Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wywóz odpadów wytwarzanych na terenie Zakładu Karnego w Krzywańcu oraz Oddziału Zewnętrznego w Lubsku Zakładu Karnego w Krzywańcu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Karny w Krzywańcu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000320704
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Krzywaniec 1
1.5.2.) Miejscowość: Nowogród Bobrzański
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-010
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 683279405
1.5.8.) Numer faksu: 683276640
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zk_krzywaniec@sw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wywóz odpadów wytwarzanych na terenie Zakładu Karnego w Krzywańcu oraz Oddziału Zewnętrznego w Lubsku Zakładu Karnego w Krzywańcu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cf4d21b5-a80a-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00042539
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00014783/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Wywóz odpadów wytwarzanych na terenie Zakładu Karnego w Krzywancu oraz Oddziału Zewnętrznego w Lubsku Zakładu Karnego w Krzywańcu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zk_krzywaniec3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zk_krzywaniec
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwemplatformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zk_krzywaniec . Preferuje się, abykomunikacja między zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski,zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem platformazakupowa.pl iformularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego". Zamawiający będzie przekazywał wykonawcominformacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania,zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał naplatformie w sekcji “Komunikaty". Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem platformazakupowa.pldo konkretnego wykonawcy. Wykonawca ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomościbezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomieńmoże ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.: a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,d) włączona obsługa JavaScript, e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. Czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego"). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danychosobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”,informuje się, że:1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Zakładu Karnego w Krzywańcu,Zakład Karny w Krzywańcu, 66-010 Nowogród Bobrzański, tel. 68 3279405, fax: 683276640;2. dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych: e-mail iod_zk_krzywaniec@sw.gov.pl , telefon tel. 68 3279405 wew. 273;3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celuzwiązanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na „Wykonanie usługiw zakresie wywozu odpadów wytwarzanych na terenie ZK w Krzywańcu oraz OddziałuZewnętrznego w Lubsku Zakładu Karnego w Krzywańcu”, prowadzonym w trybie podstawowym(art. 275 pkt 1 ustawy pzp);4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępnionazostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy pzp;255. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przezokres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwaniaumowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczącychjest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałemw postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonychdanych wynikają z ustawy Pzp;7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposóbzautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8. posiada Pani/Pan:8.1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Panadotyczących;8.2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych1;8.3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczeniaprzetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa wart. 18 ust. 2 RODO2;8.4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdyuzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących naruszaprzepisy RODO;9. nie przysługuje Pani/Panu:9.1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;9.2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;9.3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danychosobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jestart. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 2232.4.2021.D/Kw.E
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 235500,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa wywozu odpadów wytarzanych na terenie Zakładu Karnego w Krzywańcu. Zakład Karny w Krzywańcu, Krzywaniec 1, 66-010 Nowogród Bobrzański.Ilość odpadów: 1. Odpady niesegregowane Wywóz niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych – kod 20 03 01 w ilości 530 m3.2. Odpady segregowane: a) Wywóz odpadów z papieru i tektury – kod 15 01 01 w ilości 140 m3, b) Wywóz odpadów z tworzyw sztucznych – kod 15 01 02 w ilości 280 m3, c) Wywóz odpadów ze szkła – kod 15 01 07 w ilości 50 m33. Odpady BIO Wywóz odpadów kuchennych ulegających biodegradacji – kod 20 01 08 w ilości 50 m3.Wykonawca udostępni Zamawiającemu na czas trwania umowy nieodpłatnie pojemnikizapewniające prawidłowe gromadzenie odpadów:a) o pojemności od 1 m3 do 7 m3 (dla odpadów niesegregowanych i odpadów segregowanych)b) o pojemności od 0,24 m3 do 1,1 m3 (dla odpadów kuchennych ulegających biodegradacji)Wykonawca zobowiązany jest zapewnić taką ilość kontenerów aby Zamawiający mógł w nichzgromadzić:a) 12 m3 w ciągu tygodnia (niesegregowane odpady komunalne),b) 9 m3 w ciągu 