Zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Cewice
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoCewice
  • WojewództwoPomorskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-06-15
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Cewice z siedzibą organu wykonawczego gminy
  • Data publikacji ogłoszenia2020-06-05
  • Numer ogłoszenia548011-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 548011-N-2020 z dnia 2020-06-05 r.

Gmina Cewice z siedzibą organu wykonawczego gminy: Zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Cewice
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
nd
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Cewice z siedzibą organu wykonawczego gminy, krajowy numer identyfikacyjny 77097975000000, ul. W. Witosa  16 , 84-312  Cewice, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 598 613 460, , e-mail sekretariat@cewice.pl, , faks 598 613 462.
Adres strony internetowej (URL): www.cewice.pl
Adres profilu nabywcy: nd
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne nd
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
nd
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.cewice.pl/zamowienia

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
przesłanie poprzez operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście, za pośrednictwem posłańca
Adres:
Urząd Gminy ul. W. Witosa 16, 84-312 Cewice pokój nr 6 (sekretariat urzędu)

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
nd
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Cewice
Numer referencyjny: ZP-ZKD.271.13.2020.
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiot zamówienia 1.1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Cewice przez przedsiębiorcę wyłonionego w przetargu nieograniczonym zorganizowanym przez Gminę Cewice.1.2. Do instalacji komunalnej dostarczane będą odpady1) Zmieszane odpady komunalne (20 03 01) - 1791 Mg2) Opakowania z papieru i tektury (15 01 01) - 32Mg3) Zmieszane odpady opakowaniowe (15 01 06) -375 Mg4) Opakowania ze szkła (15 01 07) - 237 Mg5) Zużyte opony osobowe (16 01 03) - 15Mg6) Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne (20 01 35*, 20 01 36) - 12 Mg (kolejno 7+5)7) Popiół z palenisk domowych 920 01 99) - 294 Mg8) Odpady kuchenne ulegające biodegradacji (20 01 08) - 190 Mg, w tym naturalne choinki, odpady ulegające biodegradacji (trawa, liście, gałęzie) (20 02 01) - 263 Mg9) Meble i inne odpady wielkogabarytowe (20 03 07) - 231 Mg10) Odzież (20 01 10) - 2 Mg11) Leki (20 01 32) - 1 Mg12) Baterie i akumulatory (20 01 34) - 1 Mg1.3. Szacunkowa ilość odpadów, która w ciągu 24 miesięcy zostanie dostarczona do Instalacji Komunalnej została szczegółowo określona w dokumentacji postępowania.1.4. Odpady z terenu Gminy Cewice będą dostarczane w okresie od 1 lipca 2020 roku do 30 czerwca 2022 roku.1.5. Zamawiający mając na uwadze ekonomiczny i finansowy aspekt realizacji przedmiotu zamówienia wymaga, aby instalacja komunalna znajdowała się w możliwie jak najbliższej odległości od miejscowości Cewice, która jest centralną miejscowością Gminy Cewice. 1.6. Szczegółowy zakres i sposób wykonywania przedmiotu zamówienia zostały zawarte we wzorze umowy, stanowiącej załącznik do niniejszego postępowania. Zgodnie z zapisem §12 ust 2 umowy Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonał zagospodarowanie przekazanych odpadów niesegregowanych (zmieszanych) osobiście i wyłącznie w instalacji będącej własnością Wykonawcy. 1.7. Wymagania w stosunku do bazy magazynowej:1) Wykonawca jest zobowiązany posiadać bazę magazynową na terenie, do którego posiada tytuł prawny2) Teren bazy powinien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym3) Na terenie bazy magazynowej powinny znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia i zagospodarowania odpadów4) Teren bazy magazynowej powinien być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących terenu bazy, zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 roku Prawo wodne (Dz. U. z 2019 r, poz. 125)Wymagania związane z zatrudnieniem na umowę o pracę1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu aktualnych przepisów Kodeksu Pracy osób wykonujących czynności w każdym wyszczególnionym zakresie, polegającym na wykonywaniu określonych poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:a) Ważenie odpadów dostarczonych przez podmiot odbierający odpady zebrane z terenu Gminy Cewice,b) Sortowanie odpadów komunalnych,c) Kompostowanie odpadów komunalnych2. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane czynności w trakcie realizacji zamówienia:• oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę w rozumieniu aktualnych przepisów Kodeksu Pracy osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego;• poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy;• zaświadczenie właściwego oddziału ZUS lub równoważnej instytucji w przypadku Wykonawców zagranicznych, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;• poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń;• inne dokumentyDokumenty powyższe powinny zawierać informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika.4. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu aktualnych przepisów Kodeksu Pracy osób wykonujących wskazane czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności. 5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.6. W przypadku Wykonawców zagranicznych Zamawiający wymaga przedstawienia dokumentów potwierdzających zatrudnienie na umowę o pracę osób wykonujących wskazane czynności7. Powyższe zapisy nie dotyczą przypadków prawem wyłączonych, np.: gdy wspólnicy spółki będą samodzielnie wykonywać wskazane czynności.Informacje pozostałe1. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązanie równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.2. Ponadto Zamawiający wymaga, aby teren Instalacji Komunalnej zapewniał warunki odpowiednie do korzystania z niego przez osoby niepełnosprawne i osoby z ograniczeniami poruszania się, które dowozić będą zebrane z terenu gminy odpady komunalne.

