Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi wywozu odpadów komunalnych stałych z posesji Delegatury Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Toruniu, mieszczącej się przy ul. Moniuszki 15-21
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
1.3.) Oddział zamawiającego: 85/04 województwo kujawsko-pomorskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000514236
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jagiellońska 3
1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-950
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: +48523497290
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.kpuw@bydgoszcz.uw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bydgoszcz.uw.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi wywozu odpadów komunalnych stałych z posesji Delegatury Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Toruniu, mieszczącej się przy ul. Moniuszki 15-21
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ac413adc-b7e2-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00068418
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00008085/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Wywóz odpadów komunalnych stałych z posesji Delegatury Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Toruniu przy ul Moniuszki 15-21
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-propublico.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-propublico.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
2. W postępowaniu, wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są za pośrednictwem platformy e-propublico (karta ”Wiadomości”). Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przesłanych za pośrednictwem platformy e-propublico, przyjmuje się datę ich zamieszczenia na platformie e-propublico.
3. Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z platformy e-propublico:
a) dostęp do sieci Internet,
b) posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail),
c) komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux,d) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa - Platforma współpracuje z najnowszymi, stabilnymi wersjami wszystkich głównych przeglądarek internetowych (Internet Explorer 10+, Microsoft Edge, Mozilla
Firefox, Google Chrome, Opera),e) włączona obsługa JavaScript oraz Cookies.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BFI.II.272.2.8.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 27395,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług wywozu odpadów komunalnych stałych z posesji Delegatury Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Toruniu, mieszczącej się przy ul. Moniuszki 15-21, do miejskich kompleksów utylizacji, polegających na wywozie odpadów komunalnych z 2 sztuk pojemników o pojemności 1100 l każdy, z częstotliwością usługi wywozu odpadów z pojedynczego pojemnika 2 razy w tygodniu, zgodnie z ustalonym harmonogramem wywozów.
2. W ramach realizacji usług wywozu odpadów komunalnych stałych stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia wykonawca, bez pobierania dodatkowego wynagrodzenia, zobowiązany jest ponadto do:
1) wywozu na zlecenie zamawiającego odpadów "niestandardowych" (typu odpadów drewna, szkła, tworzyw sztucznych, sklasyfikowanych pod kodami 200138, 200139, 200102 i odpadów budowlano-rozbiórkowych, sklasyfikowanych pod kodami 170101, 170102, 170103 i 170904, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r.
w sprawie katalogu odpadów /Dz. U. z 2020 r. poz. 10/ - np. meble, gruz itp.), w pojemnikach o pojemności 1100 l (*), w liczbie co najmniej 4 sztuk w trakcie całego okresu trwania umowy (24 miesiące);
UWAGA: Wykonawca może zaoferować w ramach ceny określonej w ofercie zwiększenie liczby wywozów pojemników z odpadami niestandardowymi od minimalnej wymaganej liczby 4 sztuk do maksimum 8 sztuk w trakcie trwania umowy, co zostanie uwzględnione przy ocenie ofert – zgodnie z kryteriami oceny ofert ustalonymi w SWZ. Koszty zaoferowanej liczby wywozów pojemników z odpadami niestandardowymi (nie mniejszej niż 4) należy uwzględnić w cenie łącznej oferty, bez dodatkowej wyceny indywidualnej.
(*) nie dopuszcza się worków typu Big-Bag;
2) udostępnienia zamawiającemu pojemników w liczbie i pojemności, które zostały wskazane w pkt 1 i 2.1, przy czym w przypadku wywozu/odbioru odpadów "niestandardowych", o którym mowa w pkt 2.1, podstawienie pojemników będzie wymagane tylko na czas załadunku tych odpadów (zapełnienia pojemników). Zamawiający przewiduje, iż czas zapełnienia pojemnika do wywozu/odbioru odpadów "niestandardowych" nie przekroczy
3 (trzech) dni roboczych, licząc od dnia jego podstawienia przez Wykonawcę. Jeżeli wykonawca pobiera opłatę za dzierżawę pojemnika to musi ona być uwzględniona w cenie wywozu pojemnika;
3) postawienia pojemników w wyznaczonych przez zamawiającego miejscach;
4) składowania odpadów na wysypisku (kompleksie utylizacji);
5) dezynfekcji pojemników;
6) bieżących napraw pojemników (wynikających z ich normalnego zużycia);
7) innych niezbędnych czynności związanych z realizacją przedmiotu zamówienia.
3. Wykonawca zobowiązany jest składować zebrane odpady komunalne w kompleksie utylizacji właściwym dla miasta Torunia, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888) i ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.) oraz uchwały Nr 300/16 Rady Miasta Torunia z dnia 12 maja 2016r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Toruń (tj. Dz. Urz. Woj. Kuj-Pom. z 2018r. poz. 589 z późn. zm.).
