zł brutto każda, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania
i podmiotu, na rzecz którego roboty te zostały wykonane, złożone na formularzu stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ, z
załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których
mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były
wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne
odpowiednie dokumenty. Zamawiający nie dopuszcza możliwości sumowania robót budowlanych o mniejszej wartości w
celu uzyskania wskazanej wartości robót budowlanych. Zamawiający uzna również referencje Podwykonawcy, którego
Wykonawca wskaże w Ofercie.
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy.
Oceniając zdolność techniczną Wykonawcy, Zamawiający działając na podstawie art. 116 ust. 2 PZP może, na każdym
etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę
sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia
gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz podmiotowych
środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz niepodlegania
wykluczeniu, wymaganych od Wykonawcy obejmuje:
a) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), z
innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy
Ogłoszenie nr z dnia
Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od
innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5
PZP o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi Załącznik nr 6 do SWZ),
b) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie
podstaw wykluczenia z postępowania określonych w: a) art. 108 ust. 1 b) art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP - wzór wzór oświadczenia
Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz
podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz
niepodlegania wykluczeniu, wymaganych od Wykonawcy obejmuje:
a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem (potwierdzenie
spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 13.2 ppkt 3) Specyfikacji warunków zamówienia),
b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne
odpowiednie dokumenty (potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 13.2 ppkt 4) lit. a) SWZ),
złożone na formularzu stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ,
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca
wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Wykaz
podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz
niepodlegania wykluczeniu, wymaganych od Wykonawcy obejmuje:
a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem (potwierdzenie
spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 13.2 ppkt 3) Specyfikacji warunków zamówienia),
b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne
odpowiednie dokumenty (potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 13.2 ppkt 4) lit. a) SWZ),
złożone na formularzu stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ,
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca
wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł.
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu
związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.

Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
17.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BNP
Paribas Bank Polska S.A. Oddział w Augustowie nr rachunku: 97 2030 0045 1110 0000 0072 5180 z dopiskiem: wadium na
zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Bieżące utrzymanie i konserwacja dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa
Suwałki” Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku
bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
17.4. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach
udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez
Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w
okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.

Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 17.2. ppkt 2)-4) należy przekazać
Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi
osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę na daną część zamówienia przez cały okres
związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie
utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o
którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP.
17.6. Treść wadium wnoszonego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 17.2. ppkt 2)-4) SWZ musi
zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub
instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib;
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na
pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.

Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 PZP

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 13.2. powinni spełniać łącznie wszyscy
Wykonawcy.
Należy także dostarczyć:
pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający
się o udzielenie zamówienia, sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej.
Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poprzez
oryginał należy rozumieć dokument podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w
formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym
w art. 455 p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-06 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_suwalki

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-06 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Warunki gwarancji i rękojmi:
a) Na wykonany cały przedmiot zamówienia Zamawiający wymaga udzielenia nieodpłatnej gwarancji jakości na okres 24
miesiące (2 lata).
b) Odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne Wykonawca będzie ponosił na zasadach określonych w kodeksie
cywilnym (5 lat).
c) Ujawnione w okresie gwarancji i rękojmi wady będą usunięte przez wykonawcę na jego koszt i jego staraniem.
d) Termin gwarancji i rękojmi liczony będzie od daty dokonania bezusterkowego odbioru końcowego robót budowlanych lub
od daty usunięcia usterek.
e) Okresy gwarancji udzielane przez Podwykonawców muszą odpowiadać, co najmniej okresowi udzielonemu przez
wykonawcę i liczone będą od daty dokonania odbioru końcowego robót lub od daty usunięcia usterek.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę pomalowanie dachu na budynku 1-piętrowym - Łomża
  • Lokalizacja zleceniapodlaskie
  • Data dodania19-09-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę pomalowanie dachu na budynku 1-piętrowym. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI