III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
1.2.1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania działalności objętej przedmiotem zamówienia: a). numer zaświadczenia potwierdzającego wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych na terenie gminy Rudna, poprzez podanie go, w formularzu ofertowym w pkt. 2.3, stanowiącym załącznik na 1 do SIWZ, b). zezwolenie/a wynikające z przepisów ustawy o odpadach, na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów, wydane przez właściwy organ, c). wpis do rejestru Głównego Inspektora Ochrony Środowiska w zakresie zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2015 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym; d). odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeżeli złoży oświadczenie (załącznik nr 2 do SIWZ) oraz przedłoży dokumenty, o których mowa w pkt. 1.2.1.1. ppkt b), c), i d) oraz posiada wpis do rejestru, o którym mowa w pkt. 1.2.1.1. ppkt a).
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że posiada odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej na kwotę minimum 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych) – art. 22c ust. 1 pkt 3 ustawy PZP. Warunek ten w odniesieniu do wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Zamawiający będzie oceniał łącznie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
1) w celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia –Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże zrealizowanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 3 zadań w zakresie odbioru selektywnie zabranych odpadów komunalnych bądź elektroodpadów lub zużytych opon od właścicieli nieruchomości o łącznej masie zebranych odpadów co najmniej 200 Mg wraz z dowodami określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane; Na potwierdzenie spełniania powyższego warunku Wykonawca przedstawi Zamawiającemu: - wykaz zrealizowanych zadań z podaniem: nazwy zadania i jego zakresu, całkowitej wartości i okresu realizacji – zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ, - dokumenty potwierdzające, że zadania wyszczególnione w załączniku nr 4 do SIWZ zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 2) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeżeli złoży oświadczenie (załącznik nr 2 do SIWZ) oraz wykarze: a). potencjał techniczny - Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia powyższy warunek jeżeli dysponuje poniższym sprzętem: • 1 samochód ciężarowy do odbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon; • 1 pojazd skrzyniowy umożliwiający odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon w systemie mobilnym. W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca przedstawi Zamawiającemu: - wykaz sprzętu przeznaczonego do świadczenia usługi – załącznik nr 6 do SIWZ. Sprzęt używany do robót powinien być zgodny z ofertą Wykonawcy. b). wykwalifikowany personel – Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował: - co najmniej 2 osobami na stanowisku „kierowca” (lub o podobnej nazwie) posiadającymi uprawnienia do kierowania pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony (prawo jazdy kategorii C), - 1 osobą uprawnioną do nadzoru i koordynacji wykonywania prac oraz do kontaktu z Zamawiającym, posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe związane z gospodarką odpadami. W celu oceny spełnienia powyższego warunku Wykonawca przedstawi Zamawiającemu: wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z podaniem ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia (w stosunku do kierowców - podanie roku uzyskania przez nich uprawnień do kierowania samochodem) i wykształcenia, a także zakresem wykonywanych przez nie czynności wraz z podaniem prawa do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 5 do Formularza ofertowego. Warunek ten w odniesieniu do wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Zamawiający będzie oceniał łącznie. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły „spełnia – nie spełnia”.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Nie
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących: 1.1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej: a). numer zaświadczenia potwierdzającego wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych na terenie gminy Rudna, b). zezwolenie/a wynikające z przepisów ustawy o odpadach, na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów, wydane przez właściwy organ, c). wpis do rejestru Głównego Inspektora Ochrony Środowiska w zakresie zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2015 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym; d). odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 1.2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że posiada odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej na kwotę minimum 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych) – art. 22c ust. 1 pkt 3 ustawy PZP. 1.3. Zdolność techniczna lub zawodowa: a) w celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia – Wykonawca przedstawi Zamawiającemu: - wykaz zrealizowanych zadań z podaniem: nazwy zadania i jego zakresu, całkowitej wartości i okresu realizacji – zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ, - dokumenty potwierdzające, że zadania wyszczególnione w załączniku nr 4 do SIWZ zostały wykonane lub są wykonywane należycie. b) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeżeli złoży oświadczenie (załącznik nr 2 do SIWZ) oraz wykarze: - potencjał techniczny - Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia powyższy warunek jeżeli dysponuje poniższym sprzętem: • 1 samochód ciężarowy do odbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon; • 1 pojazd skrzyniowy umożliwiający odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon w systemie mobilnym. W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca przedstawi Zamawiającemu: - wykaz sprzętu przeznaczonego do świadczenia usługi – załącznik nr 6 do SIWZ. Sprzęt używany do robót powinien być zgodny z ofertą Wykonawcy. - wykwalifikowany personel – Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował: