Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonywanie sukcesywnej usługi odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych z obiektów Ośrodka Sportu i Rekreacji w Piotrkowie Trybunalskim.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: OŚRODEK SPORTU I REKREACJI W PIOTRKOWIE TRYB.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001307723
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stefana Batorego 8
1.5.2.) Miejscowość: Piotrków Trybunalski
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-300
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 44 732 65 69, 44 732 66 51
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@osirpiotrkow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.osirpiotrkow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonywanie sukcesywnej usługi odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych z obiektów Ośrodka Sportu i Rekreacji w Piotrkowie Trybunalskim.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e5297f3c-bf68-11ee-9897-f6855eb846c0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00080878
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00078143/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Wykonywanie sukcesywnej usługi odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych z obiektów Ośrodka Sportu i Rekreacji w Piotrkowie Trybunalskim
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e5297f3c-bf68-11ee-9897-f6855eb846c0
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie: wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
2) Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga Posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. Konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
3) Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
4) Składanie ofert następuje za pośrednictwem modułu składania ofert i wniosków (MOW) Platformy e-Zamówienia.
5) Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
6) W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą korzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem tel. (32) 778 89 99 lub
drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/ w zakładce „Zgłoś problem”.
7) Zamawiający dopuszcza komunikację za pośrednictwem e-mail: biuro@osirpiotrkow.pl za wyjątkiem składania i wycofania oferty lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, jeśli wystąpią okoliczności niezależne od Wykonawcy uniemożliwiające komunikację przez Platformę e-Zamówienia.
8) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Wykonawca posiadający konto na Platformie ma dostęp do formularzy: złożenia, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
9) Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
10) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
11) Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
12) Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami
określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
13) Postępowanie można wyszukać ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Dane w tym zakresie określono w SWZ (w części I IDW rozdział XXIII oraz w części IV - obowiązek informacyjny z art. 13 RODO)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DAG.3400.12.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest:
1) Wykonywanie sukcesywnej usługi odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych z obiektów Ośrodka Sportu i Rekreacji w Piotrkowie Trybunalskim:
a) zbieranych w sposób nieselektywny (zmieszanych),
b) zbieranych w sposób selektywny (segregowanych na: metale i tworzywa sztuczne, papier i tekturę, szkło, bioodpady oraz zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne, zużyte źródła światła), transportem Wykonawcy.
2) Sukcesywne odbieranie stałych odpadów komunalnych zbieranych w sposób nieselektywny oraz selektywny realizowane będzie przez Wykonawcę na podstawie złożonego przez Zamawiającego zlecenia (zgłoszenia) za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej, na wskazany przez Wykonawcę nr telefonu lub adres e-mail Wykonawcy, wyłącznie w godzinach pracy OSiR (w godz. 7:30-15:30).
3) Czas reakcji Wykonawcy, liczony od momentu złożenia zlecenia nie może przekroczyć 48 godzin - kryterium oceny ofert.
4) Odbiór odpadów może nastąpić po czasie zadeklarowanym przez Wykonawcę (w ofercie) wyłącznie wtedy, gdy miałby nastąpić po godzinach pracy OSiR. W takim przypadku odbiór nastąpi w godz. od 7:30 do 12:00
następnego roboczego dnia (dzień roboczy rozumiany jako dzień od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy).
5) Wykonawca zobowiązany będzie do bezpłatnego udostępnienia i ustawienia wskazanych pojemników na odpady, na terenie obiektów OSiR w Piotrkowie Trybunalskim, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 10 maja 2021 r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów.
Pojemniki na odpady Wykonawca ustawi w miejscach wskazanych przez Zamawiającego.
Zamawiający zastrzega, iż w okresie obowiązywania umowy ilość poszczególnych pojemników może ulec zmianie - Wykonawca dostosuje ich ilość do bieżących potrzeb Zamawiającego.
Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymywania pojemników na odpady w należytym stanie sanitarnym.
2. Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został w SWZ CZĘŚĆ II (OPZ) oraz w SWZ CZĘŚĆ III (PPU).
3. CPV (Wspólny Słownik Zamówień):
90500000-2 - usługi związane z odpadami
90511000-2 - usługi wywozu odpadów
90511100-3 - usługi gromadzenia stałych odpadów miejskich
90512000-9 - usługi transportu odpadów
90514000-3 - usługi recyklingu odpadów
90533000-2 - usługi gospodarki odpadami
4. Zamawiający nie przewiduje skorzystać z prawa opcji.
5. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań tj. odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych.
