Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie usługi w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Dzierzążnia w okresie od 01.01.2022r. do 31.12. 2022r.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DZIERZĄŻNIA
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Gminy w Dzierzążni
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130378077
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: -
1.5.2.) Miejscowość: Dzierzążnia
1.5.3.) Kod pocztowy: 09-164
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL922 - Ciechanowski
1.5.7.) Numer telefonu: 23.6615904
1.5.8.) Numer faksu: 23/6615902 wew. 39
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@dzierzaznia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dzierzaznia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usługi w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Dzierzążnia w okresie od 01.01.2022r. do 31.12. 2022r.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a7772317-51c6-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00292455
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001179/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usługi w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Dzierzążnia w okresie od 1.01. 2022r. do 31.12. 2022r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://dzierzaznia.ezamawiajacy.pl/app/login
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://dzierzaznia.ezamawiajacy.pl/app/login
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja elektroniczna pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywać się będzie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług droga elektroniczną (Dz. U. z 2020r. poz. 344) za pośrednictwem platformy zakupowej, pod adresem: https://dzierzaznia.ezamawiajacy.pl/app/login
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Świadczenie usługi w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Dzierzążnia w okresie od 1 stycznia 2022r. do 31 grudnia 2022.” prowadzonym w trybie podstawowym;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2021 r. poz. 1129), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
8) Wykonawcy nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych
Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie
Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PFŚ.271.3.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest:
1) Odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Dzierzążnia z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy:
a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – odbierane w każdej ilości raz w miesiącu w okresie od stycznia do grudnia 2022 roku;
b) Segregowane odpady komunalne – odbierane w każdej ilości raz w miesiącu w okresie od stycznia do grudnia 2022 roku.
2) Odbieranie, transport i zagospodarowanie segregowanych odpadów komunalnych zbieranych selektywnie z 3 pojemników (tzw. dzwony) zlokalizowanych w miejscu użytku publicznego znajdujących się w Dzierzążni przy remizie OSP. 3 pojemniki typu dzwon o poj. 1,5 m3 (papier, szkło, tworzywa sztuczne) – odbierane na żądanie Zamawiającego po całkowitym zapełnieniu. Wykonanie usługi w ciągu 72 godzin od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego do Wykonawcy konieczności odbioru.
3) Odbieranie odpadów komunalnych, sprzed posesji w której będą zbierane następujące rodzaje odpadów – 2 razy w roku (1 raz na pół roku):
a) Wielkogabarytowych i mebli (kod 20 03 07)
b) Rozbiórkowych i budowlanych (kod 17 01 01; 17 01 02; 17 01 03; 17 01 07; 17 01 80; 17 01 82; 17 02 01; 17 02 02; 17 02 03; 17 02 04*),
c) Resztek farb, lakierów, klejów, żywic, środków do konserwacji i ochrony drewna oraz opakowań po nich (kod 20 01 27*; 20 01 28; 15 01 10*; 15 01 11*)
d) Rozpuszczalniki, środki czyszczące i opakowania po nich; (kod 20 01 13*; 20 01 14*; 20 01 15*; 20 01 29*; 20 01 30; 15 01 10*; 15 01 11*)
e) Zbiorniki po aerozolach, pozostałości po środkach dezynfekcji i dezynsekcji oraz domowych opakowań po nich (kod 15 01 10*; 15 01 11*)
f) Baterie i akumulatory (kod 20 01 33*; 20 01 34*)
g) Przepracowane oleje (kod 20 01 26*)
h) Przeterminowane leki (kod 20 01 31*; 20 01 32)
i) Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć (kod 20 01 21*)
j) Zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (kod 20 01 23*; 20 01 35*; 20 01 36)
k) Zużytych opon (kod 16 01 03)
l) Zużyte kartridże i tonery
4) Odbiór odpadów komunalnych wymienionych w pkt. 4.1 ppkt 3) następował będzie bezpośrednio sprzed nieruchomości zamieszkałej zgodnie ze wskazaniem przez Zamawiającego wykazu posesji zgłoszonych przez mieszkańców do odbioru. Termin i ilość posesji objęta odbiorem w/w odpadów zostanie uzgodniona przez Zmawiającego i Wykonawcę.
