Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych będących we władaniu Gminy Żarów a zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Żarów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŻARÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718395
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zamkowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Żarów
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-130
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: 743067333
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@um.zarow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.zarow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych będących we władaniu Gminy Żarów a zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Żarów
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-44f6df31-94f2-11ee-ba3b-4e891c384685
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00538138
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00046123/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych będących we władaniu Gminy Żarów a zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Żarów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umzarow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy przetargowej Gminy Żarów (zwanej dalej „Platformą”) znajdującą się pod adresem: https://umzarow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 7. Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy dostępne są pod adresem: https://umzarow.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
20. Korzystanie z platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.W razie jakichkolwiek problemów należy korzystać ze wsparcia technicznego dla Wykonawców: Helpdesk Logintrade +48 71 787 35 34, helpdesk@logintrade.net dostępnego poniedziałek- piątek godz. 8.00-16.00.Po stworzeniu lub wygenerowaniu przez Wykonawcę dokumentu elektronicznego Wykonawca podpisuje ten dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wystawionym przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, będącego podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne – podpis elektroniczny, spełniające wymogi bezpieczeństwa określone w ustawie z dnia 5 września 2016r. O usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1173) lub podpisem zaufanym, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005r. O informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Z 2021r. Poz. 670) lub podpisem osobistym, o którym mowa w ustawie z dnia 6 sierpnia 2010r. O dowodach osobistych (Dz.U. z 2020r. Poz. 332, z późn. zm.).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Żarów ul. Zamkowa 2 58-2301 Żarów tel. 74 8580 591;
• inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Żarowie jest Pan Piotr Chałaszczyk, kontakt: adres e-mail bezp.info@gmail.com*;
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego RiOŚ.271.9.2023 pn. Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych będących we władaniu Gminy Żarów a zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Żarów ;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RiOŚ.271.9.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z odbieraniem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych będących we władaniu Gminy Żarów i zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Żarów
W zakresie zadania ujęto wykonanie usług zakwalifikowanych wg Wspólnego Słownika Zamówień do kategorii (kod CPV):
90511000-2 Usługi wywozu odpadów
90512000-9 Usługi transportu odpadów
90514000-3 Usługi recyklingu odpadów
90533000-2 Usługi gospodarki odpadami
Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych położonych na terenie Gminy Żarów obejmuje następujące rodzaje odpadów komunalnych:
a) opakowania z tworzyw sztucznych (15 01 02),
b) tworzywa sztuczne (20 01 39),
c) opakowania ze szkła (15 01 07),
d) szkło (20 01 02),
e) opakowania z papieru i tektury (15 01 01),
f) papier i tektura (20 01 01),
g) opakowania z metali (15 01 04),
h) metale (20 01 40),
i) opakowania wielomateriałowe (15 01 05),
j) odpady ulegające biodegradacji (20 01 08, 20 02 01),
k) niesegregowane zmieszane odpady komunalne (20 03 01).:
Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych musi być realizowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności:
ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późniejszymi zmianami) oraz rozporządzeniami wykonawczymi,
ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 1469 z późniejszymi zmianami) oraz rozporządzeniami wykonawczymi,
Krajowym Planem Gospodarki Odpadami Komunalnymi 2028 (KPGO 2028),
Uchwałą nr XXVIII/214/2021 Rady Miejskiej w Żarowie z dnia 25 marca 2021 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Żarów z późniejszymi zmianami,
2. Przedmiot zamówienia będzie realizowany poprzez:
1) . Odbieranie odpadów komunalnych zmieszanych wraz z ich zagospodarowaniem.
W ramach odbioru niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest odbierać ze wszystkich nieruchomości niezamieszkałych wskazanych w załączniku nr 1 do umowy wszystkie odpady komunalne umieszczone w pojemnikach i kontenerach na niesegregowane odpady a także odpady, które zostały wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania, wywiane lub wyrzucone przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu).
Częstotliwość odbioru zmieszanych odpadów komunalnych określono w załączniku nr 1 do umowy.
Odbiór odpadów z pojemników Wykonawca zobowiązany jest dokonać z miejsca wystawienia lub ustawienia tych pojemników a po opróżnieniu pojemnika Wykonawca zobowiązany jest dokonać odstawienia pojemnika w to samo miejsce.
Niesegregowane odpady komunalne oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczone do składowania Wykonawca zobowiązany jest przekazać do zagospodarowania do instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji komunalnej, na zasadach określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
2) Odbieranie odpadów zbieranych selektywnie: papieru i tektury, metalu, tworzyw sztucznych, odpadów wielomateriałowych opakowań ze szkła, oraz odpadów ulegających biodegradacji wraz z ich zagospodarowaniem.
Wykaz alokacji pojemników pod nieruchomości niezamieszkałe Gminy Żarów przeznaczone na tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe, opakowania ze szkła, papier i tekturę, bioodpady, ich liczby, pojemności oraz częstotliwości odbioru określono w załączniku nr 1 do umowy.
W ramach realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć obsługiwane nieruchomości w specjalistyczne pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów wykonane z tworzywa sztucznego wyposażone w dwukołowy lub czterokołowy system jezdny, o pojemnościach wskazanych w załączniku nr 1 do umowy. Pojemniki w kolorze niebieskim na PAPIER I TEKTURĘ, pojemniki w kolorze zielonym na SZKŁO, pojemniki w kolorze żółtym na METALE, ODPADY WIELOMATERIAŁOWE I TWORZYWA SZTUCZNE oraz w kolorze brązowym na ODPADY BIODEGRADOWALNE.
Wszystkie pojemniki mają być estetyczne, nieuszkodzone, sprawne technicznie być zgodne z normą PN-EN 840-1 i czyste tj. przed podstawieniem mają być wymyte (w środku i na zewnątrz) i poddane dezynfekcji. Na pojemnikach ma być trwale i czytelnie umieszczony napis GMINA ŻARÓW.
Dodatkowo na pojemnikach niebieskich na PAPIER I TEKTURĘ w sposób trwały i czytelny ma być umieszczona informacja „PRZED WRZUCENIEM, NALEŻY ZŁOŻYĆ LUB ZGNIEŚĆ OPAKOWANIA KARTONOWE”.
Dodatkowo na pojemnikach żółtych na METALE, ODPADY WIELOMATERIAŁOWE I TWORZYWA SZTUCZNE w sposób trwały i czytelny ma być umieszczona informacja „PRZED WRZUCENIEM, NALEŻY ZGNIEŚĆ OPAKOWANIE”.
Dodatkowo na pojemnikach brązowych na ODPADY BIODEGRADOWALNE w sposób trwały i czytelny ma być umieszczona informacja „PROSZĘ UMIESZCZAĆ ODPADY KUCHENNE BIODEGRADOWALNE BEZ OPAKOWAŃ FOLIOWYCH”.
Dopuszcza się umieszczenie na pojemnikach loga Wykonawcy oraz innych informacji, które uzna on za istotne dla prawidłowego funkcjonowania systemu zbiórki selektywnej odpadów.
Wykonawca podczas realizacji zamówienia ma dbać o stan techniczny, estetyczny oraz higieniczny pojemników, przynajmniej dwa razy w roku (tj. maj i wrzesień) powinny zostać one poddane myciu i dezynfekcji (mycie obejmuje również ich zewnętrzną powierzchnię) a pojemniki na ODPADY BIODEGRADOWALNE przynajmniej 4 razy w roku (tj. kwiecień, czerwiec, sierpień, listopad). Wykonawca odpowiada za utrzymanie pojemników we właściwym stanie technicznym i estetycznym, a w przypadku ich trwałego uszkodzenia zobowiązany jest do ustawienia nowych pojemników, aby przez cały okres świadczenia usługi zapewnione było funkcjonowanie takiej liczby pojemników, jaka została podana w załączniku nr 1 do umowy.
Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach, jak i odpady pozostawione obok pojemników. Pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów muszą zostać ustawione najpóźniej do dwóch dni od daty rozpoczęcia świadczenia usługi będącej przedmiotem niniejszego postępowania.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia lub zniszczenie pojemników, a także za szkody wyrządzone w mieniu osób trzecich, a związane z eksploatacją pojemników.
3) Zapewnienie i utrzymanie w odpowiednim stanie pojemników do zbierania odpadów zmieszanych.
Obowiązek wyposażenia nieruchomości w pojemniki na odpady zmieszane przez Wykonawcę jest częścią przedmiotu niniejszego zamówienia. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w chwili podpisania umowy z Zamawiającym dysponował taką ilością pojemników na odpady, aby zapewnić ich podstawienie pod wszystkie nieruchomości niezamieszkałe Wykonawcy wskazane w załączniku nr 1 do umowy.
3. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryterium:
1. „Cena ofertowa brutto za całość zadania” – C;
2. „Pojemniki na baterie” – P; (Zamontowanie i opróżnianie pojemników na baterie (min 10 l), we wskazanych miejscach na terenie gminy Żarów)
2. Powyższym kryteriom Zamawiający przypisał następujące znaczenie:
1. Cena ofertowa brutto za całość zadania – 60 % = 60 pkt obliczana wg następującego wzoru:
Cena najtańszej oferty
C= ----------------------------------------- x 0,6 x 100
Cena badanej oferty
2. „Pojemniki na baterie” – 40% = 40 pkt, obliczany następująco:
1szt. lub mniej - 0pkt.,
2szt. - 10pkt.,
3szt. - 20pkt.,
4szt. - 30pkt.,
5szt. lub więcej – 40pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Pojemniki na baterie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
a) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie,
b) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
1. posiada zaświadczenie Burmistrza Miasta Żarów o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9b i 9c ustawy z dnia 13.09.1996r. O utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 z późn. zm.).
2. Posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych oraz odpadów komunalnych niebezpiecznych wydane przez właściwego starostę, o którym mowa w art. 27 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. O odpadach (Dz. U. Lub posiadają wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. O odpadach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 699 z późn. zm.)
c) Sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże że: jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 50.000,00 złotych (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100)
d) Zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie,:
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie wykonawcy w zakresie art 108 ust. 1 pkt. 5) ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. O ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2021r. Poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.- Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8. Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
a) odpowiednie zezwolenia, licencje, koncesje lub potwierdzenie wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli ich posiadanie jest niezbędne do świadczenia określonych usług w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, tj.:
1. posiada zaświadczenie Burmistrza Miasta Żarów o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9b i 9c ustawy z dnia 13.09.1996r. O utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 z późn. zm.);
2. Posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych oraz odpadów komunalnych niebezpiecznych wydane przez właściwego starostę, o którym mowa w art. 27 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. O odpadach (Dz. U. Lub posiadają wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. O odpadach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 699 z późn. zm.)
b) potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 50.000,00 zł;
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
15. Do oferty należy dołączyć:
1. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda odpisu informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu pierwszym, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, a Wykonawca wskaże w ofercie dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów tj. wskaże adresy internetowe ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych;
2. Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
3. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
4. Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowi załącznik nr 2 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia składa każdy z Wykonawców;
5. Zobowiązanie innego podmiotu (jeżeli dotyczy);
6. Oświadczenie o powierzeniu wykonania części zamówienia podwykonawcom (jeżeli dotyczy);
7. Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (jeżeli dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o stanowiące załącznik nr 2 do SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowy rodzaj, zakres zmian oraz warunki ich wprowadzenia określono w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy Przetargowej Gminy Żarów dostępnej pod adresem https://umzarow.logintrade.net/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-15 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni