Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi związanej z utrzymaniem terenów użyteczności publicznej na terenie Gminy Kobierzyce
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kobierzyce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931935075
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Pałacowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Kobierzyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-040
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 713698151
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pkosim@ugk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.ugk.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi związanej z utrzymaniem terenów użyteczności publicznej na terenie Gminy Kobierzyce
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-868a2a61-87ee-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00019806
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001374/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Usługa porządkowa - koszenie terenów zielonych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ugk.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ugk.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy Logintrade 2. Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym komunikacji między Zamawiającym a Wykonawcami jest Platforma dostępna pod adresem https://ugk.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem. Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne. 3. Instrukcja obsługi platformy w niniejszym postępowaniu dostępna jest na stronie https://ugk.logintrade.net/rejestracja/ w zakładce INSTRUKCJE pliki: Rejestracja Wykonawcy na Platformie, Zadawanie pytań do postępowania oraz Udział w trybie podstawowym bez negocjacji.4. Wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie: Dopuszczalne przeglądarki internetowe: a) Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,b) Google Chrome 31c) Mozilla Firefox 26d) Opera 18 Pozostałe wymagania techniczne: a) dostęp do sieci internet; b) obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax; c) włączona obsługa JavaScript; d) zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s; e) zainstalowany Acrobat Reader; f) zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy. 6. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowych środkach dowodowych, przedmiotowych środkach dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przesłania na Platformę. 7. Oświadczenia lub dokumenty przekazywane za pośrednictwem środka komunikacji elektronicznej przesyła się w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie §2 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020r. poz. 2452). Równocześnie Zamawiający rekomenduje na format danych przesyłanych plików: .pdf.8. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: pkosim@ugk.pl9. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Platformy przetargowej. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń, z wyłączeniem ofert za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail: pkosim@ugk.pl, przy czym za datę ich przekazania przyjmuje się datę ich otrzymania przez Zamawiającego. Sposób sporządzania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 31.12.2020r. (DZ.U. 2020 r., poz. 2452).10. Zamawiający nie dopuszcza sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.11. W razie wystąpienia jakichkolwiek problemów dot. platformy przetargowej prosimy o kontakt z działem Helpdesk Logintrade: 71 787 37 27, e-mail: helpdesk@logintrade.net
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Dane osobowe oferentów i osób, których dane sąprzekazywane, określone w ofercie są przetwarzane w sposób określony w załączniku nr 3 do umowy,z którą oferenci zobowiązują się zapoznać.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły dostępne w załączniku nr 3 do umowy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RŚZiZP.271.6.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Gminy Kobierzyce usług porządkowych związanych z utrzymaniem terenów użyteczności publicznej na terenie gminy.2. Zakres świadczonych usług obejmuje:• koszenie mechaniczne terenów zielonych, cmentarzy • koszenie ręczne terenów zielonych, cmentarzy • sprzątanie cmentarzy, w tym wywóz nieczystości powstałych w trakcie sprzątania do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w zakresie mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów wymienionej w obowiązującym WPGO lub na wyrobisko w Tyńcu nad Ślęzą.3. Zamawiający wskazuje orientacyjny szacunkowy obmiar powierzchni oraz częstotliwość wykonania prac odnośnie koszenia terenów zielonych: a) koszenie mechaniczne obejmujące powierzchnię ok. 98 000 m2 terenu :- 4 razy w ciągu roku: koszenie terenów zielonych o powierzchni ok. 61 000 m2, - 3 razy w roku: koszenie terenów zielonych o powierzchni ok. 7 000 m2,- max.9 razy w ciągu roku: koszenie cmentarzy o powierzchni ok. 30 000 m2b) koszenie terenów zielonych ręcznie obejmujące powierzchnię ok.156 000 m2 terenu:- 4 razy w roku: koszenie terenów zielonych ręcznie o powierzchni ok. 103 400 m2 - 3 razy w roku: koszenie terenów zielonych ręcznie o powierzchni ok. 42 600,00 m2- max.9 razy w roku: koszenie cmentarzy ręcznie o powierzchni ok. 10 000,00 m2;c) całkowita powierzchnia sześciu cmentarzy komunalnych ok.6,5 ha, w tym teren zielony ok. 4 ha.Podane wyżej wartości są jedynie wartościami szacunkowymi, przyjętymi do wyceny wartości zamówienia w oparciu o zestawienie zapotrzebowania proporcjonalnie z lat ubiegłych.4. Prace w zakresie sprzątania cmentarzy obejmują:a) Systematyczne wykaszanie traw na terenie cmentarzy max.7 razy w ciągu roku wraz z wygrabieniem.b) Utrzymanie czystości na terenie cmentarzy w tym raz w miesiącu