Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Utrzymanie zieleni miejskiej oraz utrzymanie porządku i czystości na drogach, chodnikach , przystankach i innych terenach komunalnych Gminy Mieroszów w 2024 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mieroszów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718260
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Niepodległości
1.5.2.) Miejscowość: Mieroszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-350
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@mieroszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mieroszow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utrzymanie zieleni miejskiej oraz utrzymanie porządku i czystości na drogach, chodnikach , przystankach i innych terenach komunalnych Gminy Mieroszów w 2024 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5401c197-dba2-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00233274
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00061679/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Utrzymanie czystości na drogach, chodnikach, przystankach i innych terenach komunalnych w Gminie Mieroszów w 2024 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/mieroszow
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/mieroszow
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie z zapisami SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BR.271.2.9.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług dla zadania pn.:
,,Utrzymanie zieleni miejskiej oraz utrzymanie porządku i czystości na drogach, chodnikach , przystankach i innych terenach komunalnych Gminy Mieroszów
w 2024 roku”.
2. W ramach zadania do obowiązków wykonawcy należeć będzie:
1) Utrzymanie porządku i czystości ulic, chodników, placów i parkingów w okresie od 01.05.2024 do 31.10.2024 roku polegające na:
a) bieżącym utrzymaniu porządku oraz czystości nawierzchni,
b) codziennym (od poniedziałku do piątku) uprzątnięciu śmieci znajdujących na ulicach, chodnikach, placach i parkingach,
c) powstałe w ramach powyższych zadań odpady Wykonawca jest zobowiązany sprzątać w taki sposób, aby nie powodować przemieszczania zanieczyszczeń do studzienek kanalizacji deszczowej,
d) powstałe w ramach powyższych działań odpady Wykonawca zobowiązany jest wywieźć
w celu utylizacji.
e) wykaz terenów objętym niniejszym zakresem zawiera załącznik nr 5.1.
2) Utrzymanie porządku i czystości na terenach „rekreacyjnych” Gminy Mieroszów tj. na placach zabaw, siłowniach zewnętrznych, skwerach i na górze Kościelnej w okresie od 01.04.2024 do 30.11.2024 roku polegające na:
a) codziennym (od poniedziałku do piątku) uprzątnięciu śmieci na ww terenach,
b) wygrabieniu i zebraniu liści,
c) powstałe w ramach powyższych działań odpady (w tym liście) Wykonawca zobowiązany jest wywieźć w celu utylizacji.
d) wykaz terenów objętym niniejszym zakresem zawiera załącznik nr 5.2.
3) Opróżnienie ok. 200 koszy na śmieci na ternie Gminy Mieroszów w okresie od 01.04.2024 do 31.12.2024 roku polegające na:
a) codziennym (od poniedziałku do piątku) opróżnianiu koszy na śmieci wraz
z uporządkowaniem terenu w promieniu min. 2 m wokół kosza,
b) bieżącej konserwacji i naprawie koszy ulicznych oraz pojemników na psie odchody,
c) powstałe w ramach powyższych działań odpady Wykonawca zobowiązany jest wywieźć
w celu utylizacji.
4) Utrzymanie czystości przystanków zlokalizowanych na ternie Gminy Mieroszów w okresie od 01.04.2024 do 31.12.2024 roku polegające na:
a) codziennym (od poniedziałku do piątku) opróżnianiu koszy na śmieci,
b) bieżącej konserwacji i naprawie koszy,
c) bieżącym utrzymaniu czystości wiat przystankowych,
d) bieżącym utrzymaniu porządku oraz czystości nawierzchni,
e) bieżącym uprzątnięciu śmieci znajdujących się na terenie i w promieniu min. 2 m wokół przystanków,
f) powstałe w ramach powyższych działań odpady Wykonawca zobowiązany jest wywieźć
w celu utylizacji.
g) wykaz przystanków objętych niniejszym zakresem zawiera załącznik nr 5.3.
5) Koszenie trawy i przycinanie żywopłotów w pasie drogowym oraz koszenie trawy, przycinanie żywopłotów i odchwaszczanie na terenach „rekreacyjnych” Gminy Mieroszów tj. na placach zabaw, siłowniach zewnętrznych, skwerach i na górze Kościelnej w okresie od 15.04.2024 do 15.10.2024 roku polegające na:
a) 2 krotnym w ciągu roku cięciu żywopłotów,
b) 6 krotnym w ciągu roku koszeniu zieleni, ilość 6 koszeń jest wartością szacunkową, rzeczywista ilość koszeń uzależniona będzie od warunków pogodowych oraz wzrostu zieleni. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania zieleni w sposób estetyczny i zapewniający bezpieczeństwo w pasach drogowych i na terenach komunalnych,
c) bieżącym odchwaszczaniu nasadzeń,
d) powstałe w ramach powyższych działań odpady zielone Wykonawca zobowiązany jest wywieźć w celu utylizacji.
e) wykaz terenów objętym niniejszym zakresem zawiera załącznik nr 5.1 i 5.2.
