Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przejęcie i wykonanie obowiązku Uzdrowiska Krynica-Żegiestów S.A. w zakresie zapewnienia recyklingu odpadów opakowaniowych oraz prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: "UZDROWISKO KRYNICA-ŻEGIESTÓW" SPÓŁKA AKCYJNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491900275
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja inż. Nowotarskiego 9 lokal 4
1.5.2.) Miejscowość: Krynica-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-380
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: Sekretariat@kryniczanka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://uzdrowisko-krynica-zegiestow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Jednoosobowa Spółka Skarbu Państwa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przejęcie i wykonanie obowiązku Uzdrowiska Krynica-Żegiestów S.A. w zakresie zapewnienia recyklingu odpadów opakowaniowych oraz prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-06f18c44-aa64-4a68-80a6-83da754818b4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00473456
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00272362/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.9 Przejęcie i wykonanie obowiązku Uzdrowiska Krynica-Żegiestów S.A. w zakresie zapewnienia recyklingu odpadów opakowaniowych oraz prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
platformazakupowa.pl/pn/kryniczanka/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: platformazakupowa.pl/pn/kryniczanka/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany
terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji“Komunikaty”.Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy. Oferta powinna być podpisana podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-271-21/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie usługi przejęcia i realizacji obowiązków Uzdrowiska Krynica-Żegiestów określonych w ustawie z dnia 13 czerwca 2013r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (tekst jednolity Dz.U.2024r.poz.927 ze zm.) w zakresie:
1) przejęcie obowiązku zapewnienia wymaganych poziomów recyklingu wprowadzonych przez Zamawiającego opakowań zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 19 grudnia 2021r. (Dz.U.2021 poz.2375) w sprawie rocznych poziomów recyklingu odpadów opakowaniowych w poszczególnych latach do 2030 roku.
2) prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych spoczywających na Zamawiającym
3) składania wymaganej sprawozdawczości właściwemu organowi administracji publicznej zgodnie z zakresem i terminem określonym w ustawie z dnia 14.12.2012r. o odpadach (Dz.U.2023 poz.1587) i ustawie z dnia 27.04.2001r. Prawo ochrony Środowiska (Dz.U. 2024 poz.54).
Przedmiot zamówienia dotyczy następujących rodzajów i ilości opakowań wprowadzonych na rynek w roku 2023 :
Grupa 15 Odpady opakowaniowe
15 01 02 - opakowania z tworzyw sztucznych 320 919,00 kg
15 01 04 - opakowania ze stali, w tym blachy stalowej 7 862,00 kg
15 01 01 - opakowania z papieru i tektury 82 278,00 kg
15 01 07 - opakowania ze szkła 78 499,00 kg
Razem: 489 558,00 kg
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: uzyskanie poziomów recyklingu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca:
a) posiadał wpis do do Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia
b) dostarczył potwierdzoną za zgodność z oryginałem, kserokopię decyzji admi nistracyjnej na podstawie której dokonano wpisu do rejestru BDO
c) spełniał warunki określone w ustawie z dnia 13 czerwca 2013r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (tekst jednolity Dz. U. 2024, poz.927 ze zm.), w szczególności w art. 27 i 29
d) spełniał warunek, że wobec Organizacji nie toczy się postępowanie administracyjne i nie wydano decyzji w sprawie:
- naliczania opłaty produktowej
- unieważnienia dokumentów potwierdzających recykling (DPO, DPR, EDPO, EDPR)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2023 r. poz.1689), z innym Wykonawca, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
2) Kserokopię (wydruk) aktualnej informacji o podmiocie (Oferenta) wpisanym do Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
3) potwierdzoną za zgodność z oryginałem, kserokopię decyzji administracyjnej na podstawie której dokonano wpisu do rejestru BDO.
4) Oświadczenie, określające spełnianie warunków określonych w ustawie z dnia 13 czerwca 2013r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (tekst jednolity Dz. U. 2024, poz. 927 ze zm.), w szczególności w art. 27 i 29 – załącznik nr 1.2. do SWZ
5) Oświadczenie, iż wobec Organizacji nie toczy się postępowanie administracyjne i nie wydano decyzji w sprawie:
- naliczania opłaty produktowej
- unieważnienia dokumentów potwierdzających recykling (DPO, DPR, EDPO, EDPR)
- załącznik nr 1.2. do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Strony przewidują możliwość zmiany umowy polegające na dostosowaniu jej postanowień do obwiązujących przepisów
prawa, w przypadku zmiany porządku prawnego w trakcie obwiązywania umowy.
W razie zmiany cen, w oparciu o wskaźnik GUS ( kwartalny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ) w przypadku,
gdy kwartalny wskaźnik wzrośnie lub zmaleje o minimum 5% w porównaniu do wskaźnika GUS w kwartale złożenia oferty
(średnia arytmetyczna wskaźników kwartalnych) Wykonawca/Zamawiający jest uprawniony do złożenia wniosku o zmianę
wynagrodzenia. Wynagrodzenie może być w takim przypadku zmienione o 50% wzrostu/obniżenia wskaźnika GUS,
liczonego jako średnia arytmetyczna- pod warunkiem, że zmiana wskaźnika ma wpływ na realizacje umowy. Waloryzacja
może nastąpić jednokrotnie, po upływie 6 miesięcy obowiązywania umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-16 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platformazakupowa.pl/pn/kryniczanka/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-16 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-10-15
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3