Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów medycznych i niebezpiecznych dla SPZZOZ w Nowej Dębie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000563298
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. M.C. Skłodowskiej 1 a
1.5.2.) Miejscowość: Nowa Dęba
1.5.3.) Kod pocztowy: 39-460
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.7.) Numer telefonu: +48158462651
1.5.8.) Numer faksu: +48158462651 120
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubliczne@zoznowadeba.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: zoznowadeba.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów medycznych i niebezpiecznych dla SPZZOZ w Nowej Dębie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-067a51ab-45fb-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00274858
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00009773/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów medycznych i niebezpiecznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zoznowadeba.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zawiadomienia, oświadczenia, ofertę, wnioski, wyjaśnienia lub informacje Wykonawcy przekazują:
a) drogą elektroniczną pod adresem e-mail: zampubliczne@zoznowadeba.pl
Z ZASTRZEŻENIEM, IŻ OFERTA MUSI ZOSTAĆ ZŁOŻONA PRZEZ PLATFORMĘ ZAKUPOWĄ,
b) lub za pośrednictwem Platformy zakupowej znajdującej się pod adresem:
https://zoznowadeba.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl
Szczegółowe instrukcje użytkowania platformy zakupowej, na której prowadzone będzie postępowanie znajduje się na platformie zakupowej Zamawiającego w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego” „Instrukcja dla Wykonawcy dla postępowań opublikowanych od 01.01.2021”, znajdującej się w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego”.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne, organizacyjne, wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, w tym składania ofert, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu - szczegółowo opisane zostały w „Instrukcja dla Wykonawcy dla postępowań opublikowanych od 01.01.2021”, znajdującej się w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego”. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zapoznał się z ww. Instrukcją dla Wykonawcy i uznaje ją za wiążącą oraz akceptuje warunki korzystania z Platformy. Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy. Zamawiający, określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
1) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
4) Włączona obsługa JavaScript;
5) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
2. Zamawiający określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako:
1) dokumenty w formacie „pdP' zaleca się podpisywać formatem PadES,
2) dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf', wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć prócz podpisanego dokumentu oddzielny plik z podpisem.
3) prawidłowym będzie złożenie oferty w ten sposób, że Wykonawca przekazuje Zamawiającemu zaszyfrowany plik zawierający ofertę (jeżeli system komunikacji zakłada obowiązek szyfrowania) opatrzoną właściwym podpisem lub plik oferty wraz z plikiem podpisu (w przypadku podpisu zewnętrznego), przy czym opatrzenie oferty podpisem nastąpiło przed zaszyfrowaniem oferty.
Dopuszczalne jest również, aby Wykonawca przekazał Zamawiającemu swoją ofertę w tzw. „paczce” dokumentów elektronicznych (tj. w skompresowanym archiwum dokumentów elektronicznych, które najczęściej zapisane jest w formacie ZIP) wraz z właściwym podpisem dołączonym jako plik podpisu do paczki dokumentów elektronicznych przed jej zaszyfrowaniem, o czym wprost stanowi S 8 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452).
Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.: Plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu. Zamawiający do komunikacji z Wykonawcami drogą e-mailową posługuje się skrzynkami pocztowymi w ramach platformy Microsoft 365 – MS Outlook. Aplikacja Outlook może działać w dwóch wariantach: webowym (przeglądarka) i desktopowym (instalacja na stacji roboczej).