II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90513000-6
90533000-2


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 888765,66
Waluta:
PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nd
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2022-06-30

II.9) Informacje dodatkowe: nd
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał uprawnienia do zagospodarowania odpadów stanowiących przedmiot zamówienia.
Informacje dodatkowe W celu potwierdzenia tak opisanego warunku udziału w postępowaniu, Zamawiający wymaga złożenie potwierdzonych za zgodność z oryginałem następujących dokumentów:1) Aktualnego pozwolenia zintegrowanego wydanego przez Marszałka Województwa Pomorskiego;2) Aktualnej decyzji zatwierdzającej instrukcję eksploatacji składowiska odpadów wydaną przez Marszałka Województwa Pomorskiego
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca znajdował się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej należyte wykonanie przedmiotu zamówienia, tzn. posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 450 000,00 zł.
Informacje dodatkowe W celu potwierdzenia tak określonego warunku udziału w postępowaniu, Zamawiający wymaga przedstawienia dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 450 000,00 zł. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał doświadczenie w realizacji usług o przedmiocie zagospodarowania odpadów komunalnych, w tym w wykonaniu co najmniej 1 usługi o wartości co najmniej 450 000,00 zł brutto, wykonanej w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane z załączeniem dowodów, określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane w sposób należyty
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający będzie wymagał złożenia w określonym terminie, nie krótszym niż 5 dni aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, tzn.:a) Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych także wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane lub są wykonywane, z załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa powyżej są referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi te były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania w wyniku zaistnienia którejkolwiek sytuacji, o której mowa w art. 24 ust 1 ustawy, należy do oferty dołączyć:a) podpisane oświadczenie wstępne w zakresie braku podstaw do wykluczenia o treści zgodnej z załącznikiem nr 2. W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców (art. 23 ustawy PZP) każdy z Wykonawców powinien złożyć ww oświadczenie oddzielnie W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy, Zamawiający będzie wzywał Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona do złożenia następujących dokumentów lub oświadczeń:b) oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienie publicznec) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności W stosunku do Wykonawców zagranicznych wymaga się złożenia powyższych oświadczeń w języku polskim w formie określonej w Podrozdziale VIII.3. jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie litera b i c powyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , potwierdzające, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokument lub dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.W przypadku oferty składanej wspólnie dokumenty wymienione powyżej składa każdy z Wykonawców odrębnie.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu potwierdzenia warunku posiadania kompetencji i uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, Zamawiający wymaga złożenia potwierdzonych za zgodność z oryginałem następujących dokumentów:1) Aktualnego pozwolenia zintegrowanego wydanego przez Marszałka Województwa Pomorskiego;2) Aktualnej decyzji zatwierdzającej instrukcję eksploatacji składowiska odpadów wydaną przez Marszałka Województwa PomorskiegoW celu potwierdzenia znajdowania się w sytuacji finansowej i ekonomicznej gwarantującej wykonanie zamówienia, Zamawiający wymaga przedstawienia dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 450 000,00 zł. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.W celu potwierdzenia posiadania zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający będzie wymaga złożenia w określonym terminie, nie krótszym niż 5 dni aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, tzn.:a) Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych także wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane lub są wykonywane, z załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa powyżej są referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi te były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
nd
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
nd
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
