Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Wykonanie badań urządzeń eksploatowanych w Kopalni Soli „Wieliczka”: wyciągowych w szybach, elektrycznych, ciśnieniowych, dźwignicowych oraz urządzeń specjalnych”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KOPALNIA SOLI "WIELICZKA" SPÓŁKA AKCYJNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000041683
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Park Kingi 1
1.5.2.) Miejscowość: Wieliczka
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: (+48 12) 278 71 11
1.5.8.) Numer faksu: (+48 12) 278 71 10
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.sa@kopalnia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kopalniawieliczka.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Spółka Akcyjna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Górnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Wykonanie badań urządzeń eksploatowanych w Kopalni Soli „Wieliczka”: wyciągowych w szybach, elektrycznych, ciśnieniowych, dźwignicowych oraz urządzeń specjalnych”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eb455a67-774d-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00012500
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują elektronicznie za pośrednictwem strony internetowej postępowania znajdującej się pod adresem: https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl w zakładce „Korespondencja”. 2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich złożenia/wysłania na Platformie. 3. Ogólne zasady korzystania z Platformy, z zastrzeżeniem pkt 8 niniejszego Rozdziału; 1) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Zamawiającego https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl. 2) Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. 3) Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu. 4) Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”. 4. Szczegółowe warunki korzystania z Platformy zawarte są na stronie https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl w zakładce „Baza wiedzy”, która jest dostępna dla zalogowanych Wykonawców. 5. Zamawiający wskazuje informacje, o których mowa w Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych, dotyczące systemu dostępnego pod adresem https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl: 1) komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta, 2) Wybrana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge, 3) Podłączenie do Internetu: min. 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe łącze internetowe). 6. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są: Maciej Trąbka – Kierownik Działu Prawnego i Zamówień Publicznych, Magdalena Kalarus-Kwaśniewska – Zastępca Kierownika Działu Prawnego i Zamówień Publicznych ds. Zamówień Publicznych, Agnieszka Nakoniczewska – Specjalista ds. Zamówień Publicznych. Szczegółowe informacje dotyczące środków komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej znajdują się w SWZ dostępnej pod adresem: https://kopalniawieliczka.ezamawiajacy.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający informuje zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub „RODO”): 1) Administratorem danych osobowych jest Kopalnia Soli "Wieliczka" S.A., Park Kingi 1, 32-020 Wieliczka. 2) Przestrzeganie zasad ochrony danych w Kopalni Soli "Wieliczka" S.A.,Park Kingi 1, 32-020 Wieliczka nadzoruje wyznaczony Inspektor Ochrony Danych z którym można skontaktować się pod numerem telefonu +48 12 278 7114; email: iod.sa@kopalnia.pl 3) Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie: a) art. 6 ust. 1 lit. b RODO – podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, poprzez wzięcie udziału w postępowaniu organizowanym przez Administratora danych, a także przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zawartej z wybranym Wykonawcą umowy o zamówienie publiczne. b) art. 6 ust. 1 lit. c RODO – wypełnienie obowiązku prawnego wynikającego z ustawy i przepisów wykonawczych do ustawy, w zakresie dokumentów jakie może żądać Zamawiający od Wykonawców. 4) Odbiorcami danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Zamawiającego, podmioty przetwarzające działające na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora, oraz inne podmioty którym dane będą udostępnione na podstawie przepisów prawa, w tym w szczególności osoby lub podmioty posiadające dostęp do dokumentacji postępowania zgodnie z art. 18 lub art. 74 ustawy. 5) Przetwarzane dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego (tj. państwa nienależącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego) i/lub organizacji międzynarodowej.6) Dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata – przez cały ten okres, a następnie do upływu terminów określonych w przepisach prawa podatkowego, terminów przedawnienia roszczeń wynikających z zawartej umowy lub terminu przechowywania dokumentacji wynikającej z obowiązującej u Zamawiającego Instrukcji Archiwalnej, w zależności od tego, który z tych terminów nastąpi najpóźniej.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1) Z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z ustawy oraz RODO, osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa: a) dostępu do treści danych (art. 15 RODO); b) do sprostowania danych (art. 16 RODO); c) do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO); d) do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO. 2) Osobie, której dane dotyczą nie przysługują następujące prawa: a) do usunięcia danych (art. 17 RODO), z uwagi na treść art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO, b) do przenoszenia danych (art. 20 RODO), gdyż przetwarzanie nie będzie odbywało się w sposób zautomatyzowany,c) do wniesienia sprzeciwu (art. 21 RODO), gdyż przetwarzanie nie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO. 3) Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z przepisów ustawy. 