Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sukcesywny odbiór, transport i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 z Oczyszczalni Ścieków Hołdunów oraz Ziemowit w Lędzinach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej "Partner" Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276403072
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lędzińska, 47
1.5.2.) Miejscowość: Lędziny
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-143
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@pgk-partner.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://pgk-partner.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywny odbiór, transport i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 z Oczyszczalni Ścieków Hołdunów oraz Ziemowit w Lędzinach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-429960ec-59ea-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00310667
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
platformazakupowa.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: platformazakupowa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcami,
odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Informacje o środkach komunikacji elektronicznej do komunikacji Zamawiającego z Wykonawcami - zgodnie z treścią pkt.VIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Ochrona danych osobowych: klauzula informacyjna
dotycząca przetwarzania danych osobowych bezpośrednio od osoby fizycznej, której dane dotyczą, w
celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego oraz obowiązki informacyjne
Wykonawcy wynikające z RODO zostały określone w pkt. XVI SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-2/12/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywny odbiór, transport i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 z Oczyszczalni Ścieków Hołdunów oraz Ziemowit w Lędzinach
Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia bieżącego/sukcesywnego odbioru, transportu i zagospodarowania osadów ściekowych zgodnie z wymaganiami obowiązujących przepisów, w szczególności:
[1] - ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Opracowano na podstawie t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn.zm.)
[2] - ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Opracowano na podstawie: t. j. Dz. U. z 2021 r. poz.1973 z póxn.zm.)
Zakresy prac:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił odbiór osadów w sposób sukcesywny, z częstotliwością i w ilościach wskazanych przez Zamawiającego, zapewniających bieżące funkcjonowanie oczyszczalni ścieków. Częstotliwość odbioru osadów z kontenerów ustawionych na placu składowym musi następować sukcesywnie tak, aby nie dopuścić do przepełnienia kontenerów. Częstotliwość nie może być mniejsza niż dwa razy w tygodniu, w ilości ok. 15 ton dla Oczyszczalni Hołdunów oraz w ilości ok. 40 ton dla Oczyszczalni Ziemowit.
Szacowana całkowita ilość ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych do odbioru i zagospodarowania, której dotyczy zamówienie wynosi ok. 2 850 Mg na rok.
Minimalna ilość osadów, jaką Zamawiający zamierza przekazać do zagospodarowania wynosi 1 500 Mg na rok.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90513800-4 - Usługi obróbki osadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta przedstawiająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryterium cena 100% (100 pkt)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca musi wykazać, że posiada:
1) Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów (z wyszczególnieniem kodu 19 08 05 ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych), wydane w oparciu o obowiązujące przepisy art. 233 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r., przez właściwy organ ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania posiadacza odpadów.
2) Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania (odzysku lub unieszkodliwiania) odpadów (z wyszczególnieniem kodu 19 08 05 ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych) wydane w oparciu o przepisy ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. przez właściwy organ ze względu na miejsce prowadzenia działalności.
Nie dopuszcza się zagospodarowania odpadów w procesie odzysku R-10.
Zezwolenia o których mowa w pkt. 1) i 2) powyżej mają zapewnić odbiór przez okres obowiązywania umowy ilości odwodnionych osadów ściekowych w Mg odpowiadającej co najmniej ilości osadów ściekowych, na którą składana jest oferta;
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku w oparciu o oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o których mowa w pkt. VI ust.1.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z dyspozycją przepisu art. 273 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp, Zamawiający nie będzie wymagał złożenia w niniejszym postępowaniu podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia i spełniania warunków udziału w postępowaniu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wymagane podmiotowe środki dowodowe potwierdzające brak podstaw do wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z dyspozycją przepisu art. 273 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp, Zamawiający nie będzie wymagał złożenia w niniejszym postępowaniu podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia i spełniania warunków udziału w postępowaniu.
2. Zamawiający nie będzie wzywał wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, aktualnych na dzień ich złożeni, zgodnie z dyspozycją art. 274 ust. 1 ustawy Pzp - Zamawiający nie wymaga złożenia ww. dokumentów.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Pozostałe dokumenty wymagane przez Zamawiającego.
1) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda od wykonawcy:
Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
2) Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 1, Zamawiający żąda od wykonawcy złożenia:
Pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy. Wymóg powyższy ma zastosowanie odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
3) Postanowienia pkt 1) i 2) stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby wykonawcy na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.
2. Na ofertę składają się następujące dokumenty, do złożenia których zobowiązany jest Wykonawca:
a) Formularz oferty – wg wzoru Załącznika nr 1.
b) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wg wzoru Załącznika nr 2.
c) Odpis lub informacja z KRS/CEiDG - w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
d) Pełnomocnictwo:
- dla osoby podpisującej ofertę, jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika (o ile upoważnienie nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty);
- w przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum), dla osoby uprawnionej do reprezentowania ww. wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
2) Wykonawcy tworzący jeden podmiot przedłożą wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo - zgodnie z pkt. VI ust.4 pkt.2) SWZ - nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/ pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Uwaga: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy podmiotów składających wspólnie ofertę.
3) Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika).
4) Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców składających wspólną ofertę.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z treścią paragrafu 7 projektowanych postanowień umowy, które stanowią załącznik nr
3 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-20 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę oraz wymagane w SWZ dokumenty przekazuje się za pośrednictwem platformazakupowa.pl; Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/550428
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-20 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-18
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia przez okres 12 miesięcy od dnia 22.01.2022 r. lub do wyczerpania limitu ilości odpadów (2 850 Mg), w zależności od tego, które z powyższych zdarzeń nastąpi pierwsze