2 tygodni (odpady z papieru i tektury),c) 8 m3 w ciągu 2 tygodni (odpady z tworzyw sztucznych),d) 1 m3 w ciągu miesiąca (odpady ze szkła),e) 0,9 m3 w ciągu tygodnia (odpady kuchenne ulegające biodegradacji)Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia kontenerów umożliwiających prawidłowąsegregację odpadów (papier, szkło, plastik).Częstotliwość odbioru odpadów:a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: 1 raz w tygodniub) segregowane Odpady z papieru i tektury: co najmniej 1 raz na 2 tygodnie Odpady z tworzyw sztucznych: co najmniej 1 raz na 2 tygodnie Odpady ze szkła: co najmniej 1 raz w miesiącuc) Odpady kuchenne ulegające biodegradacji: w zależności od potrzeb Zamawiającego jednaknie częściej niż 1 raz w tygodniu.Dzień, w którym będą odbierane odpady zostanie ustalony z Zamawiającym (od poniedziałku dopiątku w godz. 8:30 – 13:30)
4.2.5.) Wartość części: 212500,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie niżej podanekryteria:a) Cena oferty: waga 60 punktówb) Termin płatności: waga – 40 punktów2. Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów:a) Nazwa kryterium A: CenaWzór:C = (Cmin/Cof) x 60Gdzie:Cmin – oferta z najniższa cenąCof – cena oferty badanej16Do obliczeń Zamawiający będzie brał pod uwagę cenę brutto oferty.b) Nazwa kryterium B: Termin płatności30 dni – 40 punktów21 dni – 20 punktów14 dni – 10 punktówZamawiający określa minimalny termin płatności - 14 dni3. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta z największą łączną liczbą punktówwe wszystkich kryteriach. Maksymalna ilość punktów, jaką po uwzględnieniu wag możeosiągnąć oferta, wynosi 100 punktów. Ocena nastąpi po zastosowaniu następującego wzoruarytmetycznego:POf = A + Bgdzie:POf – punkty badanej ofertyA – liczba punktów dla kryterium „cena”B – liczba punktów dla kryterium „termin płatności”Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie niżej podanekryteria:a) Cena oferty: waga 60 punktówb) Termin płatności: waga – 40 punktów2. Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów:a) Nazwa kryterium A: CenaWzór:C = (Cmin/Cof) x 60Gdzie:Cmin – oferta z najniższa cenąCof – cena oferty badanej16Do obliczeń Zamawiający będzie brał pod uwagę cenę brutto oferty.b) Nazwa kryterium B: Termin płatności30 dni – 40 punktów21 dni – 20 punktów14 dni – 10 punktówZamawiający określa minimalny termin płatności - 14 dni3. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta z największą łączną liczbą punktówwe wszystkich kryteriach. Maksymalna ilość punktów, jaką po uwzględnieniu wag możeosiągnąć oferta, wynosi 100 punktów. Ocena nastąpi po zastosowaniu następującego wzoruarytmetycznego:POf = A + Bgdzie:POf – punkty badanej ofertyA – liczba punktów dla kryterium „cena”B – liczba punktów dla kryterium „termin płatności”Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa wywozu odpadów wytarzanych na terenie Oddziału Zewnętrznego w Lubsku Zakładu Karnego w Krzywańcu. Adres: Oddział Zewnętrzny w Lubsku Zakładu Karnego w Krzywańcu, ul. Nowa 2, 68-300 Lubsko.Ilość odpadów: 1. Odpady niesegregowane Wywóz niesegregowanych (zmieszanych)odpadów komunalnych – kod 20 03 01 w ilości 50 m32. Odpady segregowanea) Wywóz odpadów z papieru i tektury – kod 1501 01 w ilości 30 m3b) Wywóz odpadów z tworzyw sztucznych – kod15 01 02 w ilości 30 m3c) Wywóz odpadów ze szkła – kod 15 01 07 w ilości 5 m3.Częstotliwość odbioru odpadów:d) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: 1 raz na 2 tygodniee) segregowane Odpady z papieru i tektury: 1 raz na 2 tygodnie Odpady z tworzyw sztucznych: 1 raz na 2 tygodnie Odpady ze szkła:1 raz w miesiącuDzień, w którym będą odbierane odpady zostanie ustalony z Zamawiającym (od poniedziałku dopiątku w godz. 8:30 – 13:30)
4.2.5.) Wartość części: 23000,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie niżej podanekryteria:a) Cena oferty: waga 60 punktówb) Termin płatności: waga – 40 punktów2. Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów:a) Nazwa kryterium A: CenaWzór:C = (Cmin/Cof) x 60Gdzie:Cmin – oferta z najniższa cenąCof – cena oferty badanej16Do obliczeń Zamawiający będzie brał pod uwagę cenę brutto oferty.b) Nazwa kryterium B: Termin płatności30 dni – 40 punktów21 dni – 20 punktów14 dni – 10 punktówZamawiający określa minimalny termin płatności - 14 dni3. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta z największą łączną liczbą punktówwe wszystkich kryteriach. Maksymalna ilość punktów, jaką po uwzględnieniu wag możeosiągnąć oferta, wynosi 100 punktów. Ocena nastąpi po zastosowaniu następującego wzoruarytmetycznego:POf = A + Bgdzie:POf – punkty badanej ofertyA – liczba punktów dla kryterium „cena”B – liczba punktów dla kryterium „termin płatności”Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie niżej podanekryteria:a) Cena oferty: waga 60 punktówb) Termin płatności: waga – 40 punktów2. Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów:a) Nazwa kryterium A: CenaWzór:C = (Cmin/Cof) x 60Gdzie:Cmin – oferta z najniższa cenąCof – cena oferty badanej16Do obliczeń Zamawiający będzie brał pod uwagę cenę brutto oferty.b) Nazwa kryterium B: Termin płatności30 dni – 40 punktów21 dni – 20 punktów14 dni – 10 punktówZamawiający określa minimalny termin płatności - 14 dni3. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta z największą łączną liczbą punktówwe wszystkich kryteriach. Maksymalna ilość punktów, jaką po uwzględnieniu wag możeosiągnąć oferta, wynosi 100 punktów. Ocena nastąpi po zastosowaniu następującego wzoruarytmetycznego:POf = A + Bgdzie:POf – punkty badanej ofertyA – liczba punktów dla kryterium „cena”B – liczba punktów dla kryterium „termin płatności”Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4