Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
pomoc społeczna
Zamówienia publicznego
Usługi transportu, odbioru i utylizacji odpadów kuchennych ulegających biodegradacji kat. III z Domów Pomocy Społecznej Miejskiego Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1. Przedmiotem zamówienia są usługi odbioru, transportu i utylizacji odpadów kuchennych
ulegających biodegradacji kat. III z Domów Pomocy Społecznej Miejskiego Centrum Usług
Socjalnych we Wrocławiu.
2. Przedmiot zamówienia określony jest kodem CPV 90500000-2 usługi związane z odpadami,
CPV 90533000-2 usługi gospodarki odpadami.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, określający częstotliwość odbiorów oraz ilość
pojemników na odpady, znajduje się w Kalkulacji cenowej (Załącznik nr 2 do SWZ) oraz Wzorze
umowy (Załącznik nr 4 do SWZ), które stanowią integralną część SWZ.
4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych
we Wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.
5. Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego
postępowania. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części w ramach bieżącego
postępowania i tym samym nie dopuszcza składania ofert częściowych. Podział zamówienia
groziłby nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia lub też potrzebą skoordynowania działań
różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie
zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia.
6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych, o których mowa
w art. 92 ustawy Pzp.
7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 8
ustawy Pzp.
8. Informacje dotyczące zatrudnienia:
1) Stosownie do treści art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga aby Wykonawca lub
Podwykonawca w ramach realizacji niniejszego zamówienia zatrudniał na podstawie stosunku
pracy osoby wykonujące czynności określone w przedmiocie zamówienia, jeżeli wykonanie tych
czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22
§ 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320);
2) Zatrudnienie osób przeznaczonych do realizacji przedmiotu umowy powinno trwać od
rozpoczęcia realizacji zamówienia do końca upływu terminu realizacji zamówienia, jednak w
przypadku rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcę lub w
przypadku wygaśnięcia stosunku pracy (w tym z przyczyn losowych) przed zakończeniem tego
okresu, Wykonawca będzie zobowiązany zatrudnić inną osobę;
3) Sposób dokumentowania przez Wykonawcę zatrudnienia osób do realizacji przedmiotu
umowy, odbywać się będzie poprzez ewidencjonowanie przez danego Wykonawcę czasu pracy
osób ze wskazaniem czynności, które były wykonywane przez te osoby;
4) Zamawiający zastrzega, że osoby zatrudnione do realizacji zamówienia nie mogą świadczyć
czynności opisanych w przedmiocie zamówienia na podstawie umów cywilnoprawnych;
5) W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym
w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w
celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy
o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności z zakresu
przedmiotu zatrudnienia w trakcie realizacji zamówienia:
a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy
o pracę osób wykonujących czynności zawarte w przedmiocie zamówienia, których dotyczy
wezwanie Zamawiającego (oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że
objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze
wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby
uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy/ Podwykonawcy);
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę
kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności
zawartych w przedmiocie zamówienia, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub
Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został
sporządzony). Kopia umowy/umów powinny zostać zanonimizowana w sposób zapewniający
ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o
ochronie danych osobowych (tj. 2019, poz. 1781 ze zm.), tj. w szczególności bez wskazania
adresów PESEL. Takie dane jak imię i nazwisko pracownika nie podlegają anonimizacji.
Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być
możliwe do identyfikowania. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od
pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie
danych osobowych;
c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub
podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na
podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę
kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń,
zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z
przepisami z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;
6) nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów wskazanych w pkt 5 powyżej będzie
traktowane jako niespełnienie wymagań w zakresie zatrudniania osób na umowę o pracę, co
będzie skutkować naliczeniem kar umownych określonych w Projekcie umowy stanowiącym
Załącznik nr 4 do niniejszej SWZ;
7) w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności
kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę
wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności określone w
przedmiocie zamówienia. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i
dokonywania ich oceny;
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww.
wymogów;
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
8) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę
lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez
Państwową Inspekcję Pracy;
9) Zamawiający może wypowiedzieć umowę, jeżeli Wykonawca zaprzestał zatrudniania osób
wykonujących czynności określone w przedmiocie zamówienia na podstawie umowy o pracę.
9. W przypadku niewywiązania się z wymagań dotyczących zatrudniania osób na podstawie
umowy o pracę, Zamawiającemu przysługiwać będzie także prawo do wypowiedzenia umowy ze
skutkiem natychmiastowym.
10. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych dotyczących
osób wykonujących przedmiot zamówienia, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
11. Wszystkie powyższe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia mają
również zastosowanie wobec Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy.
12. Zamawiający nie wymaga odbycia wizji lokalnej przez Wykonawcę.
Skup nieruchomości Wrocław
Wrocław (dolnośląskie)
Pranie
Wrocław (dolnośląskie)
Pielęgnacja, zakładanie ogrodów
Milicz, Wrocłąw, Trzebnica, Żmigród, Syców (dolnośląskie)
Wycinka drzew
Wrocław (dolnośląskie)
Gładzie, Malowanie, Natryskowo, maszynowo, szpachlowanie, tynk wapieny
(dolnośląskie)
Remonty, elektryka domowa, wykończenie mieszkań pod klucz
Wrocław (dolnośląskie)
Remont
Świdnica (dolnośląskie)
El-Dem Elektryk
Wrocław (dolnośląskie)
Serwis i montaz maszyn instalacje przemysłowe kompleksowe usługi
Wrocław, Fabryczna (dolnośląskie)