a) co najmniej 2 osobami na stanowisku „kierowca” (lub o podobnej nazwie) posiadającymi uprawnienia do kierowania pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony (prawo jazdy kategorii C), b) 1 osobą uprawnioną do nadzoru i koordynacji wykonywania prac oraz do kontaktu z Zamawiającym, posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe związane z gospodarką odpadami. W celu oceny spełnienia powyższego warunku Wykonawca przedstawi Zamawiającemu: wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z podaniem ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia (w stosunku do kierowców - podanie roku uzyskania przez nich uprawnień do kierowania samochodem) i wykształcenia, a także zakresem wykonywanych przez nie czynności wraz z podaniem prawa do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 5 do Formularza ofertowego. Warunek ten w odniesieniu do wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Zamawiający będzie oceniał łącznie. 2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów: 2.1. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2.2. zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2.3. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP. 3. Wykonawcy z poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 3.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ww. pkt 3.1 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3.2. Dokumenty, o których mowa w pkt 3.1. litera a), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 3.1 litera b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3.3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 3.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ww. pkt 3.2. stosuje się. 3.4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 3.5. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, oświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP lub innych niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości - Zamawiający zgodnie z dyspozycją art. 26 ust. 3 ustawy PZP wezwie Wykonawcę do ich złożenia, uzupełnienia, lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez Zamawiającego wskazanym, chyba że mimo ich złożenia uzupełnienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących: 1.1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej: a). numer zaświadczenia potwierdzającego wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych na terenie gminy Rudna, b). zezwolenie/a wynikające z przepisów ustawy o odpadach, na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów, wydane przez właściwy organ, c). wpis do rejestru Głównego Inspektora Ochrony Środowiska w zakresie zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2015 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym; d). odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 1.2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że posiada odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej na kwotę minimum 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych) – art. 22c ust. 1 pkt 3 ustawy PZP. 1.3. Zdolność techniczna lub zawodowa: a) w celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia – Wykonawca przedstawi Zamawiającemu: - wykaz zrealizowanych zadań z podaniem: nazwy zadania i jego zakresu, całkowitej wartości i okresu realizacji – zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ, - dokumenty potwierdzające, że zadania wyszczególnione w załączniku nr 4 do SIWZ zostały wykonane lub są wykonywane należycie. b) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeżeli złoży oświadczenie (załącznik nr 2 do SIWZ) oraz wykarze: - potencjał techniczny - Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia powyższy warunek jeżeli dysponuje poniższym sprzętem: • 1 samochód ciężarowy do odbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon; • 1 pojazd skrzyniowy umożliwiający odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon w systemie mobilnym. W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca przedstawi Zamawiającemu: - wykaz sprzętu przeznaczonego do świadczenia usługi – załącznik nr 6 do SIWZ. Sprzęt używany do robót powinien być zgodny z ofertą Wykonawcy. - wykwalifikowany personel – Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował: a) co najmniej 2 osobami na stanowisku „kierowca” (lub o podobnej nazwie) posiadającymi uprawnienia do kierowania pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony (prawo jazdy kategorii C), b) 1 osobą uprawnioną do nadzoru i koordynacji wykonywania prac oraz do kontaktu z Zamawiającym, posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe związane z gospodarką odpadami. W celu oceny spełnienia powyższego warunku Wykonawca przedstawi Zamawiającemu: wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z podaniem ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia (w stosunku do kierowców - podanie roku uzyskania przez nich uprawnień do kierowania samochodem) i wykształcenia, a także zakresem wykonywanych przez nie czynności wraz z podaniem prawa do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 5 do Formularza ofertowego. Warunek ten w odniesieniu do wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Zamawiający będzie oceniał łącznie. 2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów: 2.1. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2.2. zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2.3. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP. 3. Wykonawcy z poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 3.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ww. pkt 3.1 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3.2. Dokumenty, o których mowa w pkt 3.1. litera a), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 3.1 litera b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3.3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 3.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ww. pkt 3.2. stosuje się. 3.4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 3.5. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, oświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP lub innych niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości - Zamawiający zgodnie z dyspozycją art. 26 ust. 3 ustawy PZP wezwie Wykonawcę do ich złożenia, uzupełnienia, lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez Zamawiającego wskazanym, chyba że mimo ich złożenia uzupełnienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże zrealizowanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 3 zadań w zakresie odbioru selektywnie zabranych odpadów komunalnych bądź elektroodpadów lub zużytych opon od właścicieli nieruchomości o łącznej masie zebranych odpadów co najmniej 200 Mg wraz z dowodami określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane; Na potwierdzenie spełniania powyższego warunku Wykonawca przedstawi Zamawiającemu: - wykaz zrealizowanych zadań z podaniem: nazwy zadania i jego zakresu, całkowitej wartości i okresu realizacji – zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ, - dokumenty potwierdzające, że zadania wyszczególnione w załączniku nr 4 do SIWZ zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 2) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeżeli złoży oświadczenie (załącznik nr 2 do SIWZ) oraz wykarze: a). potencjał techniczny - Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia powyższy warunek jeżeli dysponuje poniższym sprzętem: • 1 samochód ciężarowy do odbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon; • 1 pojazd skrzyniowy umożliwiający odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon w systemie mobilnym. W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca przedstawi Zamawiającemu: - wykaz sprzętu przeznaczonego do świadczenia usługi – załącznik nr 6 do SIWZ. Sprzęt używany do robót powinien być zgodny z ofertą Wykonawcy. b). wykwalifikowany personel – Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował: - co najmniej 2 osobami na stanowisku „kierowca” (lub o podobnej nazwie) posiadającymi uprawnienia do kierowania pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony (prawo jazdy kategorii C), - 1 osobą uprawnioną do nadzoru i koordynacji wykonywania prac oraz do kontaktu z Zamawiającym, posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe związane z gospodarką odpadami. W celu oceny spełnienia powyższego warunku Wykonawca przedstawi Zamawiającemu: wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z podaniem ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia (w stosunku do kierowców - podanie roku uzyskania przez nich uprawnień do kierowania samochodem) i wykształcenia, a także zakresem wykonywanych przez nie czynności wraz z podaniem prawa do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 5 do Formularza ofertowego. Warunek ten w odniesieniu do wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Zamawiający będzie oceniał łącznie. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły „spełnia – nie spełnia”.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
*Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu - zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w ww. pkt 1 - składane na podstawie art. 25a ust. 3 pkt 2 ustawy PZP wg wzorów stanowiących załączniki o nr 2 i 3 do SIWZ. *Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu - zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu wg wzoru stanowiącego załącznik o nr 7 do SIWZ, na podstawie art. 25a ust. 5 pkt 2 ustawy PZP . *W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia składane na podstawie art. 25a ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, o których mowa w pkt. 1 niniejszego rozdziału. Oświadczenie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia zgodnie z art. 25a ust. 6 ustawy PZP. *W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, (konsorcjum, spółka cywilna), do oferty należy dołączyć, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy PZP. *Dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać uprawnienie Wykonawcy do podpisywania oferty np.: Pełnomocnictwo do podpisywania oferty - jeżeli dotyczy. *Formularz ofertowy, oświadczenia Wykonawcy, o których mowa w art. 22a ust. 2 ustawy PZP należy złożyć w formie oryginałów. Upoważnienia (pełnomocnictwa) należy złożyć w formie oryginałów lub w kopii poświadczonej notarialnie. Pozostałe dokumenty muszą być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Dokumenty złożone w formie kserokopii muszą być opatrzone na każdej zapisanej stronie klauzulą „ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM” i poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Poświadczenie za zgodność z oryginałem winno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem). Jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są łącznie dwie lub więcej osób, kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez te osoby, * Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.) *Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, *Pobrany samodzielnie przez Wykonawcę wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej stanowi literalne odzwierciedlenie informacji publicznie udostępnionych za pośrednictwem strony internetowej CEIDG w związku z tym przyjąć należy, iż posiada on charakter dokumentu oryginalnego, niewymagającego składania jakichkolwiek dodatkowych oświadczeń przez osobę posługującą się przedmiotowym dokumentem, w tym potwierdzania tego dokumentu przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. Wydruk powinien zawierać informację o treści „Niniejszy wydruk jest zgodny z art. 38 ust. 4 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004 r. i ma moc zaświadczenia o wpisie w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej RP”, *Pobrane samodzielnie wydruki komputerowe aktualnych informacji o podmiotach wpisanych do Rejestru mają moc zrównaną z mocą dokumentów wydanych przez Centralną Informację, jeżeli posiadają cechy umożliwiające ich weryfikację z danymi zawartymi w Rejestrze (adres strony internetowej, na której zamieszczone są aktualne informacje o podmiotach wpisanych do Krajowego rejestru Sądowego, formę graficzną zgodną z przepisami, identyfikator wydruku) i nie wymagają podpisu ani pieczęci.