Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa utylizacji odpadów poprodukcyjnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Włókiennictwa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000050239
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Brzezińska 5/15
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 92-103
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@iw.lukasiewicz.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://iw.lukasiewicz.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Prace badawcze, rozwojowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa utylizacji odpadów poprodukcyjnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9139ba33-5cb8-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00314796
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/iw
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/iw
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem:
1) platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/iw lub
2) poczty elektronicznej (z wyłączeniem możliwości złożenia oferty):
zamowienia@iw.lukasiewicz.gov.pl
Pod pojęciem „platforma zakupowa” należy rozumieć aplikację / program komputerowy przeznaczony
do realizacji procesu związanego z przeprowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego w formie elektronicznej:
1) Zamawiający wykorzystuje platformę zakupową Open Nexus Sp. z o.o.,
2) adres strony internetowej platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl/pn/iw.
Zgodnie z rozdziałem II SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZ/ZP-236-28/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywny odbiór i wywóz odpadów poprodukcyjnych.
Rodzaj odpadów (Kod odpadów, szacowana Ilość odpadów w skali roku):
1. Odpady z przetworzonych włókien tekstylnych - 04 02 22, ilość: 75 000 kg
2. Opakowania z papieru i tektury - 15 01 01, ilość: 6 000 kg
3. Zmieszane odpady opakowaniowe - 15 01 06, ilość: 10 000 kg
4. Zużyte urządzenia inne niż wymienione w 16 02 09 do 16 02 13 16 02 14, ilość: 2 000 kg
5. Elementy usunięte ze zużytych urządzeń - 16 02 16, ilość: 1 000 kg
6. Chemikalia laboratoryjne - 16 05 06, ilość: 30 500 kg
Podane ilości odpadów są ilościami szacunkowymi, mogą one ulec zmianie w czasie obowiązywania umowy.
Symbole klasyfikacyjne odpadów podano zgodnie z rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów.
Wykonawca dokona odbioru i zabierze odpady z miejsca wskazanego przez Zamawiającego przy ul. Śnieżnej 5 w Łodzi.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność prawną za przejęte odpady oraz za całość gospodarowania odpadami, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
Odbiór odpadów będzie odbywał się zgodnie z potrzebami Zamawiającego w godzinach jego pracy w terminie nie dłuższym niż 14 dni od momentu zgłoszenia Wykonawcy takiej potrzeby telefonicznie, lub e-mailem.
Prognozowana ilość odbiorów odpadów: średnio 2 razy w miesiącu.
Transport odpadów odbywał się będzie na koszt Wykonawcy, samochodami przystosowanymi do przewozu danego rodzaju odpadów.
Załadunek odpadów obciąża Wykonawcę.
Każdorazowy odbiór i waga odpadów oraz rodzaj odpadu(kod odpadu) musi być potwierdzona przez Wykonawcę jak i przez pracownika Zamawiającego w Karcie Przekazania Odpadów (KPO) do systemu Baz Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO)
Przedmiot zamówienia winien być wykonywany zgodnie z obowiązującymi przepisami a w szczególności przepisami: ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów, rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin odbioru i wywozu odpadu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca posiada zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów o kodach: 04 02 22, 15 01 01, 15 01 06, 16 02 14, 16 02 16, 16 05 06 wydane w drodze decyzji przez właściwy organ ( Urząd Marszałkowski Łódź) administracji na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701, 730, 1403 i 1579).
2. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100 000,00 zł;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Aktualne zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów o kodach: 04 02 22, 15 01 01, 15 01 06, 16 02 14, 16 02 16, 16 05 06 wydane w drodze decyzji przez właściwy organ (Urząd Marszałkowski Łódź) administracji na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
2. Dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę sporządza się na Formularzu Ofertowym - zgodnie z Załącznikiem nr 1 i 1A do SWZ.
Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1. Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty - o ile ofertę składa pełnomocnik,
2. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postepowaniu - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 do SWZ;
3. Zobowiązanie podmiotu trzeciego jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego - jeżeli dotyczy.
4. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia — jeżeli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z wzorem umowy - załącznik nr 3 SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Za pośrednictwem platformy zakupowej
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-28 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-26