W przypadku oferty składanej wspólnie przez Wykonawców (art. 23 ustawy PZP), Zamawiający uzna za wystarczające, gdy spełnianie warunków udziału w postępowaniu wykaże jeden z Wykonawców składających ofertę wspólną. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust 1 pkt 12-23 ustawy. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w ofercie zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający wymaga złożenia do oferty dokumentów, w szczególności pisemnego zobowiązania innego podmiotu, które określają w szczególności: a. Zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu b. Sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego c. Zakres i udział innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego d. Czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą Przykładowe zobowiązanie podmiotu trzeciego stanowi załącznik nr 13 w niniejszym postępowaniu. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, na zdolnościach lub sytuacji którego polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1. Zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2. Zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, w zakresie określonym przez Zamawiającego w postępowaniu lub jego części Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w swej ofercie wskazał części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy i podał firmy podwykonawców. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca obowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na zasoby którego Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, iż wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Zasadę powyższą Zamawiający stosował będzie także w odniesieniu do dalszego podwykonawcy. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia. W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców (art. 23 ustawy PZP), każdy z Wykonawców ją składających nie może podlegać wykluczeniu z postępowania i odrębnie musi to wykazać w postępowaniu. 1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. 2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 3. Dokumenty lub Oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich żądać może Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (D. U. z 2016r., poz. 1126 ze zm.) żądanych w niniejszym postępowaniu, zgodnie z treścią Podrozdziału VIII.1. i VIII.2. niniejszej SIWZ, dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 4. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. 5. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 6. Za potwierdzenie za zgodność z oryginałem Zamawiający uważa złożenie na kopii dokumentu lub kopii oświadczenia własnoręcznego podpisu (własnoręcznie lub za pomocą pieczątki wraz z własnoręcznym podpisem osoby/osób uprawnionej/uprawnionych do złożenia oferty w sposób, o którym mowa w podpunkcie 8) lit. od a) do d), z zastrzeżeniem, że podpis złożony w sposób, o jakim mowa w podpunkcie 8) lit. d) również będzie traktowany przez Zamawiającego, jako potwierdzenie za zgodność z oryginałem) 7. Za podpis Zamawiający uważa: a) własnoręcznie złożony podpis, na podstawie którego można zidentyfikować imię i nazwisko osoby składającej podpis i/lub b) własnoręcznie złożony podpis, tzw. parafkę wraz z pieczątką imienną/imieniem i nazwiskiem napisanym pismem komputerowym na podstawie której można zidentyfikować imię i nazwisko osoby składającej podpis i/lub c) własnoręcznie złożony podpis, tzw. parafkę przy innym podpisie tej samej osoby umożliwiającym zidentyfikowanie imienia i nazwiska osoby składającej tzw. parafkę (zamiast pieczątki) d) samą tzw. parafkę, jeżeli została ona złożona na którejkolwiek ze stron w sposób, o którym mowa w lit. b) i/lub c) 9. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w w/w Rozporządzeniu, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu lub oświadczenia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 10. Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie, zgodnie z art. 23 w związku z art. 141 ustawy PZP Zamawiający żąda aby: 1) w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o zamówienie oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust 1 ustawy w zakresie niepodlegania wykluczeniu z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, natomiast w zakresie wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu składują Wykonawcy wspólnie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie , w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu; 2) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, winni oni ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia. Załączone Pełnomocnictwo powinno zawierać: jednoznaczne określenie postępowania, do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania; wymieniać wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i zawierać podpisy każdego z nich; 3) wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
nd

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
nd

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
nd

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:
nd

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
