Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Utrzymanie i konserwacja rowów komunalnych na terenie miasta Opola.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Opole
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 53141266800000
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek - Ratusz
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-015
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pzp@um.opole.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.opole.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utrzymanie i konserwacja rowów komunalnych na terenie miasta Opola.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4db60104-8c8e-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00022484
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000699/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Utrzymanie i konserwacja rowów komunalnych na terenie miasta Opola: wykaszanie skarp, odmulanie dna rowów, oczyszczanie krat na zarurowanych odcinkach rowów.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umopole.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://umopole.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia między Zamawiającym a Wykonawcamiodbywa się drogą elektroniczną przy użyciu:Platformy zakupowej:https://umopole.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html 2. W postępowaniu o udzielenie zamówieniakorespondencja elektroniczna (inna niż oferta i załączniki do oferty) może odbywać się za pomocąpoczty elektronicznej, e-mail: pzp@um.opole.pl 3. Wymagania techniczne w zakresie składaniaoferty:a) Oferta ma być złożona przy użyciu środka komunikacji elektronicznej. Środkiem komunikacjielektronicznej, służącym złożeniu oferty przez Wykonawcę, jest jego prawidłowe złożenie na Platformiezakupowej dostępnej pod adresem: https://umopole.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w wierszuoznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem. Korzystanie zPlatformy zakupowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.b) Do połączenia używany jest szyfrowanyprotokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSLzapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto naPlatformie Przetargowej: https://umopole.logintrade.net/rejestracja/ ma dostęp do możliwości złożenia,zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZoraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach. c) Wymagania techniczne wysyłania iodbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń orazinformacji przekazywanych przy użyciu Platformy zakupowej:https://umopole.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html4. Wymagania techniczne, jakim musiodpowiadać sprzęt komputerowy Wykonawcy, aby móc korzystać z Platformy zakupowej:a)dopuszczalne przeglądarki internetowe: • Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10,Internet Explorer 11,• Google Chrome 31• Mozilla Firefox 26• Opera 18b) pozostałe wymaganiatechniczne:• dostęp do sieci Internet• obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax•włączona obsługa JavaScript• zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s•zainstalowany Acrobat Reader• zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE RuntimeEnvironment 6 Update 24 lub nowszy5. Oświadczenia lub dokumenty przekazywane za pośrednictwemśrodka komunikacji elektronicznej przesyła się w formatach danych określonych w przepisachwydanych na podstawie § 2 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dladokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzieleniezamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452). Równocześnie ZamawiającyOgłoszenie nr z dniaBiuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługirekomenduje na format danych przesyłanych plików: .pdf. 6. Wymagania techniczne i organizacyjnewysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy użyciu Platformy zakupowej,opisane zostały w Regulaminie i Instrukcjach dostępnych pod adresemhttps://umopole.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miasto Opole z siedzibą Urząd Miasta Opola Rynek-Ratusz, 45-015 Opole, e-mail: urzad@um.opole.pl , tel. (+48 77) 45 11 800; inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Miasta Opola jest Grzegorz Marcjasz, kontakt: ul. Rynek-Ratusz, 45-015 Opole; e-mail: iod@um.opole.pl *; Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr ZP.271.2.3.2021; odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 Prawa; Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Prawa, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, w przypadku postępowania o udzielenie zamówienia współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej dane osobowe przechowywane będą bezterminowo; obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Prawa, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Prawa; w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; nie przysługuje Pani/Panu:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. * Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Prawem oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.2.3.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi związane z utrzymaniem i konserwacją rowów komunalnych na terenie miasta Opola. Zakres prac objęty umową:Ręczne lub mechaniczne odmulenie dna rowów wraz z wywozem namułu; Oczyszczanie krat z naniesionych nieczystości wraz z ich zebraniem i wywozem ; Oczyszczenie przepustów wraz z wywozem namułu; Oczyszczenie zbiorników – rozlewisk zlokalizowanych na rowach ; Oczyszczenie zbiornika retencyjnego przy ul. Drobiarskiej; Wykoszenie traw i innej roślinności ze skarp rowów wraz z zagrabieniem i wywozem; Usuwanie drzew i krzewów do 10 lat z dna i skarp rowów.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w SWZ wzorze umowy i załącznikach do umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90641000-2 - Usługi oczyszczania kanałów ściekowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90600000-3 - Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane
90642000-9 - Usługi opróżniania kanałów ściekowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami specyfikacji warunków zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji (od zgłoszenia do realizacji)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej tj: wykonali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną usługę o wartości nie mniejszej niż 50.000 zł brutto, polegającą na czyszczeniu rowów melioracyjnych o łącznej długości co najmniej 20 km.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych – (art. 274 ust. 1 Prawa): wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych – (art. 274 ust. 1 Prawa): wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie októrym mowa w art. 125 ust. 1 Prawa składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie mapotwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu wzakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniuoraz brak podstaw wykluczenia.2) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lubsytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którymmowa w art. 125 ust 1 Prawa, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby,potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianiewarunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim wykonawcapowołuje się na jego zasoby. Wykonawca do oferty załącza oświadczenie podpisanekwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistymprzez osobę/osoby reprezentujące podmiot udostępniający.3) Oświadczenie wykonawcówwspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się ozamówienie wraz z ofertą składają oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane,dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 Prawa). Wzóroświadczenia załączono do SWZ. 4) Zobowiązanie podmiotu, jeżeli Wykonawca powołuje się najego zasoby. W przypadku wykazania zdolności technicznej lub zawodowej lub sytuacjifinansowej lub ekonomicznej, które udostępni inny podmiot, Wykonawca do oferty załączazobowiązanie podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lubpodpisem osobistym przez osobę/osoby reprezentujące podmiot udostępniający. Wzórzobowiązania załączono do SWZ.5) Pełnomocnictwo, jeżeli Wykonawca ustanowiłpełnomocnika, pełnomocnictwo obowiązkowe w przypadku konsorcjum.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie októrym mowa w art. 125 ust. 1 Prawa składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie mapotwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu wzakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniuoraz brak podstaw wykluczenia.2) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lubsytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którymmowa w art. 125 ust 1 Prawa, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby,potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianiewarunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim wykonawcapowołuje się na jego zasoby. Wykonawca do oferty załącza oświadczenie podpisanekwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistymprzez osobę/osoby reprezentujące podmiot udostępniający.3) Oświadczenie wykonawcówwspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się ozamówienie wraz z ofertą składają oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane,dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 Prawa). Wzóroświadczenia załączono do SWZ. 4) Zobowiązanie podmiotu, jeżeli Wykonawca powołuje się najego zasoby. W przypadku wykazania zdolności technicznej lub zawodowej lub sytuacjifinansowej lub ekonomicznej, które udostępni inny podmiot, Wykonawca do oferty załączazobowiązanie podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lubpodpisem osobistym przez osobę/osoby reprezentujące podmiot udostępniający. Wzór zobowiązania załączono do SWZ. 5) Pełnomocnictwo, jeżeli Wykonawca ustanowiłpełnomocnika, pełnomocnictwo obowiązkowe w przypadku konsorcjum.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści umowy:1) Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SWZ. 2) Zamawiający przewiduje zmiany terminu/terminów wykonywania poszczególnych czynności z harmonogramu usług w przypadku długotrwałych opadów deszczu oraz podwyższonego poziomu wód uniemożliwiających prowadzenie prac.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy