Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Liniewo
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LINIEWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675190
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dworcowa, 3
1.5.2.) Miejscowość: Liniewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-420
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 586878520
1.5.8.) Numer faksu: 586878520
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@liniewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.liniewo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Liniewo
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-235bbc72-ad9c-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00046707
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003188/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Liniewo
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
liniewo.biuletyn.net3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. 2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) oraz udostępnionego przez miniPortal (https://miniportal.uzp.gov.pl/). We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP, lub ID postępowania).3. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej: ug@liniewo.pl (z wyłączeniem składania ofert).4. Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej, na wskazany w pkt 3 adres email (z wyłączeniem składania ofert). Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP.6. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP. 7. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy wynosi 150 MB. 8. Za datę przekazania oferty o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, cyfrowego odwzorowania podmiotowych środków dowodowych, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.9. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.10. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert (udostępniając je na stronie internetowej prowadzonego postępowania pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynie w terminie, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień SWZ oraz przedłużenia terminu składania ofert. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ. 11. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem wyznaczonego terminu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 informujemy, iż: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Liniewo, Dworcowa 3, 83-420 Liniewo, 58 687 85 202. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: iod@liniewo.pl3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.5. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia.6. Odbiorcą Pani/Pana danych będą podmioty upoważnione na mocy przepisów prawa.7. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do: - dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.- wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPGK/3/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) gminy Liniewo. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zagospodarowanie:1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie 200301 w szacunkowej ilości: 1457 Mg2) Segregowane odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje:a) Opakowania z papieru i tektury o kodzie 150101 w szacunkowej ilości: 42 Mgb) Zmieszane odpady opakowaniowe o kodzie 150106 w szacunkowej ilości: 336 Mgc) Opakowania ze szkła o kodzie 150107 w szacunkowej ilości: 136 Mgd) Zużyte opony o kodzie 160103 w szacunkowej ilości: 5 Mge) Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 170901, 170902 i 170903 o szacunkowej ilości: 51,5 Mgf) Odpady ulegające biodegradacji o kodzie 200201 w szacunkowej ilości: 670 Mgg) Odpady wielkogabarytowe o kodzie 200307 w szacunkowej ilości: 50 Mgh) Materiały izolacyjne o kodzie odpadu 170604 w szacunkowej ilości: 2,5 Mgi) Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny w szacunkowej ilości: 3 Mgj) Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone w szacunkowej ilości: 4 Mgk) Elementy usunięte ze zużytych urządzeń inne niż wymienione w 160215 w szacunkowej ilości: 0,03 Mgl) Drewno o kodzie odpadu 170201 w szacunkowej ilości: 4,5 Mgm) Tworzywa sztuczne o kodzie odpadu 170203 w szacunkowej ilości: 2 Mgn) Urządzenia zawierające freony o kodzie odpadu 200123* w szacunkowej ilości: 4 Mgo) Leki inne niż wymienione w 200131 w szacunkowej ilości: 0,03 Mgp) Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 200133 o szacunkowej ilości: 0,15 Mgr) Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121 i 200123 zawierające niebezpieczne składniki w szacunkowej ilości: 5 Mgs) Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121, 200123 i 200135 w szacunkowej ilości: 2,5 Mg3) Łączna szacunkowa ilość odpadów całego zamówienia od 1 lutego 2022 r. do 31 stycznia 2024 r. wynosi ok. 2775,21 Mg3. Podane rodzaje wynikają z wcześniejszych odbiorów, a ilość odpadów jest szacunkowa i należy traktować ją orientacyjnie, ponieważ może ona ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia ilości przekazanych odpadów oraz prawo do zmiany rodzaju odpadów komunalnych w zależności od faktycznych potrzeb i ilości bez prawa Wykonawcy do roszczeń odszkodowawczych z tego tytułu.5. Zamawiający zastrzega sobie prawo odbioru innych niż w/w kody odpadów podyktowane koniecznością ich zagospodarowania.6. Sposób świadczenia usług:1) Wykonawca musi posiadać status instalacji komunalnej spełniającej wymagania określone ustawą o odpadach i innych obowiązujących przepisów prawa w odległości maksymalnie 90 km od siedziby Zamawiającego (ul. Dworcowa 3, 83-420 Liniewo).2) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia w sposób zgodny z wymogami właściwych przepisów prawa, w tym ochrony środowiska, sanitarnych i bezpieczeństwa pracy, przeciwpożarowych, przepisów prawa miejscowego, a w szczególności w sposób zgodny z:a) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.) oraz aktami wykonawczymi do ustawy;b) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r. poz. 1219 z późn. zm.) oraz aktami wykonawczymi do ustawy;c) Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439 z późn. zm.) oraz aktami wykonawczymi do ustawy.3) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia zgodnego z wymogami ustawy o odpadach zagospodarowania odpadów w procesach unieszkodliwiania lub odzysku.4) Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie instalacji odzysku lub unieszkodliwienia odpadów, w których będą zagospodarowane odpady.5) Wykonawca zobowiązany będzie do przyjmowania odpadów do zagospodarowania w sposób ciągły i nieprzerwany, w zależności od zapotrzebowania Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami