Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Rozbudowa i modernizacja gminnej Automatycznej Stacji Uzdatniania Wody w Babimoście”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Babimost
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770563
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 3
1.5.2.) Miejscowość: Babimost
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-110
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: +48683513861
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: babimost@babimost.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.babimost.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Rozbudowa i modernizacja gminnej Automatycznej Stacji Uzdatniania Wody w Babimoście”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-294d3413-8a43-11ec-9bc1-c2db95d08897
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00052921
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00013568/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Rozbudowa i modernizacja gminnej Automatycznej Stacji Uzdatniania Wody w Babimoście
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.wrota.lubuskie.pl/ugbabimost
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu
miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego
pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal - skrytka ePUAP: /xd8243wcjq/skrytka oraz poczty elektronicznej babimost@babimost.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy
ich użyciu opisane zostały w: a) Instrukcji korzystania z miniPortalu pod adresem:https://miniportal.uzp.gov/InstrukcjaUzytkownikaSystemuMiniPortalePUAP.pdf, b) Regulaminie ePUAP pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania
oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: www.bip.wrota.lubuskie.pl/ugbabimost
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna zgodnie z art. 13 RODO - administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Burmistrz Babimostu z siedzibą 66 – 110 Babimost, ul. Rynek 3. Pozostałe informacje znajdują się w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BUD.271.3.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest:
3.1. Rozbudowa i modernizacja budynku hydroforni Automatycznej Stacji Uzdatniania Wody.
3.2. Budowa zbiornika do retencjonowania surowej wody pitnej.
3.3. Wykonanie odwiertu studni głębinowej na głębokość ok. 90 m.
3.4. Wykonanie elewacji istniejących zbiorników do retencjonowania wody pitnej.
3.1. Rozbudowa i modernizacja budynku Automatycznej Stacji Uzdatniania Wody w Babimoście na działce o nr ewid. 167, obręb geodezyjny Babimost. W ramach przedmiotowej inwestycji koniecznym jest połączenie technologiczne istniejącej i projektowanej technologii stacji w celu zwiększenia jej wydajności do poziomu zapewniającego pełne pokrycie zapotrzebowania wody pitno-gospodarczych i przeciwpożarowych dla gminy Babimost. Budynek stacji uzdatniania wody stanowi osłonę pomp, całego sterowania stacją oraz pozostałych elementów wyposażenia do sterowania i transportu wody surowej i uzdatnionej w obiegi wodociągowe.
Projektowana przebudowa i rozbudowa budynku stacji uzdatniania wody jako obiekt wolnostojący, niepodpiwniczony, jednokondygnacyjny. Posadowienie budynku bezpośrednie, na płycie fundamentowej. Budynek wykonano w konstrukcji stalowej – ramy nośne złożone ze słupów i belek, okładzina ścian zewnętrznych z płyty warstwowej. Dach o konstrukcji stalowej kryty płytą warstwową.
Szczegółowa część opisowa oraz część graficzna znajduje się w dokumentacji projektowej.
Branża technologiczno-sanitarna rozbudowy budynku hydroforni obejmuje:
• wymianę zestawu pomp przewałowych,
• dostawienie równoległe filtra ciśnieniowego F3 wraz z orurowaniem i uzbrojeniem,
• montaż pompy płuczącej wraz z orurowaniem i uzbrojeniem,
• montaż dmuchawy wraz z instalacją wzruszania złoża powietrzem,
• wymianę sprężarki obsługującej napędy pneumatyczne,
• montaż przepływomierzy w miejsce istniejących wodomierzy.
W zakres branży elektrycznej rozbudowy hydroforni wchodzi:
• montaż nowej głównej rozdzielni zasilająco-sterującej RZ-S oraz szafki zasilania i sterowania zestawu hydroforowego RZH,
• wymiana instalacji elektrycznych w budynku dla potrzeb ogólnych, zasilania i sterowania urządzeń technologicznych SUW,
• wizualizacja i zdalny podgląd pracy stacji uzdatniania wody.
Wykonawca zobowiązany będzie do ponoszenia kosztów zużycia mediów tj. wody, energii itd. w okresie realizacji robót budowlanych.