5) Szacunkowa ilość odpadów, które przewiduje Zamawiający do odbioru i zagospodarowania w czasie trwania zamówienia to – 700 [Mg].
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
17.2. Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:
Cn
PC = ------- x 60 pkt
Cb gdzie,
PC - ilość punktów za kryterium cena,
Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych, Cb – cena oferty badanej.
W kryterium „Cena”, oferta z najniższą ceną otrzyma 60 punktów a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
Kryterium „Norma emisji spalin – ilość pojazdów”
Punkty za Kryterium środowiskowe – ,,Norma emisji spalin – ilości pojazdów’’ zostaną przyznane w skali punktowej do 40 pkt .
Punktacja przyznawana będzie następująco:
1) 2 pojazdy i więcej o kubaturze powyżej 10 m³ spełniające normę emisji spalin „EURO 6” – 40 pkt
2) 1 pojazd o kubaturze powyżej 10 m³ spełniający normę emisji spalin „EURO 6” – 20 pkt
• w przypadku, kiedy Wykonawca zaoferuje przy realizacji zamówienia większą ilość pojazdów o kubaturze powyżej 10 m³ spełniających normę emisji spalin „EURO 6” Zamawiający przyzna maksymalną ilość punktów, czyli 40 pkt w kryterium środowiskowym - ,,Norma emisji spalin – ilość pojazdów”;
• w przypadku, kiedy Wykonawca nie zaoferuje przy realizacji zamówienia pojazdów o kubaturze powyżej 10 m³ spełniających normę emisji spalin „EURO 6”, Zamawiający przyzna 0 pkt w kryterium środowiskowym - ,,Norma emisji spalin – ilość pojazdów”.
Kryterium środowiskowe - norma emisji spalin:
ocenie podlega aspekt środowiskowy świadczonej usługi tj. jej wpływ na środowisko naturalne poprzez emisję spalin przez pojazdy wykorzystywane przy realizacji przedmiotu zamówienia;
punktacja przyznana będzie w oparciu o ilość samochodów o kubaturze powyżej 10 m³, którymi Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia spełniających normę emisji spalin minimum „EURO 6” wg Rozporządzenia Komisji (UE) nr 459/2012.
Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów (PO) obliczoną na podstawie wzoru:
PO = PC + PG
gdzie:
PO - łączna ilość punktów oferty ocenianej,
PC - liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena”,
PN - liczba punktów uzyskanych w kryterium „Norma emisji spalin – ilość pojazdów”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Norma emisji spalin - ilość pojazdów(N)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
* zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
* uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) posiada aktualny wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2021r., poz. 779 ze zm.) w zakresie transportu odpadów przeznaczonych do odbioru w opisie przedmiotu zamówienia.
b) posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Gminę Dzierzążnia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r., poz. 888 ze zm.).
c) dla zapewnienia odpowiedniej jakości, w tym środowiskowej, świadczonych usług
Zamawiający wymaga by odbiór odpadów i zagospodarowanie odpadów następowało zgodnie z wymaganiami:
• systemu zarządzania środowiskowego wg normy PN-EN ISO 14001 lub równoważnymi systemami, przy zastrzeżeniu, że za równoważne Zamawiający uznaje wyłącznie ustandaryzowane systemy międzynarodowe, stosowane na terenie UE,
• systemu zarządzania jakością wg normy PN-EN ISO 9001 lub równoważnymi systemami, przy zastrzeżeniu, że za równoważne Zamawiający uznaje wyłącznie ustandaryzowane systemy międzynarodowe, stosowane na terenie UE.