nd
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: nd
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia: nd
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: nd
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): nd
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń: nd
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: nd
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
nd

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
odległość instalacji od miejscowości Cewice 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
nd
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
nd
Informacje dodatkowe
nd

IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
nd
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
nd
Wstępny harmonogram postępowania:
nd
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
nd

Informacje dodatkowe:
nd
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
nd
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:
nd
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
nd
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
nd
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
nd
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
nd
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
nd

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Umowa Nr ....../ZP/2020 - PROJEKTzawarta w dniu ................................. w Cewicach pomiędzy:Gminą Cewice, ul. Wincentego Witosa 16, 84-312 Cewice, NIP 841-16-22-753zwaną dalej „ZAMAWIAJĄCYM”, reprezentowaną przez:Wójt Gminy Cewice- Jerzy BańkaPrzy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Cewice- Marii Franciszczaka …………..zwanym dalej "WYKONAWCĄ", reprezentowanym przez:Prezes Zarządu- o następującej treści:Podstawą zawarcia niniejszej umowy jest wybór oferty złożonej przez Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.), zwanej w treści umowy „ustawą”, w trybie przetargu nieograniczonego.§ 1Przedmiotem umowy jest zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Cewice, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 ze zm.)§ 2Strony ustalają, że niniejsza umowa będzie realizowana od dnia 01.07.2020 r. do dnia 30.06.2022r.§ 31. Zgodnie z art. 3b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Zamawiający zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odpadów komunalnych, z wyłączeniem innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne, w wysokości co najmniej 50% wagowo za każdy rok w latach 2020-2024. Nadto, Zamawiający zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne w wysokości co najmniej 70% wagowo rocznie.2. W związku z ust. 1 Zamawiający powierza Wykonawcy zagospodarowanie odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) oraz odpadów komunalnych selektywnie zebranych w celu wykonania nałożonych na Zamawiającego obowiązków.3. Wykonawca przyjmuje do realizacji zagospodarowanie odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) oraz odpadów komunalnych selektywnie zebranych i zobowiązuje się do wykonania na rzecz Zamawiającego recyklingu i przygotowania do ponownego użycia frakcji odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny, o których mowa w tabeli zamieszczonej w § 4 ust. 1.§41. Strony zgodnie postanawiają, iż określona przez Wykonawcę w ofercie wartość wynagrodzenia ofertowego za wykonanie całości przedmiotu Umowy w kwocie ................................. złotych brutto (słownie: ......................................................................................................../100) została określona jako iloczyn szacunkowej ilości odpadów komunalnych wskazanych przez Zamawiającego w tabeli zamieszczonej poniżej oraz wskazanych przez Wykonawcę w ofercie cen jednostkowych.L.P. Kod odpadu Kod odpadu Przewidywana ilość odpadów (Mg/24 m-cy) Cena jednostkowa netto za Mg odpadu [zł] Wartość netto [zł](kol. 4 * kol. 5)1 2 3 4 5 61 20 03 01 Zmieszane odpady komunalne 1791 2 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 32 3 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 375 4 15 01 07 Opakowania ze szkła 237 5 16 01 03 Zużyte opony 15 6 20 01 10 Odzież 2 7 20 01 32 Leki 1 8 20 01 34 Baterie i akumulatory 1 9 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 7 10 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 5 11 20 01 99 Popiół z palenisk domowych 294 12 20 01 08 Odpady kuchenne ulęgające biodegradacji 190 13 20 02 01 Odpady ulęgające biodegradacji, w tym naturalne choinki 263 14 20 03 07 Meble i inne odpady wielkogabarytowe 231 RAZEM: Wartość bez podatku VAT [netto] Podatek VAT ( w wysokości 8%) Wartość z podatkiem VAT [brutto] 2. Strony zgodnie oświadczają, iż świadome są tego, iż rzeczywiste ilości zagospodarowanych na podstawie niniejszej Umowy odpadów mogą różnić się od szacunkowej ilości odpadów komunalnych, o których mowa w ust. 1. W związku z powyższym Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy wynagrodzenie