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513200-8 - Usługi wywozu stałych odpadów miejskich
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert zostanie przeprowadzona w oparciu o kryteria oceny ofert.
Oferty oceniane będą poprzez przyznanie punktów. Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny ofert stanowić będzie końcową ocenę danej oferty.
Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która otrzyma największą liczbę punktów łącznie ze wszystkich kryteriów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas realizacji zgłoszonej reklamacji
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wywóz odpadów niestandardowych
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Szczegółowe określenie warunków udziału w postępowaniu:1) warunek dotyczący zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający odstępuje od uszczegółowienia wymagań w zakresie tego warunku - w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawca do oferty dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do SWZ;
2) warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej podmiotu świadczącego usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Miasta Toruń, prowadzonego przez właściwy organ jednostki samorządu terytorialnego (wójt, burmistrz lub prezydent miasta) oraz aktualny wpis do rejestru prowadzonego przez marszałka województwa w ramach BDO (bazy danych o odpadach), w zakresie transportu odpadów lub inny dokument, wydany przez właściwy organ, potwierdzający posiadanie aktualnego zezwolenia na transport odpadów, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.);
3) warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną ubezpieczenia w kwocie nie mniejszej niż 100000,00 zł (sto tysięcy złotych);
4) warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający odstępuje od uszczegółowienia wymagań w zakresie tego warunku - w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawca do oferty dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć:
1) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu - zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do SWZ.
2. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) oświadczenie wykonawcy w sprawie grupy kapitałowej - oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji (***);
3) dokument potwierdzający, że nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości wykonawcy:
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt 2.2 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
(***) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w pkt 2.2, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć:
1) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu - zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do SWZ;
2) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do SWZ (składane wyłącznie jeżeli Wykonawca powołuje się w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zasoby innego podmiotu na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp);
3) pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego (składane wyłącznie w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie - np. wspólników spółki cywilnej lub konsorcjum).
2. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) dokument potwierdzający posiadanie wpisu do rejestru działalności regulowanej podmiotu świadczącego usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Miasta Toruń, prowadzonego przez właściwy organ jednostki samorządu terytorialnego (wójt, burmistrz lub prezydent miasta), na podstawie art. 9b–9d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888);
2) dokument potwierdzający posiadanie wpisu do rejestru prowadzonego przez marszałka województwa w ramach BDO (bazy danych o odpadach), w zakresie transportu odpadów lub inny dokument, wydany przez właściwy organ, potwierdzający posiadanie zezwolenia na transport odpadów, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.);
3) dokument (**) potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
na sumę gwarancyjną ubezpieczenia w kwocie nie mniejszej niż 100000,00 zł (sto tysięcy złotych).
(**) wraz z dowodem potwierdzającym opłacenie składki.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda złożenia przedmiotowych środków dowodowych w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. W przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług VAT, właściwej dla usług stanowiących przedmiot niniejszej umowy, Zamawiający dopuszcza zmianę wysokości wynagrodzenia brutto w ramach zawartej umowy. Zmiana ta nastąpi z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego stawkę podatku VAT.2. Zamawiający dopuszcza odpowiednie zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w ramach zawartej umowy w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2020 r. poz. 2207) oraz zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, pod warunkiem, że zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przedmiotu niniejszej umowy przez Wykonawcę.
3. Zmiany wynagrodzenia, o których mowa w pkt 2 będą mogły nastąpić z dniem wejścia w życie aktu prawnego wprowadzającego przepisy stanowiące podstawę do ich zastosowania, pod warunkiem uprzedniego przedłożenia Zamawiającemu przez Wykonawcę dokumentów dotyczących wynagrodzenia pracowników skierowanych przez Wykonawcę do realizacji czynności w ramach przedmiotu umowy, zawierających elementy składowe wynagrodzenia oraz potrącenia w postaci podatków i składek, w celu potwierdzenia możliwości ubiegania się Wykonawcy o zastosowanie odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia.
4. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia, również gdy wystąpi sytuacja innego udokumentowanego znacznego wzrostu cen niezależnych od Wykonawcy, jak np. znaczny wzrost opłat za korzystanie ze środowiska wynikający z uchwał Rady Miasta właściwych dla miejsca świadczenia usług. W takim przypadku waloryzacja cen usług stanowiących przedmiot niniejszej umowy dopuszczona będzie tylko raz w trakcie trwania umowy, nie wcześniej jednak niż od dnia 01.07.2022 r.