6. Zamawiający zgodnie z art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. osoba proponowana do pełnienia funkcji kierowcy tj.: osób wykonujących czynności polegające na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
Informacje dotyczące weryfikacji i uprawnień zamawiającego opisane są w § 7 projektowanych postanowień umowy, stanowiącej CZĘŚĆ III SWZ.
7. Zamawiający nie zastrzega, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy mający status zakładu pracy chronionej, spółdzielnie socjalne oraz inni wykonawcy, których głównym celem lub głównym celem
działalności ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób społecznie marginalizowanych, w szczególności wskazane w art. 94 ust. 1 pkt 1-10) ustawy Pzp.
8. Zamawiający wymaga, aby łączny udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o
ruchu drogowym używanych przy wykonywaniu tego zadania wynosił co najmniej 10%, zgodnie z art. 68 ust. 3 w zw. art. 35 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
9. Zamawiający nie przewiduje:
a) odbycia przez wykonawcę wizji lokalnej lub
b) sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.
10. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia dotychczasowemu wykonawcy usługi zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 w związku z art. 305 pkt 1) ustawy Pzp.
11. Nie dokonano podziału zamówienia na części (tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15) ustawy Pzp) z powodu:
Przedmiotowe zadanie jest zamierzoną przez Zamawiającego całością. Podział na części i realizacja zadania przez różnych wykonawców skutkowałoby powstaniem kolizji niemożliwych do wyeliminowania lub uniemożliwiających prawidłową realizację usługi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Z uwagi na powyższe jest ono niepodzielne. Wykonanie przez jeden podmiot wszystkich czynności wchodzących w skład tej usługi umożliwi sprawne wykonanie zadań oraz właściwy nadzór nad realizacją usługi.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90511100-3 - Usługi gromadzenia stałych odpadów miejskich
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, spośród ofert zakwalifikowanych jako nieodrzucone, zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
1) Najniższa cena ofertowa brutto – C – 60 %
2) Pozostałe kryteria:
- A – Czas reakcji (odbioru odpadów) Wykonawcy, liczony od momentu złożenia zlecenia - 40 %
*) Zamawiający wymaga, aby czas reakcji (odbioru odpadów) nie przekraczał 48 godzin. Czas ten będzie liczony w pełnych godzinach od momentu przyjęcia przez Wykonawcę zlecenia (od momentu zgłoszenia telefonicznie
lub poprzez e-mail) od Zamawiającego. Minimalny czas reakcji wynosi
1 godzinę zegarową a maksymalny 48 godzin.
Oferty wskazujące czas reakcji dłuższy niż 48 godzin zostaną odrzucone, jako niezgodne z dokumentami zamówienia.
W przypadku, gdy wykonawca nie zadeklaruje czasu reakcji (odbioru odpadów) zamawiający przyjmie najdłuższy czas, tj. 48 godzin.
2. Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma oceniana oferta w danej części, zostanie obliczona wg poniższego wzoru:
S = C + A
gdzie:
S - całkowita liczba punktów,
C - punkty uzyskane w kryterium „Łączna cena ofertowa brutto”,
A - punkty uzyskane w kryterium „Czas reakcji (odbioru odpadów) Wykonawcy”.
3. Ocena punktowa w kryterium „Łączna cena ofertowa brutto” dokonana zostanie na podstawie łącznej ceny ofertowej brutto wskazanej przez wykonawcę w ofercie i przeliczona według wzoru opisanego w tabeli powyżej.
4. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
6. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta wykonawcy, który spełni wszystkie warunki postawione w niniejszej SWZ IDW oraz uzyska łącznie największą liczbę punktów stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów.
7. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
8. Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę bez przeprowadzania negocjacji.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: - A – Czas reakcji (odbioru odpadów) Wykonawcy, liczony od momentu złożenia zlecenia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej - o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże że posiada:
a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o których mowa w art. 9b i 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
b) aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem zamówienia, o których mowa w art. 51 pkt. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
c) aktualne zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów, obejmujące zakresem rodzaje odpadów objętych zamówieniem (dotyczy tylko podmiotów, które będą zbierały lub przetwarzały odpady wskazane w przedmiocie zamówienia).
