Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych. Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na: https://www.uzp.gov.pl
Sukcesywny odbiór, transport i utylizacja odpadów chemicznych, roztworów, zużytych urządzeń RTV AGD, materiałów filtracyjnych, opakowań oraz drewna rozbiórkowego
Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
MiastoWarszawa
WojewództwoMazowieckie
Rodzaj zamówieniaUsługi
Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne
Termin składania wniosków2021-05-26
ZamawiającyINSTYTUT BIOLOGII DOŚWIADCZALNEJ IM. MARCELEGO NENCKIEGO POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Data publikacji ogłoszenia2021-05-18
Numer ogłoszenia2021/BZP 00057527
TREŚĆ PRZETARGU
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00057527 z dnia 2021-05-18
Ogłoszenie o zamówieniu Usługi Sukcesywny odbiór, transport i utylizacja odpadów chemicznych, roztworów, zużytych urządzeń RTV AGD, materiałów filtracyjnych, opakowań oraz drewna rozbiórkowego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT BIOLOGII DOŚWIADCZALNEJ IM. MARCELEGO NENCKIEGO POLSKIEJ AKADEMII NAUK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000325825
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ludwika Pasteura 3
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-093
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nencki.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
naukowo -badawcza i edukacyjna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywny odbiór, transport i utylizacja odpadów chemicznych, roztworów, zużytych urządzeń RTV AGD, materiałów filtracyjnych, opakowań oraz drewna rozbiórkowego
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00005694/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Odbiór, ,transport i utylizacja odpadów medycznych i weterynaryjnych oraz zwierzęcych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych (o ile są wymagane) innych dokumentów, oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej, e-mail Zamawiającego: przetargi@nencki.edu.pl . Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem miniPortalu, adres: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Oferta (dokumenty składające się na ofertę) i Oświadczenie wstępne, o którym mowa w art. 125 ust. 1, musi być sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (czyli jako plik elektroniczny podpisany podpisem kwalifikowanym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisemzaufanym lub podpisem osobistym (czyli dokument musi być plikiem elektronicznym, ale może zostać opatrzony podpisem zaufanym lub osobistym). 2. Pozostałe dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w SWZ sporządzane są w postaci lub w formie dokumentu elektronicznego. 3.Korespondencja: Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pomocą pocztyelektronicznej jako załączniki, na wskazany powyżej adres e-mail Zamawiającego. 4. Oferta: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP i zarejestrować się na miniPortalu. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeńoraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal (https://miniportal.uzp.gov.pl/) oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usługadministracji publicznej ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty wynosi 150MB.4. Wykonawca składa Ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla Wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki e-mail do prowadzenia korespondencji związanej z postępowaniem. Sposób złożenia oferty, wtym zaszyfrowania oferty opisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH zamieszczona została w ROZDZIALE XIV SWZ(specyfikacji warunków zamówienia) tego postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AZP-261-19/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia dotyczy Sukcesywnego odbioru, transportu i utylizacji odpadów o kodach: a) 09 01 01 - Wodne roztwory wywoływaczy i aktywatorówb) 09 01 04 - Roztwory utrwalaczyc) 15 01 10 - Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone (np. środkami ochrony roślin I i II klasy toksyczności - bardzo toksyczne i toksyczne)d) 15 02 02 - Sorbenty, materiały filtracyjne (w tym filtry olejowe nie ujęte w innych grupach), tkaniny do wycierania (np. szmaty, ścierki) i ubrania ochronne zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi (np. PCB)e) 16 05 06 - Chemikalia laboratoryjne i analityczne (np. odczynniki chemiczne) zawierające substancje niebezpieczne, w tym mieszaniny chemikaliów laboratoryjnych i analitycznych.f) 16 02 14 - Zużyte urządzenia inne niż wymienione w 16 02 09 do 16 02 13g) 16 02 11 - Zużyte urządzenia zawierające freony, HCFC, HFCh) 17 02 01 - Drewno.Szacunkowa ilość odpadów o kodach : 09 01 01 , 09 04 01 , 15 01 10 , 15 02 02 , 16 02 11 , 16 02 14, 16 5 06, 16 02 11 , 16 02 13 , 16 02 14 , 17 02 01 – WYNOSI 11 170 kg/rok.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów
90513300-9 - Usługi spalania odpadów
90520000-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: częstotliwość odbioru
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) w zakresie wskazanym w art. 112 ust. 2 pkt 2) uPzp, dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej: a) Określenie warunku nr 1: Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych oraz wskazanych w SWZ, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2020 z 2020 r. poz. 797, 875, 2361);b) Określenie warunku nr 2: Wykonawca musi być jest zarejestrowany w systemie BDO (Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami) i działać zgodnie z jego procedurami (integracja z BDO za pomocą API).2) w zakresie wskazanym w art. 112 ust. 2 pkt 3) uPzp, dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Określenie warunku: Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 30 000,00 zł. Jeżeli suma gwarancyjna na dokumencie ubezpieczenia określona będzie w innych walutach niż złoty polski, Zamawiający przeliczy jej wartość po średnim kursie NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu.3) w zakresie wskazanym w art. 112 ust. 2 pkt 4) uPzp, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:Określenie warunku: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, co najmniej jedną usługę sukcesywnego odbioru odpadów dotyczącą odbioru, transportu i utylizacji odpadów wskazanych przez Zamawiającego w Rozdziale II ust. 1 pkt 6 niniejszej SWZ przez okres nie krótszy niż sześć (6) miesięcy, o wartości nie mniej niż 10 000,00 zł brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, Zamawiający żąda:a) zezwolenia wydanego przez właściwy organ państwowy RP na prowadzenie gospodarki odpadami tj. na transport i unieszkodliwianie odpadów będących przedmiotem zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 797, 875, 2361) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1219, 1378, 1565, 2338 wraz z przepisami i rozporządzeniami wykonawczymi do w/w. ustaw - składany dokument musi być sporządzony w formie lub postaci elektronicznej i podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 2) dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Zamawiający żąda:a) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdzi spełnienie opisanego warunku udziału - składany dokument musi być sporządzony w formie lub postaci elektronicznej i podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.3) dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda:a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
W celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia odpowiada określonym w postępowaniu wymaganiom Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie o posiadaniu odpowiedniej spalarni odpadów (dotyczy Wykonawcy posiadającego własną spalarnię) lub potwierdzonej za zgodność z oryginałem kopii umowy ze spalarnią (dotyczy Wykonawcy nie posiadającego własnej spalarni)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego w rozumieniu art. 58 ust. 1 ustawy Pzp (np. konsorcja), są zobowiązani ustanowić pełnomocnika do reprezentowania.Pełnomocnictwo musi zawierać umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być załączone do Oferty w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego podpisem elektronicznym; zaufanym,lub osobistym, lub kwalifikowanym, przez osoby uprawnione do reprezentowania przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Zgodnie z art. 4ust. 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. prawo przedsiębiorców (tj.:Dz.U. z 2019 r., poz. 1292) za przedsiębiorców uznaje się wspólników spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej. Oferta złożona przez spółkę cywilną jest traktowana jako ofertaWykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Spółka cywilna dołącza pełnomocnictwo opisane w ust. 1 lub dokument, z którego wynika pełnomocnictwo (np. poświadczone za zgodność z oryginałem kopię umowy spółki cywilnej lub uchwałę). Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. Brak podstaw do wykluczenia każdy z Wykonawców występujących wspólnie musi wykazać samodzielnie (Oświadczenie z art. 125 ust 1. Pzp -dotyczące potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia składane jest przez każdego z Wykonawców). Korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
W warunkach określonych w art. 455 uPzp Strony dopuszczają możliwość zmian w umowie.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-05-26 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-05-26 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-06-24
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawca chcący wziąć udział w postępowaniu o zamówienie musi zapoznać się z treścią SWZ.