Usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Dragacz w 2020 roku
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoDragacz
  • WojewództwoKujawsko-pomorskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-10-21
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyWójt Gminy Dragacz
  • Data publikacji ogłoszenia2019-10-11
  • Numer ogłoszenia608223-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 608223-N-2019 z dnia 2019-10-11 r.

Wójt Gminy Dragacz: Usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Dragacz w 2020 roku
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Dragacz, krajowy numer identyfikacyjny 53437400000000, ul. Dragacz  , 86-134  Dragacz, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 52 332 49 69, e-mail krystian@dragacz.pl, faks 52 332 49 74.
Adres strony internetowej (URL): https://gm-dragacz.rbip.mojregion.info/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
https://gm-dragacz.rbip.mojregion.info/

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
https://gm-dragacz.rbip.mojregion.info/

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
Gmina Dragacz, Dragacz 7A, 86 - 134 Dragacz

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Dragacz w 2020 roku
Numer referencyjny: GO.271.1.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest: Usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Dragacz w 2020 roku. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1. Postanowienia wstępne: 1) Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i ich zagospodarowanie zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie – Uchwała Rady Gminy Dragacz Nr X/91/19 z dnia 1 października 2019 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Dragacz – Załącznik nr 7 do SIWZ i Uchwałą Rady Gminy Dragacz Nr X/92/19 z dnia 1 października 2019 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi – Załącznik nr 8 do SIWZ. 2) Wykonawca będzie odbierał i zagospodarowywał bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych następujące rodzaje odpadów komunalnych: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, b) bioodpady, c) tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe, d) odpady szkła, e) papier i tekturę, f) odpady mebli i inne odpady wielkogabarytowe (1 raz w roku), g) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (1 raz w roku), h) zużyte opony (1 raz w roku). 3) Wykonawca będzie obsługiwał, odbierał i zagospodarowywał następujące odpady z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: a) papier i tektura, b) metale, tworzywa sztuczne, c) odpady opakowaniowe wielomateriałowe, d) szkło, e) bioodpady, f) odpady niebezpieczne, g) przeterminowane leki, h) odpady nieklasyfikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym, w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, i) odpady tekstyliów i odzieży, j) chemikalia, k) zużyte baterie i akumulatory, l) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, ł) meble i inne odpady wielkogabarytowe, m) odpady budowlane i rozbiórkowe, n) zużyte opony. 4) Odpady wymienione w ppkt. 2 lit. a) - lit. h) zostały sklasyfikowane na podstawie rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1923) i mieszczą się w grupie oznaczonej kodem: 20 – odpady komunalne łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie, 15 – odpady opakowaniowe, sorbenty tkaniny do wycierania, materiały filtracyjne i ubrania ochronne nieujęte w innych grupach, 16 – odpady nieujęte w innych grupach. 5) Powyższe odpady Wykonawca będzie odbierał, a następnie będzie je zagospodarowywał w takiej ilości, w jakiej pozbywać się będą właściciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Szacunkowe ilości odpadów komunalnych zostały określone poniżej, przy czym Zamawiający zastrzega, że nie gwarantuje realizacji zamówienia w takiej ilości. 6) Wykaz miejscowości w granicach administracyjnych gminy Dragacz: Wąskie Piaski, Wielkie Stwolno, Polskie Stwolno, Bratwin, Michale, Dragacz, Wielki Lubień, Wielkie Zajączkowo, Fletnowo, Dolna Grupa, Górna Grupa, Stare Marzy, Nowe Marzy, Mniszek, Grupa. Obszar administracyjny gminy Dragacz i lokalizacja miejscowości wg mapy poglądowej terenów gminy Dragacz – Załącznik nr 9 do SIWZ. 7) Szacowana liczba mieszkańców – ok. 5631, w tym: a) w zabudowie jednorodzinnej – ok. 2731, b) w zabudowie wielorodzinnej do 7 lokali włącznie – ok. 300, c) w zabudowie wielorodzinnej powyżej 7 lokali – ok. 2600. 8) Szacowana liczba nieruchomości zamieszkałych: a) budynków jednorodzinnych – ok. 1450, b) budynków wielolokalowych do 7 lokali włącznie – ok. 32, c) budynków wielolokalowych powyżej 7 lokali (Grupa) – ok. 25. 