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem w/w poczty to 150 MB. Pozostałe inf. zawarte w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. l ; zwanym dalej „RODO") informujemy, że:
1) Administratorem (w rozumieniu art. 4 pkt. 7 RODO) Pani/Pana danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej, ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1a (dotychczasowo M. C. Skłodowskiej 1a, 39-460 Nowa Dęba, tel. 15846-26-51 wew. 120;
2) Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych Panią Ewę Fils, z którą można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@zoznowadeba.pl oraz telefonicznie pod numerem: 15 846-26-51 wew. 168,
3) Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą upoważnieni pracownicy SPZZOZ w Nowej Dębie oraz spółka Otwarty Rynek Elektroniczny S. A. siedzibą w Warszawie (02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000041441, REGON: 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako właściciel Platformy Zakupowej, na której SPZZOZ w Nowej Dębie prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, działającą pod adresem: https://zoznowadeba.ezamawiajacy.pl . Pozostałe informacje w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SPZZOZ.NT.III.382-22/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów medycznych i niebezpiecznych dla SPZZOZ w Nowej Dębie, od dnia zawarcia umowy do dnia 28.02.2023 r. wg aktualnych potrzeb Zamawiającego, z podziałem na dwie części Zamówienia (2 Pakiety):
Pakiet nr 1: Odpady medyczne. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 2 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia - Formularz asortymentowo- cenowy. Opis usługi:
a) Załadunek odpadów z miejsca ich składowania na terenie siedziby Zamawiającego, w obecności pracownika Zamawiającego.
b) Transport odpadów pojazdem specjalnym, spełniającym wymogi do przewozu materiałów niebezpiecznych.
c) Miejsce unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych w miejscu wybranym przez Wykonawcę z zachowaniem wymagań Ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. 2021 r. poz. 779) oraz Ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 1973).
d) Wystawianie przez Zamawiającego każdorazowo przy odbiorze odpadów medycznych Karty Przekazania Odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
e) Zamawiający będzie gromadził odpady medyczne we własnych workach foliowych lub pojemnikach przeznaczonych do składowania odpadów.
f) Załadunek odpadów dokonywany będzie przez pracowników Wykonawcy.
g) Wykonawca zobowiązany jest do ważenia odpadów każdorazowo na wadze umiejscowionej na samochodzie Wykonawcy, przystosowanym do przewozu materiałów niebezpiecznych.
h) Częstotliwość wywozu odpadów niebezpiecznych medycznych i innych - trzy razy w tygodniu (tj. poniedziałek, środa, piątek), odbiór z miejsca składowania znajdującego na terenie siedziby Zamawiającego w dni robocze w godzinach 07.30 -14.00.
i) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za działania podejmowane od chwili przejęcia odpadów od Zamawiającego, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
j) Zastrzega się, że wymienione w Załączniku nr 2 do SWZ - ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie (zwiększeniu lub zmniejszeniu).
k) Miejsce odbioru odpadów:
- SPZZOZ w Nowej Dębie, ul. M. C. Skłodowskiej 1a,
- SPZZOZ w Nowej Dębie, ul. Kościuszki 1c,
- SPZZOZ w Nowej Dębie, ul. Rzeszowska 8,
- Oddział Dzienny Psychiatryczny w Tarnobrzegu, ul. Władysława Sikorskiego 2 C.
2. Rodzaj zamówienia – usługa.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.
4. Przez część na jaką można złożyć oddzielną ofertę należy rozumieć- Pakiet.
5. Liczba części zamówienia, na którą wykonawca może złożyć ofertę: Wykonawca może złożyć ofertę na wszystkie Pakiety (dwie części zamówienia). Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na dowolną ilość oraz na dowolnie wybrany/e Pakiet/y.
6. Maksymalna liczba części, na które zamówienie może zostać udzielone temu samemu wykonawcy- nie dotyczy. Kryteria lub zasady, mające zastosowanie do ustalenia, które części zamówienia zostaną udzielone jednemu wykonawcy, w przypadku wyboru jego oferty w większej niż maksymalna liczbie części: Zamawiający nie wprowadza ograniczeń, co do liczby części zamówienia (Pakietów), które mogą zostać udzielone jednemu Wykonawcy: nie dotyczy.
7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert na poszczególne pozycje/elementy z poszczególnych Pakietów. Niedopuszczalne jest dzielenie ustalonych Pakietów na mniejsze części.
8. Każdy z Pakietów zamówienia będzie badany i oceniany osobno - zamówienie w danym Pakiecie zostanie udzielone Wykonawcy, który złoży ofertę najwyżej ocenioną dla danego Pakietu, według przyjętych kryteriów oceny ofert.