W tym celu Zamawiający wymaga by Wykonawca posiadał wdrożony i certyfikowany system zarządzania środowiskowego w oparciu o normę PN-EN ISO 14001 lub równoważną oraz system zarządzania jakością w oparciu o normę PN-EN ISO 9001 lub równoważną, przynajmniej w zakresie odbioru odpadów i zagospodarowania odpadów. prowadzenia działalności dotyczącej zagospodarowania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz bioodpadów.
dotyczący uprawnień sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na minimalną sumę gwarancyjną ubezpieczenia 500 000,00 zł (pięćset tysięcy złotych 00/100),
dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Zamawiający uzna wymieniony warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że:
1) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej dwie usługi polegające na odbiorze odpadów komunalnych o łącznej ilości 700 Mg każda;
2) dysponuje sprzętem specjalistycznym do odbioru i transportu, w tym co najmniej:
a) dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
b) dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
c) jednym pojazdem specjalnym przystosowanym do odbioru odpadów komunalnych z możliwością wjazdu na drogi gminne i dojazdowe o szerokości od 2,4 m do 3,0 m i masie własnej do 5t.,
d) jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
e) jednym samochodem dostosowanym do odbioru odpadów wielogabarytowych, elektroodpadów
3) Wykonawca wykaże, że dysponuje bazą magazynowo - transportową usytuowaną w gminie Dzierzążnia lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy - na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny.
Pojazdy, o których mowa w punktach od a) do e) oraz baza magazynowo - transportowa muszą spełniać wymagania określone przepisami ustawy Prawo o ruchu z 20 czerwca 1997r. (Dz. U. z 2021r. poz. 450) oraz przepisami Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122).
UWAGA: Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do parametrów dróg, tj. ich szerokości oraz gęstości zabudowy. Zaleca się sprawdzenie lokalizacji i warunków miejscowych terenu gminy przed złożeniem oferty.
Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp).
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane
Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w rozdziale 8 SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu:
Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, jest zobowiązany do złożenia na wezwanie Zamawiającego oświadczenia związanego z przynależnością lub brakiem przynależności do tej samej grupy kapitałowej – zał. nr 11
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień złożenia):
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) aktualny wpis do rejestru o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 ze zm.)
b) aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Gminę Dzierzążnia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 ze zm.).
c) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ. Zamawiający wymaga co najmniej dwóch usług polegających na odbiorze odpadów komunalnych o łącznej ilości 700 Mg każda. Dowodami potwierdzającymi czy usługi zostały wykonane należycie są: - referencje potwierdzające należyte wykonanie usługi, - oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o którym mowa powyżej. Jeśli wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania referencji. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje będą inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
d) wykazu narzędzi,( pojazdy, baza magazynowa) dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 8 i załącznik nr 9 do SWZ;
e) w celu potwierdzenia spełniania przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego zobowiązany jest przekazać:
* zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem, potwierdzającego spełnienie przez Wykonawcę wymogów systemu zarządzania środowiskowego PN-EN ISO 14001 lub inne dokument potwierdzający równoważne środki zarządzania środowiskowego, w zakresie wskazanym w rozdziale 6 pkt. 6.1 pkt. 6.1.2c SWZ,
* zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem, potwierdzającego spełnienie przez Wykonawcę wymogów systemu zarządzania jakością PN-EN ISO 9001 lub inne dokument potwierdzające równoważne środki zarządzania jakością w zakresie wskazanym w rozdziale 6 pkt. 6.1 pkt. 6.1.2c SWZ,
Jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio podmiotowe środki dowodowe nie są już aktualne, Zamawiający może w każdym czasie wezwać Wykonawcę lub wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia.
Zamawiający nie będzie wzywał do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 8.1 SWZ dane umożliwiające dostęp do tych środków.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ. Oświadczenie to jest podmiotowym środkiem dowodowym.
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
10.3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowień Projektu Umowy - zał. nr 2 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-08 10:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy złożyć w postaci elektronicznej na platformie https://dzierzaznia.ezamwaiajacy.pl/app/login. Składanie ofert polega na załączeniu wypełnionego formularza ofertowego oraz odpowiednich dokumentów za pomoca przycisku " "Dodaj dokumemnt" zgodnie z SWZ oraz przekazaniu tych dokumentów Zamawiającemu w postaci elektronicznej za pośrednictwem platformy za pomocą przycisku : "Złóż ofertę"
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-08 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-07