9) Ilość zebranych odpadów w całej gminie Dragacz: Lp. Rodzaj odpadu Kod odpadu Ilość odebranych odpadów w Mg 2017 rok 2018 rok I półrocze 2019 rok 1. Opakowania z papieru i tektury 15 01 01 18,62 20,05 14,73 2. Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 76,11 177,53 36,45 3. Opakowania z metali 15 01 04 0,1 0 0,73 4. Opakowania ze szkła 15 01 07 78,65 117,62 25,57 5. Zużyte opony 16 01 03 0,92 13,68 5,32 6. Odpady betonu oraz gruz betonowy 17 01 01 0 14,08 4,68 7. Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 17 01 07 1,27 10,08 15,06 8. Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 17 09 04 116,36 142,03 74,09 9. Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 20 01 08 193,16 57,61 40,11 10. Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć 20 01 21 0 0 0 11. Urządzenia zawierające freony 20 01 23* 0 0,28 0 12. Leki inne niż wymienione w 20 01 31 20 01 32 0 0,18 0 13. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 20 01 35* 0 0,41 0,4 14. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 36 20 01 36 0,6 0,96 0,84 15. Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 10,27 12,34 3,52 16. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 1330,31 1669,11 866,31 17. Odpady wielkogabarytowe 20 03 07 1,1 13,81 6,24 Razem 1827,47 2249,77 1094,05 10) Szacowana do odbioru i zagospodarowania z terenów nieruchomości zamieszkałych oraz PSZOK ilość odpadów w okresie realizacji zamówienia – ok. 2190,76 Mg, w tym: Lp. Rodzaj odpadu Kod odpadu Szacowana ilość odpadów w okresie realizacji zamówienia – 2020 rok [Mg] 1. Opakowania z papieru i tektury 15 01 01 42,42 2. Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 104,98 3. Opakowania z metali 15 01 04 2,10 4. Opakowania ze szkła 15 01 07 73,64 5. Zużyte opony 16 01 03 10,64 6. Odpady betonu oraz gruz betonowy 17 01 01 9,36 7. Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 17 01 07 30,12 8. Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 17 09 04 148,18 9. Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 20 01 08 115,52 10. Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć 20 01 21 0,10 11. Urządzenia zawierające freony 20 01 23* 0,10 12. Leki inne niż wymienione w 20 01 31 20 01 32 0,10 13. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 20 01 35* 0,80 14. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 36 20 01 36 1,68 15. Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 7,04 16. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 1630 17. Odpady wielkogabarytowe 20 03 07 12,48 18. Odzież 20 01 10 0,50 19. Tekstylia 20 01 11 0,50 20. Chemikalia - 0,50 Razem 2190,76 Podane wyżej ilości odpadów należy traktować, jako orientacyjne. Dane opracowane na podstawie sprawozdań przekazanych przez podmioty odbierające odpady z terenu gminy Dragacz za lata 2017, 2018 i I półrocze 2019. Dodatkowo uwzględniono w nich zmiany w sposobie segregowania odpadów, wynikające z przepisów prawa. Ilość wytworzonych na terenie gminy Dragacz odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Ilości mogą ulegać zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez właścicieli nieruchomości. UWAGA: Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia lub odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. 11) Wykonawca jest obowiązany przy sporządzeniu oferty na własne ryzyko do oszacowania ilości odbieranych odpadów komunalnych z uwzględnieniem zmian, które mogą się pojawić w trakcie obowiązywania umowy. 12) Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych odbywać się będzie od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Dragacz istniejących w czasie obowiązywania umowy, jak również od zgłoszonych w trakcie obowiązywania umowy. 13) Wykonawca na podstawie danych otrzymanych od Zamawiającego (wykaz nieruchomości – Załącznik nr 3 do Projektu umowy) dokona weryfikacji nieruchomości wskazanych w przedmiocie zamówienia, zaktualizuje dane o nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy i przekaże je Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. 14) Wykonawca uwzględni mogące nastąpić zmiany ilości gospodarstw domowych i ilości odpadów przy sporządzaniu oferty obejmującej okres realizacji usługi w terminach określonych w projekcie umowy. 15) Za szkody powstałe podczas i w związku z realizacją usługi Wykonawca ponosi odpowiedzialność na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. 2. Obowiązki Wykonawcy – wymagania formalne. 