Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Usługa odbioru, transportu i unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych, niebezpiecznych innych niż zakaźne i innych niż niebezpieczne dla SP ZOZ w Bogatyni”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ W BOGATYNI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230021923
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: WYCZÓŁKOWSKIEGO 15
1.5.2.) Miejscowość: Bogatynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-920
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 757739338
1.5.8.) Numer faksu: 757739338
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@zozbogatynia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zozbogatynia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usługa odbioru, transportu i unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych, niebezpiecznych innych niż zakaźne i innych niż niebezpieczne dla SP ZOZ w Bogatyni”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3ebb0438-b95e-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00060472
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej RODO) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Bogatyni ul. Wyczółkowskiego 15, 59-920 Bogatynia.
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: m.sliwko@zozbogatynia.pl.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy p.z.p.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 p.z.p. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy p.z.p. związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP 271-N1/01/V/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 233040,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru, transportu i unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych, niebezpiecznych innych niż zakaźne i innych niż niebezpieczne dla SP ZOZ w Bogatyni tj. odpady z diagnozowania, leczenia i profilaktyki medycznej, z poniższym zestawieniem:
Kod odpadu Rodzaj odpadów medycznych
18 01 01 Narzędzia chirurgiczne i zabiegowe oraz ich resztki (z wyłączeniem 18 01 03)
18 01 02 Części ciała i organy oraz pojemniki na krew i konserwanty służące do jej przechowywania (z wyłączeniem 18 01 03)
18 01 03 Inne odpady, które zawierają żywe drobnoustroje chorobotwórcze lub ich toksyny oraz inne formy zdolne do przeniesienia materiału genetycznego, o których wiadomo lub co do których istnieją wiarygodne podstawy do sądzenia, że wywołują choroby u ludzi i zwierząt (np. zainfekowane pieluchomajtki, podpaski, podkłady), z wyłączeniem 18 01 80 i 18 01 82
18 01 04 Inne odpady niż wymienione w 18 01 03 (np. opatrunki z materiału lub gipsu, pościel, ubrania jednorazowe, pieluchy)
18 01 06 Chemikalia, w tym odczynniki chemiczne, zawierające substancje niebezpieczne
18 01 07 Chemikalia, w tym odczynniki chemiczne, inne niż wymienione w 18 01 06
18 01 09 Leki inne niż wymienione w 18 01 08
18 01 10 Odpady amalgamatu dentystycznego
18 01 82 Pozostałości z żywienia pacjentów oddziałów zakaźnych
2. Ilość zakaźnych odpadów medycznych, niebezpiecznych innych niż zakaźne i innych niż niebezpieczne zawiera „Formularz asortymentowo-cenowy” przedmiotowego zamówienia, stanowiący załącznik nr II do SWZ.
3. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia szczegółowej rejestracji przewożonych odpadów medycznych i potwierdzenie przyjęcia odpadów w karcie przekazania odpadu wygenerowanej przez Zamawiającego w systemie BDO, z wyszczególnieniem daty odbioru, rodzaju odpadów oraz ilości odpadów.
4. Częstotliwość odbioru zakaźnych odpadów medycznych, niebezpiecznych innych niż zakaźne i innych niż niebezpieczne od Zamawiającego odbywać się będzie nie rzadziej niż co 72 godziny, z wyłączeniem odpadów wysoce zakaźnych, które mogą być przechowywane w miejscu powstawania nie dłużej niż 24 godziny.
5. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający będzie uprawniony do zgłaszania Wykonawcy konieczności wykonania dodatkowego (poza ustalonym harmonogramem) odbioru odpadów medycznych, który będzie Wykonywany w dodatkowym terminie. Zgłoszenia dodatkowego odbioru będą dokonywane telefonicznie na numer telefonu bądź na adres e-mailowy podany przez Wykonawcę w ofercie.
6. Odbiór odpadów odbywać się będzie z jednostek należących do SP ZOZ w Bogatyni:
- Szpital Gminny w Bogatyni z siedzibą przy ul. Szpitalnej 16, 59-920 Bogatynia;
- Przychodnia Rejonowa w Bogatyni z siedzibą przy ul. Wyczółkowskiego 15, 59-920 Bogatynia;
- Przychodnia Rejonowa w Bogatyni z siedzibą przy ul. Fabrycznej 1, 59-920 Bogatynia;
-Wiejski Ośrodek Zdrowia w Porajowie z siedzibą przy ul. Różanej 6, Porajów, 59-921 Sieniawka;
-Wiejski Ośrodek Zdrowia w Działoszynie z siedzibą Działoszyn 162, 59-916 Bogatynia;
-Wiejski Ośrodek Zdrowia w Opolnie Zdroju z siedzibą przy ul. Kasztanowej 20, 59-920 Bogatynia.
7. Zamawiający wymaga od Wykonawcy świadczenia usługi z uwzględnieniem art. 20 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 779), który definiuje „zasadę bliskości”. Zgodnie z zasadą bliskości zakazuje się poddawania unieszkodliwianiu zakaźnych odpadów medycznych i zakaźnych odpadów weterynaryjnych poza obszarem województwa, na terenie, którego zostały wytworzone. Dopuszcza się unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych na obszarze województwa innego niż to, na którym zostały wytworzone, w najbliżej położonej instalacji, w przypadku braku instalacji do unieszkodliwiania tych odpadów na obszarze danego województwa lub gdy istniejące instalacje nie mają wolnych mocy przerobowych.
8. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty Oświadczenia wskazującego miejsce unieszkodliwiania odpadów zgodnie z Załącznikiem Nr VIII do SWZ.
9. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty aktualnej decyzji/aktualnego zezwolenia właściwego terytorialnie organu na prowadzenie działalności w zakresie transportu i unieszkodliwiania odpadów.
10. Zamawiający wymaga od Wykonawcy unieszkodliwiania odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym m.in z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. (Dz.U. z 2017 poz. 1975) w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi.
11. Zamawiający wymaga od Wykonawcy przyjmowania i ważenia odpadów (w obecności przedstawiciela Zamawiającego) zgodnie z obowiązującymi przepisami z każdej jednostki należącej do SP ZOZ w Bogatyni.
12. Zamawiający wymaga zapewnienia bezpiecznego, specjalistycznego transportu odpadów zgodnie z przepisami obowiązującymi w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem zamówienia niepowodującego zagrożeń oraz uciążliwości dla środowiska spełniającego wymogi rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 154) oraz obsługiwany przez wykwalifikowany personel Wykonawcy.
13. Zamawiający wymaga zapewnienia przez Wykonawcę odbioru odpadów, ich transportu i załadunku na terenie SP ZOZ w Bogatyni przez osoby wyposażone w odzież roboczą oraz środki ochrony osobistej zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90520000-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: zgodnie z SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: odleglość
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający wymaga dołączenia do oferty:
1) Zaświadczenia o wpisie do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy o odpadach z 14 grudnia 2012r;
2) Aktualnej decyzji/aktualnego zezwolenia właściwego terytorialnie organu na prowadzenie działalności w zakresie transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie przedstawionego w ofercie Załącznika nr VI do SWZ - Wykazu min. dwóch usług wykonanych lub wykonywanych w ciągu ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, okresu realizacji oraz odbiorców, a także załączonych dokumentów potwierdzających, że dostawy te zostały wykonane należycie. Muszą to być co najmniej 2 (dwie) usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia, o który się ubiega Wykonawca - każde z zadań o wartości nie mniejszej niż cena oferty.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zgodnie z SWZ5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
zgodnie z SWZ5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z SWZSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
3. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców zgodnie z Załącznikiem nr III do SWZ.