Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Załadunek, odbiór, transport i utylizacja odpadów medycznych” na potrzeby SP ZOZ Szpitala Powiatowego w Piszu, zwanego dalej „szpitalem”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ SZPITAL POWIATOWY W PISZU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790316961
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: SIENKIEWICZA 2
1.5.2.) Miejscowość: Pisz
1.5.3.) Kod pocztowy: 12-200
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - Ełcki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zaopatrzenie@szpitalpisz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalpisz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Załadunek, odbiór, transport i utylizacja odpadów medycznych” na potrzeby SP ZOZ Szpitala Powiatowego w Piszu, zwanego dalej „szpitalem”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3cbf0561-6f84-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00007738
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-02-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/szpitalpisz3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/szpitalpisz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/szpitalpisz2. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców” na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: P/3/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest:1. Przedmiotem zamówienia jest: Załadunek, odbiór, transport i utylizacja odpadów medycznych.2. Świadczenie usługi odbywać się ma zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa:a) Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity: Dz.U.2016 r. poz. 1987); b) Ustawa z dn. 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz. U. 2017 poz. 519);c) Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (tekst jednolity: Dz.U. 2016 poz. 1834);d) Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 r. w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych ( Dz. U z 2016 r. poz. 1819 )e) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014 r. w sprawie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (Dz.U. z 2014 r. poz. 107)f) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów ( Dz. U. z 2014 r. poz. 1973 ) 3. Odbiór, transport i utylizacja obejmuje odpady o następujących kodach:180102 – części ciała i organy oraz pojemniki na krew i konserwanty służące do jej przechowywania (z wyłączeniem 180103) 180103 – inne odpady, które zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny oraz inne formy zdolne do przeniesienia materiału genetycznego o których wiadomo lub co do których istnieją wiarygodne podstawy do sądzenia, że wywołują choroby u ludzi i zwierząt (np. zainfekowane pieluchomajtki, podpaski, podkłady z wyłączeniem 180180 i 180182) 180106 – chemikalia w tym odczynniki chemiczne, zawierające substancje niebezpieczne,180108 – leki cytotoksyczne i cytostatyczne tj. leki kancerogenne, mutagenne i reprodukcyjno-toksyczne (leki CMR), powstające przy przygotowywaniu i stosowaniu leków rakotwórczych, ze szkodliwym wpływem na genom lub leków reprodukcyjno-toksycznych oraz: transport, zbieranie i przetwarzanie odpadó w o kodzie: 1801044. Odbiór odpadów odbywać się będzie nie rzadziej niż 3 razy w tygodniu z niżej wymienionych miejsc ich czasowego gromadzenia:Pisz, ul. Sienkiewicza 2 – Magazyn odpadów medycznych (tzw. „stare pogotowie”)Orzysz, ul. Ogrodowa 12 – Poradnia „K” oraz Punkt Przyjęć LaboratoriumOrzysz, ul. Wojska Polskiego 3 – Zespół Ratownictwa MedycznegoRuciane Nida, ul. Polna 1 – Poradnia „K” oraz Punkt Przyjęć LaboratoriumRuciane Nida, ul. Gałczyńskiego 2 - Zespół Ratownictwa MedycznegoBiała Piska, ul. Konopnickiej 4 - Poradnia „K”, Punkt Przyjęć Laboratorium, ZRM.W przypadku zaistnienia siły wyższej Zamawiający może wyznaczyć inne miejsce odbioru odpadów – o czym poinformuje Wykonawcę.5. Z chwilą odbioru odpadu wykonawca przekaże zamawiającemu wypełnioną „Kartę przekazania odpadu” – jako dowód jego odbioru.6. Wykonawca przekaże zamawiającemu oraz Wojewódzkiemu Inspektorowi Ochrony Środowiska właściwemu ze względu na miejsce wytwarzania zakaźnych odpadów medycznych dokument potwierdzający unieszkodliwienie tych odpadów, w ciągu 14 dni od końca miesiąca kalendarzowego, którego przedmiotowy dokument dotyczy.7. W sytuacjach nieprzewidzianych wykonawca wykona dodatkową usługę odbioru, transportu i utylizacji, w terminie uzgodnionym telefonicznie pomiędzy stronami za cenę wynikającą z umowy. 8. Odbiór odpadów będzie dokonywany specjalistycznym środkiem transportu wykonawcy na koszt wykonawcy z zachowaniem przepisów obowiązujących przy transporcie towarów niebezpiecznych.9. Miejscem odbioru odpadów są zamykane pomieszczenia w każdym z punktów odbioru.10. Wykonawca odbierając odpady niebezpieczne (medyczni), pozostawi puste (umyte, zdezynfekowane) pojemniki do gromadzenia odpadów.11. Utrzymanie pojemników na odpady w dobrym stanie technicznym i sanitarnym ( mycie i dezynfekcja pojemników po każdorazowym ich opróżnieniu), a w razie potrzeby wymiana pojemników leży po stronie wykonawcy.12. Wykonawca zobowiązany jest do załadunku odebranych odpadów i każdorazowego ważenia odpadów obecności przedstawiciela zamawiającego. Ilość odbieranych odpadów medycznych będzie określana na podstawie pomiaru dokonywanego przez wykonawcę, na wadze Wykonawcy posiadającej aktualną legalizację. 13. Z chwilą przejęcia odpadów medycznych przez wykonawcę, wykonawca staje się ich właścicielem.14. Usługi w zakresie odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych niebezpiecznych odbywać się będą zgodnie z obowiązującymi na terenie Rzeczpospolitej Polskiej przepisami prawa.15. W celu prawidłowej realizacji usługi zamawiający wymaga aby na okres jej realizacji wykonawca wyposażył zamawiającego w specjalistyczne plastikowe pojemniki do gromadzenia odpadów.16. Wykonawca zobowiązany jest do wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników na nowe oraz ich dezynfekcji na własny koszt. 17. Wykonawca zobowiązany jest do:- załadunku odpadów dokonywanego będzie w obecności upoważnionego pracownika zamawiającego w godz. 8:00 – 15:00,
4.2.6.) Główny kod CPV: 90400000-1 - Usługi utylizacji nieczystości
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513300-9 - Usługi spalania odpadów
90520000-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych
90524000-6 - Usługi w zakresie odpadów medycznych
90524200-8 - Usługi usuwania odpadów szpitalnych
90524400-0 - Usługi gromadzenia, transportu i wywozu odpadów szpitalnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty zamawiający będzie się kierował kryterium ceny i terminu płatności.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4