1) Wykonawca jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań: a) posiadania aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Dragacz zgodnie z art. 9 c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.), b) posiadania aktualnego wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.), c) posiadania aktualnego wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska wymaganego na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. z 2019 poz. 701 z póżn. zm.), lub jest wpisany do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.). 2) W przypadku, gdy Wykonawca zamierza przekazywać odpady innemu podmiotowi w celu ich odzysku lub unieszkodliwiania, powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres z podmiotem posiadającym zezwolenie w tym zakresie. 3) W przypadku, gdy Wykonawca zamierza zawrzeć umowę na wskazany zakres z podmiotem posiadającym zezwolenie w tym zakresie wynikające z prawa kraju przeznaczenia, jeżeli jest wymagane, Wykonawca jest obowiązany dostarczyć Zamawiającemu kopię umowy do dnia rozpoczęcia realizacji usługi. 4) Wykonawca lub Podwykonawca ma obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę, na zasadach określonych w art. 22§1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks Pracy (t.j. Dz. U z 2019 r., poz. 1040 z późn. zm.) osób wykonujących czynności związane z bezpośrednią realizacją przedmiotu zamówienia np.: pracowników związanych z odbiorem odpadów z nieruchomości, związanych z przemieszczaniem pojemników na odpady, umieszczaniem pojemników w mechanizmie chwytająco – podnoszącym, uruchomieniem mechanizmu podnoszenia pojemnika do bębna śmieciarki oraz odstawieniem pojemnika po jego opróżnieniu i innych czynnościach związanych z odbiorem odpadów z nieruchomości, kierowaniem pojazdami mechanicznymi przeznaczonymi do odbioru odpadów. 5) W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie potwierdzające spełnienie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z bezpośrednią realizacją przedmiotu zamówienia, o których mowa w ppkt. 4. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Niezłożenie przez Wykonawcę w/w oświadczenia w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia osób wykonujących czynności w zakresie realizacji robót na podstawie umowy o pracę. 6) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związane z bezpośrednią realizacją przedmiotu zamówienia, o których mowa w pkt. 4, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 8) Wykonawca jest obowiązany do spełnienia wymagań opisanych w ppkt. 4 w całym okresie obowiązywania umowy. 9) Wykonawca ma obowiązek stosowania przepisów o ochronie danych osobowych. 10) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zapowiedzianych i niezapowiedzianych kontroli Wykonawcy w zakresie spełniania warunków zawartych w niniejszym opisie. 3. Obowiązki Wykonawcy – wymagania szczegółowe. 1) Pojemniki, worki, punkty odbierania odpadów. a) Wykonawca wyposaży na czas obowiązywania umowy wszystkie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w niezbędne pojemniki (w tym pojemniki do dodatkowych odpadów) lub na wniosek mieszkańca w worki, w trakcie trwania umowy i uwzględni koszty wyposażenia przy sporządzaniu oferty. Na poszczególne frakcje odpadów segregowanych worki i pojemniki mają być oznaczone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 19 z późn. zm.): b) Na selektywnie zbierane odpady komunalne wprowadza się 4 rodzaje pojemników i worków: - pojemnik/worek koloru niebieskiego oznaczony napisem "Papier" na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, - pojemnik/worek koloru zielonego oznaczony napisem "Szkło" na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, - pojemnik/worek koloru żółtego oznaczony napisem "Metale i tworzywa sztuczne" na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, - pojemnik/worek koloru brązowego oznaczony napisem "Bio" na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów. c) Niesegregowane, zmieszane odpady komunalne będą gromadzone w pojemnikach i workach w kolorze czarnym z napisem „ Zmieszane”. 2) Wykonawca jest zobowiązany do zebrania pojemników (wymienionych w ppkt. 1 lit. a) i b) w terminie do ostatniego dnia obowiązywania umowy. 3) Pojemniki oraz worki powinny być dostosowane do wymagań wynikających z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dragacz. 4) Wykonawca ma obowiązek wyposażyć właścicieli nieruchomości w pojemniki o pojemności większej, na żądanie właściciela nieruchomości, jeżeli pojemnik o mniejszej pojemności nie zabezpiecza wszystkich zbieranych odpadów. Wykonawca o takim fakcie powiadomi Zamawiającego niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni od dnia powzięcia wiedzy na ten temat. Również w przypadku, gdy informacje o niewystarczającej ilości pojemników będzie posiadał Zamawiający zawiadomi o tym fakcie Wykonawcę w ciągu 2 dni od dnia przyjęcia zgłoszenia od właściciela nieruchomości. W trakcie wykonywania umowy wyposażenie zgłoszonych przez Zamawiającego nowych miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki oraz dostarczenia dodatkowych pojemników następuje najpóźniej w ciągu 5 dni roboczych od zgłoszenia przez Zamawiającego. W przypadku, gdy Wykonawca zgłasza fakt dostarczenia pojemnika 5 dni liczy się od dnia przyjęcia zgłoszenia przez Zamawiającego. 