Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000304415
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szpitalna 22
1.5.2.) Miejscowość: Sucha Beskidzka
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-200
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zozsuchabeskidzka@wp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zozsuchabeskidzka.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f94d7ba9-d324-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00090130
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00023229/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Usługi odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://www.platformazakupowa.pl/pn/zozsuchabeskidzka3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: http://www.platformazakupowa.pl/pn/zozsuchabeskidzka
W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
strona postępowania:http://www.platformazakupowa.pl/pn/zozsuchabeskidzka
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 6. Zamawiający, zgodnie z § 1 pkt. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (Dz.U. z 2019 r. poz. 2452 ), określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z zapisami rozdziału II SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZOZ.V.010/DZP/47/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia są usługi odbioru, załadunku, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych, określonych w załączniku nr 1a do SWZ.
- Odpady zakaźne o kodach: 180101*, 180102*, 180103*, 180106*, 180108*, 180182*
Ilość w skali 12 miesięcy - 105 000kg
- Odpady inne niż niebezpieczne o kodach: 180104, 180107, 180109
Ilość w skali 12 miesięcy - 20 000 kg
Odbiór odpadów medycznych od Zamawiającego będzie dokonywany specjalistycznym środkiem transportu Wykonawcy, na koszt Wykonawcy z zachowaniem przepisów obowiązujących przy transporcie towarów niebezpiecznych.
Wymagania dotyczące przedmiotowej realizacji usługi:
• Zgodnie z art. 20 ust 3 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2013r. poz. 21, tj. z dnia 15.04.2021r. (Dz. U. z 2021r. poz. 779), zakazuje się unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych poza obszarem województwa, na terenie którego zostały wytworzone
• Zgodnie z art.95 ust. 2i 3 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach zakaźne odpady medyczne unieszkodliwia się przez termiczne przekształcanie w spalarniach odpadów niebezpiecznych.
4.4. Świadczenie usługi odbywać się ma zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa:
• Ustawa z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach ( Dz. U. z 2013r. poz. 21, tj. z dnia 15.04.2021r. (Dz. U. z 2021r. poz. 779),
• Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. nr 62. poz. 627, tj. z dnia 29.05.2020r. ( Dz. U. z 2020r. poz. 1219),
• Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2011r. nr 227, poz. 1367, tj. z dnia 19.03.2021r. ( Dz. U. z 2021r. poz. 756),
• Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016r. w sprawie wymogów i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz. U. z 2016r. poz. 1819.)
• Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017r. w sprawie szczegółowego postępowania z odpadami medycznymi (Dz. U. z 2017r. poz. 1975.)
• Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016r. w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz. U. z 2016r. poz. 1742.)
• Rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020r. w katalogu odpadów (Dz. U. z 2020r. poz. 10.)
4.2.6.) Główny kod CPV: 90524000-6 - Usługi w zakresie odpadów medycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z kryteriami określonymi w rozdziale XVI
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość od siedziby Zamawiającego do miejsca unieszkodliwiania odpadów
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
W myśl ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2013r. poz. 21, tj. z dnia 15.04.2021r. (Dz. U. z 2021r. poz. 779),
- aktualne zezwolenie na przetwarzanie odpadów w zakresie objętym przedmiotem zamówienia oraz wpis do rejestru o którym mowa w art. 49 w/w ustawy
- lub wpis do rejestru o którym mowa w art. 49 w/w ustawy oraz stosowną umowę z jednostką zajmującą się unieszkodliwianiem odpadów medycznych (na terenie województwa małopolskiego) w zakresie objętym przedmiotem zamówienia
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
- wykaz samochodów dostosowanych do przewożenia odpadów niebezpiecznych, (wystarczy podać numer rejestracyjny pojazdu oraz podstawę dysponowania pojazdem)
- oświadczenie Wykonawcy, że dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą aktualne uprawnienia ADR dotyczące drogowego przewozu materiałów niebezpiecznych
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
- Aktualne zezwolenie na przetwarzanie odpadów w zakresie objętym przedmiotem zamówienia oraz wpis do rejestru o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2013r. poz. 21, tj. z dnia 15.04.2021r. (Dz. U. z 2021r. poz. 779),
- lub wpis do rejestru o którym mowa w art. 49 w/w ustawy oraz stosowną umowę z jednostką zajmującą się unieszkodliwianiem odpadów medycznych (na terenie województwa małopolskiego) w zakresie objętym przedmiotem zamówienia
- wykaz samochodów dostosowanych do przewożenia odpadów niebezpiecznych,(wystarczy podać numer rejestracyjny pojazdu oraz podstawę dysponowania pojazdem.
- oświadczenie Wykonawcy, że dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą aktualne uprawnienia ADR dotyczące drogowego przewozu materiałów niebezpiecznych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy.
4. W myśl przepisu art. 117 ust. 4 ustawy pzp, w przypadku o którym mowa w art. 117 ust.3 ustawy, wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, usługi lub dostawy wykonają poszczególni wykonawcy. Powyższe odnosi się również do wykonawców prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.