3.2. Budowa zbiornika do retencjonowania wody na terenie Stacji Uzdatniania Wody w Babimoście wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
Projekt budowlany oraz wykonawczy swoim zakresem obejmują wykonanie budowy zbiornika do retencjonowania wody, w ramach rozbudowy stacji uzdatniania wody w Babimoście. Projektowany obiekt, to jednokomorowy zbiornik żelbetowy, nadziemny, cylindryczny obiekt, zaprojektowany na bazie rzutu koła. W części posadowienia zbiornik obsypano gruntem, z uformowaniem skarpy. Zbiornik zwieńczono przykryciem płyty żelbetowej, w której zaprojektowano wyłaz technologiczny, dla potrzeb obsługi zbiornika.
Charakterystyczne parametry techniczne:
- średnica max zbiornika: 9,10m,
- wysokość max zbiornika (wys. mierzona od terenu przy zbiorniku): 4,25m,
- powierzchnia użytkowa: 58,09m2,
- powierzchnia zabudowy: 65,04m2,
- kubatura brutto zbiornika: 255,30m3,
- pojemność czynna zbiornika: 152m3
- poziom „0”: 59,05m n.p.m.
W zakresie branży sanitarnej i technologicznej należy wykonać następujący zakres robót:
- instalację wewnętrzne zbiornika retencyjnego (dopływ i odpływ wody, przelew oraz spust),
- podłączenie zbiornika do istniejących rurociągów wodociągowych zasilania i odpływu,
- podłączenie zbiornika do istniejącego odstojnika,
- podłączenie zbiornika do istniejącego systemu sterowania oraz rozdzielni technologicznej
- wyposażenie technologiczne zbiornika retencyjnego,
- uzbrojenie zbiornika,
- instalacje międzyobiektowe,
- instalację wodociągową,
- instalację kanalizacyjną.
W zakresie branży elektrycznej należy wykonać następujący zakres robót:
- doprowadzić sterowanie do zbiornika,
- wykonać oświetlenie ternu.
Szczegółowy opis zawiera dokumentacja projektowa.
3.3. Wykonanie odwiertu studni głębinowej na głębokość ok. 90m.
Szczegółowa opia zakresu prac znajduje się w dokumentacji projektowej robót geologicznych.
3.4. Wykonanie elewacji istniejących zbiorników do retencjonowania wody pitnej. Ściany zbiorników obudowane od zewnątrz płaszczami ochronnymi z blachy trapezowej na podkonstrukcji z kształtownika zimnogiętego typu „Z” 50mm, a także obróbki blacharskie z blachy powlekanej.
Szczegółowa część opisowa oraz część graficzna znajduje się w dokumentacji projektowej.
3.5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki nr 12, 13, 14 (tj. Projekt budowlany i wykonawczy zawierający wszystkie konieczne branże, projekt robót geologicznych, STWiOR, przedmiary będące elementem pomocniczym).
Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową tj.: Projektem Budowlanym, Projektem Wykonawczym, Projektem Geologicznym, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, załączonymi przedmiarami, które stanowią element pomocniczy oraz niniejszą SWZ.
Dokumentacja projektowa oraz przedmiary robót, będące elementem pomocniczym, szczegółowo opisują przedmiot zamówienia, a wymagania wyszczególnione choćby w jednym miejscu są obowiązujące dla Wykonawcy tak, jakby zawarte były w całej dokumentacji. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub opuszczeń w dokumentach, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian oraz poprawek.
Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy i zawiera się w cenie ofertowej.
Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne, Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót. Obowiązkiem Wykonawcy będzie zapewnienie i przestrzeganie warunków bhp, zabezpieczenie interesów osób trzecich, naprawa ewentualnych szkód wyrządzonych w trakcie realizacji, ochrona mienia związanego z budową (materiały i sprzęt wykonawcy oraz mienie Zamawiającego).
Zamawiający posiada Decyzję Nr 957/2020 Starosty Zielonogórskiego z dnia 03.12.2020 r., zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę dla inwestycji obejmującej przebudowę i rozbudowę budynku stacji uzdatniania wody – na terenie działki nr167, obręb ewidencyjny Babimost, oraz Decyzję Nr 391/2020 Starosty Zielonogórskiego
z dnia 04.06.2020 r. zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę dla inwestycji obejmującej budowę zbiornika retencyjnego – na terenie działki nr 167, obręb ewidencyjny Babimost.