5) Wykonawca ustawi pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych po uzgodnieniu lokalizacji z właścicielem nieruchomości, do dnia 31 grudnia 2019 r. 6) W przypadku braku możliwości usytuowania pojemników na odpady zbierane selektywnie na uzasadniony wniosek właściciela nieruchomości Wykonawca wyposaży nieruchomość w worki do selektywnego zbierania odpadów komunalnych, które następnie będzie odbierał. W takiej sytuacji, Wykonawca dostarczy właścicielowi nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy worki do selektywnego zbierania odpadów w ilości zapewniającej możliwość ciągłego gromadzenia odpadów, a w przypadku nagłego zapotrzebowania na worki, Wykonawca dostarczy je do właściciela nieruchomości. Kolejne worki dostarczane będą w systemie: za każdy odebrany napełniony worek Wykonawca na posesji pozostawi worek pusty, a na wniosek właściciela nieruchomości dodatkowo pozostawi max. 3 worki. W przypadku gospodarowania workami przez właściciela nieruchomości niezgodnego z ich przeznaczeniem, Wykonawca o takim zdarzeniu informuje Zamawiającego niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni od dnia powzięcia takiej wiedzy na ten temat. 7) Wykonawca dysponuje pojemnikami dostosowanymi dla osób niepełnosprawnych, które w zależności od stopnia i rodzaju niepełnosprawności po wcześniejszej informacji od Zamawiającego, Wykonawca dostarcza na posesję pojemniki w ciągu 5 dni od dnia zgłoszenia faktu przez Zamawiającego. 8) Wykonawca jest zobowiązany do zabrania odpadów leżących przed posesją, a w przypadku zabudowy wielorodzinnej zabrania odpadów z miejsc ustawienia pojemników lub altany śmietnikowej i jej otoczenia. W uzasadnionych przypadkach po zgłoszeniu przez właściciela nieruchomości Zamawiającemu faktu, że stan zdrowia właściciela nieruchomości nie pozwala na wystawienie pojemników i worków przed posesję oraz wyrażeniu zgody na wejście na teren posesji Zamawiający informuje Wykonawcę w ciągu 2 dni o zaistniałej sytuacji, a Wykonawca odbiera odpady z posesji z miejsca wyznaczonego przez właściciela nieruchomości. Wykonawca zobowiązany jest do odebrania wszystkich odpadów komunalnych wytworzonych na terenie wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, zgromadzonych w pojemnikach i workach spełniających wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dragacz. W przypadku, gdy odpady nie są gromadzone w pojemnikach, w tym w workach odpowiadających wymaganiom Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dragacz, Wykonawca obowiązany jest do ich odebrania oraz poinformowania Zamawiającego o nieruchomości, na której odpady nie są gromadzone w sposób odpowiadający wymaganiom Regulaminu. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów również w przypadkach, kiedy dojazd do punktu zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów, położenia nieruchomości itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 9) Wykonawca w terminie do dnia 31 grudnia 2019 r., na czas realizacji zamówienia, dostarczy do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) przy gminnej oczyszczalni ścieków w Dolnej Grupie (Gmina Dragacz) pojemniki i kontenery, w których będą gromadzone odpady segregowane. Wykonawca będzie realizował wywóz odpadów z PSZOK w terminie do 48 godz., w dni robocze, po otrzymaniu informacji od pracownika obsługującego ten punkt lub Zamawiającego o konieczności zrealizowania wywozu. Wykonawca w miejscu przygotowanym przez Zamawiającego ustawi pojemniki i kontenery zgodnie z poniższym wykazem: a) kontenery o pojemności min. 6m3 w ilości 3 szt. Każdy pojemnik odrębnie opisany z podziałem na poszczególne frakcje odpadów (odpady rozbiórkowe i budowlane, sprzęt elektryczny i elektroniczny, bioodpady); b) pojemniki o pojemności min. 3m3 w ilości 3 szt. Każdy pojemnik odrębnie opisany z podziałem na poszczególne frakcje odpadów (chemikalia); c) specjalistyczne pojemniki - kontenery magazynowe, na odpady niebezpieczne o pojemności min. 1m3 w ilości 2 szt. opisane z podziałem na poszczególne frakcje odpadów (baterie; akumulatory); d) pojemniki zamykane od góry o pojemności min. 0,5m3, w ilości 2 szt. opisane, z przeznaczeniem na przeterminowane leki i odpady nieklasyfikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym, w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki; e) pojemniki zamykane od góry o pojemności min. 1100l w ilości 4 szt. Każdy pojemnik odrębnie opisany z podziałem na poszczególne frakcje odpadów (papier i tektura; metale tworzywa sztuczne i odpady opakowaniowe wielomateriałowe; szkło; odpady tekstyliów i odzieży); f) meble i odpady wielkogabarytowe oraz opony – odbierane będą przez Wykonawcę bezpośrednio z utwardzonego placu przygotowanego do gromadzenia tego typu odpadów. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia do PSZOK pojemników czystych, po ich opróżnieniu. Pojemniki powinny być czyste zarówno w środku jak i na zewnątrz. Dodatkowo pojemniki powinny posiadać czytelny opis ich przeznaczenia (właściwy odpad) oraz powinny być estetycznie pomalowane. Wykonawca dostosuje ilość kontenerów i pojemników w PSZOK w taki sposób, aby zabezpieczały one wszystkie odpady znajdujące się na terenie PSZOK. Wykonawca odpowiada za utrzymanie czystości i porządku na terenie PSZOK. 10) Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy wykaz w formie elektronicznej z informacją o: a) adresach poszczególnych punktów odbierania odpadów komunalnych, b) częstotliwości odbierania odpadów komunalnych, c) ilości, pojemności i przeznaczeniu pojemników znajdujących się w punkcie odbierania odpadów komunalnych, d) adresach nieruchomości korzystających z worków do zbierania odpadów komunalnych, 11) Wykonawca podczas obowiązywania umowy będzie aktualizował dane dotyczące punktów odbierania odpadów komunalnych i pojemników, worków oraz poinformuje Zamawiającego o nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady komunalne, a które nie były ujęte w przekazanych przez Zamawiającego wykazach. 12) Wykonawca jest obowiązany do przekazywania Zamawiającemu niezwłocznie, nie później niż do godz. 8.00 dnia następnego od dnia, w którym nastąpiło zdarzenie informacji w wersji elektronicznej o nieodebranych odpadach z podaniem adresu punktu odbierania odpadów, rodzaju pojemnika, worka oraz powodu zaistniałej sytuacji. 13) Wykonawca jest obowiązany do zebrania odpadów leżących obok pojemników, jeśli będzie to wynikiem jego działania. 14) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi oraz poszczególnych frakcji odpadów zbieranych selektywnie ze sobą. 15) Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania obowiązku ciążącego na wszystkich właścicielach nieruchomości zamieszkałych w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru odpadów, że właściciel nieruchomości zamieszkałej nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca będzie zobowiązany w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji do pisemnego (lub drogą elektroniczną) poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości zamieszkałych. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację – nagranie wykonane kamerą lub dokumentację fotograficzną, protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej nieruchomości zamieszkałej dotyczy, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia. 16) Wykonawca obowiązany jest do prowadzenia ewidencji rodzajowej i ilościowej odpadów poprzez ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze, a następnie odnotowanie ilości w ewidencji. 17) Wykonawca jest obowiązany do przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz bioodpadów do Instalacji Komunalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa natomiast selektywnie zebrane odpady komunalne do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 20 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. 2019 r. poz. 701 ze zm.).(1) 18) Wykonawca jest obowiązany do odebrania każdej ilości odpadów, stanowiących przedmiot zamówienia. 19) Wszystkie pojemniki/kontenery/worki muszą być oznaczone logo Wykonawcy oraz jego nazwą. 20) Wykonawca obowiązany jest do wymiany na własny koszt zniszczonego pojemnika/kontenera – nie później niż w terminie 3 dni od zgłoszenia tego faktu przez właściciela nieruchomości zamieszkałych położonej na terenie gminy Dragacz - jeżeli do zniszczenia doszło na skutek działania Wykonawcy. 21) Wykonawca jest odpowiedzialny, za jakość wykonywanych prac, utrzymanie ładu i porządku w miejscu prowadzonych prac, usuwanie wszelkich nieczystości i odpadów oraz innych pozostałości po wykonanej usłudze. Należy zapewnić, aby pojazdy i urządzenia utrzymane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku a także transportu. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego. Pojazdy i urządzenia oraz pojemniki i kontenery znajdujące się w PSZOK muszą być poddawane myciu i dezynfekcji nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. Wykonawca obowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i być zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo – transportowej. Do urządzeń nie zalicza się pojemników, z których korzystają na posesjach właściciele nieruchomości. 