Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przetarg ZP-01/21 na usługi w zakresie wywozu i utylizacji odpadów medycznych (szpitalnych) dla SP ZOZ MSWiA w Krakowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej MSWiA w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 350995109
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kronikarza Galla 25
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-053
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zozmswiakrakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zozmswiakrakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przetarg ZP-01/21 na usługi w zakresie wywozu i utylizacji odpadów medycznych (szpitalnych) dla SP ZOZ MSWiA w Krakowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d99ba346-8bb1-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00022164
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004430/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Utylizacja odpadów medycznych Kraków, Tarnów, Nowy Sącz
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zozmswkrakow3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zozmswkrakow
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Oferta, wniosek oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty, wniosku w tym przedmiotowych środków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny Wykonawca może złożyć bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do systemu (opcja rekomendowana przez platformazakupowa.pl) oraz dodatkowo dla całego pakietu dokumentów w kroku 2 Formularza składania oferty lub wniosku (po kliknięciu w przycisk Przejdź do podsumowania).2.Postępowanie prowadzone jest pisemnie w języku polskim w formie lub postaci elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zozmswkrakowW celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.3.Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego. W sytuacjach awaryjnych np.: w przypadku nie działania platformazakupowa.pl Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email zamowienia@zozmswiakrakow.pl 4.Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert, Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy.5.Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.6.Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcjeUWAGA! Zamawiający podał niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne, umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej w Rozdziale XI punkt 5 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zawarto w Rozdziale XXIV SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje zawarto w Rozdziale XXIV SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-01/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie wywozu i utylizacji odpadów medycznych (szpitalnych) o kodach odpadów 18 01 02*, 18 01 03*, 18 01 04, 18 01 09, zgodnie z przepisami: − Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. 2020 poz. 797), − Rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. 2020 poz. 10),− Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21.10.2016 r. w sprawie wymagań i sposobu unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz. U. 2016 r., poz. 1819),− Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz.U. 2020 poz. 154).− Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016 r. w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz. U. z 2016 r. poz. 1742)− Ustawa z dn. 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska ( t.j. Dz.U. 2020 poz. 1219);− Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014 r. w sprawie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (Dz.U. z 2014 r. poz. 107)2. Wywóz odpadów odbywać się będzie z nieruchomości położonych w następujących lokalizacjach:Obszar nr 1:a) SP ZOZ MSWiA w Krakowie, ul. Kronikarza Galla 25, 30 – 053 KrakówWywóz odpadów odbywać się będzie z nieruchomości położonej w Krakowie przy ul. Kronikarza Galla 25, kontenerami przeznaczonymi do transportu odpadów szpitalnych podstawionymi przez Wykonawcę.Wymiana kontenerów 3 x w tygodniu (poniedziałek, środa, piątek) w godzinach min. 7.00 do max. 14.00.Warunek - wyposażenie nieruchomości w odpowiednią ilość kontenerów.Obszar nr 2:b) Przychodnia SP ZOZ MSWiA w Tarnowie ul. Krakowska 32, 33-100 Tarnów Wywóz odpadów odbywać się będzie z nieruchomości położonej w Tarnowie przy ul. Krakowskiej 32, pojemnikami 60 litrowymi przeznaczonymi do transportu odpadów szpitalnych podstawionymi przez Wykonawcę.Odbiór przez opróżnienie pojemników użyczonych na czas trwania umowy 2 x w tygodniu w godzinach min. 7.00 do max. 12.00. Warunek - wyposażenie nieruchomości w odpowiednią ilość pojemników.Odbiór odpadów będzie odbywał się przez opróżnienie użyczonych przez Wykonawcę na czas trwania umowy pojemników 60l z odpadów w nich się znajdujących, zapakowanych przez Zamawiającego w zależności od rodzaju odpadu w szczelne worki foliowe lub twardościenne pojemniki z tworzywa sztucznego. c) Przychodnia SP ZOZ MSWiA w Nowym Sączu ul. Żółkiewskiego 11, 33-300 Nowy Sącz Wywóz odpadów odbywać się będzie z nieruchomości położonej w Nowym Sączu przy ul. Żółkiewskiego 11, pojemnikami 60 litrowymi przeznaczonymi do transportu odpadów szpitalnych podstawionymi przez Wykonawcę.Odbiór przez opróżnienie pojemników użyczonych na czas trwania umowy 2 x w tygodniu w godzinach min. 7.00 do max. 12.00.Warunek - wyposażenie nieruchomości w odpowiednią ilość pojemników.Odbiór odpadów będzie odbywał się przez opróżnienie użyczonych przez Wykonawcę na czas trwania umowy pojemników 60l z odpadów w nich się znajdujących, zapakowanych przez Zamawiającego w zależności od rodzaju odpadu w szczelne worki foliowe lub twardościenne pojemniki z tworzywa sztucznego.• Dodatkowe wymagania dotyczące realizacji przedmiotowej usługi:3.1. ZASADA BLISKOŚCIZgodnie art. 20 ust 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. 2020 poz. 797) zakazuje się unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych poza obszarem województwa, na którym zostały wytworzone.3.2. WYJĄTEK OD ZASADY BLISKOŚCIZgodnie art. 20 ust 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. 2020 poz. 797) dopuszcza się unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych na obszarze województwa innego niż to, na którym zostały wytworzone, w najbliżej położonej instalacji, w przypadku braku instalacji do unieszkodliwiania tych odpadów na obszarze danego województwa lub gdy istniejące instalacje nie mają wolnych mocy przerobowych.3.3 METODA UNIESZKODLIWIANIA ODPADÓWZgodnie z art. 95 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. 2020 poz. 797), zakaźne odpady medyczne unieszkodliwia się przez termiczne przekształcanie w spalarniach odpadów niebezpiecznych. Zakazuje się ich unieszkodliwianie we współspalarniach odpadów.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia obejmuje: Załącznik nr 2 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90524000-6 - Usługi w zakresie odpadów medycznych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90524200-8 - Usługi usuwania odpadów szpitalnych
90524400-0 - Usługi gromadzenia, transportu i wywozu odpadów szpitalnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriamiA) cena………............................................................................................................ 60 % B) czas realizacji odbioru odpadów …………………………………………………. 40 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas realizacji odbiotu odpadów
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4