Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonywanie usług w zakresie usuwania awarii, przeprowadzania napraw i udrażniania kanalizacji zewnętrznej na terenie Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach [...]
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ŚLĄSKI UNIWERSYTET MEDYCZNY W KATOWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000289035
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Księcia Józefa Poniatowskiego 15
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-055
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@sum.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sum.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonywanie usług w zakresie usuwania awarii, przeprowadzania napraw i udrażniania kanalizacji zewnętrznej na terenie Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach [...]
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cfc15916-a8d4-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00043927
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00010888/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.9 Utrzymanie zewnętrznej kanalizacji sanitarnej i deszczowej (2 lata)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://sum.eb2b.com.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://sum.eb2b.com.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środkówkomunikacji elektronicznej (zgodnie z art. 61 Pzp) wyłącznie za pośrednictwem Platformy w rozumieniuustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344), podadresem: https://sum.eb2b.com.pl, która spełnia wymagania opisane w art. 64 Pzp, w wierszuoznaczonym tytułem oraz znakiem niniejszego postępowania.2. Ofertę składa się pod rygoremnieważności, zgodnie z wyborem Wykonawcy:1) w formie elektronicznej (oznacza to postaćelektroniczną opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym),2) w postaci elektronicznejopatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym3. Zamawiający lub Wykonawca przekazującoświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przy użyciu środków komunikacji elektronicznejw rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, mogą zażądaćod drugiej strony niezwłocznego potwierdzenia ich otrzymania.4. Komunikacja ustna dopuszczalna jestwyłącznie w odniesieniu do informacji, które nie są istotne, w szczególności nie dotyczą ogłoszenia ozamówieniu lub dokumentów zamówienia, ofert, o ile jej treść jest udokumentowana (wymagana jestpisemna notatka z ustnej rozmowy).5. Niezwłocznie po otwarciu złożonych ofert, Zamawiającyzamieści na Platformie przetargowej informacje o:1) nazwach albo imionach i nazwiskach orazsiedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkaniaWykonawców, których oferty zostały otwarte;2) cenach zawartych w ofertach.6. Informację o wyborzeoferty najkorzystniejszej bądź o unieważnieniu postępowania Zamawiający zamieści na Platformie.7.Przyjmuje się, że dokument wysłany przy użyciu Platformy został doręczony Wykonawcy w sposób umożliwiający zapoznanie się z jego treścią, w dniu jego przekazania na Platformę.Szczegóły zawartew SWZ niniejszego postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia ParlamentuEuropejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych wzwiązku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych orazuchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że: 1) Administratorem danych osobowychWykonawców i osób uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu jest Zamawiający;2)Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować w sprawachdotyczących przetwarzania danych osobowych pod numerem tel. 32 208 3600 lub na stronieinternetowej sum.edu.pl oraz iod.sum.edu.pl;3) Dane osobowe Wykonawców i osób uczestniczących wprzedmiotowym postępowaniu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celuzwiązanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;4) Odbiorcamidanych osobowych Wykonawców i osób uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu będą osobylub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art.74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019z późn.zm.), dalej „ustawa Pzp”;5) Dane osobowe osób uczestniczących w przedmiotowympostępowaniu będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim napodstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitychrzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów zakładowych, chyba że przepisyszczególne stanowią inaczej;6) Obowiązek podania przez Wykonawcę osobowych bezpośrednio jegodotyczących oraz danych osób uczestniczących w postępowaniu jest wymogiem ustawowymokreślonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzieleniezamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;7) Wodniesieniu do danych osobowych osób uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu decyzje niebędą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8) Osoby uczestniczącew przedmiotowym postępowaniu posiadają:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danychosobowych bezpośrednio ich dotyczących ;b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowaniaprzez Wykonawcę uczestniczącego w przedmiotowym postępowaniu danych osobowych(1);c) napodstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danychosobowych (2);d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdyuzna że przetwarzanie danych osobowych dotyczących wykonawców i uczestników przedmiotowegozamówienia narusza przepisy RODO;9) Nie przysługuje Wykonawcy i osobom uczestniczącym wprzedmiotowym postępowaniu a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięciadanych osobowych;b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c)na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyżpodstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawców i osób uczestniczących wprzedmiotowym postępowaniu jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. (1) wyjaśnienie: skorzystanie z prawa dosprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego wzakresie niezgodnym z ustawą. (2) wyjaśnienie: zgodnie z art. 19 ust. 3 ustawy Pzp wystąpienie zzadaniem o którym mowa w art. 18 ust.1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzaniadanych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP/TP/24/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonywanie usług w zakresie wykonywania usług w zakresie usuwania awarii, przeprowadzania napraw i udrażniania kanalizacji zewnętrznej na terenie Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach w ośrodkach w Katowicach, Katowicach – Ligocie, Sosnowcu, Zabrzu i Bytomiu.Definicje: a) Awaria: przez awarię rozumie się wystąpienie nagłych nieprawidłowości w funkcjonowaniu istniejącej kanalizacji - odprowadzania nieczystości sanitarnych (kanalizacja sanitarna) lub wód opadowych (kanalizacja deszczowa) mogących spowodować zagrożenie mienia lub zdrowia osób, które wymagają podjęcia natychmiastowego działania (usunięcia) ze strony Wykonawcy. W tym wypadku Wykonawca będzie podejmował czynności natychmiast (maksymalnie do 6 godzin) do momentu usunięcia awarii (zagrożenia). Zakres czynności Wykonawcy może obejmować czyszczenie (udrożnienie) kanalizacji, a jeżeli będzie się utrzymywało dalsze zagrożenie lub gdy czyszczenie nie okaże się wystarczające, Wykonawca będzie zobowiązany do przystąpienia do naprawy kanalizacji (wymiana rur, studni, itp.). Zakres czynności został określony w specyfikacji asortymentowo-cenowej; b) Udrażnianie: przez udrażnianie rozumie się usługę czyszczenia (udrożnienia) kanalizacji w sytuacji, gdy wystąpiły nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu kanalizacji, które nie wymagają natychmiastowego podjęcia działań (jak w przypadku awarii), natomiast po opinii technicznej ze strony obsługi technicznej SUM w Katowicach (danego ośrodka) powinno zostać wykonane czyszczenie kanalizacji. Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji usługi w terminie wynikającym z umowy (maksymalnie 3 dni robocze, na uzasadniony wniosek Wykonawcy i za zgodą Zamawiającego termin ten w zależności od charakteru i zakresu nieprawidłowości może zostać przesunięty). Udrożnienie ma na celu przywrócenie prawidłowego funkcjonowania kanalizacji. Zakres czynności został określony w specyfikacji asortymentowo-cenowej; c) Naprawa: przez naprawę rozumie się działania podjęte w celu usunięcia nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu kanalizacyjnego, które objawiają się cyklicznym występowaniem awarii lub nieprawidłowości na danym odcinku kanalizacji, a w konsekwencji częstym wykonywaniem jej udrażniania. W takim wypadku Wykonawca na zlecenie Zamawiającego zobowiązany będzie do przeprowadzenia naprawy kanalizacji, np. w formie wykonania nowego odcinka kanalizacji w miejsce części uszkodzonej lub niedrożnej. Usługa naprawy może łączyć się z koniecznością wykonania robót ziemnych, wymiany rur, wymiany studni kanalizacyjnych, itp.). Celem naprawy jest przywrócenie poprawnego funkcjonowania całego systemu kanalizacji lub jego części w danym ośrodku SUM w Katowicach. Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji usługi w terminie wynikającym z umowy (maksymalnie 5 dni roboczych, na uzasadniony wniosek Wykonawcy i za zgodą Zamawiającego termin ten w zależności od charakteru i zakresu nieprawidłowości może zostać przesunięty). Zakres czynności został określony w specyfikacji asortymentowo-cenowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90470000-2 - Usługi czyszczenia kanałów ściekowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
50800000-3 - Różne usługi w zakresie napraw i konserwacji
90640000-5 - Usługi czyszczenia i opróżniania kanałów ściekowych