za faktycznie zagospodarowanie w ramach realizacji postanowień Umowy ilości odpadów, stanowiących przedmiot niniejszej umowy.3. Rozliczenie za wykonanie przedmiotu umowy następować będzie co miesiąc, na podstawie prawidłowo wystawionych przez Wykonawcę faktur VAT. Podstawą wystawienia faktury są karty przekazania odpadów, o których mowa w § 8 ust. 5.4. Fakturę należy wystawić Zamawiającemu zgodnie z poniższymi danymi:Nabywca:Gmina Cewiceul. W. Witosa 1684-312 CewiceNIP: 841-16-22-753Odbiorca:Urząd Gminy w Cewicachul. W. Witosa 1684-312 Cewice5. W przypadku wystawienia przez Wykonawcę faktury VAT niezgodnie z Umową lub obowiązującymi przepisami prawa, Zamawiający uprawniony jest do wstrzymania zapłaty wynagrodzenia do czasu usunięcia tej niezgodności. W takim przypadku Zamawiający nie jest zobowiązany do zapłaty ustawowych odsetek za opóźnienie za okres wstrzymania się z dokonaniem zapłaty wynagrodzenia.6. Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty należnego Wykonawcy wynagrodzenia w wysokości określonej zgodnie z zapisami ust. 1 i 2, przelewem na rachunek bankowy, w terminie do 14 dni od dnia wpływu do siedziby Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury.7. Za dzień zapłaty uznaje się dzień zlecenia realizacji przelewu przez Zamawiającego.8. Maksymalne wynagrodzenie Wykonawcy w okresie obowiązywania umowy nie może przekroczyć kwoty …….. brutto.9. Numer GLN do elektronicznego fakturowania to 5909000851702.§ 51. Wykonawca oświadcza, że posiada decyzje administracyjne w zakresie zagospodarowania odpadów komunalnych, tj.: 3) pozwolenie zintegrowane z dnia ...............................................,wydane przez Marszałka Województwa Pomorskiego;4) decyzję zatwierdzającą instrukcję eksploatacji składowiska odpadów z dnia ......................................................wydaną przez Marszałka Województwa Pomorskiego.2. Uchylenie lub wygaśnięcie którejkolwiek decyzji wymienionej w ust. 1 bez uzyskania nowej/ nowych decyzji z zachowaniem ich ciągłości, będzie skutkowało odstąpieniem od umowy z winy Wykonawcy.§ 61. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy profesjonalnie, z należytą starannością, z wykorzystaniem specjalistycznych środków technicznych i wykwalifikowanej kadry, przy zachowaniu wymogów wynikających z decyzji administracyjnych, o których mowa w §5.2. Wykonawca odpowiada za zagospodarowanie odpadów komunalnych, a w szczególności ich sortowanie, kompostowanie i stabilizację biologiczną w sposób pozwalający na maksymalne odzyskiwanie odpadów komunalnych.3. Wykonawca zobowiązuje się, w odniesieniu do odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) oraz odpadów komunalnych selektywnie zebranych dostarczonych z terenu Gminy Cewice, do uzyskania poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia odpadów komunalnych w ilościach wymaganych w aktach wykonawczych ministra właściwego do spraw klimatu wydanych na podstawie art. 3b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. §71. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania co miesiąc, w terminie do 7 dni po zakończeniu każdego miesiąca informacji dotyczących realizacji umowy, obejmujących kod, rodzaj i ilości odpadów dostarczonych do instalacji Wykonawcy z terenu Gminy Cewice.2. Wykonawca zobowiązuje się do przekazania co pół roku, w terminie do 14 dni po zakończeniu kwartału informacji oraz dokumentów potwierdzających realizację umowy, w odniesieniu do odpadów dostarczonych z terenu Gminy Cewice, tj:1) Ilości odpadów z opakowań z papieru, metali, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych oraz ilości metali, tworzyw sztucznych, papieru i tektury poddanych recyklingowi lub przygotowaniu do ponownego użycia.2) Ilości opakowań ze szkła oraz szkła poddanych recyklingowi lub przygotowaniu do ponownego użycia.3) Ilości odpadów zmieszanych poddanych procesom mechaniczno- biologicznego przetwarzania odpadów, wraz z informacją, czy po procesie mechaniczno- biologicznego przetwarzania odpadów osiągnięto parametry wymagane - Rozporządzenie z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412).4) Badania potwierdzające, że odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) poddane procesom mechaniczno- biologicznego przetwarzania odpadów, które po tym procesie są składowane na składowisku odpadów, spełniają parametry wymagane - Rozporządzenie z dnia 15 grudnia 2017r., w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412).3. Dokumentami, o których mowa w ust. 2 mogą być kopie dokumentów potwierdzających recykling (DPR), karty przekazania odpadów z adnotacją w jakiej ilości odpady zostały poddane recyklingowi lub przekazane do ponownego użycia, sprawozdania dot. gospodarowania odpadami lub inne dokumenty.4. Wykonawca jest zobowiązany udokumentować Zamawiającemu czy i w jaki sposób odpady pochodzące z terenu Gminy Cewice zostały zagospodarowane- poddane recyklingowi/ przygotowane do ponownego użycia/ poddane odzyskowi. Zamawiający w każdym czasie, zgodnie z dyspozycją art. 9p ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, może wezwać Wykonawcę do okazania dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.