22) Wykonawca może świadczyć usługi dodatkowe w zakresie odbioru odpadów komunalnych. Usługi dodatkowe będą polegać na odbiorze, na wniosek właściciela nieruchomości z jego terenu dodatkowych ilości odpadów za osobną, dodatkową cenę. Cena ofertowa za realizację przedmiotu zamówienia nie obejmuje świadczenia usług dodatkowych. 4. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych. 1) Wykonawca jest obowiązany wykonywać usługę wg ramowego harmonogramu, nie rzadziej niż następujący sposób. Wykonawca odbiera każdą ilość odpadów komunalnych z częstotliwością nie rzadziej niż określono w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Dragacz. 2) Ustala się następującą częstotliwość odbierania określonych frakcji odpadów komunalnych bezpośrednio z terenów nieruchomości zamieszkałych: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - nie rzadziej niż jeden raz na tydzień przez cały rok w miejscowości Grupa i Grupa Osiedle. W pozostałych nieruchomościach zamieszkałych na terenie gminy nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu w okresie od 01 czerwca do 31 sierpnia, a w okresie od 01 września do 31 maja z częstotliwością – nie rzadziej niż jeden raz na 2 tygodnie, b) odpady suche (papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe) – nie rzadziej jeden raz na dwa tygodnie, za wyjątkiem miejscowości Grupa Osiedle, gdzie odbiór tych odpadów w okresie od 1 kwietnia do 30 września odbywać się będzie z częstotliwością – nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu oraz w miesiącu grudniu nie rzadziej niż trzy razy w miesiącu, c) odpady szkła – nie rzadziej niż jeden raz na dwa miesiące ze wszystkich zamieszkałych nieruchomości z terenu gminy, d) bioodpady - nie rzadziej niż jeden raz na tydzień przez cały rok w miejscowości Grupa i Grupa Osiedle. W pozostałych nieruchomościach zamieszkałych na terenie gminy nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu w okresie od 01 czerwca do 31 sierpnia, a w okresie od 01 września do 31 maja z częstotliwością – nie rzadziej niż jeden raz na 2 tygodnie, e) odpady mebli i inne odpady wielkogabarytowe – jeden raz w roku. 5. Harmonogram odbioru odpadów komunalnych. Przed przystąpieniem do wykonywania przedmiotu zamówienia Wykonawca opracuje i dostarczy Zamawiającemu harmonogram odbioru w terminie do 14 dni od dnia zawarcia umowy: odpadów komunalnych niesegregowanych i selektywnej zbiórki odpadów. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania wprowadzenia zmian w harmonogramie w uzasadnionych przypadkach wynikających z zabezpieczenia należytej realizacji usługi. Zmiana harmonogramu dokonywana będzie z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić nowy harmonogram uwzględniający żądane zmiany w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego. Wykonawca jest obowiązany do bezpośredniego (za potwierdzeniem odbioru) przekazania min. 1 egz. harmonogramu oraz ulotki edukacyjnej, zawierającej instrukcję, w jaki sposób segregować odpady komunalne i jakie odpady, do jakiego pojemnika/worka należy wrzucać w formie papierowej dla każdego właściciela zamieszkałej nieruchomości. Ulotka edukacyjna powinna być kolorowa, czytelna, obrazująca sposób segregacji. Edukacja mieszkańców, co do segregacji prowadzona jest na bieżąco. Ulotki dostarczane będą min. 2 razy w roku. Zamawiający dopuszcza inne formy edukacji poza ulotkami po wcześniejszym uzgodnieniu przez Wykonawcę z Zamawiającym. 6. Wymogi dotyczące przekazywania odpadów. 1) Wykonawca jest obowiązany do przestrzegania w trakcie realizacji niniejszej umowy powszechnie obowiązujących przepisów prawa z zakresu gospodarowania odpadami. Wykonawca na każdym etapie realizacji zamówienia powinien monitorować obowiązujące przepisy i zgodnie z nimi realizować przedmiot zamówienia. 2) Wykonawca obowiązany jest do spełnienia wymagań dotyczących przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, bioodpadów oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do instalacji komunalnych. 3) Wykonawca odbierający odpady komunalne jest również obowiązany do spełnienia wymagań określonych w przepisach Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 7. Dodatkowe wymagania. 