6) Pielęgnacja ukwiecenia miasta zlokalizowanego na skwerach oraz w kwietnikach: 1 szt. kaskady kwietnej 36 szt. donic (50 cm), 24 szt. donic zawieszonych na słupach oświetleniowych, 6 szt. skrzyń wolnostojących w okresie od 15.04.2024 do 15.10.2024 roku polegające na:
a) bieżącej pielęgnacji z zachowaniem żywotności roślin i usuwaniem przekwitłych kwiatów,
b) bieżącym nawadnianiu w celu utrzymania należytej wilgotności podłoża roślin,
c) informowaniu Zamawiającego (pisemnie drogą mailową) o konieczności dostarczenia nowych sadzonek w celu uzupełnienia roślin obumarłych lub zastąpienia tych z widocznymi zmianami chorobowymi. Zamawiający pozostawia do własnej oceny, czy wskazane braki zostaną uzupełnione,
d) obsadzeniu dostarczonymi przez Zamawiającego sadzonkami zastępczymi.
3. W ramach niniejszej umowy Wykonawca zobowiązany jest:
1) zapewnić niezbędną ilość środków transportu i narzędzi oraz kadry zatrudnionej do realizacji zadania, która zapewni skuteczne wykonanie przedmiotu zamówienia,
2) używać sprzętu w pełni sprawnego technicznie, ubezpieczonego, wyposażonego
w zabezpieczenia i oznakowania wymagane w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym ( Dz. U. 2023, poz. 1047),
3) zapewnić swoim pracownikom odzież ochronną przystosowaną do robót w pasie drogowym. Wykonawca zobowiązany jest posiadać zestaw urządzeń zabezpieczających, służących do oznakowania robót w pasie drogowym, zgodnie z przepisami Prawa o ruchu drogowym,
4) wykonywać zadanie w sposób nie zagrażający mieniu i zdrowiu osób trzecich.
4. W przypadku nie wywiązania się z prac objętych zamówieniem Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność za szkody poniesione przez użytkowników dróg gminnych. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody w mieniu Zamawiającego wynikające z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, a ponadto za szkody powstałe w mieniu i na osobach trzecich, powstałe przy wykonywaniu umowy.
5. Wytwórcą odpadów powstałych w trakcie wykonywania powierzonych obowiązków jest Wykonawca. Gospodarowanie wytworzonymi odpadami Wykonawca jest zobowiązany prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wykonawca oświadcza, że prowadzi działalność w zakresie gospodarowania odpadami i jest wpisany do Bazy Danych o Odpadach (BDO)
6. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć kopię kart przekazania odpadów lub kopię umowy na odbiór i utylizację odpadów.
7. Wykonawca jest zobowiązany do powiadomienia Zamawiającego o wszelkich kradzieżach, dewastacjach i uszkodzeniach, każdorazowo drogą mailową oraz telefonicznie w dni robocze
w godzinach pracy Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90600000-3 - Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
77312000-0 - Usługi usuwania chwastów
77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-04-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 5 przed upływem terminu składania ofert lat wykonał lub wykonuje nadal, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał lub wykonuje nadal należycie usługę letniego utrzymania terenów komunalnych w tym:
- koszenia i pielęgnacji terenów zielonych,
- koszenia zieleni w pasie drogowym,
- utrzymania czystości i porządku w pasie drogowym.
Przez jedną usługę Zamawiający rozumie usługę wykonaną na podstawie jednej umowy w jednym sezonie o wartości za sezon nie mniejszej niż 100.000,00 zł (brutto).
Warunek udziału w postępowaniu musi być spełniony:
- przez Wykonawcę samodzielnie, lub
- w przypadku Wykonawców występujących wspólnie, samodzielnie przez jednego
z Wykonawców występujących wspólnie, lub
- przez podmiot udostępniający samodzielnie
3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,
w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
4. Ocena spełnienia ww. warunków przez Wykonawców, będzie dokonywana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonych przez Wykonawców oświadczeń i dokumentów. Z treści dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż Wykonawca spełnił ww. warunki.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: zgodnie z SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: zgodnie z SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
zgodnie z SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zgodnie z SWZ i projektem umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-14 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/mieroszow
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-14 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-04-12
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
wszystkie kryteria