Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
˜Dostawa kruszywa wraz z jego zabudową w ramach utrzymania przejezdności dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Olesno
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ˜PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO LEŚNE LASY PAŃSTWOWE NADLEŚNICTWO OLESNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: ˜REGON 150026500
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ˜ul. Gorzowska 74
1.5.2.) Miejscowość: ˜Olesno
1.5.3.) Kod pocztowy: ˜46-300
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: ˜343582204
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ˜olesno@katowice.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: ˜https://olesno.katowice.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
˜Gospodarka leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
˜Dostawa kruszywa wraz z jego zabudową w ramach utrzymania przejezdności dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Olesno
2.4.) Identyfikator postępowania: ˜ocds-148610-c0f81aef-c831-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00082720
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: ˜2021/BZP 00070290/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa kruszywa wraz z jego zabudową w ramach utrzymania przejezdności dróg.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
˜www.olesno.katowice.lasy.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: ˜Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu miniPortalu.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: ˜Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): ˜Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest:Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Olesnoul. Gorzowska 74, 46-300 OlesnoTel.: 34 3582204; e-mail: olesno@katowice.lasy.gov.pl Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): ˜Nie
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ˜SA.270.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 583500 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
˜Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy kruszyw na bieżące utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Olesno, polegające na dostawie i wbudowaniu kruszyw na zniszczonych fragmentach dróg leśnych, dla udrożnienia ich przejazdu, w miejscach wskazanych przez Zamawiającego na podstawie zleceń, w okresie 12 m-cy od daty podpisania umowy. Do naprawy zniszczonych odcinków dróg leśnych dopuszcza się wykorzystanie kruszywa naturalnego łamanego ze skał dolomitowych oraz kruszywa sztucznego: lekkie kruszywo budowlane z żużla paleniskowego (EPO lub równoważne), w ilościach: - kruszywo łamane dolomitowe o frakcji Ø 31,5 mm-63,0 – 2866,6 m3 = 4300 ton Przelicznik na potrzeby niniejszego postępowania: 1m3 = 1,5 tony - kruszywo z żużla paleniskowego – 900 m3 = 900 ton. Przelicznik na potrzeby niniejszego postępowania: 1m3 = 1,0 tona Jednostką obmiarową zakupu, dostawy i wbudowania kruszywa jest tona. Zakres dostawy obejmuje: - dowóz kruszywa w miejsce wskazane przez Zamawiającego, udokumentowany każdorazowo dokumentem WZ, ewentualne zmieszanie kruszyw w proporcjach określanych każdorazowo, - zasypanie ubytków, kolein i wybojów, rozgarnięcie oraz plantowanie mechaniczne i ręczne kruszyw lub ich mieszanek na wskazanym odcinku drogi, - zagęszczenie ubijarką lub walcem drogowym wbudowanego kruszywa, Grubość sypania kruszywa nie jest określona i zależy od warunków terenowych. Realizacja napraw odcinków dróg leśnych może się odbywać na obszarze wszystkich 13 leśnictw. Wykonawca po otrzymaniu zlecenia na wykonanie dostawy kruszywa na konkretną drogę, zobowiązany będzie do przystąpienia do rozpoczęcia dostawy kruszywa w terminie zadeklarowanym w ofercie (tj. maksymalnie 10 dni roboczych liczonych od daty otrzymania zlecenia na dostawę danej partii kruszywa a datą dostarczenia pierwszej partii kruszywa wg daty dokumentu WZ) oraz realizacji robót związanych z naprawą drogi z należytą starannością w określonym terminie (ustalonym wg zasady: wbudowanie minimum 20 ton kruszywa na każdy dzień roboczy). Po wykonaniu każdej zleconej naprawy nastąpi odbiór rzeczywiście wykonanych dostaw kruszywa wg jego rodzaju i rozliczenie z Dostawcą zgodnie ze stawką jednostkową zawartą w ofercie złożonej w postępowaniu przetargowym. Podstawą rozliczenia danego zlecenia będzie potwierdzone przez leśniczego bądź podleśniczego zestawienie zrealizowanych dostaw, wraz z dokumentami WZ oraz protokół końcowy robót. Zamawiający jest uprawniony zlecić Dostawcy dodatkowy zakres rzeczowy obejmujący dostawy analogiczne jak opisane w SWZ, w ramach prawa Opcji. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia dostaw objętych przedmiotem Opcji, a Dostawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Dostawy kruszywa wraz z jego wbudowaniem będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone do 50% wartości przedmiotu umowy zgodnej ze złożoną w postępowaniu przetargowym najkorzystniejszą ofertą. Zlecenie dostaw będących przedmiotem Opcji, ich odbiór, ustalenie wartości tych dostaw, uiszczanie zapłaty oraz odpowiedzialność za ich niewykonanie lub nienależyte wykonanie, w tym odpowiedzialność w postaci kar umownych, jak również realizacja uprawnień Zamawiającego wynikających z umowy, w tym realizacja prawa do odstąpienia od umowy następować będzie na analogicznych zasadach, jak w przypadku dostaw objętych podstawowym zakresem zamówienia. Najmniejsza ilość kruszywa zamawiana w jednym zleceniu to 20 ton, natomiast maksymalnej ilości nie określa się. Kruszywo przewidziane do wbudowania powinno odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonych w art. 10 ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2017r. poz. 1332) tj. posiadać odpowiednie certyfikaty na znak bezpieczeństwa, być zgodne z kryteriami technicznymi określonymi w Polskich Normach lub normach równoważnych lub aprobatą techniczną o ile dla danego wyrobu nie ustanowiono Polskiej Normy lub norm równoważnych oraz zgodne z właściwymi przepisami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 14212200-2 - Kruszywo
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
14212200-2 - Kruszywo
14630000-6 - Żużel, popioły, odpady żelaza i złom
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
˜3.2.2. Zamawiający jest uprawniony zlecić Dostawcy dodatkowy zakres rzeczowy obejmujący dostawy analogiczne jak opisane w SWZ, w ramach prawa Opcji. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia dostaw objętych przedmiotem Opcji, a Dostawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Dostawy kruszywa wraz z jego wbudowaniem będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone do 50% wartości przedmiotu umowy zgodnej ze złożoną w postępowaniu przetargowym najkorzystniejszą ofertą. Zlecenie dostaw będących przedmiotem Opcji, ich odbiór, ustalenie wartości tych dostaw, uiszczanie zapłaty oraz odpowiedzialność za ich niewykonanie lub nienależyte wykonanie, w tym odpowiedzialność w postaci kar umownych, jak również realizacja uprawnień Zamawiającego wynikających z umowy, w tym realizacja prawa do odstąpienia od umowy następować będzie na analogicznych zasadach, jak w przypadku dostaw objętych podstawowym zakresem zamówienia.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: ˜12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: ˜15.1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza (uzyska największą ilość punktów) na podstawie wymienionych powyżej kryteriów.15.2. Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert: - Cena - 60% - Czas przystąpienia do realizacji zlecenia - 25% - Warunki płatności - 15 %a) Sposób obliczania przyznanych punktów dla kryterium ceny – waga 60 % Ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru: Cn C = ------------ x100 pkt x 60 %Co gdzie:C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianychCo - cena oferty ocenianej Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SWZ).Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.b) Sposób przyznawania punktów dla kryterium czas przystąpienia do realizacji zlecenia (czas dostarczenia pierwszej partii kruszywa w ramach danego zlecenia liczony liczbą dni roboczych od daty otrzymania zlecenia na dostawę danej partii kruszywa a datą dostarczenia pierwszej partii kruszywa wg daty dokumentu WZ) – waga 25%do 3 dni włącznie - 25 pktod 4 do 6 dni włącznie - 15 pktod 7 do 9 dni włącznie - 5 pkt10 dni - 0 pktMaksymalny zaoferowany przez Wykonawcę czas przystąpienia do realizacji musi wynosić 10 dni.c) Sposób przyznawania punktów dla kryterium termin płatności – waga 15% 14 dni - 0 pkt 15 do 21 dni włącznie - 10 pkt 22 do 30 dni włącznie - 15 pktMinimalny zaoferowany przez Wykonawcę termin płatności musi wynosić 14 dni.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: ˜Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: ˜Czas przystąpienia do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 25,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: ˜Warunki płatności
4.3.6.) Waga: 15,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10