Dokumentacja projektowa (projekt budowlany, wykonawczy, geologiczny) wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót (STWiOR) oraz niniejszą SWZ stanowią podstawę wyceny wszystkich prac do oferty. Przedmiary robót stanowią element pomocniczy do wyceny.
Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić ciągłości funkcjonowania stacji uzdatniania wody podczas prowadzenia robót budowlanych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 44611500-1 - Zbiorniki na wodę
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45262220-9 - Wiercenie studni wodnych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-10-14
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie
następujących kryteriów oceny ofert: cena – 60% (waga) oraz gwarancja – 40% (waga).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, wyrażone jako minimalne poziomy zdolności, dotyczące: 1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym. Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie. 2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów. Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie. 3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie. 4. Zdolności technicznej lub zawodowej. W celu potwierdzenia zdolności technicznej Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie nowego zbiornika retencyjnego, o pojemności czynnej zbiornika nie mniejszej niż 100 m3, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie. Należy również podać wartości i rodzaj roboty, datę i miejsce wykonania oraz nazwę podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Ocena spełniania wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenia i dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu. 5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o
udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek o którym mowa w pkt. 4. zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże, że wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie nowego zbiornika retencyjnego, o pojemności czynnej zbiornika nie mniejszej niż 100 m3, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia: - oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 3 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
- wykaz robót budowlanych potwierdzający, że Wykonawca należycie wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie nowego zbiornika retencyjnego, o pojemności czynnej zbiornika nie mniejszej niż 100 m3, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie. Należy również podać wartości i rodzaj roboty, datę i miejsce wykonania oraz nazwę podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty -załącznik nr 5 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Nie dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 24.000,00 zł (słownie: dwadzieścia cztery tysiące złotych 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 310, 836 i 1572).
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego tj.: Nr rachunku: 97 9660 0007 0000 0941 0200 0003 z adnotacją: „wadium – Rozbudowa i modernizacja gminnej Automatycznej Stacji Uzdatniania Wody w Babimoście”.
W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego.
Jeżeli wadium wniesiono w formie innej niż w pieniądzu, Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, poprzez dołączenie do oferty za pośrednictwem miniPortalu.
Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zaliczka w wysokości 5% wynagrodzenia ryczałtowego brutto Wykonawcy
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający zgodnie z art. 455 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych dopuszcza następujące zmiany umowy: 1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy będą wymagać formy pisemnej
pod rygorem nieważności, w postaci aneksu podpisanego przez obie strony. 2. Strony dopuszczają istotne zmiany postanowień umowy w zakresie: 1) zmiany wynagrodzenia w wypadku wystąpienia którejkolwiek ze zmian przepisów wskazanych w art. 436 pkt 4b ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, tj. zmiany: a) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania
ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. 3. Zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia podpisania aneksu.
4. Wprowadzenie zmian wysokości wynagrodzenia wymaga uprzedniego wykazania przez Wykonawcę dowodami z dokumentów wysokości dodatkowych koszów wynikających z
wprowadzenia zmian. 5. Zamawiający zobowiązuje się do
dokonania analizy dokumentów, w terminie 7 dni od ich przedłożenia przez Wykonawcę. Aneks zostanie podpisany w terminie uzgodnionym przez obie strony. 6. Niezależnie od powyższych zapisów, zmiana umowy może zostać dokonana w sytuacjach i na warunkach określonych w art. 454 - 455 ustawy Pzp.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-02-25 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy składać używając w tym celu Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP i udostepnionego równiez na miniPortalu - skrytka ePUAP: /xd8243wcjq/skrytka
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-25 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-26
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 2. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty. 3. Nie przewiduje się zamówień o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy. 4. Nie przewiduje się zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 5. Przewiduje się udzielenie zaliczki na poczet wykonania zamówienia. 6. Nie przewiduje się rozliczenia w walutach obcych. 7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych. 8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 9. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Zał. nr 1 do SWZ. 10. Do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, aktualne na dzień składania ofert – zgodnie z Zał. nr 2 do SWZ - w
formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, a następnie zaszyfrować wraz z plikami stanowiącymi ofertę. 2) Upoważnienie lub pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych. 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w niniejszym postępowaniu
albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna). Pełnomocnik winien być powołany przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (np. konsorcjum, spółka cywilna),
oświadczenie, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.