Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
USŁUGA W ZAKRESIE ODBIORU, TRANSPORTU I UTYLIZACJI ODPADÓW MEDYCZNYCH Z PLACÓWEK PODLEGŁYCH SAMODZIELNEMU PUBLICZNEMU ZESPOŁOWI OPIEKI ZDROWOTNEJ W MYSZKOWIE
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Myszkowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000306377
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Wolności 29
1.5.2.) Miejscowość: Myszków
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 343158223
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mdziechciarz@zozmyszkow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.zozmyszkow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
USŁUGA W ZAKRESIE ODBIORU, TRANSPORTU I UTYLIZACJI ODPADÓW MEDYCZNYCH Z PLACÓWEK PODLEGŁYCH SAMODZIELNEMU PUBLICZNEMU ZESPOŁOWI OPIEKI ZDROWOTNEJ W MYSZKOWIE
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1cf4fdf8-8259-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00016587
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00013126/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 ODBIÓR, TRANSPORT I UTYLIZACJA ODPADÓW MEDYCZNYCH
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://zozmyszkow.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://zozmyszkow.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się elektronicznie za pośrednictwem https://zozmyszkow.ezamawiający.pl i formularza „Wyślij wiadomość” dostępnego na stronie Zamawiającego w „profilu nabywcy”, a dotyczącego danego postępowania bądź poczty elektronicznej: przetargi@zozmyszkow.pl.W sytuacjach awaryjnych np. w przypadku braku działania platformy elektronicznej (https://zozmyszkow.ezamawiający.pl), zamawiający może również komunikować się z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej przetargi@zozmyszkow.plDokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w specyfikacji warunków zamówienia składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem https://zozmyszkow.ezamawiający.pl. Zamawiający dopuszcza również możliwość przekazania dokumentów i oświadczeń, o których mowa w zdaniu poprzedzającym za pomocą poczty elektronicznej, na wskazany adres e-mail.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, dalej „RODO”, informuję, że: - administratorem danych osobowych jest SP ZOZ w Myszkowie, ul. Aleja Wolności 29, 42-300 Myszków;- inspektorem ochrony danych osobowych w SP ZOZ w Myszkowie jest Inspektor Ochrony Danych Osobowych, kontakt: iodo@zozmyszkow.pl;- dane osobowe osoby, której dane dotyczą, przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu wypełnienia obowiązków związanych z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym;- Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Ustawy pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Ustawy pzp.- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:osoby/podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 ust. 1 Ustawy pzp i/lub zewnętrzna kancelaria prawna, i/lub operator pocztowy w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1041, 2320 z późń. zmianami), i/lub posłaniec (kurier) dostarczający korespondencję na zasadach określonych w art. 65 ust. 2, 401 ust. 1, 508 ust. 2 Ustawy pzp. Pani/Pana dane osobowe mogą zostać powierzone do przetwarzania zewnętrznemu podmiotowi dostarczającemu (realizującemu) usługi teleinformatyczne i/lub narzędzia/urządzenia komunikacji elektronicznej.- Administrator przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia (w sposób gwarantujący jego nienaruszalność). Jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, Administrator przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez cały okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego. Administrator przechowuje dokumentację konkursu przez okres 4 lat od dnia ustalenia wyników konkursu w postaci, w jakiej została ona sporządzona lub przekazana, w sposób gwarantujący jej nienaruszalność i możliwość odczytania zgodnie z Ustawą pzp (art. 78 ust. 1 i ust. 4, art. 358 ust. 1).- Zebrane od Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do podmiotów poza Unią Europejską lub Europejskim Obszarem Gospodarczym.- Ma Pani/Pan prawo do:żądania od Administratora dostępu do danych osobowych dotyczących Pani/Pana osoby;żądania od Administratora sprostowania danych osobowych dotyczących Pani/Pana osoby;żądania od Administratora usunięcia danych osobowych dotyczących Pani/Pana osoby, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa;żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych dotyczących Pani/Pana osoby.Zakres każdego z powyższych praw oraz sytuacje, w których można z nich skorzystać, wynikają z przepisów RODO oraz Ustawy pzp. Z powyższych praw może Pan/Pani skorzystać składając wniosek u Administratora.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): - Nie przysługuje Pani/Panu:w związku z art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO prawo do usunięcia danych osobowych;prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.- W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.