4) W odniesieniu do podanych danych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany. 5) Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. 6. Zamawiający informuje, że w postępowaniu o udzielenia zamówienia zgłoszenie żądania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania. 7. W przypadku wskazania w treści dokumentów zamówienia danych osobowych osób trzecich, Wykonawca jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o wykonaniu wobec tych osób obowiązku wynikającego z art. 13 lub art. 14 RODO. 8. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX SWZ, wyłącznie do upływu terminu na ich wniesienie.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KSW/2021/TEM/3
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badań dotyczących eksploatowanych w Kopalni Soli „Wieliczka” S.A.:1) urządzeń wyciągowych w szybach Kopalni Soli „Wieliczka”,2) urządzeń elektrycznych, ciśnieniowych, dźwignicowych oraz transportu specjalnego, zwanych dalej łącznie „usługami”.2. Rodzaje i maksymalne ilości usług będących przedmiotem zamówienia zamieszczono poniżej:Lp. Przedmiot usługi Maksymalna ilość badań1) Badania ultradźwiękowe osi kół linowych - 4, 2) Badanie wież wyciągowych - 9, 3) Badanie kół linowych - 4, 4) Badanie ekspertyzowe zawieszeń wielkości „1” w ruchu (komplet) - 18, 5) Badanie magnetyczne lin nośnych długości 320m - szyb „Kinga” - 18, 6) Badanie magnetyczne lin nośnych długości 190 m - szyb „Daniłowicz” - 18, 7) Badanie liny podczas przewijania - 4, 8) Badanie roczne maszyny wyciągowej BB2500/AC - 4 m/s część elektryczna i mechaniczna - 1szt - 6, 9) Badanie 3 letnie maszyny wyciągowej BB2500/AC - 4 m/s część elektryczna i mechaniczna - 1szt. - 2, 10) Badanie półroczne maszyny wyciągowej BB2500/AC - 4 m/s część elektryczna i mechaniczna - 1szt. - 6, 11) Badanie układu hamulcowego maszyny wyciągowej - 2, 12) Badanie wału głównego maszyny wyciągowej - 2, 13) Badanie półroczne urządzeń sygnalizacji i łączności szybowej szybu „Kinga”(9 poziomów) - 3, 14) Badanie półroczne urządzeń sygnalizacji i łączności szybowej szybu „Daniłowicz” (5 poziomów) - 3, 15) Badanie roczne urządzeń sygnalizacji i łączności szybowej szybu „Kinga” (9 poziomów) - 3, 16) Badanie roczne urządzeń sygnalizacji i łączności szybowej szybu „Daniłowicz” (5 poziomów) - 3, 17) Badanie konstrukcji klatki 2 piętrowej (roczne) - 6, 18) Badanie konstrukcji klatki 4 piętrowej (roczne) - 3, 19) Badanie ekspertyzowe naczyń wyciągowych - 7, 20) Badanie roczne przeciwciężaru - 3, 21) Przegląd łożysk wału głównego maszyny wyciągowej BB2500 - 2, 22) Kwalifikacja zawieszeń wielkość „1”do regeneracji - 6, 23) Odbiór zawieszeń wielkość „1” po regeneracji w zakładzie - 6, 24) Badanie drutów na skręcanie lin typu: „NRHD” 12x7 WIRES - 4, 25) Badanie hydroakumulatorów maszyny wyciągowej BB2500/AC - 4 m/s i urządzenia transportowego w szybiku Schwind - 6, 26) Badanie dźwigu platformowego OMEGA - 6, 27) Badanie dźwigu hydraulicznego PO3HO322 - 3, 28) Badanie podnośnika śrubowego w ładowni akumulatorów poz. IV - 3, 29) Badanie wciągników ręcznych wraz z torami jezdnymi - 21, 30) Badanie układu transportu - przeprawy promowej w komorze Piłsudskiego - 3, 31) Badanie dźwigu osobowo – towarowego KONE - 6, 32) Jednostkowa stawka godzinowa za badanie atestacyjne, opinie techniczne i specjalny nadzór techniczny - 200 godz. 3. W ramach maksymalnych ilości usług określonych powyżej Zamawiający zobowiązuje się do zlecenia wykonania usług o wartości 60% ceny całkowitej brutto, podanej w ofercie. Zlecenie pozostałej ilości usług o wartości 40% ceny całkowitej brutto zależeć będzie od potrzeb Zamawiającego (prawo opcji). 4. Usługi będą realizowane na zlecenia Zamawiającego. Zlecenie wykonania usług nastąpi co najmniej na 7 dni przed określonym przez Zamawiającego terminem wykonania usługi określonym w zleceniu. Zlecenie wykonania usługi następować będzie przy użyciu poczty elektronicznej. Równocześnie Zamawiający poinformuje Wykonawcę o zleceniu telefonicznie. Usługi będą wykonywane w ramach nie więcej niż 160 zleceń. 5. Badania muszą być wykonywane przez osoby posiadające kwalifikacje do pełnienia funkcji rzeczoznawcy do spraw ruchu zakładu górniczego wydane przez Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego w zakresie: 1) maszyn wyciągowych: a) część mechaniczna, b) część elektryczna, 2) naczyń wyciągowych, 3) zawieszeń naczyń wyciągowych i lin wyciągowych, 4) lin wyciągowych, 5) wież szybowych, 6) kół linowych, 7) urządzeń technicznych: a) ciśnieniowych, b) dźwignicowych, c) transportu specjalnego. 6. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany zapewnić osoby pełniące czynności kierownictwa i dozoru ruchu zakładu górniczego w rozumieniu ustawy Prawo geologiczne i górnicze. 7. Wykonawca zobowiązany jest do zatrudniania osób wykonujących badania laboratoryjne (laborantów, techników laboratoryjnych, inspektorów, kontrolerów jakości itp.) wyłącznie na podstawie umów o pracę (szczegółowe zapisy zostały zawarte w § 20 wzoru umowy).
4.2.6.) Główny kod CPV: 71631000-0 - Usługi nadzoru technicznego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71631100-1 - Usługi nadzorowania maszyn
71632200-9 - Usługi badania nieinwazyjnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W ramach maksymalnych ilości usług Zamawiający zobowiązuje się do zlecenia wykonania usług o wartości 60% ceny całkowitej brutto, podanej w ofercie. Zlecenie pozostałej ilości usług o wartości 40% ceny całkowitej brutto zależeć będzie od potrzeb Zamawiającego (prawo opcji).4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10