W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca musi załączyć:
- aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych objętych przedmiotem zamówienia od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta, Burmistrza lub Prezydenta Miasta właściwego ze względu na miejsce odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
- aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem zamówienia;
- aktualne zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów, obejmujące zakresem rodzaje odpadów objętych zamówieniem (dotyczy tylko podmiotów, które będą zbierały lub przetwarzały odpady wskazane w przedmiocie zamówienia).
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców ww. warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli spełni go samodzielnie co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) dotycząca doświadczenia wykonawcy: - wykaz usług: polegających na należytym wykonaniu (a w przypadku świadczenia usług okresowych lub ciągłych również wykonywaniu), w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej 1 usługi polegającej na wywozie odpadów i nieczystości, trwającej w sposób ciągły co najmniej 11-miesięcy dla każdej wykonanej usługi, wartość każdej usługi w okresie 11 miesięcy wynosiła (wynosi) nie mniej niż 120 000 zł brutto – wg załącznika nr 7 do IDW.
Zamawiający zastrzega, że w sytuacji gdy wykonawca polega na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, doświadczenie to oceniane będzie na podstawie konkretnego zakresu udziału tego wykonawcy, a więc jego faktycznego wkładu w prowadzenie działań, które były wymagane od tej grupy w ramach danego zamówienia publicznego.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców ww. warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli spełni go samodzielnie co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę.
b) dotycząca zdolności technicznej wykonawcy:
- wykaz narzędzi, wyposażenia: polegający na dysponowaniu i skierowaniu do realizacji zamówienia narzędzi, sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia i spełniającego następujące wymagania, w szczególności:
– minimalny zakres narzędzi, wyposażenia:
1) pojazd przystosowany do odbioru odpadów – 1 szt.,
2) pojazd specjalistyczny do odbioru odpadów (bramowiec) – 1 szt.,
3) pojemniki/kontenery o pojemności 7300 l – 5 szt.,
4) pojemniki/kontenery o pojemności 1100 l – 21 szt.,
5) pojemniki/kontenery o pojemności 240 l – 5 szt.
– na potwierdzenie należy złożyć oświadczenie zgodnie ze wzorem - wg załącznika nr 8 do IDW.
Wyżej wymienione pojazdy muszą być w dyspozycji wykonawcy, winny być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numer telefonu), winny być zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców ww. warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli spełnią go łącznie wykonawcy składający ofertę.
3. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w
szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych:
1) w odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają świadczenie do realizacji którego te zdolności są wymagane,
2) wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów,
3) wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z warunkami określonymi w pkt 2 ppkt 4,
4) jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu,
5) wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub
sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do IDW,
2) oświadczenie o aktualności informacji w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – załącznik nr 6 do IDW,
4. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu,spełnianiu warunków udziału w post.,o którym mowa w art125ust1–oświadczenie niebędące podmiotowym śr.dow. zakresie wskazanym przez zamawiającego,którego wzór stanowi zał2, zał2adoIDW–odpowiednio,wykonawca dołącza do oferty.2.Wykaz podmioto-wych śr.dow. na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu :Wykonawca dołącza do oferty(jeśli dotyczy):1)Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia składane na podst. art118ust3 Pzp–w przypadku wykonawcy polegającego na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostęp- niających zasoby–zał3doIDW.2)Oświadczenie o podziale zadań pomiędzy współwykonawców,o którym mowa w art117ust4Pzp–w przypadku wykona-wców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia–zał4doIDW. Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona,zostanie wezwany do złożenia w wyznaczonym terminie,nie krótszym niż 5 dni,od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień składania: a)aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o których mowa w art.9bi9custawy z dnia 13września1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;b)aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty,produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem zamówienia,o których mowa w art.51pkt6 ustawy z dnia 14grudnia2012r. o odpadach.c)aktualne zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów, obejmujące zakresem rodzaje odpadów objętych zamówieniem (dotyczy tylko podmiotów,które będą zbierały lub przetwarzały odpady wskazane w przedmiocie zamówienia).W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców ww. warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony,jeżeli spełni go samodzielnie co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę.4)wykaz usług polegających na należytym wykonaniu (a w przypadku świadczenia usług okresowych lub ciągłych również wykonywaniu),w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej 1 usługi polegającej na wywozie odpadów i nieczystości, trwającej w sposób ciągły co najmniej 11-miesięcy dla każdej wykonanej usługi,wartość każdej usługi w okresie 11miesięcy wynosiła (wynosi) nie mniej niż 120 000złbrutto–wg zał7doIDW. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców ww.warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony,jeżeli spełni go samodzielnie co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę.Na potwierdzenie powyższego Wykonawca załączy dokumenty potwierdzające, że te usługi zostały wykonane należycie lub są wykonywane należycie,przy czym dowodami,o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot,na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane,a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane,a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy;5)wykaz narzędzi,wyposażenia: polegający na dysponowaniu i skierowaniu do realizacji zamówienia narzędzi, sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia i spełniającego następujące wymagania,w szczególności:–minimalny zakres narzędzi,wyposażenia:2)pojazd przystosowany do odbioru odpadów-1szt.,3)pojazd specjalistyczny do odbioru odpadów(bramowiec) -1szt.,4)poj./kontenery o pojemności 7300l-5szt.,5)poj./kontenery o pojemności 1100l-21szt.,6)poj./kontenery o pojemności 240l-5szt.–na potwierdzenie należy złożyć oświadczenie zgodnie ze wzorem-wg zał8do IDW. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców ww.warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony,jeżeli spełnią go łącznie wykonawcy składający ofertę.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę stanowi:1)Formularz Of., wg wzoru zał1 do IDW,2)Formularz cenowy, wg wzoru zał1a do IDW, 3)Oświadczenie wykonawcy–wykaz instalacji komun alnych, do których będą przekazy wane odpady komunalne -zał1b doIDW, 4)część nie jawna oferty(jeśli dot.), zawierająca inf. stanowiące tajemnicę przedsięb.(art11ust4.U. z dnia 16 kwietnia1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji)-zgodnie z art.8ust.3 uPzp,z tym że należy ją załączyć w osobnym pliku z oznaczeniem „Tajemnica przedsiębiorstwa”.Wykonawca nie może zastrzec inf.,o których mowa w art222 ust5uPzp.10.Do oferty wykonawca zobowiązany jest złożyć za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia,która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/ (zgodnie z Rozdz.XI IDW):1)odpis lub informację z KRS,CEIDG lub innego właściwego rejestru, chyba że zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodost. baz danych a wykonawca w for.Of. wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dok. w odniesieniu do wykonawcy jak również w odniesieniu do podmiotów udostęp.zasoby, 2)pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zam. lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy (np. umowa o współdziałaniu). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezent. wykonawców w postęp. albo do reprez ent. w postęp. i zawarcia umowy Wyko nawcy działający wspólnie:-jeżeli ofertę składa kilku wykonawców działający ch wspólnie,obowiązani są ustanowić wspólnego pełnomocnika do reprezent. ich w post. o udzielenie zam.publ. albo reprezent. w post. i zawarcia umowy w sprawie zam. publ.-do pełnomocnictwa stosuje się w szczegól. przepisy K.c.,-pełnomocnikiem może być jeden z wykonawców działających wspólnie lub osoba trzecia(np. pracownik jednego z wykonawców),-jeżeli pełnomocnikiem pozostałych wykonawców jest wykonawca będący osobą prawną to może on działać zgodnie z ujawnionymi w dokumentach rejestrowych zasadami reprezentacji. Pełnomocnictwo do złożenia Of. względnie do podpisania podmiot.śr.dow. lub innych oświadczeń i dok. składanych wraz z Of.,chyba że prawo do ich podpisania wynika z dok.,o których mowa w pkt1, 3)pełnomocni ctwo do złożenia Oferty, podpisania podmiot.śr.dow. lub innych oświadczeń i dok. składanych wraz z Ofertą, chyba że prawo do ich podpisania wynika z dok.,o których mowa w pkt1, 4)oświadczenie,o którym mowa w art.125uPzp, zgodnie ze wzorem, który stanowi zał2 i zał2a doIDW, na zasadach określony ch w Rozdziale VI IDW i Rozdziale X IDW–oświadczenie nie jest podmiot.śr. dow. i stanowi tymczasowy dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w post. na dzień składania ofert, 5)zobowiązan ie podmiotu udostępniającego zasoby na potrzeby wykonawcy składającego ofertę (jeśli dotyczy)-zgodnie ze wzorem,który stanowi zał3do IDW,w przyp adku gdy wykonawca polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w post. wraz z pełnomocnictwami, jeżeli prawo do podpisania danego zobowiązania nie wyni ka z dok.,o których mowa w pkt1), 6)oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zam.(jeśli dotyczy),dotyczące dostaw, usług lub robót bud.,które wykonają poszczególni wykonawcy,o którym mowa w art 117ust4uPzp, zgodnie ze wzorem,który stanowi zał4doIDW, 7)oświad czenia i/lub dokumenty,stanowiące wyjaśnienia ,na podstawie których zamaw iający dokona oceny skuteczności zastrzeżenia informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsięb.(jeżeli wykonawca zastrzega takie inf.). Ofertę oraz pozostałe oświad. i dok.,w tym oświadczenie,o którym mowa w art125ust 1uPzp, podmio.śr.dow.,przedmiot. śr.dow.,pełnomocnictwa, zobowi ązanie podmiotu udost.zasoby sporządza się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Żaden z wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu.
4. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy Pzp, potwierdzające brak podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. Zamawiający, mając na uwadze, charakter zamówienia i proporcjonalność, określa szczególny, obiektywnie uzasadniony, sposób spełniania przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, tzn. warunek określony w Rozdziale VI SWZ IDW:
1) dotyczący uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej - o ile wynika to z odrębnych przepisów, musi spełniać samodzielnie co najmniej jeden z wykonawców działających wspólnie:
- w pkt 2 ppkt 2a,
- w pkt 2 ppkt 2b,
- w pkt 2 ppkt 2c,
2) dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej (doświadczenia wykonawcy), musi spełniać samodzielnie co najmniej jeden z wykonawców działających wspólnie,
- w pkt 2 ppkt 4a,
3) dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej (wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu) muszą spełniać łącznie wykonawcy działający wspólnie.
- w pkt 2 ppkt 4b.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach - w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty, w celu wykazania spełniania warunków udziału, oświadczenie o podziale zadań pomiędzy współwykonawców, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, zgodnie ze wzorem, który stanowi załącznik nr 4 do IDW.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Umowa na realizację zamówienia zostanie zawarta na warunkach wymienionych w projektowanych postanowieniach umowy (PPU) - CZĘŚĆ III SWZ.
2. Umowa wymaga, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej, zgodnie z art. 432 ustawy Pzp.
3. Zamawiający przewiduje dokonać zmian umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, określonych w §8 ust. 15, §10 PPU. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 455
ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
4. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
5. Zamawiający nie przewiduje skorzystać z opcji.
6. Zamawiający zgodnie z art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji
zamówienia tj. osoba proponowana do pełnienia funkcji kierowcy tj.: osób wykonujących czynności polegające na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
Wymagania zostały określone w §7, §9 projektowanych postanowień umowy.
7. Zamawiający nie przewiduje wymagań związanych z realizacją zamówienia, obejmujące aspekty gospodarcze, środowiskowe, społeczne, związane z innowacyjnością, zatrudnieniem lub zachowaniem poufnego charakteru
informacji przekazanych wykonawcy w toku realizacji zamówienia, o których mowa w art. 96 ustawy Pzp.
8. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją przez Wykonawcę PPU.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-07 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-07 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Przed podpisaniem umowy wykonawca zobowiązany jest przedłożyć zamawiającemu:
1. Kopię (potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania wykonawcy) polisy ubezpieczenia OC, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 100.000,00 zł brutto wraz z dowodem opłacenia składki.
2. Dokument/y osoby/ób reprezentującej/ych wykonawcę (przy podpisywaniu umowy), potwierdzający/e ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty (w przypadku wykonawcy będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą zobowiązany będzie przekazać zamawiającemu dokładny adres zamieszkania oraz nr PESEL).
3. Kopii umowy regulującej współpracę wykonawców występujących wspólnie, w której m.in. zostanie określony pełnomocnik uprawniony do kontaktów z zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów związanych z płatnościami.
4. Oświadczenie wykonawcy, dotyczące przesłanek wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – załącznik nr 9 do IDW.
5. Oświadczenie wykonawcy o pojazdach samochodowych (w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym), używanych przy wykonywaniu zadania publicznego / zamówienia na podstawie art. 68 ust. 3 w zw. z art. 35 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych – załącznik nr 10 do IDW.
6. Nieprzedłożenie dokumentów, wskazanych w pkt 1-5 zamawiający potraktuje jako uchylanie się wykonawcy od podpisania umowy.