9. Szczegółowy opis i zakres zamówienia, ilości wraz z opisem minimalnych parametrów i wymagań określa załącznik nr 2 do SWZ - ,,Opis Przedmiotu Zamówienia- Formularz asortymentowo-cenowy”. Pozostałe warunki zamówienia określa wzór umowy, stanowiący załącznik nr 4 do SWZ.
10. Ilości wskazane w Opisie przedmiotu zamówienia - Formularzu asortymentowo-cenowym Załączniku nr 2 do SWZ – są ilościami orientacyjnymi, przyjętymi w celu porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty.
11. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone we Wzorze umowy – Załączniku nr 4 do SWZ oraz pozostałych załącznikach do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90524000-6 - Usługi w zakresie odpadów medycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-02-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena oferty brutto i termin płatności
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów medycznych i niebezpiecznych dla SPZZOZ w Nowej Dębie, od dnia zawarcia umowy do dnia 28.02.2023 r. wg aktualnych potrzeb Zamawiającego, z podziałem na dwie części Zamówienia (2 Pakiety):
Pakiet nr 2: Odpady pozostałe. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 2 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia - Formularz asortymentowo- cenowy. Opis usługi:
a) Załadunek odpadów z miejsca ich składowania na terenie siedziby Zamawiającego, w obecności pracownika Zamawiającego.
b) Transport odpadów pojazdem specjalnym, spełniającym wymogi do przewozu materiałów niebezpiecznych.
c) Miejsce unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych w miejscu wybranym przez Wykonawcę z zachowaniem wymagań Ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. 2021 r. poz. 779) oraz Ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 1973).
d) Wystawianie przez Zamawiającego każdorazowo przy odbiorze odpadów medycznych Karty Przekazania Odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
e) Zamawiający będzie gromadził odpady medyczne we własnych workach foliowych lub pojemnikach przeznaczonych do składowania odpadów.
f) Załadunek odpadów dokonywany będzie przez pracowników Wykonawcy.
g) Wykonawca zobowiązany jest do ważenia odpadów każdorazowo na wadze umiejscowionej na samochodzie Wykonawcy, przystosowanym do przewozu materiałów niebezpiecznych.
h) Częstotliwość wywozu odpadów niebezpiecznych medycznych i innych - trzy razy w tygodniu (tj. poniedziałek, środa, piątek), odbiór z miejsca składowania znajdującego na terenie siedziby Zamawiającego w dni robocze w godzinach 07.30 -14.00.
i) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za działania podejmowane od chwili przejęcia odpadów od Zamawiającego, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
j) Zastrzega się, że wymienione w Załączniku nr 2 do SWZ - ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie (zwiększeniu lub zmniejszeniu).
k) Miejsce odbioru odpadów:
- SPZZOZ w Nowej Dębie, ul. M. C. Skłodowskiej 1a,
- SPZZOZ w Nowej Dębie, ul. Kościuszki 1c,
- SPZZOZ w Nowej Dębie, ul. Rzeszowska 8,
- Oddział Dzienny Psychiatryczny w Tarnobrzegu, ul. Władysława Sikorskiego 2 C.
2. Rodzaj zamówienia – usługa.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.
4. Przez część na jaką można złożyć oddzielną ofertę należy rozumieć- Pakiet.
5. Liczba części zamówienia, na którą wykonawca może złożyć ofertę: Wykonawca może złożyć ofertę na wszystkie Pakiety (dwie części zamówienia). Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na dowolną ilość oraz na dowolnie wybrany/e Pakiet/y.
6. Maksymalna liczba części, na które zamówienie może zostać udzielone temu samemu wykonawcy- nie dotyczy. Kryteria lub zasady, mające zastosowanie do ustalenia, które części zamówienia zostaną udzielone jednemu wykonawcy, w przypadku wyboru jego oferty w większej niż maksymalna liczbie części: Zamawiający nie wprowadza ograniczeń, co do liczby części zamówienia (Pakietów), które mogą zostać udzielone jednemu Wykonawcy: nie dotyczy.