1) Odbieranie odpadów ma być prowadzone w następujący sposób: a) tylko w godzinach od 6.00 do 20.00, z wyłączeniem niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy, za zastrzeżeniem awaryjnego odbioru odpadów, b) obowiązkiem Wykonawcy jest pozostawienie porządku i czystości w miejscach odbierania odpadów, obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników, c) Wykonawca informuje Zamawiającego o sytuacji braku pojemników na nieruchomości lub zbyt małej ich ilości – w terminie 2 dni od dnia powzięcia wiadomości na ten temat, 2) Sprzęt techniczny: a) Wykonawca obowiązany jest realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu, wymaganego Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Pojazdy te muszą spełniać, co najmniej następujące wymagania: - pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, - pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. - pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiające trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiających weryfikację tych danych przez Zamawiającego. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. 8. Sprawozdawczość. 1) Wykonawca jest obowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o ilości i rodzaju pojemników i worków dostarczonych właścicielom nieruchomości zamieszkałych. 2) Wykonawca będzie dostarczać Zamawiającemu sprawozdania w okresach zgodnych z obowiązującymi przepisami ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn zm.) . 3) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. 4) Wykonawca obowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu informacji, związanych z monitorowaniem obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości zamieszkałych w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości zamieszkałych nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości zamieszkałych z zaistnienia takiego zdarzenia. 5) Wykonawca obowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych zawierających wyszczególnienie miejsca odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów (zgodnie z obowiązująca klasyfikacją odpadów), na których znajdować się winna adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Dragacz. 6) Wykonawca obowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do instalacji komunalnej bądź innej jednostki do odbioru odpadów zgodnie z obowiązującymi wzorami, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadami (Dz. U. z 2019 r. poz. 819), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 7) Za nieterminowe przekazywanie sprawozdań Zamawiającemu odpowiedzialność ponosi wyłącznie Wykonawca. 10. Standard sanitarny usług i ochrona środowiska. 1) Wykonawca obowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia uwzględniając zapisy Ustawy z dnia 12 grudnia 2014 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. Nr 104, poz. 868). 2) Odpady komunalne (tj. zmieszane odpady komunalne, bioodpady oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych) odebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Dragacz Wykonawca obowiązany będzie zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 3) W przypadku pozostałych frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca obowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiana, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z 12 grudnia 2014 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.). 11. Poziomy recyklingu i przygotowania do ponownego użycia. Wykonawca w trakcie trwania umowy jest obowiązany zagospodarować odebrane odpady komunalne zapewniając osiągnięcie odpowiednich poziomów recyclingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412). 12. Przepisy prawa. Wykonawca jest obowiązany do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2019 r. poz. 1292), ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.), ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.), ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396 z późn. zm.), ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1466 z późn. zm.) ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2019 r. poz. 521), Rozporządzenie Ministra środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. Nr 104, poz. 868), Rozporządzenie Ministra Środowiska z 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1923), Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyclingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadami (Dz. U. z 2019 r. poz. 819), Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412), z Uchwałą Rady Gminy Dragacz Nr X/91/19 z dnia 1 października 2019 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dragacz, a także z innymi obowiązującymi przepisami z zakresu gospodarowania odpadami i Uchwałą Rady Gminy Dragacz Nr X/92/19 z dnia 1 października 2019 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Wykonawca na każdym etapie realizacji zamówienia obowiązany jest monitorować aktualność przepisów i zgodnie z nimi realizować przedmiot zamówienia.