§81. Zamawiający przekaże Wykonawcy dane podmiotu świadczącego na terenie Gminy Cewice usługi odbierania odpadów komunalnych wraz z wykazem pojazdów, które są uprawnione do dostarczania odpadów do instalacji Wykonawcy i ich numerów rejestracyjnych.2. Zamawiający przekaże Wykonawcy harmonogram dostarczania odpadów komunalnych zamieszanych i odpadów selektywnie zbieranych z terenu Gminy Cewice.3. Wykonawca zostanie powiadomiony pisemnie lub drogą elektroniczną o każdej zmianie podmiotów lub pojazdów świadczących usługi odbierania odpadów z terenu Gminy Cewice, co najmniej na 3 dni robocze przed taką zmianą, za wyjątkiem sytuacji, w której pojazd ulegnie awarii (wówczas Wykonawca zostanie powiadomiony przez podmiot odbierający odpady w dniu, w którym taka zmiana nastąpiła, zmiana zostanie również potwierdzona przez Zamawiającego).4. Wykonawca przekaże informacje niezbędne do sporządzenia sprawozdania rocznego, o którym mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach- podmiotowi świadczącemu na rzecz Gminy Cewice usługi odbierania i transportu odpadów komunalnych. Kopię przekazanych informacji Wykonawca przekaże również Zamawiającemu.5. Wykonawca potwierdzi przyjęcie odpadów poprzez potwierdzenie Karty Przekazania Odpadów podmiotowi odbierającemu odpady z terenu Gminy Cewice. Kopie Kart Przekazania Odpadów Wykonawca przekaże Zamawiającemu wraz z fakturą VAT, o której mowa w § 4 ust. 3.§91. Obowiązkiem Wykonawcy jest kontrola pojazdów deklarujących dostarczenie odpadów z terenu Gminy Cewice, w szczególności w zakresie:1) zgodności numeru rejestracyjnego;2) zgodności dnia tygodnia w zakresie dostarczenia odpadów z terenu Gminy Cewice;3) zgodności rodzaju odpadów dostarczanych z terenu Gminy Cewice.z danymi przekazywanymi przez Zamawiającego, zgodnie z §8 ust. 1-3.2. Wykonawca odmówi przyjęcia odpadów od podmiotu odbierającego odpady komunalne z terenu Gminy Cewice w przypadku stwierdzenia niezgodności: numeru rejestracyjnego pojazdu, dnia tygodnia dostarczenia odpadów lub rodzaju dostarczanych odpadów przez podmiot odbierający odpady z terenu Gminy Cewice, chyba że Zamawiający uprzedzi Wykonawcę, że taka zmiana będzie miała miejsce w formie pisemnej lub mailowej.3. Wykonawca powiadomi Zamawiającego o każdym przypadku stwierdzenia niezgodności, o którym mowa w ust. 2. w formie pisemnej lub mailowej.4. Wykonawca wystawi zbiorcze Karty Przekazania Odpadów, dla każdego rodzaju odpadów oddzielnie, które będą zawierały, poza standardowym wzorem KPO, załącznik w postaci zestawienia miesięcznych ważeń wraz z numerem rejestracyjnym pojazdu dostarczającego odpady oraz dniem i godziną dostarczenia odpadów z terenu Gminy Cewice.§109. Wszelkie zmiany umowy wymagają pod rygorem nieważności zgody obu stron z zachowaniem formy pisemnej i są dopuszczalne wyłącznie w trybie art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.).10. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień umowy w zakresie zmiany wynagrodzenia w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności:5) zmiany stawki podatku od towarów i usług,6) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,7) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne8) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 208 roku o pracowniczych planach kapitałowych.11. Dopuszcza się zmianę umowy w zakresie sposobu realizacji Umowy w przypadku zmiany przepisów prawa, w tym prawa lokalnego (np. regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminach).12. Dopuszcza się zmianę dotyczącą podwykonawcy, przy czym, jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na zasoby którego Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.). w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby powoływał się w trakcie postępowania.13. W przypadku wystąpienia okoliczności stanowiących podstawę do zmiany postanowień umowy Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z pisemnym wnioskiem o dokonanie zmian w przedmiotowej umowie.14. Jeżeli Zamawiający uzna, że okoliczności wskazane przez Wykonawcę jako stanowiące podstawę umowy nie są zasadne, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z warunkami zawartymi w umowie.15. Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią natomiast zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia zgody na ich wprowadzenie.§111. Zamawiający może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Wykonawca utraci prawo do wykonywania działalności objętej przedmiotem umowy.2. Wypowiedzenie umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności i powinno zawierać uzasadnienie.3. Wykonawca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Zamawiający zalega z płatnościami przez okres dłuższy niż 60 dni, przy czym Wykonawca uprzednio wezwie pisemnie Zamawiającego do dokonania zaległych płatności udzielając mu dodatkowego miesięcznego terminu do zapłaty zaległości oraz uprzedzając Zamawiającego o zamiarze wypowiedzenia umowy.