oczyszczanie alejek, placów oraz trawników z opadłych liści, gałęzi i innych odpadów, zamiatanie mechaniczne lub ręczne alejek, odchwaszczanie alejek i wywóz odpadów z tych czynności do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w zakresie mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów wymienionych w WPGO lub na wyrobisko w Tyńcu nad Ślęzą.Lokalizację cmentarzy komunalnych z wyszczególnieniem miejscowości określa załącznik nr 6 do SWZ.5. Zamawiający każdorazowo wskaże zakres ilościowy zamówienia i termin jego wykonania. Zamawiający zastrzega sobie wykonywanie niektórych prac porządkowych samodzielnie we własnym zakresie oraz własnymi siłami (w związku z tym, że Zamawiający posiada własną brygadę porządkową i również jej są zlecane drobne usługi porządkowe), a Wykonawca nie będzie wnosił roszczeń w związku z tym faktem.6. W ramach usługi Wykonawca uwzględni wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia m.in. pracę ludzi, pracę przy obsłudze sprzętu, wywóz oraz koszty związane z przyjęciem odpadów i nieczystości do Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w zakresie mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów wymienionych w WPGO lub na wyrobisko w Tyńcu nad Ślęzą. W przypadku usunięcia odpadów i wywozu do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub na wyrobisko w Tyńcu nad Ślęzą w protokole należy uwzględnić dodatkowo rodzaj, kod i ilość odpadów oraz przedłożyć kartę przekazania odpadów.Zamawiający informuje, że istnieje możliwość przekazania odpadów na składowisko w Tyńcu nad Ślęzą (wraz z jego rozplantowaniem), po wcześniejszym uzgodnieniu w tut. Urzędzie. Zgodnie z Zarządzenie nr RBPPiZN-OŚiGO-205/0151/2008 Wójta Gminy Kobierzyce z dnia 16 października 2008 r. w sprawie zasad przyjmowania odpadów na wyrobisko w Tyńcu n/Ślęzą, na wyrobisko mogą wyć wywożone odpady obojętne o następujących kodach klasyfikacyjnych: 010408, 010409, ex 020101, ex 020401, 170101, 170102, ex 170103, ex 170107, 170504, 191209, 200202. Wykonawca poniesie koszty transportu i rozplantowania, natomiast przyjęcie odpadów będzie nieodpłatne na zasadach określonych w Zarządzenie NR RBPPiZN-OŚiGO-205/0151/2008 Wójta Gminy Kobierzyce z dnia 16 października 2008 r. w sprawie zasad przyjmowania odpadów na wyrobisko w Tyńcu n/Ślęzą (Załącznik nr 7 do SWZ).7. Wykonawcy nie przysługują jakiekolwiek roszczenia z tytułu ewentualnego niewykorzystania przez Zamawiającego pełnej kwoty zobowiązania umownego.8. Zgodnie z art. 95 ustawy Pzp, Zamawiający określa następujące warunki realizacji zamówienia, w zakresie zatrudniania pracowników przez Wykonawcę i podwykonawcę:8.1. Zamawiający wymaga, aby czynności związane ze świadczeniem przedmiotowej usługi tj. pracownicy fizyczni były wykonywane przez pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U.2020.1320 ze zm.).8.2. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 7 dni roboczych, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę z pracownikami świadczącymi pracę. Kopie umów powinny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2019.1981) i rozporządzenia RODO (Dz.U.EU.L.2016.119.1) (tj. bez adresów zamieszkania, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę powinny być możliwe do zidentyfikowania.8.3. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii umów zawartych przez Wykonawcę z pracownikami świadczącymi pracę w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z pkt 8.2 będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników świadczących usługi na podstawie umowy o pracę.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90600000-3 - Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77112000-8 - Wynajem kosiarek lub sprzętu rolniczego wraz z operatorem
98371111-5 - Usługi utrzymania cmentarzy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Zamawiający przewiduje możliwość wznowienia zamówienia. Przedmiotem wznowienia jest świadczenie usługi związanej z utrzymaniem terenów użyteczności publicznej na terenie Gminy Kobierzyce. Wznowienie będzie realizowane na zasadach analogicznych jak zamówienie podstawowe. Zamawiający przewiduje możliwość wznowienia zamówienia przed upływem okresu na jaki została zawarta umowa podstawowa. Wykonawca, który otrzyma od Zamawiającego oświadczenie o woli wznowienia, zobowiązany jest świadczyć usługę związaną z utrzymaniem terenów użyteczności publicznej na terenie Gminy Kobierzyce przez kolejne 12 miesięcy na identycznych zasadach.4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp w wysokości nie więcej niż 40% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego. Zakres prac objętych ewentualnym zamówieniem podobnym może dotyczyć usługi związanej z utrzymaniem terenów użyteczności publicznej w zakresie koszenia terenów zielonych oraz sprzątania cmentarzy lub innych elementów związanych z przedmiotowym zamówieniem. Zamówienia te zostaną udzielone na warunkach analogicznych do tych wynikających ze wzoru umowy z zastrzeżeniem zmian ściśle związanych ze specyfiką danego zamówienia oraz wynikających ze zmian przepisów prawa.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Specyfikacji Warunków Zamówienia.Kryteria oceny ofert określone przez Zamawiającego: cena ofertowa oraz czas reakcji (podjęcie realizacji zlecenia do 24 godzin i jego kontynuacja).Udzielenie zamówienia nastąpi Wykonawcy, którego oferta nie będzie odrzucona oraz będzie ofertą najkorzystniejszą na podstawie kryteriów: ceny oraz czasu reakcji tj. uzyska największą ilość pkt. łącznie (C + CR = O). Wartość punktowa obliczona zostanie z dokładnością do 2 miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji – podjęcie realizacji zlecenia do 24 godzin i jego kontynuacja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4