7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert na poszczególne pozycje/elementy z poszczególnych Pakietów. Niedopuszczalne jest dzielenie ustalonych Pakietów na mniejsze części.
8. Każdy z Pakietów zamówienia będzie badany i oceniany osobno - zamówienie w danym Pakiecie zostanie udzielone Wykonawcy, który złoży ofertę najwyżej ocenioną dla danego Pakietu, według przyjętych kryteriów oceny ofert.
9. Szczegółowy opis i zakres zamówienia, ilości wraz z opisem minimalnych parametrów i wymagań określa załącznik nr 2 do SWZ - ,,Opis Przedmiotu Zamówienia- Formularz asortymentowo-cenowy”. Pozostałe warunki zamówienia określa wzór umowy, stanowiący załącznik nr 4 do SWZ.
10. Ilości wskazane w Opisie przedmiotu zamówienia - Formularzu asortymentowo-cenowym Załączniku nr 2 do SWZ – są ilościami orientacyjnymi, przyjętymi w celu porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty.
11. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone we Wzorze umowy – Załączniku nr 4 do SWZ oraz pozostałych załącznikach do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-02-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena oferty brutto i termin płatności
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu na zasadach określonych w rozdziale VII SWZ dot.:
A. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający wymaga posiadania w tym zakresie:
– koncesji, zezwolenia lub licencji lub potwierdzenia wpisu do rejestru działalności regulowanej na podjęcie działalności gospodarczej, wydanej przez odpowiedni organ, w zakresie objętym niniejszym zamówieniem, aktualnej na dzień otwarcia ofert (jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji). Dokument ten będzie potwierdzeniem posiadania przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania określonej przedmiotem zamówienia działalności lub czynności.
Potwierdzeniem spełnienia powyższego warunku będzie złożenie w tym zakresie:
a) zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbioru, transportu, wywozu i utylizacji odpadów szpitalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
b) aktualnej decyzji – uprawnienie zezwalające na użytkowanie/eksploatację zakładu unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych oraz tytuł prawny do wskazanej przez Wykonawcę instalacji;
c) wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami o którym mowa w art. 54 Ustawy z dn. 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.).
Dokumenty te będą potwierdzeniem posiadania przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania określonej przedmiotem zamówienia działalności lub czynności.
Jeżeli prawo nie nakłada obowiązku posiadania ww. dokumentów, wykonawca ma obowiązek poinformowania o tym zamawiającego - w formie załączenia do oferty stosownego oświadczenia.
B. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający wymaga złożenia w tym zakresie:
W celu potwierdzenia zdolności ekonomicznych Wykonawca przedłoży dowód ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie niższą niż 200.000,00 zł. wraz z dowodem potwierdzającym opłacenie składki. Jeżeli okres ważności umowy ubezpieczenia jest krótszy niż okres trwania przedmiotowej umowy Wykonawca zobowiązany jest przedstawić nową umowę ubezpieczenia nie później niż w dniu wygaśnięcia dotychczasowej. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w/w polisę przedłoży każdy z wykonawców w zakresie części zamówienia za którą będzie odpowiedzialny.
C. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający wymaga złożenia w tym zakresie:
a) Wykaz instalacji – zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SWZ. Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli Wykonawca będzie dysponował czynnym miejscem unieszkodliwiania odpadów medycznych, w którym realizowana będzie usługa określona przedmiotem zamówienia, posiadającym aktualną decyzję o zdolności utylizacji termicznej odpadów niebezpiecznych. Ww. informacje Wykonawca przekaże Zamawiającemu - zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SWZ. Dokumenty te będą potwierdzeniem, że Wykonawca posiada zdolność techniczną w zakresie realizacji usług będących przedmiotem zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
a) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o braku podstaw wykluczenia - zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.
b) odpis albo informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt. b), zastępuje się je w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce
zamieszkania Wykonawcy.