II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90513100-7
90511000-2
90512000-9
90533000-2


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-12-31
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2020-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się posiadaniem: - aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Dragacz zgodnie z art. 9 c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.), - aktualnego wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.), - aktualnego wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska wymaganego na rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. z 2019 poz. 701 z póżn. zm.), lub jest wpisany do odpadach ( 2019 r. poz. 701 z późn. zm.). Wymagania określone powyżej są wymaganiami minimalnymi i mają zastosowanie do wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia. Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – z wykorzystaniem wzoru Załącznika nr 5 do SIWZ. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt. 4. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13 - 22 i ust 5 pkt. 1 Ustawy Pzp.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się posiadaniem: - bazy magazynowo – transportowej usytuowanej na terenie Gminy Dragacz lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granic. Baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Baza magazynowo-transportowa winna spełniać wymagania, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, - co najmniej dwóch pojazdów przystosowanych do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwóch pojazdów przystosowanych do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jednego pojazdu do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Pojazdy muszą być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Pojazdy winny spełniać wymagania, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz wymagania techniczne określone w przepisach ustawy Prawo o ruchu drogowym i innymi przepisami szczególnymi. Wymagania określone powyżej są wymaganiami minimalnymi i mają zastosowanie do wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia. Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – z wykorzystaniem wzoru Załącznika nr 5 do SIWZ. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt. 4. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13 - 22 i ust 5 pkt. 1 Ustawy Pzp.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowania Zmawiający żąda: a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt.1. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu, o którym mowa w powyżej Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o których mowa powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyzej zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis dotyczący terminu wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących: kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający może wezwać do złożenia: a) wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Dragacz zgodnie z art. 9 c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.), b) wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) w zakresie transportu odpadów oraz zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego i ma nadany indywidualny nr rejestrowy, c) wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska wymaganego na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. z 2019 poz. 701 z póżn. zm.), lub jest wpisany do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( 2019 r. poz. 701 z późn. zm.). W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej: a) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – z wykorzystaniem załącznika nr 6 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
formularz ofertowy, dowód potwierdzający wniesienie wadium, w przypadku oferty wspólnej - pełnomocnictwo
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiający żąda wniesienia wadium przetargowego w wysokości 10.000,00 PLN. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku poniżej wymienionych formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert tj.: do dnia 21.10.2019 r., do godz. 1100. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w: Bank Spółdzielczy w Świeciu O/Dragacz nr konta: 50 8168 0007 0008 0217 2000 0004. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym wyżej terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wpłaty dokonywane przelewem powinny mieć na przelewie wyraźny napis: WADIUM – Przetarg na zadanie pn.: „Usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Dragacz w 2020 roku”. Wadium w formach, o których mowa powyżej należy złożyć w formie oryginału dokumentu w kasie Urzędu Gminy w Dragaczu (pok. Nr 3) przed upływem terminu składania ofert. Na zewnątrz opakowania oferty należy dołączyć poświadczone „za zgodność z oryginałem” kserokopie dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz z treści dokumentów jednoznacznie musi wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta/Poręczyciela. Dokumenty muszą być podpisane przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta/Poręczyciela. Podpis winien być złożony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np.: opatrzony imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści dokumentów winno wynikać również bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta/Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w Ustawie Pzp. Zwrot, zatrzymanie lub ponowne wniesienie wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 Ustawy Pzp.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
termin platności 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach: 1) w związku ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub wynikających z prawomocnych orzeczeń lub ostatecznych aktów administracyjnych właściwych organów - w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień Umowy do zaistniałego stanu prawnego lub faktycznego, 2) z powodu nie przewidzianego braku płynności finansowej u Zamawiającego, 3)działania siły wyższej – w szczególności: rozumianą jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie jego zobowiązania w całości lub części. W razie wystąpienia siły wyższej Strony Umowy zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia do minimum opóźnienia w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałego na skutek działania siły wyższej. 4) działania osób trzecich, w szczególności uniemożliwiające wykonywanie usługi, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, 5) w przypadku zmiany kluczowego personelu Wykonawcy. 6) ustawowej zmiany stawki podatku VAT, 7) zmiany Podwykonawcy, lub rezygnacji z udziału Podwykonawcy przy realizacji przedmiotu umowy, przy czym zmiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia Podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy. 8) gdy zmiany, niezależnie od ich wartości, nie są istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1 e Ustawy Pzp.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-10-21, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę i montaż placu zabaw - Bydgoszcz
  • Lokalizacja zleceniakujawsko-pomorskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę i montaż placu zabaw. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI