Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu
Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 932195516
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 1 MAJA 26B
1.5.2.) Miejscowość: Kąty Wrocławskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-080
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 71/39-13-242
1.5.8.) Numer faksu: brak
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zgk@zgk-katy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zgk-katy.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu
Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a31935e5-6949-11ec-ae77-fe331fedffdc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00337924
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.zgk-katy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/557591
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym,
a Wykonawcami odbywa się poprzez stronę internetową: https://platformazakupowa.pl/transakcja/557591
Link do postępowania dostępny jest na stronie internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/557591.
Składanie dokumentów, oświadczeń, zawiadomień, zapytań oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem strony internetowej
https://platformazakupowa.pl/transakcja/557591 i formularza Wyślij wiadomość. Zamawiający będzie odpowiadał na zapytania wykonawców wysyłając wiadomość publiczną zamieszczoną w dziale Komunikaty na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/transakcja/557591
W wyjątkowych przypadkach (np. w sytuacjach awaryjnych) - niedziałania strony internetowej https://platformazakupowa.pl/transakcja/557591 Zamawiający może również komunikować się z wykonawcami za pomocą adresu elektronicznego zgk@zgk-katy.pl.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 oraz 14 RODO Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy:
I. Tożsamość i dane kontaktowe Administratora
Administratorem danych osobowych jest Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Kątach Wrocławskich, ul. 1-go Maja 26B, Kąty Wrocławskie, tel.: 71 / 316 61 67.
II. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w sprawach przetwarzania danych osobowych i realizacji państwa praw jest możliwy pod adresem poczty elektronicznej inspektor@zgk-katy.pl, tel.: 71 316 61 67 lub listownie na adres placówki.
III. Cel i podstawa prawna przetwarzania danych
Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z potrzebą wyłonienia Wykonawcy w ramach postępowań o udzielenie zamówienia lub organizacji konkursu realizowanych w trybie wynikającym z odpowiednich przepisów prawa. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązki prawne ciążące na administratorze), a także innych krajowych lub unijnych przepisów odnoszących się do zamówień i konkursów, przedmiotu umowy oraz ochrony danych osobowych, w szczególności na podstawie przepisów:
Ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) /Pzp/, oraz aktów wykonawczych wydanych na podstawie tej ustawy;
Ustawa z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 164).
IV. Okres przechowywania danych
Dane osobowe przechowywane będą przez okres, o którym mowa w art. 78 ust. 1 i ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, czyli przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, dane osobowe przechowywane będą przez cały okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokumentacja jest archiwizowana zgodnie z instrukcją kancelaryjną obowiązującą u administratora (jednolitym rzeczowym wykazem akt) oraz ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZGK/DUK/TP/05/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa, polegająca na zagospodarowaniu odpadów komunalnych
z terenu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.
Przez pojęcie zagospodarowanie odpadów przez Wykonawcę, Zamawiający rozumie odzysk lub unieszkodliwianie odpadów otrzymanych od Zamawiajacego.
Wykaz odpadów przeznaczonych do zagospodarowania w okresie trwania umowy:
kod 15 01 01 Opakowania z tektury- 120
kod 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych - 80
kod 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe -260
kod15 01 07 Opakowania ze szkła - 10
kod 19 08 01 Skratki - 45
kod 19 08 02 Zawartość piaskowników- 10
kod 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji - 20
kod 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne- 1150
kod 20 03 03 Odpady z czyszczenia ulic i placów - 30
kod 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe - 30
SUMA: 1755
Podane ilości odpadów są wartościami prognozowanymi i z tego tytułu Wykonawca nie będzie dochodził żadnych roszczeń do Zamawiającego.
Zgodnie z tzw. „zasadą bliskości” odpady należy przekazywać do najbliżej położonych miejsc, w których mogą zostać przetworzone. Z tego też względu, mając na uwadze ponoszone koszty eksploatacyjne przez Zamawiającego, związane z transportem odpadów na znaczne odległości Zamawiający wymaga, aby miejsce odbioru odpadów komunalnych do przetworzenia znajdowało się w odległości nie większej niż 40 km od siedziby Zamawiającego, licząc wzdłuż przejazdu drogami publicznymi na podstawie serwisu map dostępnego na stronie internetowej https://mapa.targeo.pl.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90500000-2 - Usługi związane z odpadami
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteriami oceny ofert są:
a) Cena oferty brutto, maksymalna ilość punktów 60,00 pkt
b) Kryterium czasu oczekiwania na rozładunek 25,00 pkt
c) Termin płatności faktury VAT, maksymalna ilość punktów 15,00 pkt
Ad. a) Liczba punktów w kryterium cena (PC):
Punkty (PC) dla ofert w kryterium cena brutto zostaną obliczone ze wzoru:
PC=(najniższa cena oferty brutto spośród badanych ofert)/(cena brutto badanej oferty) x60 [pkt]
Ad. b) Liczba punktów w kryterium czasu oczekiwania na rozładunek (PR):
Punkty (PR) dla ofert w kryterium oczekiwanie na rozładunek zostaną przyznane w sposób następujący:
za czas oczekiwania na rozładunek do 30 min. - 25pkt
za czas oczekiwania na rozładunek powyżej 30 min. do 60 min. - 15pkt
za czas oczekiwania na rozładunek powyżej 60 min. do 120 min. - 5 pkt
Maksymalny czas oczekiwania na rozładunek wynosi 120 h.
Ad. c) Liczba punktów w kryterium termin płatności faktury VAT (TP):
Punkty (TP) dla ofert w kryterium termin płatności faktury VAT zostaną przyznane w sposób następujący:
za wystawienie faktury VAT za usługę zagospodarowania odpadów z 14-dniowym terminem płatności Wykonawca otrzyma 5 pkt
za wystawienie faktury VAT za usługę zagospodarowania odpadów z 21-dniowym terminem płatności Wykonawca otrzyma 10 pkt
za wystawienie faktury VAT za usługę zagospodarowania odpadów z 30-dniowym terminem płatności Wykonawca otrzyma 15 pkt
Minimalnym terminem płatności jest termin 14-dniowy.
Maksymalnym terminem płatności faktury VAT jest termin 30-dniowy.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: kryterium czasu oczekiwania na rozładunek (PR)
4.3.6.) Waga: 25
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: kryterium termin płatności faktury VAT (TP
4.3.6.) Waga: 15,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa n/w warunki udziału w postępowaniu:
1) uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów;
2) zdolność techniczna lub zawodowa
Ad. 1. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów objętych przedmiotem zamówienia, wydane na podstawie obowiązujących przepisów prawnych.
Ad. 2. Zdolność techniczna lub zawodowa - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje instalacją odzysku lub unieszkodliwiania odpadów będących przedmiotem zamówienia, przy czym wskazana instalacja musi być objęta aktualną decyzją właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów objętymi przedmiotem zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących wymaganych uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
- aktualna decyzja właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów objętych przedmiotem zamówienia, wydana na podstawie obowiązujących przepisów prawnych.
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
- wykazu narzędzi, dostępnych Wykonawcy, w celu wykonania przedmiotu zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - instalacja odzysku lub unieszkodliwiania odpadów objętych przedmiotem zamówienia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
a)zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby- jeżeli Wykonawca polega na zasobach innego podmiotu;
b) pełnomocnictwo do podpisania oferty - jeśli dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W tym przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji.
Zamawiający może żądać od Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, aby przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia, złożyli kopię umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Strony umowy w sprawie zamówienia niezwłocznie, wzajemnie informują się o wpływie okoliczności związanych z wystąpieniem zachorowań na COVID-19 na należyte wykonanie tej umowy, o ile taki wpływ wystąpił lub może wystąpić. Zamawiający, po stwierdzeniu, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19 mogą wpłynąć lub wpływają na należyte wykonanie umowy może w uzgodnieniu z Wykonawcą dokonać zmiany umowy, w szczególności przez:
a) zmianę terminu wykonania umowy lub jej części, lub czasowe zawieszenie wykonywania umowy lub jej części;
b) zmianę sposobu wykonywania usługi;
c) zmianę zakresu świadczenia wykonawcy i odpowiadającą jej zmianę wynagrodzenia lub sposobu rozliczenia wynagrodzenia wykonawcy – o ile wzrost wynagrodzenia spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekroczy 50% wartości pierwotnej umowy;
Strona umowy, w stanowisku, o którym mowa w ust. 3, przedstawia wpływ okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte jej wykonanie oraz wpływ okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19, na zasadność ustalenia i dochodzenia tych kar lub odszkodowań, lub ich wysokość.
Strony, po stwierdzeniu, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19, mogą wpłynąć lub wpływają na należyte wykonanie łączącej ich umowy, która jest związana z wykonaniem zamówienia lub jego części, uzgadniają odpowiednią zmianę tej umowy, w szczególności mogą zmienić termin wykonania umowy lub jej części, czasowo zawiesić wykonywanie umowy lub jej części, zmienić sposób wykonywania umowy lub zmienić zakres wzajemnych świadczeń.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-01-14 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: na Platformie zakupowej na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/transakcja/557591
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-01-14 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-02-13