3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w ust. 1 pkt. b), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
a) zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbioru, transportu, wywozu i utylizacji odpadów szpitalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
b) aktualna decyzja– uprawnienie zezwalające na użytkowanie/eksploatację zakładu unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych oraz tytuł prawny do wskazanej przez Wykonawcę instalacji;
c) wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami o którym mowa w art. 54 Ustawy z dn. 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.).
Jeżeli prawo nie nakłada obowiązku posiadania ww. dokumentów, wykonawca ma obowiązek poinformowania o tym zamawiającego - w formie załączenia do oferty stosownego oświadczenia;
d) Wykaz instalacji – zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SWZ
e) dowód ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie niższą niż 200 000,00 zł. wraz z dowodem potwierdzającym opłacenie składki.
2. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli:
a) może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych środków;
b) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga w tym zakresie następującego przedmiotowego środka dowodowego:
a) Oświadczenie Wykonawcy dotyczące usługi będącej przedmiotem zamówienia zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ (Wykaz instalacji), potwierdzające spełnienie przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego:
Złożenie ww. oświadczenia będzie potwierdzeniem, że: przedmiot zamówienia realizowany będzie zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
Wykonawca składa ww. przedmiotowe środki dowodowe wraz z ofertą. Zamawiający zaakceptuje równoważne środki dowodowe, jeżeli potwierdzają one, że oferowane produkty spełniają określone przez Zamawiającego wymagania, warunki, cechy, kryteria.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1. Wykonawca składa ww. przedmiotowe środki dowodowe wraz z ofertą.
Zamawiający wezwie Wykonawcę, który nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym przez siebie terminie, chyba, że przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
2. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Załącznik nr 1 do SWZ- Formularz ofertowy; Załącznik nr 2 do SWZ - Opis przedmiotu zamówienia- Formularz asortymentowo-cenowy, Załącznik nr 3 - Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu; Załącznik nr 3- Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, Załącznik nr 4 do SWZ- Projekt umowy; Załącznik nr 5- Oświadczenie dotyczące oferowanego przedmiotu zamówienia, Załącznik nr 6- Oświadczenie o aktualności oświadczenia; Załącznik nr 7- Wykaz instalacji; Załącznik nr 8 do SWZ- Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, Pełnomocnictwo w przypadku gdy osoba lub osoby podpisujące ofertę działają na podstawie pełnomocnictwa/ i lub pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy/Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia (jeżeli
dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie
zostanie wybrana przez Zamawiającego, może żądać on przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopi umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, wypełniając Formularz ofertowy oraz pozostałe dokumenty do niniejszego postępowania, powołujące się na ,,Wykonawcę”, powinni wpisać dane dotyczące podmiotu składającego ofertę wspólną, a nie np. pełnomocnika.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni wskazać w Formularzu Ofertowym w załączniku nr 1 do SWZ: nazwy oraz adresy Wykonawców występujących wspólnie.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, brak podstaw wykluczenia powinien wykazać każdy w Wykonawców. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454 - 455 stawy Pzp oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-26 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Składanie ofert następuje za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem internetowym: https://zoznowadeba.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-26 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-24
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
W przypadkach, kiedy gdziekolwiek w Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz w opisie przedmiotu zamówienia wskazane zostały znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, oznacza to, że zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób. W takich sytuacjach ewentualne wskazania na znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, należy odczytywać z wyrazami „lub równoważne”. W sytuacjach, kiedy Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie się do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać w ofercie, że proponowane przez niego rozwiązania (artykuły/produkty/wyroby) w stopniu równoważnym stopniu spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, o co najmniej takich samych parametrach, na poziomie nie niższym niż wskazany w opisie przedmiotu zamówienia. W takim przypadku Wykonawca opisze opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych, który powinien być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie oferty mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów technicznych oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Wraz z przekazaniem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca zobowiązany jest zastrzec w ofercie, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej.
Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu.
Korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Po założeniu konta na Platformie - Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”.