- Jednocześnie Administrator przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane mogą zostać przekazane Administratorowi w związku z prowadzonym postępowaniem i które Administrator pośrednio pozyska od kontrahenta biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SP ZOZ/DZ/5/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje:a. odbiór z miejsc wytwarzania odpadów medycznych (kody odpadów: 18 01 02, 18 01 03, 18 01 04, 18 01 09, 15 01 10) – Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Myszkowie, specjalistycznym środkiem transportu Wykonawcy na jego koszt, z zachowaniem przepisów obowiązujących przy przewozie towarów niebezpiecznych.Placówkami podległymi SP ZOZ w Myszkowie, ul. Aleja Wolności 29 są:1) Szpital Powiatowy w Myszkowie, ul. Wolności 29;2) Oddział Rehabilitacji Szpitala Powiatowego w Myszkowie, ul. Grzybowa 4;3) Przychodnia Rejonowo – Specjalistyczna Nr 3 w Myszkowie, ul. Wolności 29;4) Przychodnia Rejonowo-Specjalistyczna nr 1 w Myszkowie, ul. Strażacka 45;5) Przychodnia Rejonowo-Specjalistyczna nr 2 w Myszkowie, ul. Partyzantów 21;6) Przychodnia Rejonowo-Specjalistyczna w Koziegłowach, ul.3 Maja 25;7) Poradnia Ogólna w Lgocie Górnej, ul. Strażacka 2;8) Poradnia Ogólna w Cynkowie, ul. Strażacka 5;9) Poradnia Ogólna w Markowicach, ul. Św. Floriana 2;10) Poradnia Ogólna w Gniazdowie, ul. Szkolna 11. Wykonawca zobowiązany będzie do cyklicznego odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych w opakowaniach własnych Wykonawcy, w zależności od potrzeb Zamawiającego, nie rzadziej jednak niż co 72 godziny z magazynów zbiorczych Zamawiającego, usytuowanych w następujących placówkach: 1. Szpital Powiatowy w Myszkowie, ul. Wolności 29; 2. Oddział Rehabilitacji Szpitala Powiatowego w Myszkowie, ul. Grzybowa 4; 3. Przychodnia Rejonowo-Specjalistyczna nr 1 w Myszkowie, ul. Strażacka 45; 4. Przychodnia Rejonowo-Specjalistyczna nr 2 w Myszkowie, ul. Partyzantów 21; 5. Przychodnia Rejonowo-Specjalistyczna w Koziegłowach, ul. 3 Maja 25; 6. Poradnia Ogólna w Lgocie Górnej, ul. Strażacka 2.b. zachowanie ciągłości odbioru, magazynowania i transportu odpadów medycznych z miejsca wytwarzania tak, aby nie stanowiły one zagrożenia sanitarno – epidemiologicznego,c. załadunek odpadów przez pracownika Wykonawcy w obecności upoważnionego pracownika Zamawiającego, w tym każdorazowe ważenie odpadów w obecności pracownika Zamawiającego,d. każdorazowe potwierdzenie ilościowego odbioru odpadów na „Karcie przekazania odpadu” zgodnie z ustawą o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701, 730, 1403, 1579, z 2020 r. poz. 150), e. ponoszenie odpowiedzialności za realizację usługi odbioru, magazynowania i transportu odpadów medycznych oraz za dalsze gospodarowanie nimi wobec organów kontroli zewnętrznych,f. przestrzeganie „Zasady bliskości” sformułowanej w art. 20 ustawy o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701, 730, 1403, 1579, z 2020 r. poz. 150),g. Wykonawca będzie odbierał odpady specjalistycznym transportem.Środek transportu Wykonawcy powinien odpowiadać wymogom dla przechowywania i transportowania odpadów niebezpiecznych, z zachowaniem przepisów o transporcie drogowym materiałów niebezpiecznych. Środki transportu muszą być oznakowane zgodnie z obowiązującymi przepisami,h. Wykonawca zobowiązuje się w przypadku awarii lub innych zdarzeń losowych, których nie był w stanie przewidzieć, do:• niezwłocznego powiadomienia Zamawiającego o zaistniałych trudnościach w zakresie terminowego wykonania usługi, • zabezpieczenia przez innego uprawnionego Podwykonawcę wykonania usługi, na koszt Wykonawcy.i. Odpady pochodzące z miejsc wymienionych w punkcie a) muszą być odebrane nie rzadziej niż co 72 godziny, natomiast w nagłych przypadkach tego samego dnia po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym potwierdzonym faxem, bądź drogą elektroniczną, w przypadku odbioru odpadów medycznych z grupy 18 01 09 (przeterminowane leki i cytostatyki) na każde wezwanie Kierownika Apteki Szpitalnej. W sytuacjach pilnych Wykonawca zobowiązany jest do odebrania odpadów po telefonicznym zgłoszeniu odbioru przez Zamawiającego.j. Wykonawca zobowiązany jest do:- ważenia odbieranych odpadów medycznych w obecności upoważnionego pracownika Zamawiającego;- odbioru w/w odpadów pojazdem specjalistycznym, odpowiednio oznakowanym;- wyposażenia Zamawiającego w opakowania (wytrzymałe worki foliowe) do gromadzenia odpadów medycznych – w kolorze czerwonym o pojemności 60l w ilości ok. 350 szt./miesięcznie i pojemności 120l w ilości ok. 400 szt. / miesięcznie. - wyposażenia Zamawiającego w pojemniki na duże części ciała po amputacji (np. kończyny) w ilości ok 3 szt. /miesięcznie,- wstawienia odpowiednich pojemników z pokrywą o pojemności ok. 800-1000 l w ilości 5 szt. do magazynu odpadów medycznych lokalizowanego przy Szpitalu Powiatowym w Myszkowie, ul. Aleja Wolności 29.k. Pojemniki stanowić będą własność Wykonawcy i podlegać będą zwrotowi z chwilą wygaśnięcia umowy.Szacowana ilości odpadów ok. 46 000,00 - kg/rocznie