§121. Wykonawca może zlecić część usług zagospodarowania odpadów do wykonania podwykonawcom, w zakresie przewidzianym przepisami prawa. Wykonanie prac przez podwykonawców nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności i zobowiązań wynikających z warunków niniejszej umowy. Wykonawca, zlecając usługi podwykonawcom, zobowiązany jest bezwzględnie przestrzegać obowiązujących przepisów, w tym ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonywał zagospodarowanie przekazanych odpadów niesegregowanych (zmieszanych) osobiście i wyłącznie w instalacji będącej własnością Wykonawcy.3. W przypadku zamiaru zlecenia części usług zagospodarowania odpadów do wykonania podwykonawcom, Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu projektu umowy o podwykonawstwo, a także projektu jej zmiany. 4. Do zawarcia przez Wykonawcę umowy o podwykonawstwo oraz jej zmiany wymagana jest zgoda Zamawiającego. Jeżeli Zamawiający w terminie 14 dni od dnia, w którym przedstawiono mu projekt umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy.5. Wykonawca, w przypadku zawarcia umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii zawartej umowy o podwykonawstwo oraz jej zmian w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. 6. Wykonawca zobowiązany jest do koordynacji prac realizowanych przez podwykonawców.7. Zlecenie wykonania części usług podwykonawcom nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego za wykonane usługi. Wykonawca jest odpowiedzialny wobec Zamawiającego oraz osób trzecich za działania, zaniechanie działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców w takim samym stopniu, jakby to były działania, uchybienie lub zaniedbania jego własne.§131. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu aktualnych przepisów Kodeksu Pracy osób wykonujących czynności w każdym wyszczególnionym zakresie, polegającym na wykonywaniu określonych poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:1) ważenie odpadów dostarczonych przez podmiot odbierający odpady zebrane z terenu Gminy Cewice,2) sortowanie odpadów komunalnych,3) kompostowanie odpadów komunalnych,2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane czynności w trakcie realizacji zamówienia:• oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę w rozumieniu aktualnych przepisów Kodeksu Pracy osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy. • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS lub równoważnej instytucji w przypadku Wykonawców zagranicznych potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;• poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń.4. Dokumenty, o których mowa w ust. 3 powinny zawierać informacji, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika.5. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności.6. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.7. W przypadku Wykonawców zagranicznych Zamawiający wymaga przedstawienia dokumentów potwierdzających zatrudnienie na umowę o pracę osób wykonujących wskazane czynności8. Powyższe zapisy nie dotyczą przypadków prawem wyłączonych, np.: gdy wspólnicy spółki będą samodzielnie wykonywać wskazane czynności.§141. Zamawiający może żądać od Wykonawcy kary umownej:1) w przypadku odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze Stron z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy- w wysokości 5% łącznego wynagrodzenia brutto, o którym mowa w §4 ust. 1 umowy;2) w przypadku niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu aktualnych przepisów Kodeksu Pracy lub przepisów równoważnych, obowiązujących w innych krajach z wyjątkiem przypadków prawem wyłączonych osób wykonujących wskazane w §13 ust. 1 czynności- w wysokości 200 zł za każdy dzień opóźnienia w zatrudnieniu tych osób.2. Zamawiający może potrącić naliczone kary umowne z wynagrodzenia Wykonawcy.3. W przypadku, gdy potrącenie kary umownej z wynagrodzenia Wykonawcy nie będzie możliwe, Wykonawca zobowiązuje się do zapłaty kary umownej w terminie do 7 dni roboczych od dnia otrzymania noty obciążeniowej wystawionej przez Zamawiającego.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odszkodowania uzupełniającego, przewyższającego wysokość kar umownych, do wysokości poniesionej szkody na zasadach ogólnych określonych przepisami Kodeksu cywilnego.5. Zamawiający ma prawo sumować kary umowne należne mu z tytułów określonych w ust. 1 pkt. 1-2 i obciążyć Wykonawcę ich łącznym wymiarem.6. Maksymalna wysokość kar umownych nie może przekroczyć maksymalnego wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 4 ust. 8.§151. Zamawiający i Wykonawca będą się porozumiewali w sprawach związanych z wykonaniem umowy w sposób opisany poniżej:1) Istotne dla realizacji umowy zgody i decyzje Zamawiającego wobec Wykonawcy będą dokonywane w formie pisemnej.2) Wszelkie zawiadomienia, wezwania oraz korespondencja w zakresie opisanym w ust. 1 dla swojej skuteczności dostarczane będą pocztą, faksem lub osobiście do siedziby Zamawiającego lub siedziby Wykonawcy.3) Wszelkie pytania, informacje o charakterze roboczym należy przesyłać pocztą elektroniczną na adresy:a) dla Zamawiającego: gospodarkaodpadami@cewice.plb) dla Wykonawcy: ..............................................2. Strony zobowiązują się do powiadamiania o zmianach danych kontaktowych. Nie wykonanie tego obowiązku powoduje, że doręczenie dokonane na dotychczasowe adresy są skuteczne.§ 16Wykonawca zobowiązuje się w trakcie realizacji umowy, jak i po jej rozwiązaniu niezależnie od trybu w jakim to nastąpi, stosować obowiązujące na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej przepisy o ochronie lub o przetwarzaniu danych osobowych celem zabezpieczenia lub zgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych pozyskanych w związku z realizacją umowy, w tym współdziałać z Zamawiającym w tym zakresie w sposób, w jaki będzie to konieczne. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do zapoznania się i bieżącego stosowania przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 r., poz. 1000), aktów prawnych wdrażających lub zmieniających te regulacje oraz ich przepisów wykonawczych, jak również procedur obowiązujących u Zamawiającego.§171. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.2. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Kodeksu cywilnego oraz inne obowiązujące przepisy w szczególności prawa ochrony środowiska, ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz aktów wykonawczych do tych ustaw.3. Jeżeli postanowienia niniejszej umowy są lub staną się nieważne, nie narusza to ważności pozostałych postanowień umowy. Zamiast nieważnych postanowień obowiązywać będą odpowiednie regulacje, które w sposób możliwie najbliższy będą odpowiadać temu, co strony ustaliły.4. Ewentualne spory związane z realizacją niniejszej umowy rozstrzygać będzie Sąd powszechny miejscowo właściwy dla siedziby Zamawiającego.5. Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, dwa egzemplarze dla Zamawiającego i jeden egzemplarz dla Wykonawcy. Z A M AW I A J Ą C Y : W Y K O N AW C A : KONTRASYGNATA SKARBNIKA:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Informacje dodatkowe:
nd
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiany treści zawartej umowy wymagają po rygorem nieważności zgody obu stron, z zachowaniem formy pisemnej i są dopuszczalne wyłącznie w trybie art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz.1843 ze zm.)2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień umowy w zakresie zmiany wynagrodzenia w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności:1) zmiany stawki podatku od towarów i usług,2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne4) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 208 roku o pracowniczych planach kapitałowych.3. Dopuszcza się zmianę umowy w zakresie sposobu realizacji Umowy w przypadku zmiany przepisów prawa, w tym prawa lokalnego (np. regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminach).4. Dopuszcza się zmianę dotyczącą podwykonawcy, przy czym, jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na zasoby którego Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.). w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby powoływał się w trakcie postępowania.5. W przypadku wystąpienia okoliczności stanowiących podstawę do zmiany postanowień umowy Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z pisemnym wnioskiem o dokonanie zmian w przedmiotowej umowie.6. Jeżeli Zamawiający uzna, że okoliczności wskazane przez Wykonawcę jako stanowiące podstawę umowy nie są zasadne, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z warunkami zawartymi w umowie.7. Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią natomiast zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia zgody na ich wprowadzenie.8. Warunki zmian:a) inicjowanie zmian – na pisemny wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego b) uzasadnienie zmian – prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, c) forma zmian: aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
nd
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
nd
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-06-15, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
nd
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Postępowanie prowadzone jest w języku polskim
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
nd
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wymianę wanny na kabinę - Gdynia
  • Lokalizacja zleceniapomorskie
  • Data dodania26-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Interesuje mnie wymiana wanny na kabinę prysznicową - bez gruntownego remontu oraz wymiana dolnopłuka. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI